Guest arosulescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 (edited) De vreo 2 ani ma omoara sunetul lui Allan ... mi-a trebuit cam mult sa imi dau seama ce setup are ... am vazut sute de fotografii si am citit zeci de interviuri ... am reusit chiar sa imi fac un ton de distors destul de asemanator ( STIU ... ideea e sa iti faci tonu tau sa canti ca tine ... sa fii un original ce mai ... da cunosc povestea asta DAR cred ca pana acolo trebuie sa mai parcurg ceva pasi ... imi place sa cred ca Allan e ultima reduta ... pentru mine cel putin ...) asadar din chitara intra intr-un head pe lampi, din speaker out intra intr-un eq parametric mono numit TC 1140 de aici intra in doua stompuri delay facute de yamaha -ud stomp ( aici nu am inteles exact cum le leaga. In serie adica din unul in altul, sau ambele pleaca din acel eq tc 1140... poate ma ajutati voi ... ) din primul delay ( setat pentru canalul de clean ) intra in pedala de volum si de aici intr-un combo hughes & kettner sau yamaha dg 80 /100( nu stiu exact care )+ cabinet 4 x12" celestion vintage 30. De aici e preluat cu microfon. din cel de -al doilea delay ( setat pt distors) intra in alta pedala de volum si de aici in al doilea combo h&k sau yamaha, acesta setat pt distors. ( idem ce am zis la canalul de clean ) cu cele doua pedale de volum aluneca intre tonul de clean( cu delayurile aferente lui ) sau cel de distors ... sau ambele amandoua. Astfel , la podea cum se zice ... are doar doua pedale ernie ball mono. aceasta schema am dedus-o dupa ochi mai mult, deci nu o luati de buna ...daca aveti informatii mai corecte va rog sa le puneti aici ... L-am intrebat si pe Dan Aldea ( am inteles ca nu ii place sa fie domnit ... de aia folosesc singularul ) care a avut ocazia sa il vada live pe Allan, ce setup are ( el Allan) si mi-a spus ca, apasa pe un buton atunci cand schimba pe distors ... deci nu cu pedala de volum asa cum v-am descris mai sus ... ceea ca m-a cam dat peste cap ... este viabila aceasta schema ? Edited November 28, 2007 by arosulescu
Guest arosulescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 (edited) http://www.jazzguitar.be/allan_holdsworth_guitar_gear.html http://www.richardhallebeek.com/interviews/holdsworth03.php http://ofeuillerat.free.fr/documents.html Edited November 28, 2007 by arosulescu
Guest anghelescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 ...nu ai cum sa bagi efectele intre amp si cabinet..din cate stiu eu... probabil tu vrei sa pui niste efecte in loop ..dar intre amp si cabinet..din cate stiu eu nu ai cum...
Guest arosulescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 si io m-am gandit la fel .. totusi daca le pui in loop ce nevoie mai ai de alte ampuri ? sau se poate si asa ? nu am incercat desi as avea cele necesare
Guest arosulescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 uite o poza luata de pe un site mai mult sau mai putin serios ... care explica ceea ce am zis mai sus
Faust Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Pai Andrei, scoate dupa preamp, nu dupa putere. Apoi foloseste un stereo power amp. Nu stiu daca m-am exprimat clar.
Guest arosulescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 (edited) da am inteles .. deci foloseste doar preampul acelui head ... interesant, citisem undeva ceva legat de speaker out ... asta presupune ca nu mai e de dupa preamp ... nu ..? nu e line out ci speaker out ... nu mai inteleg Edited November 28, 2007 by arosulescu
Faust Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Trebuie sa recunosc ca e prima data cand aud asta. Da, speaker out nu mai e dupa preamp. Mi se pare ciudat, fiindca un delay sau un reverb foloseste semnalul de linie. Nu stiu sa existe vreun delay care sa foloseasca semnalul speaker out dar sunt si eu curios sa aflu. O sa urmaresc cu interes threadul. Poate stie Karpi sau Mibu. Nu stiu ce e HARNESS. Cred ca acolo e secretul.
Guest arosulescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 se poate .. eu nu i-am dat mare atentie dar cum zici ... s-ar putea asta sa fie secretul
Faust Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Da, exact asta face am citit in pdf-ul atasat de tine. Aduce semnalul la nivel de linie ca sa il poti procesa apoi.
Guest arosulescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 mda .. speram sa nu fie asa important harness asta ... mama lui
Guest arosulescu Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 http://www.amptone.com/rocktronharness.htm acu tre sa imi iau si harness 2 asta ...
Cosu Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Pai acelasi lucru il gasesti la Koch, THD, Marshall, Palmer si alti vreo cativa. Unii ii zic powersoak, altii dummy load, altii hotplate, altii loadbox. Vezi ca preturile variaza in zona de 4-500$ in functie de vechime, producator si coloratura sunetului ... Practic in loc sa cante direct in boxa, sa preia cu microfoane si sa aplice delay/reverb, sare direct la efecte. Cred ca face asta si! din comoditate.
Guest arosulescu Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 da se poate ... nu stii niciodata cum gandesc oamenii astia ( ma refer la celebritatile astea)
karpi Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 (edited) dupa configuratia ce o descrii ar fi aprox asa: chitara -> amplif tuburi -> iesire difuzor -> pe iesire difuzor sau simulator de difuzor , de aici se ia semnal printr-un traf de adaptare ca sa nu ai cuplaj galvanic ( dar se pot face si scheme fara traf de separare si adaptare ) .Dupa aceasta iesire cu una sau mai multe iesiri in paralel poti cupla ce vrei. La acest amplif formator se pot cupla si EQ ,Chorus ,Wah .Se poate insera inainte sau dupa "overdive" cu diferite setari.. distors , la fel se poate insera inainte sau dupa acest amplif. --->de aici se merge in paralel 1).Amplif de putere .Un amplif de putere cu tonul principal "dry" fara efecte ambientale eventual EQ.Acesta duce puterea principala. 2). si 3).Alt amplif de putere ptr sau doua ptr stereo ptr semnalul "wet" aici se cupleaza efecte ambientale , ecou , chorus, flanger, wah wah etc .. acesta( acestea ) pot fi de putere mai mica deoarece de exemplu :nu ai nevoie de ecou la acelasi volum cu semnalul original . Aici poti sa ai pedala de volum separat ptr fiecare efect si sau global pe acest ( aceste) canale ambientale. In cazul cand ai un singur amplif si cuplezi efecte ambientale ( choruus, flanger , ecou , phaser etc ) acestea strica tonul , stica prezenta , timbrul , atacul sustainul..etc Avand pe canale separate la orice ora poti sa obtii "tonul de baza" consistent .Pe tonul de baza ai distorsul separat "stomp box" sau chiar "prima statie pe tuburi in regim de distors /overdive ( cu sau fara difuzor ).Se poate folosi si cu difuzor prima statie si sa captezi semnal ptr mai departe cu microfon , sai si cu microfon . restul , culoare si setari dupa gustul fiecaruia. Deci traf de adaptare ( poate sa fie si statie pe tuburi cu infasurari separate pe traful de iesire ptr de nivel linie cu separatie galvanica) . "Jensen" fabrica la trafuri de adaptare de toate felurile si da si scheme cu duiumul, balansate , aperiodice ..etc etc Edited November 29, 2007 by karpi
Guest arosulescu Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 mda se complica tot mai mult lucrurile ...
karpi Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 mda se complica tot mai mult lucrurile ... am ascultat cateva piese cu Allen , are si efecte auto swell , chorus , aouto filtre , generator de suboctava ..ecou ...distors si cine stie mai ce.. http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=26165 aici am o piesa ambientala numai o singura chitara care are tot felu de efecte si vad ca si Allen face cam asa ceva , bineinteles alte setari ..dar asemanatore , inca nu am avut ultimul procesor care are si auto swell , caci trebuie sa schimb potmetrul de volum la chitara caci scartaie ...hehe , fi;tru; al actionez cu pedala de expressie .Steve Morse face totul din mana cu butoanele de pe chitara !! si suna asa ceva .
Guest arosulescu Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 da te apropii in unele locuri. L-am ascultat si pe Morse dar e totusi alta mancare de peste ce face allan. In plus tonu de solo ma intereseaza cel mai mult cum il face . Mulam fain oricum.
Guest arosulescu Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 apropos de distors ... chiar ieri am cantat la repetitie pe un combo hug & ket ... nu era zentera ( adica ala al lui allan ) si totusi speram sa se apropie macar de ceva ... avea un ton de blues ... misto dar ... nici vborba de ce voiam eu ... ale dracu de boxe tonuri si alte rahaturi... joe pass canta cu degetele (in loc de pana ) si suna de s-a terminat ... nici nu mai stii cum sa o dai.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now