www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Nelamurire Wiring Doze


Recommended Posts

Posted

Mica introducere: am tinut mortis sa pun un Seymour Duncan pe Behringerul meu :) . Am cumparat, am montat... Problema este ca nu imi dau seama care dintre doze este SD. Am luat un sh-6 distorsion pt bridge si ma asteptam sa sune mult mai bright si sa pot face in final si Behringerul sa "tipe". Dar... Mai am un INF3 in neck si un no name in middle. Si de nicio culoare nu suna doza la care ma asteptam sa faca intr-un anume fel pe pozitia switch pe care credeam ca am lipit-o.

 

Imaginea atasata arata modul in care am montat dozele pe pickguard si (cu rosu) locatia pe switch (5 way, are 8 "protuberante", 3 ocupate, 4 libere pt doze cred) unde am lipit firele. Faza este ca:

1. Neckul suna semnificativ mai bright decat bridge-ul si are un output mai puternic

2. Bridgeul suna mai inchis/bass mai mult si are output parca putintel mai slab

Asta ma face sa cred ca am lipit firul de la Seymour Duncan la pozitia neck la switch... Insa bridgeul suna si foarte bine pe distors, comparativ cu neckul... Ceea ce nu cred ca s-ar putea datora unui INF3...

 

Habar nu am care sunt pozitiile pe switch corespunzatoare caror pozitii pe pickguard. Pe schemele Fender bridgeul de pe switch este printre primele "puncte" dinspre neckul chitarei spre bridge. Pe schemele Ibanez, neckul ocupa aceasta pozitie.

 

Intrebari:

1. Care sunt pozitiile pe switch corespunzatoare pozitiilor pe pickguard?

2. Afecteaza cu ceva sunetul unei doze faptul ca este legata cu pot de tone (cum e neckul de ex), comparativ cu cazul in care este libera (cum e bridgeul de ex, fara pot de tone)? Adica, daca intr-adevar am legat SD-ul pe neck, faptul ca neckul are pot de tone, ii taie cumva din inalte?... Sau nu are nici o legatura? (evident ca ma refer la cazul in care potul este deschis maxim).

 

Multumesc.

post-847-1221258170_thumb.jpg

Posted
Mica introducere: am tinut mortis sa pun un Seymour Duncan pe Behringerul meu :) . Am cumparat, am montat... Problema este ca nu imi dau seama care dintre doze este SD. Am luat un sh-6 distorsion pt bridge si ma asteptam sa sune mult mai bright si sa pot face in final si Behringerul sa "tipe". Dar... Mai am un INF3 in neck si un no name in middle. Si de nicio culoare nu suna doza la care ma asteptam sa faca intr-un anume fel pe pozitia switch pe care credeam ca am lipit-o.

 

Imaginea atasata arata modul in care am montat dozele pe pickguard si (cu rosu) locatia pe switch (5 way, are 8 "protuberante", 3 ocupate, 4 libere pt doze cred) unde am lipit firele. Faza este ca:

1. Neckul suna semnificativ mai bright decat bridge-ul si are un output mai puternic

2. Bridgeul suna mai inchis/bass mai mult si are output parca putintel mai slab

Asta ma face sa cred ca am lipit firul de la Seymour Duncan la pozitia neck la switch... Insa bridgeul suna si foarte bine pe distors, comparativ cu neckul... Ceea ce nu cred ca s-ar putea datora unui INF3...

 

Habar nu am care sunt pozitiile pe switch corespunzatoare caror pozitii pe pickguard. Pe schemele Fender bridgeul de pe switch este printre primele "puncte" dinspre neckul chitarei spre bridge. Pe schemele Ibanez, neckul ocupa aceasta pozitie.

 

Intrebari:

1. Care sunt pozitiile pe switch corespunzatoare pozitiilor pe pickguard?

2. Afecteaza cu ceva sunetul unei doze faptul ca este legata cu pot de tone (cum e neckul de ex), comparativ cu cazul in care este libera (cum e bridgeul de ex, fara pot de tone)? Adica, daca intr-adevar am legat SD-ul pe neck, faptul ca neckul are pot de tone, ii taie cumva din inalte?... Sau nu are nici o legatura? (evident ca ma refer la cazul in care potul este deschis maxim).

 

Multumesc.

scuze nu am citit tot dar tu tocmai ti-ai pus... roti de 19 toli pe o dacie si te miri de ce nu faci suta in 4 sec. trebuia sa intrebi inainte sa cumperi, la o chitara dozele nu inseamna totul. de fapt, la un sunet, sunt foarte multi factori care trebuie luati in considerare. de la corzi pana la speakers.

Posted (edited)

Stiu. Stiam. Stiu ca asta inseamna cocalar in materie de chitara, dar actiunea asta a avut si ea niste considerente ale ei, urmarite pe termen mai lung si cauzate de niste imposibilitati materiale pe termen scurt, in ciuda unei dorinte de "altceva" in ceea ce priveste joaca mea cu chitara :)

 

Eu nu ma mir de ce SD nu ar suna asa cum trebuie, sunt constient de asta. Voiam doar sa aflu raspuns la cele doua intrebari de mai sus, acesta este esentialul postului, nu faptul ca mi-am pus eu doza scumpa pe-o scandura de placaj. Eram 1000% sigur ca vor aparea discutii pe marginea asta si mai nimic in rest. Asadar:

 

Intrebari:

1. Care sunt pozitiile pe switch corespunzatoare pozitiilor pe pickguard? (pt o copie de Strat)

2. Afecteaza cu ceva sunetul unei doze faptul ca este legata cu pot de tone (cum e neckul de ex), comparativ cu cazul in care este libera (cum e bridgeul de ex, fara pot de tone)? Adica, daca am legat o doza de bridge pe neck, faptul ca neckul are pot de tone, ii taie cumva din inalte?... Sau nu are nici o legatura? (evident ca ma refer la cazul in care potul este deschis maxim).

 

Multumesc.

Edited by GB
Posted
Mica introducere: am tinut mortis sa pun un Seymour Duncan pe Behringerul meu :) . Am cumparat, am montat... Problema este ca nu imi dau seama care dintre doze este SD. Am luat un sh-6 distorsion pt bridge si ma asteptam sa sune mult mai bright si sa pot face in final si Behringerul sa "tipe". Dar... Mai am un INF3 in neck si un no name in middle. Si de nicio culoare nu suna doza la care ma asteptam sa faca intr-un anume fel pe pozitia switch pe care credeam ca am lipit-o.

 

Imaginea atasata arata modul in care am montat dozele pe pickguard si (cu rosu) locatia pe switch (5 way, are 8 "protuberante", 3 ocupate, 4 libere pt doze cred) unde am lipit firele. Faza este ca:

1. Neckul suna semnificativ mai bright decat bridge-ul si are un output mai puternic

2. Bridgeul suna mai inchis/bass mai mult si are output parca putintel mai slab

Asta ma face sa cred ca am lipit firul de la Seymour Duncan la pozitia neck la switch... Insa bridgeul suna si foarte bine pe distors, comparativ cu neckul... Ceea ce nu cred ca s-ar putea datora unui INF3...

 

Habar nu am care sunt pozitiile pe switch corespunzatoare caror pozitii pe pickguard. Pe schemele Fender bridgeul de pe switch este printre primele "puncte" dinspre neckul chitarei spre bridge. Pe schemele Ibanez, neckul ocupa aceasta pozitie.

 

Intrebari:

1. Care sunt pozitiile pe switch corespunzatoare pozitiilor pe pickguard?

2. Afecteaza cu ceva sunetul unei doze faptul ca este legata cu pot de tone (cum e neckul de ex), comparativ cu cazul in care este libera (cum e bridgeul de ex, fara pot de tone)? Adica, daca intr-adevar am legat SD-ul pe neck, faptul ca neckul are pot de tone, ii taie cumva din inalte?... Sau nu are nici o legatura? (evident ca ma refer la cazul in care potul este deschis maxim).

 

Multumesc.

 

Identifica terminalele de la switch la acre vin legate dozele ( firul cald , firul central daca este cablu ecranat)

 

pe jack-ul de iesire din chitara pui uncable pe care-l cuplezi la o intrare de preamplif ca sa poti asculta in statie sau in casti.

 

acum dai semnal pe aceste terminale si urmaresi care cand suna pe iesire , semnal poate fi si daca tii o surubelnita de parte metalica si atingi contactul ( fara a te atinge si de masa) vei auzi un "bazzait /brumm" in difuzor.Dar pot da semnal si de la un IPOD sau alta scula ce "canta".

In asa fel pe rand cu rabdare poti identifica pozitia terminalelor care corespund anumitor pozitii ale switchului.

 

Acelasi lucri se poate face si cu un Ohmmetru ,verificand continuitatea in anumite pozitii ale switch-ului contactswitch <-> firul "cald"la jack

 

Asteptarile tale sun "MITOLOGICE" , pe de alta parte sunt convins ca chitara a sunat bine si pana acuim si chiar si acum suna bine numai tu nu stii ce vrei .

Posted

Multumesc frumos pt explicatii. Acum suna intr-adevar mai apropiat de asteptarile mele (care intr-adevar sunt putin mitologice), oricum eu nu intentionez sa ma numesc nici macar chitarist de 3 acorduri, tot ce fac este sa ma joc cu un instrument care in alte maini probabil ca s-ar putea numi si muzical :) Dar atunci cand ma joc, vreau sa ma joc cu placere :)

Posted (edited)

Am rezolvat "enigma". Aseara am terminat lucrul pe la 1.00 AM si evident nu puteam incerca la volum rezonabil (am incercat prin casti conectate la amp). Se pare ca am lipit gresit SD-ul in pozitia de neck a switchului. Nu mai stau sa o demontez, nu ma incurca sa stiu ca pe switch am pozitiile inverse, mai ales ca am si tone la ea :). Diferenta fata de INF3 (de aia no name nu mai zic) este muuuuult semnificativa (stiu ca e pleonasm) chiar si pe scandura mea. Out-put mare si distors chiar si pe clean :) Asta voiam. I'm happy. Multam pt sfaturi.

Edited by GB
Posted
Multumesc frumos pt explicatii. Acum suna intr-adevar mai apropiat de asteptarile mele (care intr-adevar sunt putin mitologice), oricum eu nu intentionez sa ma numesc nici macar chitarist de 3 acorduri, tot ce fac este sa ma joc cu un instrument care in alte maini probabil ca s-ar putea numi si muzical :) Dar atunci cand ma joc, vreau sa ma joc cu placere :)

Multe din "sounduri" se scot cu degetul si cu pana , tu trebuie sa controlezi atacul sunetului .Altfel totul suna "labartat".

Daca esti incepator , randare si invata sistematic pas cu pas , iar soundurile vor veni ,le vei auzi cand o sa canti , si o sa identifici pozitiz penei si modul de a ciupi /lovi coarda plus modul de estompare .

Guest Superman
Posted (edited)

interesant

Edited by Superman

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.