www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Care Este Diferenta Dintre Un Amp Simplu Combo Si Unul Hybrid?


Recommended Posts

Posted

Am vazut pe thomann si sincer nu inteleg dc alea hybrid is mai scumpe arata ca niste vechituri:|

Posted

Struzo-Camila

 

adica se vand statii proaste pe post de statii de chitara , cam asta-i pe scurt .

 

En am cantat pe Dinacord si Farfisa pe Full-tube si Hibrid statii exceptionale ce se apropiau de calitatile statiilor bune cu tranzistoare.

 

Nu aveai distorsiuni nici in varfuri , in orice caz sunau fantastic si enervant de curat , nu mai credeti povestile cu " tubutrile-n calduri "

 

Din amandoua tipuri de statii Tub si Semiconductoare se fabrica si gunoaie si statii de calitate .Cele de calitate sunt scumpe .

 

dar in zilele noastre tehnologia de integrare este foarte avansata si exista amplifuri de putere "integrate" monolit ( sute de watii) de calitate foarte buna .Cu sursa de alimentare in comutatie cu randament de 75% ce asigura si curentul pentru afunctionare cu dinamica nealterata.

 

Dupa aceasta de stricat nu mai este o problema , si se pun tot felu de circuite ce mai strica din calitate si imita satiile proaste .

 

Este foarte comod sa ai o statie proasta care a-ti produce in regim de overdrive tonul dorit , dar sacrificand...atacul , precum si corpul sunetului "top si body " adica scaderea definitiei , etc...DAr mai apare si rentabilitatea ...merita sa cari 100W la 35Kg un Head numai ca sa-l folosesti ca si distorsionator ?

 

Avantajul distorsionari cu tuburi consta in "dilatarea" portiuni de trecere de la clean pana la distors , asa chitaristul are un control mai bun asupra tonului .Plus aparitia unor distorsiuni din transformatorul de iesire ce coloreaza sunetul , il face mai bogat in armonice plus are efect de compresie de putere .

 

Adica o statie proasta ce functioneaza ca si filtru trece banda , filtru trece jos ( la overdrive) , compresor de dinamica prin alimentator subdimensionat , traf iesire subdimensionat , regim de lucru al tuburilor finale dus catre overdrive.

 

Lucrul bun ce-l are un TUB ..esete valoarea mica al distorsiunilor de intermodulatie ( IMD) , acest IMD la tranzistoare era cam mare.

 

Actual cu FET ( tranzist cu efect de camp ) aceste probleme s-au rezolvat .

 

asa ca alegerea inte Tub, Semiconductor sau Hibrid ( si in ce masura hibrid ?doar de forma sau are si vre-un avantaj) depinde de ce vrei sa canti si cum .

 

Cu orice componente este facuta o statie , numai daca si schema este buna ( proiectarea) putem spera la o statie buna .

Posted
karpi da-ne te rog un ex de combo solid-state bun...

 

Orange

 

Cu doua difuri de 12" si cu traf de iesire , suna ceva fantastic ...nu mai tin minte exact ce tip era, era al unui prieten organist si am cantat cateva concerte , apoi un alt coleg a cantat bass pe aceasta statie pe terasa de la Conti din Timisoara si suna bine si la bas.

 

Combouri Mrschall pe tr am cantat pe cateva nu-mi plac.Dar am cantat ( probat) la Adi barar un Marschall pe tranzist. dupa ce i-am reparat reverbul suna foarte bine .iar nbu stiu ce tip era , nu ma opprea intereseaza tipurile de obicei ca am incredere numi in ce probez.

 

Dar mai sunt unele combo Peavey cu difuzor Black Widow , la acelasi tip de Peavey der cu difuzor Davoli i-am blocat difuzorul cand am inceput sa cant ,,apoi cu mana a trebuit sa trag si sa imping e membrena sa revina si nu am mai avut curaj sa dau volum de overdrive.

 

Apoi HH pe MosFET iarasi suna super..

 

si mai sunt o sumedenie

 

acestea noi cu efecte , procesoare si si alte minuni nu prea suna ca lumea , sunt facute sa se joace copii acasa nu ptr cantat la club sau pe o scena rock sau blues.

 

 

ORANGE era cel mai bun ptr cantat live pe scena, putere cat un twinreverb cu ton foarte bun distorsiuni smooth date de traful de iesire o statie super buna.

 

(Quo Vadis au avut la bass un head Orange tot cu traf de iesire si acela suna bine )

Posted

FET

 

impedanta de intrare mai mare , limitat la cat vrei , de obicei la 1M ohm ptr preamplif

 

Intermodulatie mica , asemanatoare cu cea a tuburilor

 

Posibilitatea realizari filtrelor pasive exact ca si la statia cu tuburi = >curba de raspuns in frecvente este plata fara supracresteri de rezonanta.

 

Zgomot mic

 

Consum mic , drivere mici ( prefinali), finali nu necesita putere curentul de comanda este mic => zgomot mic si consum mic al driverelor .Mai ieftin .

 

randament mai mare , FET ,MosFET , in stare "deschisa" pot ajunge la o rezitenta serie cu difuzorul de 0,01 ohm , fata de aprox 2-4 ohmi in cazul tranzistoarelor bipolare .Asa ajunge mai mult curent si tensiune ,ai mare in difuzor .=> randament mai bun.

Posted
FET

 

impedanta de intrare mai mare , limitat la cat vrei , de obicei la 1M ohm ptr preamplif

 

Intermodulatie mica , asemanatoare cu cea a tuburilor

 

Posibilitatea realizari filtrelor pasive exact ca si la statia cu tuburi = >curba de raspuns in frecvente este plata fara supracresteri de rezonanta.

 

Zgomot mic

 

Consum mic , drivere mici ( prefinali), finali nu necesita putere curentul de comanda este mic => zgomot mic si consum mic al driverelor .Mai ieftin .

 

randament mai mare , FET ,MosFET , in stare "deschisa" pot ajunge la o rezitenta serie cu difuzorul de 0,01 ohm , fata de aprox 2-4 ohmi in cazul tranzistoarelor bipolare .Asa ajunge mai mult curent si tensiune ,ai mare in difuzor .=> randament mai bun.

 

Ce inseamna distorsiuni de intermodulatie?

Posted

Eu nu as fi asa sigur. First of all, distorsiunile de intermodulatie [care sunt principala componenta a THD] nu sunt controlabile din principiu.

Second, ampurile "de chitara" au ca scop principal "imbogatirea" sunetului [we all know ca un sin waveform nu prea are armonici] de obicei cu ajutorul efectului de camp din fet-uri sau tuburi (in preamp).

Third, dupa aceasta "imbogatire", distorsiunile sunt mult mai "nocive".

 

Deci, vrem THD cat mai mic. Altfel, de ce mai facem pedale de distors ?

Posted (edited)
Eu nu as fi asa sigur. First of all, distorsiunile de intermodulatie [care sunt principala componenta a THD] nu sunt controlabile din principiu.

Second, ampurile "de chitara" au ca scop principal "imbogatirea" sunetului [we all know ca un sin waveform nu prea are armonici] de obicei cu ajutorul efectului de camp din fet-uri sau tuburi (in preamp).

Third, dupa aceasta "imbogatire", distorsiunile sunt mult mai "nocive".

 

Deci, vrem THD cat mai mic. Altfel, de ce mai facem pedale de distors ?

 

 

vrem sa ramana soundul nostru "CONSTANT " in orice conditie , volum , wattaj , marime spatiu de sonorizat ...

 

Nu vrem ca tonul sa se schimbe , am obtinut tonul dorit ( prdale .FX,Statie overdrive )si de acum incolo vreau redare "linerara" !!

 

La nivel " mic" avem aceiiasi problema , un combo de 50W nu pot sa-l folosesc pe post de distorsionator , distorsionez cu un circuit dup acare incerc sa redau tonul obtinut la puterea necesara cu acea statie de 50W ( pana la limita maxima daca este nevoie)

 

Adica am format tonul cu tot felu de scule dubioase si nu mai vreau sa se schimbe .

 

Exact ca si la voce , avem vocalistul cu tonul /timbrul /ambitusul etc acest lucru vrem sa-l redam la puterea maxima necesara unei auditii bune .

Edited by karpi
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.