Guest Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Am vazut pe thomann si sincer nu inteleg dc alea hybrid is mai scumpe arata ca niste vechituri:| Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor X Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Alea hibrid au lampa in preamp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mega.deb Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 sau power amp ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radu i Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 stii diferentza dintre o anvelopa normala si una all-season? inseamna 2 in 1; ca si in cazul de fata unde se incearca fara succes un compromis intre lampa si solid-state Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Struzo-Camila adica se vand statii proaste pe post de statii de chitara , cam asta-i pe scurt . En am cantat pe Dinacord si Farfisa pe Full-tube si Hibrid statii exceptionale ce se apropiau de calitatile statiilor bune cu tranzistoare. Nu aveai distorsiuni nici in varfuri , in orice caz sunau fantastic si enervant de curat , nu mai credeti povestile cu " tubutrile-n calduri " Din amandoua tipuri de statii Tub si Semiconductoare se fabrica si gunoaie si statii de calitate .Cele de calitate sunt scumpe . dar in zilele noastre tehnologia de integrare este foarte avansata si exista amplifuri de putere "integrate" monolit ( sute de watii) de calitate foarte buna .Cu sursa de alimentare in comutatie cu randament de 75% ce asigura si curentul pentru afunctionare cu dinamica nealterata. Dupa aceasta de stricat nu mai este o problema , si se pun tot felu de circuite ce mai strica din calitate si imita satiile proaste . Este foarte comod sa ai o statie proasta care a-ti produce in regim de overdrive tonul dorit , dar sacrificand...atacul , precum si corpul sunetului "top si body " adica scaderea definitiei , etc...DAr mai apare si rentabilitatea ...merita sa cari 100W la 35Kg un Head numai ca sa-l folosesti ca si distorsionator ? Avantajul distorsionari cu tuburi consta in "dilatarea" portiuni de trecere de la clean pana la distors , asa chitaristul are un control mai bun asupra tonului .Plus aparitia unor distorsiuni din transformatorul de iesire ce coloreaza sunetul , il face mai bogat in armonice plus are efect de compresie de putere . Adica o statie proasta ce functioneaza ca si filtru trece banda , filtru trece jos ( la overdrive) , compresor de dinamica prin alimentator subdimensionat , traf iesire subdimensionat , regim de lucru al tuburilor finale dus catre overdrive. Lucrul bun ce-l are un TUB ..esete valoarea mica al distorsiunilor de intermodulatie ( IMD) , acest IMD la tranzistoare era cam mare. Actual cu FET ( tranzist cu efect de camp ) aceste probleme s-au rezolvat . asa ca alegerea inte Tub, Semiconductor sau Hibrid ( si in ce masura hibrid ?doar de forma sau are si vre-un avantaj) depinde de ce vrei sa canti si cum . Cu orice componente este facuta o statie , numai daca si schema este buna ( proiectarea) putem spera la o statie buna . Link to comment Share on other sites More sharing options...
apocalipsa Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 (edited) karpi da-ne te rog un ex de combo solid-state bun... Edited January 18, 2008 by danzefirelli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor X Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Îți dau io unu': Roland JC-120. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 karpi da-ne te rog un ex de combo solid-state bun... Orange Cu doua difuri de 12" si cu traf de iesire , suna ceva fantastic ...nu mai tin minte exact ce tip era, era al unui prieten organist si am cantat cateva concerte , apoi un alt coleg a cantat bass pe aceasta statie pe terasa de la Conti din Timisoara si suna bine si la bas. Combouri Mrschall pe tr am cantat pe cateva nu-mi plac.Dar am cantat ( probat) la Adi barar un Marschall pe tranzist. dupa ce i-am reparat reverbul suna foarte bine .iar nbu stiu ce tip era , nu ma opprea intereseaza tipurile de obicei ca am incredere numi in ce probez. Dar mai sunt unele combo Peavey cu difuzor Black Widow , la acelasi tip de Peavey der cu difuzor Davoli i-am blocat difuzorul cand am inceput sa cant ,,apoi cu mana a trebuit sa trag si sa imping e membrena sa revina si nu am mai avut curaj sa dau volum de overdrive. Apoi HH pe MosFET iarasi suna super.. si mai sunt o sumedenie acestea noi cu efecte , procesoare si si alte minuni nu prea suna ca lumea , sunt facute sa se joace copii acasa nu ptr cantat la club sau pe o scena rock sau blues. ORANGE era cel mai bun ptr cantat live pe scena, putere cat un twinreverb cu ton foarte bun distorsiuni smooth date de traful de iesire o statie super buna. (Quo Vadis au avut la bass un head Orange tot cu traf de iesire si acela suna bine ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
apocalipsa Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 karpi ai idee care e diferenta sonora intre solid state normal si mosfet? de ce sunt ele diferite? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 FET impedanta de intrare mai mare , limitat la cat vrei , de obicei la 1M ohm ptr preamplif Intermodulatie mica , asemanatoare cu cea a tuburilor Posibilitatea realizari filtrelor pasive exact ca si la statia cu tuburi = >curba de raspuns in frecvente este plata fara supracresteri de rezonanta. Zgomot mic Consum mic , drivere mici ( prefinali), finali nu necesita putere curentul de comanda este mic => zgomot mic si consum mic al driverelor .Mai ieftin . randament mai mare , FET ,MosFET , in stare "deschisa" pot ajunge la o rezitenta serie cu difuzorul de 0,01 ohm , fata de aprox 2-4 ohmi in cazul tranzistoarelor bipolare .Asa ajunge mai mult curent si tensiune ,ai mare in difuzor .=> randament mai bun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dgeekoo Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 FET impedanta de intrare mai mare , limitat la cat vrei , de obicei la 1M ohm ptr preamplif Intermodulatie mica , asemanatoare cu cea a tuburilor Posibilitatea realizari filtrelor pasive exact ca si la statia cu tuburi = >curba de raspuns in frecvente este plata fara supracresteri de rezonanta. Zgomot mic Consum mic , drivere mici ( prefinali), finali nu necesita putere curentul de comanda este mic => zgomot mic si consum mic al driverelor .Mai ieftin . randament mai mare , FET ,MosFET , in stare "deschisa" pot ajunge la o rezitenta serie cu difuzorul de 0,01 ohm , fata de aprox 2-4 ohmi in cazul tranzistoarelor bipolare .Asa ajunge mai mult curent si tensiune ,ai mare in difuzor .=> randament mai bun. Ce inseamna distorsiuni de intermodulatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 THD. Vorbarie de electronist. Dar vrei sa fie cat mai mic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Eu nu as fi asa sigur. First of all, distorsiunile de intermodulatie [care sunt principala componenta a THD] nu sunt controlabile din principiu. Second, ampurile "de chitara" au ca scop principal "imbogatirea" sunetului [we all know ca un sin waveform nu prea are armonici] de obicei cu ajutorul efectului de camp din fet-uri sau tuburi (in preamp). Third, dupa aceasta "imbogatire", distorsiunile sunt mult mai "nocive". Deci, vrem THD cat mai mic. Altfel, de ce mai facem pedale de distors ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Total_harmonic_distortion http://en.wikipedia.org/wiki/Intermodulation_distortion Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 (edited) Eu nu as fi asa sigur. First of all, distorsiunile de intermodulatie [care sunt principala componenta a THD] nu sunt controlabile din principiu.Second, ampurile "de chitara" au ca scop principal "imbogatirea" sunetului [we all know ca un sin waveform nu prea are armonici] de obicei cu ajutorul efectului de camp din fet-uri sau tuburi (in preamp). Third, dupa aceasta "imbogatire", distorsiunile sunt mult mai "nocive". Deci, vrem THD cat mai mic. Altfel, de ce mai facem pedale de distors ? vrem sa ramana soundul nostru "CONSTANT " in orice conditie , volum , wattaj , marime spatiu de sonorizat ... Nu vrem ca tonul sa se schimbe , am obtinut tonul dorit ( prdale .FX,Statie overdrive )si de acum incolo vreau redare "linerara" !! La nivel " mic" avem aceiiasi problema , un combo de 50W nu pot sa-l folosesc pe post de distorsionator , distorsionez cu un circuit dup acare incerc sa redau tonul obtinut la puterea necesara cu acea statie de 50W ( pana la limita maxima daca este nevoie) Adica am format tonul cu tot felu de scule dubioase si nu mai vreau sa se schimbe . Exact ca si la voce , avem vocalistul cu tonul /timbrul /ambitusul etc acest lucru vrem sa-l redam la puterea maxima necesara unei auditii bune . Edited January 19, 2008 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
apocalipsa Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 din pacate un head pe mosfete cum ar fi hiwatt am observat ca se pupa mai bine cu hum decat cu sc.. de ce oare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now