mirceab Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 (edited) Asearã am fãcut, în sfârºit, experimentul pe care mi-l propusesem de ceva timp: conectarea în paralel a efectelor de chitarã. Multe dintre rezultatele sonore obținte dovedindu-se mai interesante decât în cazul cascadãrii (înserierii) efectelor, m-am gândit sã împãrtãºesc aceastã experiențã, pentru uzul celor interesați sã încerce sonoritãți complexe ºi deosebite. (Cu puținã imaginație ne putem apriori face o idee despre alãturarea unui „distortion” lângã un wah-wah, sau un echo, sau un phaser, însã acestea aplicate chiar semnalului curat al chitãrii. Auzind, deci, asearã cum sunã chitara astfel „preparatã” mi-am zis – ºi vã zic – încercarea chiar se meritã!) Procedura: Se pune un spliter la semnalul/cablul din chitarã, iar cele douã canale astfel create se duc fiecare la câte o intrare a douã efecte (sau la intrãrire a douã lanțuri de efecte, ºi astfel reuºim o combinare serie-paralel). Ieºirile celor douã “canale” se introduc apoi în aplificatorul de chitarã (sau în mixerul de concert/studio, sau chiar în douã intrãri ale plãcii de sunet a unui PC). Dacã aveți amplificator cu douã intrãri de chitarã este OK. Dacã aveți doar o intrare de chitarã ºi una de CD este aproape OK (puteți compensa “neliniaritatea” specificã amplificatorului de chitarã fie prin comutarea în modul “live” al (multi)efectului care intrã aici, fie prin efecte adiționale. Dacã lucrați cu un mixer, cred cã deja aspectele de reglaj/adaptare vã sunt banale. P.S. Înainte de a posta acest topic am cautat pe forumurile RGC dacã au mai existat discuții privind conectarea în paralel (sau mixt) a efectelor de chitarã. Dar n-am gãsit nimic. Însã e posibil ca astfel de combinații sã fie deja în “exploatare” pentru mulți chitariºti, precum se poate ca multi-efectele avansate (precum G-Force de la TC Electronic) sã includã combinații serie-paralel. Dacã aveți ºtiințã despre aºa ceva vã rog sã-mi dați de ºtire (eventual sã-mi spuneți ce pãrere v-a fãcut conectarea în paralel a efectelor). Edited March 12, 2008 by mirceab
karpi Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 s-a tot discutat , mai cauta .Vezi ca discutiile apareau in cadrul altor teme conexe. Mai ales @mibu ridica problema
Radu i Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 mie mi se pare foarte interesant topicul asa ca rog pe cei mai priceputi in ale pedalelor sa-si descrie lanturile de efecte, cum le-au conectat ei, alte modalitati de conectare, ce inseamna in serie, in paralel etc. etc. nu ma refer la TON, ma refer strict la partea tehnica, cablaraie, brick'uri si trafuri, intrari de amp - loop'uri poate s-a mai discutat pe alocuri, insa as vrea discutii clare, sfaturi practice, experimente, experiente proprii keep it up! ps. apropos, daca nu avem decat o singura intrare, fara vreuna auxiliara - CD&stuff? ps.2 ar fi misto sa se ataseze si poze in acest topic
mirceab Posted March 12, 2008 Author Posted March 12, 2008 (edited) ...ps. apropos, daca nu avem decat o singura intrare, fara vreuna auxiliara - CD&stuff? ... Teoretic ieºirile celor douã lanțuri/efecte s-ar putea conecta si direct printr-un splitter (de genul celui din figurã) care sã atace apoi intrarea unicã a amplificatorului, însã -- cum probabil cã cele douã ieºiri au impedanțe diferite -- dezechilibrul ar face nepracticabilã conexiunea (curentul unei ieºiri ar fi în majoritate absorbit de cealaltã, ci nu de amplificator). Aºa cã trebuie recurs la un preamplificator/mixer cu mai multe intrãri (sau la niºte artificii de electronicã). Edited March 12, 2008 by mirceab
panda Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 nu vreau sa dezamagesc pe nimeni,dar problema este tratata foarte simplist.acest sistem il numim serial pt, ca efectele sant in serie cu chitara,si paralel pt. ca iesirile efectelor in paralel ci ampul.in felul asta nu se rezolva nimic pt. ca chitara este tot in paralel cu intrarea in efecte si afecteaza drastic sunetul direct.nu mai spun ce inseamna sa legi efectele paralel intre ele.ideea nu este rea,dar rezolvarea este cu totul alta.se construieste un pedalier care functioneaza cam asa;chitara se cupleaza in pedalier si de acolo se spliteaza astfel;un cablu pleaca direct la amp,si unul ataca un tub repetor pe catod care va ataca efectele.in felul acesta nu este afectat de loc sunetul instrumentului;apoi se cupleaza efectele in acest pedalier prin circuite de separare si se mixeaza intre ele.cuplarea pe rand a efectelor[sau combinatii intre ele]se face prin comanda unor relee asistate de un microcontroler pt. care se scrie un soft conform cu dorinta fiecaruia.[diverse combinatii presetate sau pe rand]iesirea mixata a efectelor se va mixa tot primtr-un tub cu intrarea in amp.apoi mai este necesar ca fiecare efect sa aiba un potentiometru de blend pt. a putea regla dupa dorinta dozajul fiecarui efect in parte.mai ramane problema alimentarii[sursa separata pt. fiecare efect]si evident problema buclei de masa.cam asa ar arata explicat la modul simplist un asemenea dispozitiv.o sa fiu intrebat de ce cu tub si nu altfel-este singura metoda prin care se pot face splitari si mixaje fara a afecta sunetul.va dati seama cat costa o asemenea dracie,si se pune intrebarea daca merita investitia pt. nista pedale care costa cat costa!desigur ca va suna cu mult mai bine decat cu un "carnat" de pedale inseriate,dar asta deja este problema fiecaruia.un sfat gratuit;luati un amp de calitate bagati chitara in el si cantati corect.secretul este ca sunetul obtinut sa va induca o anumita stare,o placere de a canta.daca nu o simtiti,a-ti investit degeaba in scule. 1
John Petrecce Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 nu vreau sa dezamagesc pe nimeni,dar problema este tratata foarte simplist.acest sistem il numim serial pt, ca efectele sant in serie cu chitara,si paralel pt. ca iesirile efectelor in paralel ci ampul.in felul asta nu se rezolva nimic pt. ca chitara este tot in paralel cu intrarea in efecte si afecteaza drastic sunetul direct.nu mai spun ce inseamna sa legi efectele paralel intre ele.ideea nu este rea,dar rezolvarea este cu totul alta.se construieste un pedalier care functioneaza cam asa;chitara se cupleaza in pedalier si de acolo se spliteaza astfel;un cablu pleaca direct la amp,si unul ataca un tub repetor pe catod care va ataca efectele.in felul acesta nu este afectat de loc sunetul instrumentului;apoi se cupleaza efectele in acest pedalier prin circuite de separare si se mixeaza intre ele.cuplarea pe rand a efectelor[sau combinatii intre ele]se face prin comanda unor relee asistate de un microcontroler pt. care se scrie un soft conform cu dorinta fiecaruia.[diverse combinatii presetate sau pe rand]iesirea mixata a efectelor se va mixa tot primtr-un tub cu intrarea in amp.apoi mai este necesar ca fiecare efect sa aiba un potentiometru de blend pt. a putea regla dupa dorinta dozajul fiecarui efect in parte.mai ramane problema alimentarii[sursa separata pt. fiecare efect]si evident problema buclei de masa.cam asa ar arata explicat la modul simplist un asemenea dispozitiv.o sa fiu intrebat de ce cu tub si nu altfel-este singura metoda prin care se pot face splitari si mixaje fara a afecta sunetul.va dati seama cat costa o asemenea dracie,si se pune intrebarea daca merita investitia pt. nista pedale care costa cat costa!desigur ca va suna cu mult mai bine decat cu un "carnat" de pedale inseriate,dar asta deja este problema fiecaruia.un sfat gratuit;luati un amp de calitate bagati chitara in el si cantati corect.secretul este ca sunetul obtinut sa va induca o anumita stare,o placere de a canta.daca nu o simtiti,a-ti investit degeaba in scule. Cu ultima fraza iti dau dreptate. In rest n'am inteles aproape nimic... (drept e ca nu ma pricep la combinatii in paralel; chiar si alea in serie imi dau batai de cap... ). Ca tot vad ca stii despre ce e vorba imi permit sa pun si eu o intrebare. As dori sa foloses drive'ul dintr'o statie hibrid (marshall avt50) in starea naturala/nealterata cu alte pedale,etc si sa'l folosesc in paralel cu un proc (boss gt6) cu care vreau sa comut pe clean'uri ceva mai cosmetizate sau pe anumite pasaje de lead. Am inteles ca statia nu are intrari separate pentru varianta care am zis'o. Cineva mi'a spus ca ar exista un fel de comutator/swich sau cum drac s'o numi cu care as putea comuta intre drive'ul statiei si gt6 cand doresc. Daca ai/aveti cunostiinta despre astfel de swich (unde gasesc/cat costa,etc) as fi recunoscator sa'mi spuneti.Poate si alte variante ar merita luate in seama; asa ca dati cu pareri fara frica.. Multumesc!
panda Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Cu ultima fraza iti dau dreptate. In rest n'am inteles aproape nimic... (drept e ca nu ma pricep la combinatii in paralel; chiar si alea in serie imi dau batai de cap... ).Ca tot vad ca stii despre ce e vorba imi permit sa pun si eu o intrebare. As dori sa foloses drive'ul dintr'o statie hibrid (marshall avt50) in starea naturala/nealterata cu alte pedale,etc si sa'l folosesc in paralel cu un proc (boss gt6) cu care vreau sa comut pe clean'uri ceva mai cosmetizate sau pe anumite pasaje de lead. Am inteles ca statia nu are intrari separate pentru varianta care am zis'o. Cineva mi'a spus ca ar exista un fel de comutator/swich sau cum drac s'o numi cu care as putea comuta intre drive'ul statiei si gt6 cand doresc. Daca ai/aveti cunostiinta despre astfel de swich (unde gasesc/cat costa,etc) as fi recunoscator sa'mi spuneti.Poate si alte variante ar merita luate in seama; asa ca dati cu pareri fara frica.. Multumesc! solutia ideala este cea pe care am descris-o mai sus.procesorul nu il poti pune decat serial cu ampul,dar asta se poate face prin intermediul unei pedale de true by-pass care contine 4 jackuri si un foot sw cu 3 perechi de contacte.prin asta se poate scoate sau baga orice pedala fara a afecta sunetul direct.mixarea semalelor in schimb nu se poate face corect decat prin metoda descrisa . as vrea sa se poata si simplu dar asta este situatia.desigur ca ce am descris eu se poate face si mai ieftin folosind integrate,dar rezultatul nu este acelasi.totul pleaca dela ideea gresita de a pune ceva intre instrument si amplificator.idealul este folosirea efectelor intr-o bucla paralela proiectata corect,si atunci lucrurile se schimba radical.numai ca in bucla paralela nu se prea pot pune pedalute,pt. in general toate au si o cale mixata prin ele.sa fiu mai explicit.sa luam de ex o pedala de delay oarecare;semnalul dela chitara intra in pedala si o ia pe 2 cai;una prin montajul de delay.si una prelucrata linear,apoi cele 2 semnale se intalnesc la iesire,concluzia este ca la iesire nu regasim semnalul curat al instrumentului,ci o mixare intre cel cu delay si cel prelucrat de pedala in mod linear;deci sunetul pur al instrumentului NU MAI EXISTA,chiar daca aceasta este in by-pass.o pedala de delay obisnuita se poate pune in bucla paralela foarte bine cu conditia ca un specialist sa "taie"calea directa din efect.pur si simplu se intrerupe aceasta cale.in aceste conditii montata in bucla paralela situatia se schimba radical.incerc sa fiu cat mai putin "tehnic"dar este minimum ce vocabular pe care il pot folosi.de altfel probabil ca la sfasitul lunii martie voi organiza o gala de prezentare a amplificatoarelor dominance,si atunci se pot pune orice intrebari.nu o sa reusiti niciodata sa imitati un amp de 2000 de euro cu 3 pedale si un amp ieftin.acum o sa decriu exact cum se face un sunet prelucrat cu adevarat profesionist.chitara direct in amp.eventual un boost in fata sau un distors,dar cu true by-pass.in fata boxei se pune un microfon de preluare.semnalul dela microfon se duce intr-un alt amp la care de data asta este cuplat rackul de efecte.acest al 2- lea amp are desigur boxa lui.sunetul din cele 2 boxe este preluat cu microfoane si trimis in pa.destul de complicat,nu?si mai ales foarte foarte scump!
John Petrecce Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 solutia ideala este cea pe care am descris-o mai sus.procesorul nu il poti pune decat serial cu ampul,dar asta se poate face prin intermediul unei pedale de true by-pass care contine 4 jackuri si un foot sw cu 3 perechi de contacte.prin asta se poate scoate sau baga orice pedala fara a afecta sunetul direct.mixarea semalelor in schimb nu se poate face corect decat prin metoda descrisa . as vrea sa se poata si simplu dar asta este situatia.desigur ca ce am descris eu se poate face si mai ieftin folosind integrate,dar rezultatul nu este acelasi.totul pleaca dela ideea gresita de a pune ceva intre instrument si amplificator.idealul este folosirea efectelor intr-o bucla paralela proiectata corect,si atunci lucrurile se schimba radical.numai ca in bucla paralela nu se prea pot pune pedalute,pt. in general toate au si o cale mixata prin ele.sa fiu mai explicit.sa luam de ex o pedala de delay oarecare;semnalul dela chitara intra in pedala si o ia pe 2 cai;una prin montajul de delay.si una prelucrata linear,apoi cele 2 semnale se intalnesc la iesire,concluzia este ca la iesire nu regasim semnalul curat al instrumentului,ci o mixare intre cel cu delay si cel prelucrat de pedala in mod linear;deci sunetul pur al instrumentului NU MAI EXISTA,chiar daca aceasta este in by-pass.o pedala de delay obisnuita se poate pune in bucla paralela foarte bine cu conditia ca un specialist sa "taie"calea directa din efect.pur si simplu se intrerupe aceasta cale.in aceste conditii montata in bucla paralela situatia se schimba radical.incerc sa fiu cat mai putin "tehnic"dar este minimum ce vocabular pe care il pot folosi.de altfel probabil ca la sfasitul lunii martie voi organiza o gala de prezentare a amplificatoarelor dominance,si atunci se pot pune orice intrebari.nu o sa reusiti niciodata sa imitati un amp de 2000 de euro cu 3 pedale si un amp ieftin.acum o sa decriu exact cum se face un sunet prelucrat cu adevarat profesionist.chitara direct in amp.eventual un boost in fata sau un distors,dar cu true by-pass.in fata boxei se pune un microfon de preluare.semnalul dela microfon se duce intr-un alt amp la care de data asta este cuplat rackul de efecte.acest al 2- lea amp are desigur boxa lui.sunetul din cele 2 boxe este preluat cu microfoane si trimis in pa.destul de complicat,nu?si mai ales foarte foarte scump! Da, mersi frumos! In mare am cam inteles cum sta treaba. Practic am observat si eu diferentele serie/paralel de sunet (d.p.d.v. al ascultatorului, ca pe partea de electronica; mixaj,etc sunt la pamant )si cum spui e clar ca se pierde din ton/calitate semnalul fiind intr'un fel procesat de pedale/efecte inseriate mai ales daca sunt multe...Tocmai de asta imi doream sa folosesc doar drive'ul statiei in starea lui "pura" care imi place cum suna sio are si o prezenta destul de buna;iar pentru lead/clean pe alocuri sa mai colorez sunetul din procesor/pedale. Din procesor inca n'am reusit sa scot un ton de distors curat/prezent/saturat/dinamic,etc.. ( probabil ca nici nu o sa reusesc); care sa'mi placa mie (cum se stie sunt cam atatea ton'uri cat si chitaristi probabil.. si fiecare are gusturile lui... Ultim,a solutie prezentata de tine mi'e clar si mie ca ar fi cea mai buna dar cum ai spus e vorba de foarte multi bani (microfoane de captare calitative deci scumpe; scule de rac; PA...) Sa inteleg ca se poate totusi cu un swich cu dubla comutare facut de un vreun maistor? Bineinteles ca eu as cumpara cele necesare si am norocul sa cunosc un astfel de doftor...
panda Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Da, mersi frumos! In mare am cam inteles cum sta treaba. Practic am observat si eu diferentele serie/paralel de sunet (d.p.d.v. al ascultatorului, ca pe partea de electronica; mixaj,etc sunt la pamant )si cum spui e clar ca se pierde din ton/calitate semnalul fiind intr'un fel procesat de pedale/efecte inseriate mai ales daca sunt multe...Tocmai de asta imi doream sa folosesc doar drive'ul statiei in starea lui "pura" care imi place cum suna sio are si o prezenta destul de buna;iar pentru lead/clean pe alocuri sa mai colorez sunetul din procesor/pedale. Din procesor inca n'am reusit sa scot un ton de distors curat/prezent/saturat/dinamic,etc.. ( probabil ca nici nu o sa reusesc); care sa'mi placa mie (cum se stie sunt cam atatea ton'uri cat si chitaristi probabil.. si fiecare are gusturile lui...Ultim,a solutie prezentata de tine mi'e clar si mie ca ar fi cea mai buna dar cum ai spus e vorba de foarte multi bani (microfoane de captare calitative deci scumpe; scule de rac; PA...) Sa inteleg ca se poate totusi cu un swich cu dubla comutare facut de un vreun maistor? Bineinteles ca eu as cumpara cele necesare si am norocul sa cunosc un astfel de doftor... eu am in productie curenta acest tip de foot sw cu care se realizeaza true by-pass.este o cutiuta pe care se afla un foot sw si 4 jakuri.unul pt. chitara,unul pt amp si 2 pt efecte.deci poti pune in serie cate efecte doresti,dar din ele raman pana la urma un in si un out,care se cupleaza in cele 2 mufe.cand apesi,chitara de cupleaza direct in amp.la urmatoarea apasare efectele sant din nou cuplate in lantul de amplificare.pedaluta costa 60 de euro.
karpi Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 http://www.datasheetcatalog.com/datasheets...4/MMC4016.shtml http://www.datasheetcatalog.com/datasheets...4/MMC4053.shtml MMC4051.MMC4052.MMC4053 BILATERAL PROGRAMABLE ANALOG SWITCHES m cu o intrare si o iesire sau cu mai multe intrari si o iesire ( sau viceversa) rezistenta serie ON 4 Ohmi , capacitate IN/Out 4 pF cu aceaste circuite si un schema de comanda logica se pot face fel si fel de combinatii . Numai inventivitatea , creativitatea si rabdarea este limita . Eu am facut un "switch" de bypas pentru patru efecte in serie , fiecar se poate introduce sau se poate "sari peste" ( ocoli) exact ca si la unele procesoare .Deci bypas complect scoate complect pedala din lamtul de efecte . rezistenta serie a comutatoarelor cum am scris mai sus este intre 4 si 50 ohm , depinde de tip . Avantajul este ca nu ai conexiuni lungi ....comuator <--> efecte , jackuri etc , se comanda cu nivel logic 1 sau 0 , ( L sau H ). Cela cu multe intrari sunt multiplexoare , ele se pot folosi chiar si pentru a 9ntroduce in circuit , rezistoare , condensatoare ...adice poti regla in trepte si volum si timbru .Exosta si cu 16 intrari si o iesire ( ce se poate folosi si invers , sunt absolut reversibile deci si o intrare si 16 iesiri ) Cu o matrice desteapta poti sa configurezi orice combinatie de serie paralel.Si tot cu aceste comutatoare poti sa cuplezi si elemente de adaptare , corectii etc...
mirceab Posted June 4, 2008 Author Posted June 4, 2008 Am încercat din nou o serie de combinații inedite ale efectelor de chitarã, de data aceasta mixte - adicã în conexiuni paralel ºi serie. Rezultatele fiind deseori remarcabile recomand celor cu chef de experimente sã încerce astfel de conexiuni. ... ar fi misto sa se ataseze si poze in acest topic Ataºez ºi o imagine schematicã a experimentului.
karpi Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Am încercat din nou o serie de combinații inedite ale efectelor de chitarã, de data aceasta mixte - adicã în conexiuni paralel ºi serie. Rezultatele fiind deseori remarcabile recomand celor cu chef de experimente sã încerce astfel de conexiuni. Ataºez ºi o imagine schematicã a experimentului. frumoasa grafica tu ai facut-o ? est orice Ok dar , nu are nici un rost sa pui chorus cu flanger in serie ! Flanger ete un "chorus" mai wide range , prin sweep trece in nenumarate pozitii de chorus oricum , este Ok si asa dar rezultatul este un sunet nedefinit interesant ..aparte , mai mult ptr muzica experimentala /ambientala . eu am cuplat si 5 chorus-uri la unele sound-uri Dar numai acasa la inregistrare experimentala , la cantat daca nu esti "stereo" si panoramat bine de tot se amesteca totul si suna un "carnat" nedefinit in loc de ton. O configuratie stil Hendrix ar fi ... chit ...distors...pe ambele canale egal , apoi panoramat pe" L" ..ecou -->flanger ( sau phaser) , pe celalalt canal " R" pitch -12 ( suboctava). Rezultatul ar fi : in centru ai chitara distorsionata clara si tare , pe L ( panoramat ) ai ecoul care vine cu flanger sau phaser si doar repetitia semnalului este cu flanger cea ce da o spatialitate sunetului care se indeparteaza "rotindu-se" in spatiu. pe R ( panoramat ) se baga suboctava din pitch control , aceasta are o latenta de cateva "ms" un foarte scurt ecou cea ce-l detaseaza de semnalul original . Toate la un loc atent mixate dau un sunet spatial si foarte bogat. Simulare de WAH analogic . pe o singur astatie mono cu doua intrari ... chitara - splitter --Wah digital ---distors pe un canal , iar pe celalalt canal numai distors . cele doua distors0uri se regleaza corespunzator . Nivelul canalului cu WAH se reduce fata de cel fara , cu corectie de timbru la distorsionatoare se poate simula aproape perfect sunetul unei combinatii chit +wah+statie pe tuburi in overdrive. De obicei WAH-urile digitale din procesoare nu au reglaj de "rezonanta " si "Q" ( calitatea filtrului) si "musca" prea dur .In acest fel de legare in paralel se poate regla nivelul de "prezenta" al "muscaturi" si cu reglajele de ton se reduce plaja de frecvente actionate la ceva asemanatr cu pedalele WAH analogice .
mirceab Posted June 4, 2008 Author Posted June 4, 2008 Desigur cã nu prea are rost un efect "chorus" înseriat cu un "flanger". Conexiunea fizicã din figurã are sens doar în ideea de comutare între ele, în sensul cã unul ar fi bypass când celãlalt ar fi activ. Am fãcut desenul astfel mai mult pentru a schematiza/sugera conectarea hibridã paralel-serie. (Probe am fãcut în mai multe combinații, ºi nu toate sunetele rezultate au fost acceptabile.) ...nu are nici un rost sa pui chorus cu flanger in serie...
Jihad Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 (edited) Ma gandeam si eu la un momentdat la chestia asta, si chiar am incercat-o. ....................................................--> Digitech Metal Master (iesire simulere cabinet) --> EQ --> Mixer Chitara--> MXR KFK EQ Stereo---| ....................................................--> Line6 uber Metal --> Peavey Valveking 212 Pt o trupa de metal cu o singura chitara, ar fi ok. Mai umple putin mixul. O alta intrebuintare ar mai putea fi, pt scoaterea tunerului din lant. .................................--> Lant de pedale--> Amp Chitara--> Splitter---| .................................--> Tuner Edited June 4, 2008 by Jihad
Guest mibu Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 splitarea nu se face IN NICI UN CAZ printr-un simplu cablu Y!!!! daca vrei sa pastrezi semnalul dat de chitara cat mai aproape de realitate, TREBUIE sa folosesti un buffer, la iesirea caruia sa splitezi semnalul. apropos de true-bypass, chestiunea nu este asa de simpla precum pare... conteaza foarte mult calitatea jack-urilor, a cablurilor de legatura si chiar a fludorului folosit! desigur, asta pentru cei care aud diferentele... sistemele performante au, toate, buffere (skrydstrupp, bradshaw etc.)! practic, nu exista TRUE bypass... ca un exemplu, luati diferite splitere/distribuitoare de semnal disponibile la ora asta pe piata (de la radial, framptone, lehle etc.) si faceti o comparatie - diferenta de caliatate a sunetului este mare (nu spun care dintre ele este dramatic mai bun, ca iar ma acuza raresh de reclama...). pentru alte lamuriri, accesati forumul meu: mibu.16.forumer.com
mirceab Posted June 5, 2008 Author Posted June 5, 2008 Deºi ideal ar fi cu buffer între chitarã ºi splitter, cred cã acesta nu-i obligatoriu în aplicãrile obiºnuite (iar pentru înregistrãri în condiții "cristaline" probabil cã se meritã procurat). Lipsa buffer-ului determinã uzual doar diminuarea semnalului chitãrii, ci nu denaturarea lui (adicã afecteazã volumul, dar nu tonul). splitarea nu se face IN NICI UN CAZ printr-un simplu cablu Y!!!! daca vrei sa pastrezi semnalul dat de chitara cat mai aproape de realitate, TREBUIE sa folosesti un buffer, la iesirea caruia sa splitezi semnalul.
Guest mibu Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 trebuie sa te dezamagesc - ba da, afecteaza tonul! acest gen de splitari se poate face doar atunci cand lucrezi cu semnal de linie, nicidecum cu semnal de impedanta mare.
karpi Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 (edited) trebuie sa te dezamagesc - ba da, afecteaza tonul! acest gen de splitari se poate face doar atunci cand lucrezi cu semnal de linie, nicidecum cu semnal de impedanta mare. Mibu are dreptate este vorba de IMPEDANTA notata cu Z , nu de rezistenta pura , si impedanta este dpendenta de frecventa . adica ...la 100 Hz poti avea impedanta de 1Kohm iar la 6KHz 40Kohm , deci in functie de frecvente se schimba si impedanta. Acum depinde de felul circuitului in ce masura impedanta este preponderent capacitiva , inductiva si rezistiva . Orice circuit este LRC deci are din fiecare tip de impedanta contribuie la Z-ul global. In legatura cu perfectionismele , acestea sunt exagerateptr anumite conditii si cerinte . daca vreau sa cant cu un "dobro" vai si amar de capul lui cu un ton de medii ca o goarna de claxon nu are rost "marea transparenta" sau alt exemplu ar fi "Green Bullet" microfonul Shure ptr statia de emisie din TAXI din 1949 , acesta s-a folosit si se foloseste la muicuta ptr tonul ei specific rezonant pe medii-joase , ce rost are sa-i pui cablu super ? ptr tonuri clean , transparente si cu un spectru "vaporos" ai nevoie de cea mai perfecta instalatie si de un headroom fantastic . spliter -buffer este OK acesta are impedanta mare pe intrare si iesiri linie . In alta ordine de idei m sunt deja noile procesoare ce au posibilitatea de a lucra pe doua canale in paralel concomitent. de ex GT 10 .. Exista pedale de volum active stereo cu buffer ( adaptor de impedanta , repetor pe emitor , repetor de tensiune )cu iesire de linie , daca nu au zgomot sunt super ptr splitare, ptr incercari. Multe au un nivel de zgomot cam mare deoarece se considera locuk lor in lantul de efecte ca si ultimulk inainte de statie .Dar ptr incercari merge. Edited June 5, 2008 by karpi
mirceab Posted November 1, 2014 Author Posted November 1, 2014 (edited) Am reluat experimentele de aplicare a efectelor la semnale paralele provenind de la aceeasi chitara sursă (experimente propuse odinioarã, prin acest post de la începuturi). Am folosit pentru "split-area" semnalului o pedala de efect stereo (care la iesire disemineaza semnalul identic si pe canalul drept atunci când intrarea este monofonică). Unul dintre cele mai intersante efecte sonore se obtine când unul dintre canale este întâziat, fiind estentială folosirea undei pedale 'delay' (urmatã, spre exemplu, de un distors finutz). Întrebare: ştiti vreo pedală 'delay' (sau vreun alt dispozitiv de întârziere a semnalului) care blocheaza semnalul originar, astfel încât sã redea/amplifice doar semnalul întârziat? Edited November 1, 2014 by mirceab
sorin65 Posted November 1, 2014 Posted November 1, 2014 poti folosi un delay care are mufa de "effect out", la care gasesti doar semnalul intarziat ( asa am la electra ep75), sau un delay care are buton de mix (blend) intre dry si wet, si care merg "bine"- memory man deluxe, reptile, etc. sunt multe care au butonul de mix, dar care la cursele maxime pastreaza o urma de semnal mixat. la astea poti sa iei letconul si sa scoti pe o mufa externa doar semnalul wet. deci, in principiu, poti obtine ce vrei cu orice delay.
karpi Posted November 1, 2014 Posted November 1, 2014 (edited) Am reluat experimentele de aplicare a efectelor la semnale paralele provenind de la aceeasi chitara sursă (experimente propuse odinioarã, prin acest post de la începuturi). Am folosit pentru "split-area" semnalului o pedala de efect stereo (care la iesire disemineaza semnalul identic si pe canalul drept atunci când intrarea este monofonică). Unul dintre cele mai intersante efecte sonore se obtine când unul dintre canale este întâziat, fiind estentială folosirea undei pedale 'delay' (urmatã, spre exemplu, de un distors finutz). Întrebare: ştiti vreo pedală 'delay' (sau vreun alt dispozitiv de întârziere a semnalului) care blocheaza semnalul originar, astfel încât sã redea/amplifice doar semnalul întârziat? Exact acest lucru il reclamam si eu intr-un post .. ca sa folosesc efecte panoramate am nevoie de efecte ce au iesire "wet" separata . Bineinteles ca exista ...in anumite procesoare mai bune /complexe , in echo machine mai complexe . De ex momentan nu am decatr in PC soft sau in Zoom R8 la unul din ecouri pot sa scot doar "wet" ce pot sa-l panoramez .. pe L sau R iar pe cealalta parte chitara direct .. Am avut un echomachine ..sovietic ..ce avea wet separat ..dar l-am vandut deoarece era mare ..de RACK Cauta " echomachine/delay w. separated/insulated wet out " De ex Cookie-urile ne ajută să oferim serviciile noastre. Utilizând aceste servicii, acceptați modul în care utilizăm cookie-urile. Mai multe detaliiOK Rezultate Căutare JamMan Delay | DigiTech Guitar Effects digitech.com/en-US/products/jamman-delayTraducerea acestei pagini Now we have combined the best of both these worlds in the new JamMan Delay Looper. The JamMan Delay Looper features both true stereo looping and a fully ... Digitech JamMan Stereo Delay ar trebui sa aiba ..pe doar "JammanStereo loopmachine " are iesire mono separata numita "rithm out" unde se poate scoate numai loop-ul iar pe alta iesire stereo niumai semnalul de intrare ., deci probabil la Digitech JamMan Stereo Delay similar probabil se poate si numai ecoul de fapt este aceiasi pedala cu posibilitatea de a folosi si ca ecou . Probabil sunt si altele trebuie cautat ..un ecou mai mic mai ieftin... Daca cumpri sa cauti sa aiba si modulatie LFO sau chiar si intrare de modulatie externa ... Edited November 1, 2014 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now