Guest jack Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Sunt pareri pro si contra utilizarii tuner-ului. Lasand la o parte soft-ul ( foarte bun acasa, dar ce ne facem in parc sau in excursie, chiar si in culise, inaintea unui concert, asta valabil doar daca nu avem urechile lui Felix! ), recomand cu caldura utilizarea tuner-ului, in special incepatorilor. Nu cred ca e un efort financiar deosebit, exista oferte foarte convenabile, nu tebuie sa luati Korg neaparat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Parca ai vorbi despre contraceptive. Da` in fine, tunerul este o chestie buna, neaparat Korg!... cu variantele lui : a) tv-tuner si . iTuner(daca e mai mic, adica portabil sau portativ). Ma retrag! Argumentele tale sunt mai mult decat convingatoare! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sylviu Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 eu zic k e de preferat sa iti acordezi kitara dupa ureche pt a-ti dezvolta auzul, iar tunerul folosit pe scena unde e galagie si nu poti sa acordezi dupa ureche sau trebuie sa acordezi repede chitara.. e un aparat folositor dar nu trebuie abuzat de el Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 (edited) Problema: daca acordezi chitara dupa ureche ( nota bene ) unde stabilesti etalonul? Nu toti se nasc cu un auz ( hai sa-i zicem, peste medie ) care sa le permita acordajul corect. Cred ca e de preferat tunerul pentru multi dintre noi! Mai putin pentru Felix! Am o idee: hai sa organizam un concurs de acordat chitara! Ma angajez sa dau un premiu consistent. Diferentele de acordaj le vom analiza pe un tuner, bineinteles, KORG! Edited April 10, 2007 by jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 (edited) un tuner este ABSOLUT NECESAR! degeaba incearca unii sau altii sa minimizeze importanta acestui device. am prins si vremurile in care nu existau astfel de aparate si eram dotat cu camertoane si diapazoane la 440hz pt. reperarea sunetului etalon iar aparitia tuner-ului a constituit o adevarata binecuvantare. cine vorbeste ca nu este necesar sau nu trebuie abuzat de tuner, nu stie ce spune, in conditiile prezente de disciplina muzicala. in primul rand pt. ca aceste aparate sunt prevazute cu o precizie care depaseste pe cea a urechii umane. urechea umana oboseste foarte repede in cazul unor solicitari repetate in plaja unor frecvente foarte apropiate si pt. scurte perioade de timp intervine confuzia, disparand etaloanele interne. in al doilea rand pt. ca iti poti lua, teoretic, ca frecventa, orice etalon doresti iar aici sa nu-mi vina nimeni cu argumentul "urechii absolute" pt. ca tocmai din cauza ei, posesorii ei nu pot canta "intre tonuri" sau in acordaje "lasate"! as vrea sa-l vad eu pe posesorul unei urechi absolute, ce face, cand are in componenta trupei un pian rhodes fender sau wurlitzer si trebuie sa cante la o temperatura ceva mai scazuta si trebuie acordate si celelalte instrumente la unison! (si aici, este cazul sa amintim ca la instrumente de genul celor amintite mai sus, generarea tonului este dictata de piese metalice care la frig se contracta si "urca" in acordaj). de altfel si tonul telefonului, luat ca etalon, nu este decat orientativ, nefiind exact la 440hz. oricum, nu cu generatoare de ton fixate pe frecvente absolut precise se exerseaza urechea muzicala, ci prin antrenarea in sesizarea intervalelor muzicale, depistarea intr-o masura mai mica sau mai mare, fara reper extern, a inaltimii notei reprezentand doar o CONSECINTA a acestui antrenament. fara a face vreun fel de reclama firmei korg, nu pot sa nu remarc un anumit produs al acestei firme destinat acordarii instrumentelor existente in orchestra simfonica, prevazut cu o plaja deosebita de celelalte tunere cromatice, tocmai datorita targetului caruia i se adreseaza. in afara de acestea, tunerul mai este necesar, in cazul nostru, pt. reglarea octavelor chitarei sau depistarea decalibrarii corzilor precum si acordarii rapide si fara zgomot (mute), inclusiv in conditiile de scena. a incercat cineva dintre cei care minimizeaza importanta tunerului sa regleze octavele unei chitare fara acest aparat? a vazut cat dureaza? si cu ce calitate? sa incerce sa o faca si apoi sa verifice lucrarea cu tunerul si va constata, in majoritatea cazurilor, ca este mai bine sa nu se mai prezinte la nici un concurs! desigur, se poate si fara tuner, dar asta nu depinde decat de standardul la care isi doreste fiecare sa evolueze si in acest caz nu ma mai mir ca exista si altfel de pareri. eu, unul, il recomand, cu caldura, indiferent de nivel! numai de bine. Edited April 11, 2007 by StratMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
hihi Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Problema: daca acordezi chitara dupa ureche ( nota bene ) unde stabilesti etalonul? Nu toti se nasc cu un auz ( hai sa-i zicem, peste medie ) care sa le permita acordajul corect. Cred ca e de preferat tunerul pentru multi dintre noi! Mai putin pentru Felix! Am o idee: hai sa organizam un concurs de acordat chitara! Ma angajez sa dau un premiu consistent. Diferentele de acordaj le vom analiza pe un tuner, bineinteles, KORG! Etalonul il stabilesti... dupa ureche. Eu asa fac cand nu am tuneru la indemana. De multe ori, rezultatul e foarte apropiat de cel corect. Dar ce te faci daca ai chitara cu Floyd Rose ? Acolo este absolut necesar un tuner. PS: @ jack: sa ne zici cand vrei sa organizezi concursul, si unde, ca ma inscriu si eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 (edited) Etalonul il stabilesti... dupa ureche. Eu asa fac cand nu am tuneru la indemana. De multe ori, rezultatul e foarte apropiat de cel corect. da, dar doar APROPIAT! si sa nu uitam ca erorile se cumuleaza! tocmai din acest motiv s-au construit tunere, ca rezultatul sa fie mereu EXACT! Edited April 11, 2007 by StratMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 @Junk Yard, Pariu ca in 99% din cazuri ajunge ca un drog? @StratMan, te invit la un concert de muzica clasica Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 domnilor, se pare ca nu pricepeti ceea ce am scris eu in post. reluati, va rog partea cu pianul electric si incercati sa va inchipuiti cum este sa te acordezi, la cca 12 grade celsius, afara, in galagie, dupa un astfel de pian "putin urcat" ca acordaj.(sa stiti ca lucruri similare se intampla si cu instrumentele de suflat realizate din metale). @Junk Yard-pt. ca vad ca insisti iti voi explica printr-o analogie: un sir mai lung de calcule se poate executa si cu mana dar si cu calculatorul, in acest ultim caz fiind vorba si de un timp mult mai scurt si de o precizie garantata. ce rost are sa te chunuiesti ca sa acordezi un instrument dupa ureche cand acelasi lucru il poti face mult mai repede si mai precis cu un tuner. oricum, numai dupa ce inveti sa canti si urechea ti se obisnuieste cu intervalele, poti face acelasi lucru, destul de precis, dupa ureche, avand sau nu un etalon oarecare ca reper. @cearny-no offence, dar invitatia este oarecum inutila, eu stiind destul de bine ce probleme ridica acordajul instrumentelor in astfel de situatii (intamplator, dar absolut intamplator, am rude apropiate in astfel de orchestre, membrii orchestrei rezolvandu-si problemele de acordaj, folosindu-se de experienta indelungata a urechii proprii). problemele mari se nasc, insa, in studio, unde, "dincolo", producatorii verifica inclusiv aceste acordaje, daca sunt perfect realizate. stiu cazuri similare la noi, la orchestra de estrada radio, unde, cand se aducea un tuner de acordaj, se "facea lumina" efectiv, lucru recunoscut si apreciat chiar si de membrii formatiei. si nu uitati ca acesti tipi sunt profesionisti si au urechea indelung antrenata. in final, drept concluzie, fac urmatoarea precizare: este adevarat ca tunerul nu reprezinta decat o optiune in acordaj, dar ea este CEA MAI RAPIDA si CEA MAI PRECISA! fericit este cel ce CREDE ca se poate lipsi de ea! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faust Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Chiar daca acest topic nu este un poll, imi dau si eu, umil, cu parerea dupa 19 ani de chitara. Consider ca un tuner este absolut necesar. Mai ales in perioada de formare, dar si dupa. Pentru mine cred ca a fost un mare handicap faptul ca la inceput, multi ani nu am avut tuner si acordam chitara de multe ori fara etalon. Sigur, aveam diapazon, iar tonul de la telefon era numai acasa. La fel ca si diapazonul, din pacate. Ca urmare, de multe ori acordam chitara fara etalon, sau ne acordam unii dupa altii, astfel incat de fiecare data chitara mea era acordata dupa un etalon APROXIMATIV. Cred ca asta a daunat mult formarii auzului meu. Cam asta este dupa parerea mea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dass101 Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Nu exista chitarist profesionist care sa nu foloseasca tunere. In rest, pentru cintat in parc, se poate si fara. E optiunea fiecaruia unde se situeaza. Primii vreo 10 ani de chitara i-am petrecut fara tuner, acordindu-ma dupa diverese, in principal dupa CD-uri. Cred ca am o ureche peste medie, fara sa fie absoluta. Acasa nu folosesc niciodata tuner, atunci cind cint cu trupa, la repetitii sau pe scena, nu concep altfel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
felix Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 eu folosesc tuner dar nu tuner korg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Eu folosesc tunerul ca sa ma acordez, si urechea ca sa stiu cand ma dezacordez. Foarte bine zis domnilor, se pare ca nu pricepeti ceea ce am scris eu in post. reluati, va rog partea cu pianul electric si incercati sa va inchipuiti cum este sa te acordezi, la cca 12 grade celsius, afara, in galagie, dupa un astfel de pian "putin urcat" ca acordaj.(sa stiti ca lucruri similare se intampla si cu instrumentele de suflat realizate din metale). Si ce ai face ca sa sune totul bine? Cauti frecventa de referinta dupa care e acordat pianul 'urcat' (sa zicem... A 450), iti configurezi tuner-ul dupa frecventa aia si abia apoi te acordezi, nu? Oricum, cand e vorba de inregistrat sau cantat live, nu as putea imagina viata fara un tuner. Pe de alta parte, sunt de parere ca daca fara un tuner te simti (si suni) pierdut, atunci aceasta problema trebuie neaparat remediata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 (edited) @Faust, @dass101, @Junk Yard- acum ne-am inteles, vorbim aceeasi limba si n-am cum sa nu respect punctul vostru de vedere. as dori sa mai adaug ca atunci cand am inceput sa invat chitara, prin 1966, nici macar nu se intrezarea ideea de tuner. si am cantat, ani de zile, in formatii in care, prima mea grija era sa acordez toate instrumentele, ca nu cumva sa sune ceva nashpa. abia prin '82-'83 am reusit sa-mi achizitionez un tuner de chitara (korg era, intamplator, unicul fabricant de aparate analogice "de zero" de acest gen, la vremea respectiva) si am scapat de o sarcina foarte grea. numai de bine. @cearny-exact, depistez cu tunerul unde se afla instrumentul "etalon" si dupa aia ma duc "la fix" acolo, sau, daca calibrarea este "intre", ma duc unde indica acul (cu eroarea de paralaxa asumata-dar tot este destul de precis). Edited April 11, 2007 by StratMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest leo2pop Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Se pare ca apele s-au cam linistit... si toata lumea e de acord cu toata lumea, dar nu stiu de ce simt nevoia sa-mi dau si eu cu parerea!!! Din capu' locului va spun ca sint si eu de acord cu toata lumea, dar cred ca e bine ca un instrumentist inca de la inceput sa-si educe urechea. Astfel cred ca nu e bine sa abuzezi de tuner, caci odata e ca niciodata si te vei afla in situatia in care nu-l ai la indemina - cui nu i sa-ntimplat? - si atunci nu poti sta sa te uiti la cer, sau pe pereti si trebuie sa rezolvi problema. Intr-o trupa cu clape, e simplu - evident! La fel si intr-o trupa numai de corzi - e suficient sa gasesti un etalon undeva - si nu cred ca e o problema grava daca cinti cu un semiton, sau cu citeva come in jos, sau in sus! Chiar si pentru o ureche sub medie, acordajul chitarii in punctele de "flajeolete" [tasta V] - nu o sa dea gres niciodata. Deci concluzionind: Da! - orice instrumentist are nevoie de un tuner. Si ... DA! - urechea trebuie antrenata. Obligatoriu!!! ...parerea mea! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hihi Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Ca sa nu mai fie discutii contradictorii, va luati un tuner, acordati pe el o coarda, apoi toate dupa ureche Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_omul Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Ce tunere va trebe? Nu stiti ca numa ratatii fara ureche muzicala folosesc tunere? Asa ceva nu am mai pomenit! Nu pot sa cred ca atatia asa zisi "chitaristi" de pe RGC folosesc tunere!!!!! Mi se face greata! (pt cei care inca nu s-au prins... eram doar sarcastic:) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now