www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Intrebari despre cum ar trebui sa trimit un amp + chitara printr-un curier in strainatate


RRS

Recommended Posts

Salutare!

Peste cateva luni o sa plec in strainatate si as dori sa-mi iau cu mine amplificatorul si chitara electrica (+ pedale, cabluri, etc.). Chitara este un PRS SE Custom, iar amplificatorul e un combo pe tuburi. Desigur ca nu pot sa le iau cu mine pe avion (si am auzit destule povesti horror despre grija pe care o are staff-ul de aeroport in privinta instrumentelor), asa ca ma gandeam ca o solutie buna ar fi sa-l trimit prin curierat international. Intrebarile mele ar fi:

1) Pentru cei care au trimis instrumente in strainatate, ce firma de curierat imi recomandati sau nu imi recomandati?

2) Studiind online, am inteles ideile generale la cum ar trebui impachetate echipamentele: ambele sa le pun in cutii si sa le umplu cu polistiren/hartie/etc. cat sa nu se miste in cutie; tuburile de la amp sa le scot si sa le impachetez separat; corzile de la chitara sa nu fie in tensiune; headstock-ul de la chitara sa fie acoperit cu bubblewrap, ca sa nu se rupa. Vroiam sa intreb daca am omis vreun detaliu important pe care ar trebui sa-l iau in considerare la impachetare?

Sunt recunoscator pentru oricine care imi ofera un sfat in privinta asta. Toate cele bune!

Link to comment
Share on other sites

Problema nu este de ambalare, ca am vazut ca stii cum se face, ci cu cine trimiti, pentru ca eu am vrut sa trimit o chitara in Germania iar firmele de curierat mi-au cerut niste sume exorbitante, de ordinul a 500 euro. Daca stii vreo firma cu preturi de pana la 300 lei pentru o chitara, spune-mi si mie te rog.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RRS said:

Nu ar trebui sa am niste documente fiscale pentru care sa dovedesc valoarea declarata cand fac asta? Ca ar fi o problema asta, dat fiind ca echipamentele sunt luate la 2nd hand

Daca vrei sa le asiguri, iti trebuie factura de achizitie si bineinteles platesti procent din valoare, daca nu le trimiti pur si simplu,  valoarea asigurata in caz ca se intampla ceva pe timpul transportului este nesemnificativa.

Link to comment
Share on other sites

On 28/07/2018 at 12:40, Radu Lazarovici said:

Problema nu este de ambalare, ca am vazut ca stii cum se face, ci cu cine trimiti, pentru ca eu am vrut sa trimit o chitara in Germania iar firmele de curierat mi-au cerut niste sume exorbitante, de ordinul a 500 euro. Daca stii vreo firma cu preturi de pana la 300 lei pentru o chitara, spune-mi si mie te rog.

Eu am trimis cu fan curier in suedia sau ceva de genu o chitara si mi a luat 50 de euro :)

Edited by prophet
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

 

4 minutes ago, Posho said:

Eu am trimis Marshall-ul JVM 410H in cutia Thon comandata special pentru el. In Canada, dincolo de Cercul Polar! A ajuns perfect functional fara sa-i fi scos lampile (pai de ce sa faci asta?) cu tot cu pedalierul si cablul care au locurile lor sub amplificator. Cotatiile directe ale majorilor (DHL, FedEX, UPS au fost gigantice, undeva intre 800 si 1200 Euro. Pe-acolo si Fan Courier parca. GLS mi-a dat o cotatie buna insa am luat legatura cu o firma de grupaj si-am primit o cotatie suportabila, pe la 220 Euro m-a costat.

Deci pentru amplificator cauti grupaj. Sint destule. Fii insa atent sa nu depaseasca 25 kg cu totul, amplif + cutie, altfel fie te refuza fie te usuca. Pentru chitara, calatoreste cu tine chiar daca e un SE. Sau o bagi in cutia in care a venit sau o ambalezi in polistiren, plastic cu bule si de-astea pina se sufoca.

O alta solutie e soferul de Tir, pentru Europa merge bine.

 

Edited by Posho
Link to comment
Share on other sites

Nu prea imi permit optiunea de transport aerian, asa ca doresc sa merg pe calea cu transport rutier. O sa ma interesez de optiunea pentru grupaj, daca exista varianta rutiera. Mersi

Am inteles ca ar fi mai sigur asa pentru lampi, daca le impachetez separat intr-o cutie in plastic cu bule, polistiren, etc. Ori la fel de eficient ar fi sa le las acolo, dar sa pun "padding" in jurul tuturor componentelor din interiorul amp-ului.

Am auzit de ideea de a lua chitara ca si bagaj de mana, dar am inteles ca depinde foarte mult de companie si de moftul celor care te verifica.. Nu stiu cat de mult as vrea sa merg pe noroc, atuncea cand ajung la aeroport. Ori ma lasa sa tin chitara in cabina, ori ma pune sa platesc vreun tarif special.. Ori ma pune sa-l bag in cala, fara discutii..

Link to comment
Share on other sites

pentru Danemarca recomand varianta folosita de mine - DPD !!!

am trimis cu ei in Olanda un amplificator(de tip Fender Bassman combo)de 27 de kg, ambalat avea 32 kg. Am platit cca. 270 LEI !!!

a ajuns in vreo 7-10 zile... nu mai tin minte cate zile de weekend a prins pe drum... A ajuns in stare perfecta ! Dar l-am si ambalat serios ! Am folosit o cutie din carton foarte dur, comandata special la o firma din Targoviste si am captusit ampliful in 3 straturi de folie cu bule de aer, iar in cutie a fost blindat pe toate partile(fundul cutiei, laterale si deasupra) cu placi de polistiren de 5 cm grosime. ;)

Danemarca a aderat la UE, chiar daca este in afara zonei euro... prin urmare nu cred sa fie vreo problema cu taxe vamale sau alte faze din astea... BAFTA MULTA ! ;) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 28/07/2018 at 12:40, Radu Lazarovici said:

Problema nu este de ambalare, ca am vazut ca stii cum se face, ci cu cine trimiti, pentru ca eu am vrut sa trimit o chitara in Germania iar firmele de curierat mi-au cerut niste sume exorbitante, de ordinul a 500 euro. Daca stii vreo firma cu preturi de pana la 300 lei pentru o chitara, spune-mi si mie te rog.

incearca DPD !!! citeste ce am scris ca raspuns mai devreme :) bafta !

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.