flavius Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Propun o discutie despre cum trebuie procedat pentru a face o inregistrarea unei piese pe calculator astfel incat rezultatul sa fie o piesa cat de cat ok, apropiata macar de sunetul unei piese de studio. Problemele apar de cele mai multe ori la mixare. Nu stiu ce soft sa folosesc, cum trebuie mixat, ce plugginuri trebuie folosite. Cum trebuie inregistrat basul, chitara? direct pe line-in ? din statie prin microfon? etc. Ce efecte trebuie folosite la tobe in fruity loops? Ce sanse de reusita am cu urmatorul set-up: - Placa sunet Sb Live; - Chitara Ibanez rg1570 prin procesor Gt6 - Bass Yamaha model myung (Dream Theater) - Tobe facute in fruity loops. Care sunt secretele unui mixaj de calitate? Pana acum toate piesele inregistrate suna artificial. Astept propuneri, sugestii si eventual link-uri la piese reusite inregistrate pe calculator sau documentatie pentru mixare Merci
cearny Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Exact ce-i mai important la mixaj n-ai specificat - ce monitoare folosesti?
malex Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 (edited) Exact ce-i mai important la mixaj n-ai specificat - ce monitoare folosesti? parca vad ca-ti raspunde TFT de 17'' sa ma peesh pe mine de ras Edited September 22, 2005 by malex
flavius Posted September 22, 2005 Author Posted September 22, 2005 sa rad si eu? denumirea de monitor stiam ca se foloseste pentru boxele de spate de pe scena. Daca mai este alt inteles pentru asta as fi curios sa il aflu.
malex Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 (edited) sa rad si eu? denumirea de monitor stiam ca se foloseste pentru boxele de spate de pe scena. Daca mai este alt inteles pentru asta as fi curios sa il aflu. Flavius, no offense man Monitoare mai sunt si boxele de studio, la pupitru Si in principiu orice-ti permite monitorizarea unei activitati/actiuni se cheama monitor (da, chiar si individul ala care sta iarna pe partie si ii invata pe copii sa schieze tot monitor se cheama). In cazul de fata, daca faci o mixare pe calculator, chiar si boxele calculatorului tau se vor numi monitoare. Edited September 22, 2005 by malex
michel2233 Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Boxele (monitoarele) liniare sunt efectiv de nelipsit cuiva care doreste sa faca un sunet corect acasa sau in studio (de preferat studio, fiindca acolo peretii sunt antifonati) ... boxele liniare sunt facute special ca sa acopere intregul spectru de frecvente ... in general nu au un sunet prea placut. Boxele de auditie normale au filtre care scot in evidenta bass-ii si inaltele (sau groase si subtiri cum zicea unu' in piata de niste boxe) pe cand cele de studio suna plat ... liniar. Oricum trebuie sa ai si cunostinte solide de acustica ca sa scoti un sunet bun. Sunetul bun se defineste in general un sunet care se aude bine cam pe orice sistem de boxe filtrate sau nu. eu am acasa niste boxe semiprofesionale JBL bunicele dar departe de ce inseamna boxe liniare ... am si alte seturi de la Subwoofer la boxe mai mici sau mai mari ... cam 12 ... pot asculta chiar concomitent pe toate 12 ... totusi testul de gratie il fac in masina unde am un sistem obisnuit fara pretentii ... daca suna bine acolo inseamna ca sunt pe drumul cel bun. Boxele liniare care sunt in general niste boxe mici ca dimensiune costa cam de la 100 de euro in sus ... amplificarea trebuie si ea sa fie de calitate ... fara corectii ... bruta, adica putere si atat. Exista si casti bunicele ... sfatul meu este sa va ascultati muzica lucrata pe cat mai multe sisteme de sunet. Si incaperea in care se afla boxele modifica sunetul foarte mult ... de multe ori in studiourile adevarate se folosesc tuburi calibrate care sa absoarba frecventele in exces ... si rezonanta. Aranjarea unei camere de studio este si ea o arta in sine. Apoi cunostintele despre mixaj si masterizare nu trebuie date la o parte ... oricat de buna ar fi urechea cuiva, ea oboseste ... daca va bazati doar pe urechi, lucrati dimineata si nu mai mult de 4-5 ore ... pauzele sunt bine venite .... nu cum fac eu ... incontinuuu. Uite si un link a unui site in formare ... (cam de mult si cam greu) dar totusi binevenit in peisajul cu pricina, au si un forum pe temele care te intereseaza pe tine si pe noi in general ... daca gasesti ceva interesant spune-ne si noua! http://www.nimeni.as.ro/index1.htm
flavius Posted September 22, 2005 Author Posted September 22, 2005 merci de link, o sa caut acolo informatii. Eu pentru mixare folosesc ceva casti(nu asa profesionale). Intr-o vreme credeam ca sunetul de la casti e cel mai curat si iti asigura un spectru de frecvente destul de bun, dar daca voi spuneti ca nu e asa va cred pe cuvant.
Elethan Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Booon... deci eu am un gt8.Problema este ca nu se preteaza sa folosesti asa ceva direct in line-in cum faci tu.Motivul pentru care suna artificial este ca nu folosesti un amplificator.Asta e secretul.Bun, o sa-mi zici, da la ce-mi trebuie ca gt6 are cosm si simulari de amp.Nu-i chiar asa, din cate vezi simularile cam sux Eu personal folosesc gt8 pe post de preamp, pentru EQ, si alte efecte de culoare, sa-i dau un pic de viata, si apoi il bag printr-un marshall jcm800 lead series mark 2, all-tube, model 87'... Cu un distors foarte slab din gt6 si cu un amp pe lampi, ai putea sa creezi un sunet foarte meserias, cel putin pentru standardele romanesti. Si va suna mereu mai bine atunci cand vei capta cu un microfon ceea ce iese din cabinetul legat la amplificator decat orice efect bagat in line-in.Concluzia este, daca nu poti face rost de un amp pe lampi, macar incearca sa gasesti un amp ceva pe tranzistoare, chiar si combo-uri, pentru ca va suna mult mai bine decat line-in. Inca un sfat, incearca sa eviti amplificatoare combo, sau cabineturi cu difuzoare mici.. pentru ca pur si simplu nu suna. Prin urmare, voua va mai trebuie urmatoarele scule, care le puteti folosi si pt captarea basului: -un microfon dinamic ceva mai elevat.Recomand Shure8700, il gasiti pe la 1-1.5 mil si e decent. -un amp + cabinet De voce, nici nu mai zic ca acolo trebuie o gramada... Multa bafta in continuare, poate postezi ce inregistrati
Cosu Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Un preamp e intotdeauna util. Nu folosi preampul de pe placa de sunet pentru ca de obicei e depasit de situatie.
flavius Posted September 23, 2005 Author Posted September 23, 2005 Booon... deci eu am un gt8. Inca un sfat, incearca sa eviti amplificatoare combo, sau cabineturi cu difuzoare mici.. pentru ca pur si simplu nu suna. Zici ca ai un gt8. sunt ceva diferente intre gt6 si gt8?. Daca ai statie calumea mai merita sa tii procesorul(ma refer din punct de vedere financiar). Isi mai aduce aport asa mare supra sunetului pentru pretul pe care il are?. Eu ma gandesc daca imi iau statie, sa vand procesorul si sa imi iau cevamai eftin pentru efectele de modulatie. De ce zici ca, cu combo-uri nu prea suna intregistrarea?
Elethan Posted September 23, 2005 Posted September 23, 2005 Nu m-ai inteles gresit... Primul lucru: gt8 vs gt6... le-am ascultat pe amandoua, mare diferenta intre ele nu am vazut, decat ca gt8 are 2 COSM, si niste modele de preamp in plus... practic are optiuni in plus, insa la optiunile comune celor doua unitati suna aproximativ la fel... nu este mare diferenta intre ele. As putea sa zic ca am super statie, un marshall jcm800, all tube, insa nu este suficient.Eu nu am distorsion pe el, stagiul de preamp fiind clean.Ceea ce inseamna ca eu nu pot sa adaug decat un gain suficient sa cant un AC-DC pe el, ceea ce imi este insuficient.Daca iti iei insa o statie cat de cat, poti sa scapi de efect... eu insa nu voi scapa, pentru ca dupa cum am zis, bag din gt8 un distors foarte slab, pe care-l completez din marshall.Insa unul din aspectele foarte importante pe care le folosesc la gt8 este EQ-u.. si am mai auzit tot felul de lucruri, insa am incercat cel putin 2 modele de EQ de rack, si au fost ambele foarte proaste.Cel putin, nu ma prea incanta sa mai dau inca 10 milioane sa-mi iau un EQ care sa nu-mi bage zgomot de fond si microfonie... Concluzia este ca daca ai o statie care poate sa bage dist. poti scapa intr-o oarecare masura de procesor. La ultima problema, nu am zis ca un combo nu suna, ci am zis sa te feresti de orice (asta inseamna ori combo, ori cabinet separat) cu difuzoare mai mici de 12", pentru ca pur si simplu nu suna cum trebuie... Bafta!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now