edy_wheazel Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 La intrebarea cu open vs. closed un cetatean de pe un alt forum a raspuns (traducere si adaptare): "nu-mi placeau combo-urile open-back, insa mi-am dat seama ca sunt utile pt. transportul cablurilor, pedalelor si a sticlelor de tarie". Un aspect de luat in considerare, spun eu. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcianpetrescu Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 (edited) Inseamna ca la tine fizica functioneaza fix invers. revin cu o completare ! cum ar spune un american... I DON'T GIVE A FUCK ABOUT THE LAWS OF PHYSICS ! nu ma pricep la fizica, insa am incredere totala in urechile mele... mai ales in domeniul meu, al cantatului la muzicuta si mai ales cand vine vorba de abordarea sunetului amplificat de muzicuta, la care pot sa spun ca sunt expert !!! oricat de lipsit de modestie suna asta ! la cata experienta am acumulat in ultimii 16 ani, dupa cat research am facut, dupa cat de mult schimb de experienta am facut cu oameni de meserie din USA(constructori certificati de amplificatoare de muzicuta) si la cate scule am detinut si am testat, la cate combinatii de device-uri am folosit si mai ales dupa cat de multe teste am facut cu diverse microfoane(multe dintre ele construite de mine din piese vintage de calitate exceptionala) si amplificatoare... pot spune fara nici o problema ca stiu exact ce fel de sunet imi trebuie si mai ales cum trebuie sa sune un amplif utilizat pt. muzicuta... iar in cazul muzicutei, combourile OPEN BACK au fost NET superioare variantelor cu head + cabinet closed back. Repet !!! vorbesc aici strict pt. sunetul de muzicuta. dau un exemplu foarte simplu ! in 2014, in timpul unui miniturneu prin Moldova, am avut o problema tehnica la comboul meu Mesa Boogie Caliber 50. La probele de sunet pe care le faceam inaintea unui concert la Suceava, amplifului i-a scazut brusc puterea... cu Volumul + Gainul date la maxim, abia daca mai livra 10% din ce putea in mod normal... in prima faza m-am panicat un pic... pt. ca nu mai intalnisem o asemenea problema... L-am sunat pe Dan Paraschivescu(electronistul care se ocupa mereu de service-ul amplifurilor mele) si mi-a spus, dupa ce i-am descris simptomele, ca in mod sigur este vorba de una sau de ambele rezistente montate pe unii dintre pinii soclurilor lampilor finale(6L6 in cazul meu...). Mi-a spus ca e o bagatela reparatia, dar trebuie facuta de cineva care se pricepe si care stie sa biaseze corect ampliful... Treaba s-a rezolvat repede cand am ajuns la Bucuresti... era vorba de exact ce spusese Dan... 2 rezistente amarate care iesisera din parametrii, iar una se prajise... bun... m-a bucurat faptul ca nu era ceva grav si pe urma am inceput sa ma scarpin in cap, incercand sa gasesc o solutie pentru a canta totusi cu sunet amplificat pe muzicuta... La acel concert nu a mai fost timp sa fac teste, asa ca am lasat asta pt. ziua urmatoare, cand aveam concert la Iasi si timp suficient pt. probe si teste... ce am incercat pana la urma...??? Intamplarea a facut ca in timpul acelui turneu, colegul meu, chitaristul Totu Rares, sa aduca cu el head-ul sau FUCHS OVERDRIVE SUPREME 30 si un cabinet Marshall CLOSED BACK(!!!) dotat cu 4 difuri de 10" ! un model mai rar intalnit(cel putin de catre mine). combinatia asta suna pe chitara absolut fabulos ! l-a auzit pe Rares cantand si nu mi-a venit sa cred cat de faine erau cleanul si driveul ampului. pt. ca Rares folosea la concertele TRENUL DE NOAPTE exclusiv comboul lui BUDDA SUPERDRIVE 30, mi-a spus sa incerc combinatia FUCHS Head + boxa Marshall... ehhhh... am stat mai mult de o ora facand teste, incercand tot felul de combinatii de microfoane... combinatia dintre cele doua NU A SUNAT ABSOLUT DELOC la fel de "coios" cum suna Mesa Boogie-ul meu... oricat de mult bass am dat din amp, oricat de mult am inchis din inalte si din medii... oricat am incercat sa dau fortaj din GAIN-ul ampului... nimic nu a schimbat ce simteam si auzeam... ca totul suna subtire, fara atac, fara suficienti basi si mai ales... nu simteam ca respectiva boxa "impinge" sunetul... asa cum ma asteptam s-o faca un cabinet cu 4 difuri de 10" ! asta in conditiile in care stiam cum "impingea" si proiecta sunetul fostul meu combo SUPER SONNY, gandit special pt. muzicuta... "un fel" de Fender Bassman Tweed cu 4 difuri de 10", dar cu un circuit regandit ca sa puna in valoare la maximum sunetul amplificat al muzicutei. ce am vrut sa spun cu cele de mai sus... Ca legile fizicii sunt ele valabile... nimic de spus... dar sunetul pe care-l cauti si pe care-l cunosti... nu are treaba cu legile fizicii, atata timp cat constati ca o combinatie care TEORETIC, conform legilor fizicii, ar trebui sa dea anumite rezultate, pe tine nu te multumeste... nu-ti da posibilitatea de a obtine sunetul pe care-l doresti si pe care-l cunosti... sub nici o forma nu spun ca o boxa closed back nu este buna ! nici vorba ! doar ca, exista destule situatii(cum a fost cea descrisa de mine) cand ceea ce ar trebui sa sune bine conform legilor fizicii NU ESTE VALABIL IN PRACTICA ! dupa cum am spus in alta postare... am vazut zeci de filmari in care Jeff Beck, Clapton sau Stevie Ray Vaughan cantau pe combouri open back si au un sunet de nu-ti vine sa crezi... si nu cred ca ei au tinut cumva seama de ce spune manualul de fizica... daca a sunat cum vroiau ei... au cantat pe ampliful ala... asa ca... mai usor cu fizica si cu legile ei mai mult sau mai putin absolute si mai mult cu urechea si cu experimentatul pe diverse scule. e mai sanatos p.s. in afara de combinatia mentionata mai sus... am mai testat pt. muzicuta si alte variante de head + boxa closed back... si... NU ! nimic nu a sunat cum imi doream... singura varianta care a dat cumva un randament cat de cat... maximum 60-70% din ce imi doream eu, a fost o combinatie intre un head VOX model AC30 HERITAGE 50th Anniversary Hand Wired(modelul dotat si cu lampa EF86 in preamp !!!) + o boxa CRATE closed back cu 4 difuri de 12"(model GT412SL, cu difuri Celestion)... Dar o asemenea combinatie nu mi-ar surade in vecii vecilor, in primul rand ca ar costa mult prea mult in comparatie cu cat am dat eu pe Mesa Boogie Caliber 50 si in al doilea rand nu mi-ar conveni din punctul de vedere al dimensiunilor si greutatii celor doua scule. Edited January 6, 2016 by marcianpetrescu Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 Nene, legile fizicii n-o să-ți spună niciodată ce "sună bine". Asta e o invenție a lăutarilor care nu și-au asumat noțiunile elementare de estetică. Am înțeles că ai comparat mere cu pere și ți-a dat roșii. Deci îți plac cabinetele cu spatele gol. Felicitări! Ești conștient că asta-i relevant doar pentru tine sau tre' să mai batem pasul pe loc puțin? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcianpetrescu Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 (edited) e relevant pentru mine si pentru multi altii... las-o asa... ca vorbim degeaba. sa ramana cu fizica aia care au bani sa-si cumpere scule pe baza teoriilor din cartile de fizica si care pe urma o sa constate ca nu suna cum trebuie. eu am stiut pe ce dau banii... si rezultatul a fost cel castigator succes celor care cumpara sculele potrivite necesitatilor lor testand si nu citind tratate de fizica... Peace Edited January 6, 2016 by marcianpetrescu 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now