www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Guest Don MaXxX
Posted
of urat post. useless si cu nimic inaltator. dupa cum ziceam stiu mai multe decat credeti/crezi. pe mine nu ma intereseaza 1 2 3 4 5 6 7 ca stiu cum se face ce inseamna. ii gama si is treptele se formeaza acorduri and stuff. daca tot ai adus vorba de ele pe mine ma intereseaza ce efect are fiecare cum se rezolva cum fac ele legatura intre acorduri. ce merge si ce nu merge. unde iti da sound creepy, unde iti da sound mean unde iti da tema de copii unde aduce a ceva folk cum pute a manea cum pute a metal. sper ca am clarificat confuziile.

 

nu mai cautati fratilor retete, experimenteaza!

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted
of urat post. useless si cu nimic inaltator. dupa cum ziceam stiu mai multe decat credeti/crezi. pe mine nu ma intereseaza 1 2 3 4 5 6 7 ca stiu cum se face ce inseamna. ii gama si is treptele se formeaza acorduri and stuff. daca tot ai adus vorba de ele pe mine ma intereseaza ce efect are fiecare cum se rezolva cum fac ele legatura intre acorduri. ce merge si ce nu merge. unde iti da sound creepy, unde iti da sound mean unde iti da tema de copii unde aduce a ceva folk cum pute a manea cum pute a metal. sper ca am clarificat confuziile.

 

Iar cam bati campii, fara suparare. Ti'au zis mai toti sa incerci intrebari mai punctuale sau mai precise. Ce vrei sa sti acum de fapt? rezolvari si/sau relatii intre acorduri? Bine..; dar degeaba cartea sau profu' X iti zice ca de ex progresiea y tinde rezolvarea pe min sau majora aia, dominanta sau diminuata cutare; tu poate vrei sa ai o alta rezolvare; experimentezi PRACTIC si vezi ce iese; de ce nu iese, sau de ce trebuie sa sune cum zice in carte...Degeaba iti spun eu de ex ca pe progresia asta tu trebuie sa'mi armonizezi in terta daca tu vrei sa armonizezi (si/sau iti place mai mult cum o sa sune) in cvinta; cvarta sau septima dee ex. S-au te pot io opri daca iti alegi sa canti pentatonic pe o progresie cu acorduri diminuate sau augumentate?mie poate imi suna naspa dar poate tie iti place.. sau pot sa'ti zic sa nu folosesti un anumit interval (iti alegi oricare care vrei tu) si functie de el iti construiesti o gama a ta? In carti sunt niste reguli sa le zicem "potrivite" sau indicate pentru anumite rezolvari dar asta nu inseamna ca tu nu poti descoperi altele daca lucrezi. Regulile alea au fost inventate tot de oameni de'a lungul vremii sa ajute instrumentistul dar nu inseamna ca ne oprim acolo sau ca le urmarim cu strictete. Daca ar fi fost asa poate ca un Kurt Cobain sau Iommi nu ar fi facut istorie in muzica; sau altii mai avangardisti din zilele noastre...Muzica are teorie garla, teoretic limitata dar posibilitati de exprimare practic nelimitate. Sound'ul ala mean si temele de copii mai vin si din scule sau mana. E adevarat si ca de altfel de ex intervalele de terta sau septima mica iti dau o tenta mai trista/melancolica iar cele mari o tenta mai vesela; cvarta sau cvinta perfecta o tenta mai oO-asa; cvarta marita o tenta mai evil/sumbra; acord'urile compuse suna mai atmosferic.., etc...; dar si aici e treaba relativa depinzand de schimbarile de acorduri folosite; contextul sonor folosit chiar si numarul sau tipul instrumentelor prezente acolo.

Posted

Asa, pt ca tot tii sus si tare ca stii mai multe decat credem noi ca stii si pentru ca ti s-au dat cateva raspunsuri in ciuda impertinentei si intrebarilor evazive pe care le-ai adresat, urmeaza un

 

Test de Evaluare

 

Subiectul I 30 puncte

1. Ce este un acord? 6 puncte

2. Ce iti arata daca acordul este major sau minor? 6 puncte

3. Ce rol au semnele de alteratie intr-o partitura? 6 puncte

4. Mentioneaza ordinea diezilor ( # ) si a bemolilor ( b ) la cheie. 6 puncte

5. Cum iti dai seama in ce gama e scrisa o piesa (tonalitea) cu armura de diezi / bemoli? 6 puncte

 

Subiectul II 30 puncte

1. Construieste cate o cvinta perfecta, cvarta marita, terta mica, octava micsorata, septima mare incepand de pe urmatoarele trepte: Re, Fab, Mi, Si# respectiv Sol. 15 puncte

2. Construieste acorduri majore si minore de cate 3 note incepand de pe: Do, La, Fa, Sol, Sol#. 15 puncte

 

Subiectul III 30 puncte

Enumera modurile populare romanesti specificand pentru fiecare tonalitatea corespunzatoare si particularitatile acesteia.

 

Se acorda 10 puncte din oficiu. Timp efectiv de lucru: cat este nevoie.

Succes!

Guest Don MaXxX
Posted
Asa, pt ca tot tii sus si tare ca stii mai multe decat credem noi ca stii si pentru ca ti s-au dat cateva raspunsuri in ciuda impertinentei si intrebarilor evazive pe care le-ai adresat, urmeaza un

 

Test de Evaluare

 

Subiectul I 30 puncte

1. Ce este un acord? 6 puncte

2. Ce iti arata daca acordul este major sau minor? 6 puncte

3. Ce rol au semnele de alteratie intr-o partitura? 6 puncte

4. Mentioneaza ordinea diezilor ( # ) si a bemolilor ( b ) la cheie. 6 puncte

5. Cum iti dai seama in ce gama e scrisa o piesa (tonalitea) cu armura de diezi / bemoli? 6 puncte

 

Subiectul II 30 puncte

1. Construieste cate o cvinta perfecta, cvarta marita, terta mica, octava micsorata, septima mare incepand de pe urmatoarele trepte: Re, Fab, Mi, Si# respectiv Sol. 15 puncte

2. Construieste acorduri majore si minore de cate 3 note incepand de pe: Do, La, Fa, Sol, Sol#. 15 puncte

 

Subiectul III 30 puncte

Enumera modurile populare romanesti specificand pentru fiecare tonalitatea corespunzatoare si particularitatile acesteia.

 

Se acorda 10 puncte din oficiu. Timp efectiv de lucru: cat este nevoie.

Succes!

 

de unde ai luat testul?

super idee! macar asa stim si noi de unde sa pornim sa-l ajutam pe morgred.

Posted

:) interesant. o idee buna. ok sa incepem

 

I

1 un acord este defapt un arpegiu in care notele sunt executate simultan

2 intervalele acordului major I-III-V

intervalele acordului minor I-iii-V

3 # - mareste valoarea notei cu un semiton

b - micsoreaza valaorea notei cu un semiton

4 .... asta nu stiu

5 ..... este legat de cealalta inca nam aprofundat

 

II

1 cvinta perfecta - re-sol-re fab-si-fab mi-si-mi si#-sol-si# sol-re-sol

cvarta marita- re-sol#-re fab-sib-fab mi-la-mi si#-fa-si# sol-do-sol

terta mica - re-fa-la fab-lab-dob mi-sol-si si#-re#-sol sol-la#re

octava micsorata - re-reb-re fab-fa-fab mi-mib-mi si#-si-si# sol-solb-sol

septima marita - re-la-do# fab-dob-re# mi-sol#-si-re# si#-mi-sol-si sol-si-fa#-re

 

2 Do - do-sol-mi

Dom Do-mib-sol

 

La mi-la-do#

Lam la-do-mi

 

Fa fa-do-la

Fam fa-sol#-fa

 

Sol sol-si-re

Solm sol-sib-re

 

Sol# sol#-si#-re#

Sol#m sol#-re#-si

 

3 aici mati pierdut...

Posted (edited)
Test de Evaluare

 

Subiectul I 30 puncte

1. Ce este un acord? 6 puncte

2. Ce iti arata daca acordul este major sau minor? 6 puncte

3. Ce rol au semnele de alteratie intr-o partitura? 6 puncte

4. Mentioneaza ordinea diezilor ( # ) si a bemolilor ( b ) la cheie. 6 puncte

5. Cum iti dai seama in ce gama e scrisa o piesa (tonalitea) cu armura de diezi / bemoli? 6 puncte

 

Subiectul II 30 puncte

1. Construieste cate o cvinta perfecta, cvarta marita, terta mica, octava micsorata, septima mare incepand de pe urmatoarele trepte: Re, Fab, Mi, Si# respectiv Sol. 15 puncte

2. Construieste acorduri majore si minore de cate 3 note incepand de pe: Do, La, Fa, Sol, Sol#. 15 puncte

 

Subiectul III 30 puncte

Enumera modurile populare romanesti specificand pentru fiecare tonalitatea corespunzatoare si particularitatile acesteia.

 

Se acorda 10 puncte din oficiu. Timp efectiv de lucru: cat este nevoie.

Succes!

 

Barem de corectare

 

Subiectul I

1. Acordul este o combinatie de 3 sau mai multe note.

2. La baza acordului major/minor sta o terta mare, respectiv, mica.

3. Exista 3 semne de alteratie (accidenti): diez ( # ) - creste inaltimea sunetului cu un semiton; bemol ( b ) - scade inaltimea sunetului cu un semiton; becar - anuleaza actiunea diezului si a bemolului.

4. Succesiunea diezilor la cheie: Fa-Do-Sol-Re-La-Mi-Si; ordinea bemolilor la cheie: Si-Mi-La-Re-Sol-Do-Fa.

5. La armura de diezi tonalitatea se afla urcand cu un semiton ultimul diez de la armura; la armura cu bemoli , penultimul bemol indica tonalitatea.

 

Subiectul II

1. cvinta perfecta Re-La; cvarta marita Fab-Sib; terta mica Mi-Sol; octava micsorata Si#-Si; septima mare Sol-Fab.

2. Acorduri majore: Do-Mi-Sol; La-Do#-Mi; Fa-La-Do; Sol-Si-Re; Sol#-Si#-Re#.

Acorduri minore: Do-Mib-Sol; La-Do-Mi; Fa-Lab-Do; Sol-Sib-Re; Sol#-Si-Re#.

 

Subiectul III

Modurile populare stau la baza folclorului muzical, acestea fiind in numar de 7, dupa cum urmeaza:

Ionian - mod major - Do M - 3-ta,6-ta, 7-ma mari

Dorian - mod minor, Re-Si - 6-ta mare (sexta doriana)

Frigian - mod minor, Mi-Fa - secunda mica

Lidian - mod major, Fa-Si - cvarta marita

Mixolidian - mod major, Sol-Fa - septima mica

Eolian - mod minor (La minor natural)

Locrian - mod minor, Si-Do - secunda mica, Si-Fa - cvinta micsorata.

post-3082-1222344249_thumb.png

Edited by Bassmann™
Guest Don MaXxX
Posted
Sol-Fa este septima mica (4t+2st). Septima mare e Sol-Fa# (5t+1st). Iar de septima diminuata n-am zis nimic. Deci Sol-Fa este 7-ma mica.

 

da, dar tu ai scris acolo la barem sol-fab septima mare.

Posted (edited)
indeed era 2 noaptea... am gresit din neatentie da nu intentionez sa bag scuze :)

Din neatentie sau din nestiinta , nu intereseaza pe nimeni...si da, era 1 noaptea, alti-si beau cafeaua la ora aia.

Ce-i mai important este sa vorbesti politicos pe forum, sa pui intrebari complete si la obiect ca sa ti se raspunda, si mai consulta si internetul inainte de a zice ca nu te baga nimeni in seama; nu-l folosi numai la Counter Strike si WOW. Dupa ce ai rasfoit pe saituri si n-ai gasit ce te intereseaza poti intreba aici pe forum si ti se va raspunde.

Nu incerca sa inveti toata teoria muzicala, ca nu vrei sa fii profesori; ia si invata si melodii, si aruncand o privire pe o tabulatura sau partitura si avand cateva cunostinte de teorie poti descoperi lucruri noi. Stii, cateodata e bine sa fii si autodidact, chiar daca ar trebui sa studiezi cu un profesor.

Pe viitor incearca te rog sa fii mai politicos!

 

da, dar tu ai scris acolo la barem sol-fab septima mare.

A, da, acum am vazut. Credeam ca vorbiti despre Mixolidian. Acolo am vrut sa pun # in loc de b, am gresit.

Edited by Bassmann™
Posted

scuze daca am ofensat... (again) si da stiam faza cu septimele... am gresit din neatentie. mersi fain pt explicatii. tot autodidact am fost dar sunt lucruri care imi scapa. de exemplu am vazut pe un site erau niste exemple cu progresii de acorduri intre care se face legatura cu anumite note. erau ceva reguli. nu am inteles. cine ii buuuuun sami explice? :)

Posted
scuze daca am ofensat... (again) si da stiam faza cu septimele... am gresit din neatentie. mersi fain pt explicatii. tot autodidact am fost dar sunt lucruri care imi scapa. de exemplu am vazut pe un site erau niste exemple cu progresii de acorduri intre care se face legatura cu anumite note. erau ceva reguli. nu am inteles. cine ii buuuuun sami explice? :)

 

"Mai tii minte atunci cand am fost la concertul ala si in deschidere au cantat aia care aveau un chitarist cu o chitara rosie si a improvizat un solo misto la melodia aia?"

 

Sper ca-ti dai seama de ce am ingrosat anumite cuvinte.

Posted (edited)

Salut, am sa incerc sa teajut eu: in primul rand puneti intrebarea "de ce vreau eu sa invat teorie ?" apoi, daca ai gasit un raspuns la ea, inseamna k tiai gasit si scopul. Odata ce ai scopul, putem incepe sa te ajutam, dupa metoda pas cu pas. Alfel nu vad cum ar putea cineva sa o scoata la capat, fiindca pui intrebari generale.

Edited by .Snake.
Posted

Ok avand in vedere k toate se leaga in teorie, spunene ce stii deja, intro anumita ordine daca se poate. Daca vedem ce pasi ai facut spre scopul tau o sa te putem ajuta mai departe. Cat despre un sound dark (nush exact ce inseamna creepy ptr tine)... uite modurile in ordine de la brightest la darkest:

 

1. lydian

2. ionian

3. mixolydian

4. dorian

5. aeolian

6. phrygian

7. locrian

Posted

Ok dak stii toate cele mentionate mai sus, si nu vrei totusi sa inveti modurile, ai cam tot ceti trebuie, iti ramane doar sa experimentezi cu ceea ce stii. Depinde totusi si in ce masura poti pune ceea ce stii in aplicatie. Oricum, sper k ai fost sincer. Putin offtopic poate: ar trebui sati cauti un profesor totusi.

Posted

nam zis ca nu vreau sa invat modurie... doar credeam ca nu ii cazu sa ma leg inca de ele.... sau ii? si da am fost sincer ca nu castig absolut nimic daca ma dau mare. si totusi numi spune nime nimic despre relatiile dintre intervale, progresii (in afara de basic), legaturi, si rezolvarea acordurilor?...??? ok ok incerc sa vorbesc cu profu de la clubu copiilor da ii cam superficial... in rest cam el ii singuru profesor din zona

Posted
ma bucur ca filozofii putem elabora pe langa subiect da de cate chestii am intrebat nu mi sa spus nimic concret

 

Tu chiar crezi ca-ti va explica cineva progresiile si ce mai vrei tu sa stii, pe forum, cand s-au scris atatea carti despre astea? Daca ai avea o intrebare SPECIFICA sunt sigur ca ai gasi mai multe raspunsuri.

Posted
am mai mentionat : propunetimi carti da se pare ca va doare mana sa scrieti nu de alta. uitate. citeste forumul. am pus mai multe intrebari concrete.

 

Ceva CONCRET

Daca vrei ore de muzica ia-ti un profesor particular colegi de forum nu sunt obligati sa te instruiasca.

 

Daca vrei sa inveti cate ceva cauta aici pe forum ,a fost postat link la si carte de teorie muzicala .(free)

 

 

http://www.angelfire.com/fl4/moneychords/freebies.html

 

aici se gasesc mai multe carti tutoriale , teorie ,compozitie, improvizatie,...ia-la rand si invata .

 

se dau si linkuri :

 

http://www.angelfire.com/fl4/moneychords/links2.html

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.