Thrall Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 De ce toate ampurile solid state + efecte incearca sa emuleze sunetul tube? De acord ca tonul tube este unul unic si nu mai continui pentru ca toata lumea stie cat este de laudat... dar de ce producatorii pleaca de la premisa ca tuturor ne place sunetul de tube si nu incearca sa ofere ceva... diferit? Roland Jazz Chorus de exemplu a fost un solid state cu personalitate destul de apreciat.
Cosu Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Pentru ca rockul de la mama lui s-a cantat cu lampi si asa trebuie sa sune. Lampile dau un sunet "mai cald" , mai placut si distorsiunea obtinuta cu ajutorul lor nu zgarie asa de tare pe ureche ca cea obtinuta cu tranzistori/diode/circuite integrate. Jazz Chorus e un amplificator legendar pentru sunetul lui CLEAN
ambrozie Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Pentru ca rockul de la mama lui s-a cantat cu lampi si asa trebuie sa sune. Asta in primul rand, si apoi pentru ca pe domeniul asta de producere de instrumente/echipamente intotdeauna se copiaza ce e mai apreciat (si desigur mai bun) - uite la chitare, se copiaza foarte mult formele de Stratocaster si de Les Paul, posesorul copiei are in minte originalul, macar forma te duce cu gandul acolo Cam tuturor ne place sunetul de lampa, dar nu-mi dau seama ce ar putea sa insemne "ceva mai diferit".
karpi Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 De ce toate ampurile solid state + efecte incearca sa emuleze sunetul tube? De acord ca tonul tube este unul unic si nu mai continui pentru ca toata lumea stie cat este de laudat... dar de ce producatorii pleaca de la premisa ca tuturor ne place sunetul de tube si nu incearca sa ofere ceva... diferit? Roland Jazz Chorus de exemplu a fost un solid state cu personalitate destul de apreciat. 1 - amplif cu tub are impedanta de intrare mare , se stabileste de obicei la 1Mohm ,acest lucru inseamna o adaptare buna fata de doza ce are 5-15Kohm , in asa fel nu shunteaza doza+cablu si se "conserva" inaltele.In plus tuburile produc distorsiuni de intermodulatie mici.. 2 -de obicei zgomotul unui tub "ordinar" este mai mic decat al unui tranzistor "ordinar" , deci putem creste sensibilitatea intrarii fara a strica dinamica semnal/zgomot si cu tuburi mai ieftine. 3- etajul final cu pentoda +traf de iesire +difuzor in regim "overdrive" introduc armonice pare si impare colorand sunetul placut .Armonicele impare sunt introduse mai ales de traf de iesire si au o pondere mai mica .Pentoda +alimentarea nu limiteaza brusc , sete o plaja de trecere de la sinus la distorsionat confortabila ce o poti controla chiar din potmetrul chitarei si sau din taria lovituri cu pana , deci fara multe "efecte externe" ai o plaja mare de expresivitate privind tonul +dinamica muzicala. 4- din cauza regimului "overdrive" statia introduce si o compresie de putere ,din cauza blocului de alimentare .acest lucru se simte la cantat ca si un efect de compresor/expandor.La semnale mici cu gainul mare la cea mai mica atingere porneste sunetul cu atac mare si prezenta , iar la capat de plaja dinamica este comprimat de etajul final +alimentare subdimensionata( mai exact dimensionata ptr regim sinusoidal si nu overdrive) .In asa fel nu se ajunge la distorsiuni suparatoare si suna fluid si plin.Suna plin deoarece este un ton bogat in armonice . aceiasi caracteristici la o statie cu tranzistoare se obtin prin circuite electronice adaugate in plus .. 1 -etaj de intrare cu FET ca sa avem 1Mohm si distorsiuni de intermodulatie mici si zgomot cat mai mic .. 2- toate componentele ar trebui sa fie calitative si cu zgomot mic , multe firme folosesc componente ieftine si limiteaza gain-ul ca sa nu se auda zgomotul .In acest caz este nevoie de un preamp calitativ extern . 3- cu circuite adecvate se imita comportamentul pentodelor si unele statii au si traf de iesire ca sa produca distorsiuni si sa aiba si efectul de saturatie si compresie de putere si limitarea de banda...acestea "suna" foarte aproape de cele cu tuburi. 4- se formeaza tonul si inainte de etajul final ca sa nu se ajunga la "overdrive" in cazul tranzistoarelor apare limitarea brusca a semnalului cea ce cauzeaza aparitia armoonicelor impare brusc fara o plaja de trecere .Adica suna clean si la o mica lovitura mai puternica din pana tonul devine "scartait si distorsionat urat".Acest lucru trebuie evitat prin limitarea semnalului inainte de etajul final. 5- pentru aceiasi putere sau mai bine zis aceiasi plaja dinamica si calitate de ton ai nevoie de statie cu tranzistoare cu rezerva de putere cel putin 75% in plus fata de o statie pe tuburi .( presupunem ca este o statie pe tuburi serioasa) cu un compresor expandor se rezolva in mare problema .DAR trebuie un compresor calitativ cu zgomot cat mai mic , de obicei zgomotul se mascheaza cu un circuit "gate" ce fura din dinamica semnalelor mici . Cu imitarea distorsiunilor este rezolvata problema doar ca au aparut atatea feluri de scule ca nimeni nu mai stie ce vrea de fapt . eu am tot felu de distorsionatoare si statie pe tuburi , si intotdeauna vrei tonul ce nu al ai in configuratia de moment, deci ideal este sa montez toate posibilitatile si sa le folosesti pe care le vrei.Dar acest lucru merge in studio si pierzi mult timp ca sa cauti ce crezi ca "suna" mai apoi sa vezi ca de fapt nu se potriveste... In concert canti cu ce se poate seta usor si rapid si se preteaza la mai toate piesele cantate, in plus trebuie sa folosesti si o chitara cu care ai cat mai multe posibilitati de "ton" ( eu personal cred ca un "powerstrat" cu doze splitate este un tip de chitara universal , poti sa-l faci sa sune apropiat de mai multe tipuri de chitare ) Un mare dezavantaj al statiilor pe tuburi este greutatea mare din cauza transformatoarelor .La aceiasi greutate poti transporta doua statii pe tranzistoare si poti avea putere "dubla" la clean.Tuburile sunt scumpe , au viata limitata , condensatoarele de tensiune mare sunt scumpe ...etc adica intretinerea costa mult mai mult. Asa ca chitaristi vor o statie ieftina , fiabila, usoara la transportat DAR sa sune ca statia pe tuburi...
Guest anghelescu Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 1 - amplif cu tub are impedanta de intrare mare , se stabileste de obicei la 1Mohm ,acest lucru inseamna o adaptare buna fata de doza ce are 5-15Kohm , in asa fel nu shunteaza doza+cablu si se "conserva" inaltele.In plus tuburile produc distorsiuni de intermodulatie mici.. 2 -de obicei zgomotul unui tub "ordinar" este mai mic decat al unui tranzistor "ordinar" , deci putem creste sensibilitatea intrarii fara a strica dinamica semnal/zgomot si cu tuburi mai ieftine. 3- etajul final cu pentoda +traf de iesire +difuzor in regim "overdrive" introduc armonice pare si impare colorand sunetul placut .Armonicele impare sunt introduse mai ales de traf de iesire si au o pondere mai mica .Pentoda +alimentarea nu limiteaza brusc , sete o plaja de trecere de la sinus la distorsionat confortabila ce o poti controla chiar din potmetrul chitarei si sau din taria lovituri cu pana , deci fara multe "efecte externe" ai o plaja mare de expresivitate privind tonul +dinamica muzicala. 4- din cauza regimului "overdrive" statia introduce si o compresie de putere ,din cauza blocului de alimentare .acest lucru se simte la cantat ca si un efect de compresor/expandor.La semnale mici cu gainul mare la cea mai mica atingere porneste sunetul cu atac mare si prezenta , iar la capat de plaja dinamica este comprimat de etajul final +alimentare subdimensionata( mai exact dimensionata ptr regim sinusoidal si nu overdrive) .In asa fel nu se ajunge la distorsiuni suparatoare si suna fluid si plin.Suna plin deoarece este un ton bogat in armonice . aceiasi caracteristici la o statie cu tranzistoare se obtin prin circuite electronice adaugate in plus .. 1 -etaj de intrare cu FET ca sa avem 1Mohm si distorsiuni de intermodulatie mici si zgomot cat mai mic .. 2- toate componentele ar trebui sa fie calitative si cu zgomot mic , multe firme folosesc componente ieftine si limiteaza gain-ul ca sa nu se auda zgomotul .In acest caz este nevoie de un preamp calitativ extern . 3- cu circuite adecvate se imita comportamentul pentodelor si unele statii au si traf de iesire ca sa produca distorsiuni si sa aiba si efectul de saturatie si compresie de putere si limitarea de banda...acestea "suna" foarte aproape de cele cu tuburi. 4- se formeaza tonul si inainte de etajul final ca sa nu se ajunga la "overdrive" in cazul tranzistoarelor apare limitarea brusca a semnalului cea ce cauzeaza aparitia armoonicelor impare brusc fara o plaja de trecere .Adica suna clean si la o mica lovitura mai puternica din pana tonul devine "scartait si distorsionat urat".Acest lucru trebuie evitat prin limitarea semnalului inainte de etajul final. 5- pentru aceiasi putere sau mai bine zis aceiasi plaja dinamica si calitate de ton ai nevoie de statie cu tranzistoare cu rezerva de putere cel putin 75% in plus fata de o statie pe tuburi .( presupunem ca este o statie pe tuburi serioasa) cu un compresor expandor se rezolva in mare problema .DAR trebuie un compresor calitativ cu zgomot cat mai mic , de obicei zgomotul se mascheaza cu un circuit "gate" ce fura din dinamica semnalelor mici . Cu imitarea distorsiunilor este rezolvata problema doar ca au aparut atatea feluri de scule ca nimeni nu mai stie ce vrea de fapt . eu am tot felu de distorsionatoare si statie pe tuburi , si intotdeauna vrei tonul ce nu al ai in configuratia de moment, deci ideal este sa montez toate posibilitatile si sa le folosesti pe care le vrei.Dar acest lucru merge in studio si pierzi mult timp ca sa cauti ce crezi ca "suna" mai apoi sa vezi ca de fapt nu se potriveste... In concert canti cu ce se poate seta usor si rapid si se preteaza la mai toate piesele cantate, in plus trebuie sa folosesti si o chitara cu care ai cat mai multe posibilitati de "ton" ( eu personal cred ca un "powerstrat" cu doze splitate este un tip de chitara universal , poti sa-l faci sa sune apropiat de mai multe tipuri de chitare ) Un mare dezavantaj al statiilor pe tuburi este greutatea mare din cauza transformatoarelor .La aceiasi greutate poti transporta doua statii pe tranzistoare si poti avea putere "dubla" la clean.Tuburile sunt scumpe , au viata limitata , condensatoarele de tensiune mare sunt scumpe ...etc adica intretinerea costa mult mai mult. Asa ca chitaristi vor o statie ieftina , fiabila, usoara la transportat DAR sa sune ca statia pe tuburi... AMIN!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now