www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Care Este Diferenta Dintre Un Amp Simplu Combo Si Unul Hybrid?


Guest
 Share

Recommended Posts

Struzo-Camila

 

adica se vand statii proaste pe post de statii de chitara , cam asta-i pe scurt .

 

En am cantat pe Dinacord si Farfisa pe Full-tube si Hibrid statii exceptionale ce se apropiau de calitatile statiilor bune cu tranzistoare.

 

Nu aveai distorsiuni nici in varfuri , in orice caz sunau fantastic si enervant de curat , nu mai credeti povestile cu " tubutrile-n calduri "

 

Din amandoua tipuri de statii Tub si Semiconductoare se fabrica si gunoaie si statii de calitate .Cele de calitate sunt scumpe .

 

dar in zilele noastre tehnologia de integrare este foarte avansata si exista amplifuri de putere "integrate" monolit ( sute de watii) de calitate foarte buna .Cu sursa de alimentare in comutatie cu randament de 75% ce asigura si curentul pentru afunctionare cu dinamica nealterata.

 

Dupa aceasta de stricat nu mai este o problema , si se pun tot felu de circuite ce mai strica din calitate si imita satiile proaste .

 

Este foarte comod sa ai o statie proasta care a-ti produce in regim de overdrive tonul dorit , dar sacrificand...atacul , precum si corpul sunetului "top si body " adica scaderea definitiei , etc...DAr mai apare si rentabilitatea ...merita sa cari 100W la 35Kg un Head numai ca sa-l folosesti ca si distorsionator ?

 

Avantajul distorsionari cu tuburi consta in "dilatarea" portiuni de trecere de la clean pana la distors , asa chitaristul are un control mai bun asupra tonului .Plus aparitia unor distorsiuni din transformatorul de iesire ce coloreaza sunetul , il face mai bogat in armonice plus are efect de compresie de putere .

 

Adica o statie proasta ce functioneaza ca si filtru trece banda , filtru trece jos ( la overdrive) , compresor de dinamica prin alimentator subdimensionat , traf iesire subdimensionat , regim de lucru al tuburilor finale dus catre overdrive.

 

Lucrul bun ce-l are un TUB ..esete valoarea mica al distorsiunilor de intermodulatie ( IMD) , acest IMD la tranzistoare era cam mare.

 

Actual cu FET ( tranzist cu efect de camp ) aceste probleme s-au rezolvat .

 

asa ca alegerea inte Tub, Semiconductor sau Hibrid ( si in ce masura hibrid ?doar de forma sau are si vre-un avantaj) depinde de ce vrei sa canti si cum .

 

Cu orice componente este facuta o statie , numai daca si schema este buna ( proiectarea) putem spera la o statie buna .

Link to comment
Share on other sites

karpi da-ne te rog un ex de combo solid-state bun...

 

Orange

 

Cu doua difuri de 12" si cu traf de iesire , suna ceva fantastic ...nu mai tin minte exact ce tip era, era al unui prieten organist si am cantat cateva concerte , apoi un alt coleg a cantat bass pe aceasta statie pe terasa de la Conti din Timisoara si suna bine si la bas.

 

Combouri Mrschall pe tr am cantat pe cateva nu-mi plac.Dar am cantat ( probat) la Adi barar un Marschall pe tranzist. dupa ce i-am reparat reverbul suna foarte bine .iar nbu stiu ce tip era , nu ma opprea intereseaza tipurile de obicei ca am incredere numi in ce probez.

 

Dar mai sunt unele combo Peavey cu difuzor Black Widow , la acelasi tip de Peavey der cu difuzor Davoli i-am blocat difuzorul cand am inceput sa cant ,,apoi cu mana a trebuit sa trag si sa imping e membrena sa revina si nu am mai avut curaj sa dau volum de overdrive.

 

Apoi HH pe MosFET iarasi suna super..

 

si mai sunt o sumedenie

 

acestea noi cu efecte , procesoare si si alte minuni nu prea suna ca lumea , sunt facute sa se joace copii acasa nu ptr cantat la club sau pe o scena rock sau blues.

 

 

ORANGE era cel mai bun ptr cantat live pe scena, putere cat un twinreverb cu ton foarte bun distorsiuni smooth date de traful de iesire o statie super buna.

 

(Quo Vadis au avut la bass un head Orange tot cu traf de iesire si acela suna bine )

Link to comment
Share on other sites

FET

 

impedanta de intrare mai mare , limitat la cat vrei , de obicei la 1M ohm ptr preamplif

 

Intermodulatie mica , asemanatoare cu cea a tuburilor

 

Posibilitatea realizari filtrelor pasive exact ca si la statia cu tuburi = >curba de raspuns in frecvente este plata fara supracresteri de rezonanta.

 

Zgomot mic

 

Consum mic , drivere mici ( prefinali), finali nu necesita putere curentul de comanda este mic => zgomot mic si consum mic al driverelor .Mai ieftin .

 

randament mai mare , FET ,MosFET , in stare "deschisa" pot ajunge la o rezitenta serie cu difuzorul de 0,01 ohm , fata de aprox 2-4 ohmi in cazul tranzistoarelor bipolare .Asa ajunge mai mult curent si tensiune ,ai mare in difuzor .=> randament mai bun.

Link to comment
Share on other sites

FET

 

impedanta de intrare mai mare , limitat la cat vrei , de obicei la 1M ohm ptr preamplif

 

Intermodulatie mica , asemanatoare cu cea a tuburilor

 

Posibilitatea realizari filtrelor pasive exact ca si la statia cu tuburi = >curba de raspuns in frecvente este plata fara supracresteri de rezonanta.

 

Zgomot mic

 

Consum mic , drivere mici ( prefinali), finali nu necesita putere curentul de comanda este mic => zgomot mic si consum mic al driverelor .Mai ieftin .

 

randament mai mare , FET ,MosFET , in stare "deschisa" pot ajunge la o rezitenta serie cu difuzorul de 0,01 ohm , fata de aprox 2-4 ohmi in cazul tranzistoarelor bipolare .Asa ajunge mai mult curent si tensiune ,ai mare in difuzor .=> randament mai bun.

 

Ce inseamna distorsiuni de intermodulatie?

Link to comment
Share on other sites

Eu nu as fi asa sigur. First of all, distorsiunile de intermodulatie [care sunt principala componenta a THD] nu sunt controlabile din principiu.

Second, ampurile "de chitara" au ca scop principal "imbogatirea" sunetului [we all know ca un sin waveform nu prea are armonici] de obicei cu ajutorul efectului de camp din fet-uri sau tuburi (in preamp).

Third, dupa aceasta "imbogatire", distorsiunile sunt mult mai "nocive".

 

Deci, vrem THD cat mai mic. Altfel, de ce mai facem pedale de distors ?

Link to comment
Share on other sites

Eu nu as fi asa sigur. First of all, distorsiunile de intermodulatie [care sunt principala componenta a THD] nu sunt controlabile din principiu.

Second, ampurile "de chitara" au ca scop principal "imbogatirea" sunetului [we all know ca un sin waveform nu prea are armonici] de obicei cu ajutorul efectului de camp din fet-uri sau tuburi (in preamp).

Third, dupa aceasta "imbogatire", distorsiunile sunt mult mai "nocive".

 

Deci, vrem THD cat mai mic. Altfel, de ce mai facem pedale de distors ?

 

 

vrem sa ramana soundul nostru "CONSTANT " in orice conditie , volum , wattaj , marime spatiu de sonorizat ...

 

Nu vrem ca tonul sa se schimbe , am obtinut tonul dorit ( prdale .FX,Statie overdrive )si de acum incolo vreau redare "linerara" !!

 

La nivel " mic" avem aceiiasi problema , un combo de 50W nu pot sa-l folosesc pe post de distorsionator , distorsionez cu un circuit dup acare incerc sa redau tonul obtinut la puterea necesara cu acea statie de 50W ( pana la limita maxima daca este nevoie)

 

Adica am format tonul cu tot felu de scule dubioase si nu mai vreau sa se schimbe .

 

Exact ca si la voce , avem vocalistul cu tonul /timbrul /ambitusul etc acest lucru vrem sa-l redam la puterea maxima necesara unei auditii bune .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.