www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ce Folositi Pentru Backing Track Live?


baltazar181

Recommended Posts

Trupa noastra e formata dintr-o chitara, voce, tobe si bass. Cantam si coveruri si piese proprii, insa la coveruri as mai vrea si orga, pian sau ma rog ce mai e in melodia originala. As vrea un echipament care sa redea pe un canal instrumentele si pe un alt canal metronomul pentru tobosar.

Voi ce echipamente folositi ?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca poti sa faci asa, pe guitarbackingtrack.com cel putin: download si tai instrumentele care nu-ti trebuie (e un buton Customise). Si-ti apare asa ceva:

http://www.karaoke-version.com/custombackingtrack/pink-floyd/breathe-in-the-air.html?aff=132

Pui asta pe un Mp3 player si-ar trebui sa mearga.

Edited by Posho
Link to comment
Share on other sites

Totul depinde de cum vrei sa trimiti track-urile pe fata.

Daca nu e musai sa fie panoramate or shit, poti sa le faci din stereo in mono, le panoramezi maxim in L, si pe R pui clicktrack. Trimiti ambele canale separat spre mixer printr-un cablu stereo in Y (a se citi stereo sa fie mufa din audio out din device-ul de pe care ai sursa si 2 cabluri mono care intra in mixer). Din mixer, L-u il dai pe fata si in monitoarele de pe scena (daca e musai), iar R-ul il trimiti direct in castile tobosarului.

 

Daca nu trimiti dintr-un telefon, mp3 player, cd player, etc... si ai nevoie ca track-urile sa fie stereo in PA, poti folosi absolut orice placa audio externa conectata la un laptop. Iti pui piesele intr-un DAW stabil (Logic, Live, Nuendo, whatever, you name it) si ori faci proiecte separate pentru fiecare track, cu metronomul setat cum trebuie pe fiecare track (doar ca dureaza sa incarci un proiect, chiar de e facut, ori ai un proiect intreg, cu clicktrack separat. In orice DAW poti ruta semnalul pe fiecare track in parte, so.. audio out-ul se va duce in front of house, iar in iesirea de casti dedicata din placa de sunet, tobosarul va avea clicktrack-ul in casti.

 

Atentie insa, desi track-urile in DAW sunt stereo, ele vor iesi din placa si intra in FOH tot prin 2 canale/cabluri. Unde mai pui ca daca vrei sa fie curat si sa ai control pe fiecare instrumetn din backtrack, recomandat ar fi sa folosesti o placa cu mai multe iesiri, si sa directionezi fiecare instrument din BT pe iesirea lui dedicata. Astfel poti aplica EQ/delay/reverb/compresie pe BT dar separat pe fiecare instrument in parte. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu m-am gandit sa am backtrack facut frumos in studio pe o iesire stereo panoramata, una sa mearga catre mixer iar celalalt catre tobosar. Nu m-as chinui cu daw uri as face mp3 simplu sau ma rog orice alt format. 

Problem,a mea e cu ce sa le redau. Laptop Mp3 player, ipod sau care ar fi cea mai simpla solutie si cea mai stabila?

La coveruri e destul de simplu caci gasesti instrumentalul in format midi care apoi se poate converta in mp3 dar semnalul de metronom cum il pun pe acel mp3? exista vre-un soft care recunoaste bpm ul si le pune pe track?

Link to comment
Share on other sites

Se redau cu un " loop machine  " .  unul deshtept care are si MIDI IN/OUT   ca sa se poata sincroniza cu alte scule MIDI .dar si cu trupa /cu tobarul ..

 


 

In loopmachine-ul meu incap 16 ore de BT in 100 locatii de memorie .lungimea maxima al unui loop poate fi de 10 minute  numai ptr memorie "externa '(32GB SSD).Din pacate "banditii" nu au  montat si un MIDI IN/Out  ca sa pot sincroniza   Time si Controll  cu alte scule ..de ex drummachine sau "player "  am construit un "sincronizator " analogic ce comanda "tap tempoul "   asa se poate rezolva cate ceva ...mai bun decat nimic ...etc ....

 

in memoria interna al  loopmachine-ului  meu incap  parca 35 minute in 100 locatii adica cate un loop de 21 secunde ...sau ..mai putine loop-uri cu lungime mai mare ..de ex 7 loop-uri a cate 5 minute .. oricum ptr cate o parte de piesa este sufucient 20 secunde ..de obicei ai nevoie de 4 masuri .ce se repeta ....( o piesa intreaga "normala " are in jur de 3,5-4 minute )

 

Dar de pornit in sincron nu pot ...doar daca  desfac si modific ...scot in exterior comanda/butonul "Start/Stop " care sa fie comandata dlogic manual + semnal de sincron de la tobar ...semnal de la tobar poate comanda su " tap tempoul "

 

 

" Loop Machine  "

     - Sa aiba iesire separata de "Metronom"  acest semnal este  necesar sa il trimiti la baterist  ..

Problema maxima :

O trupa si nici macar un tobar  nu-i  "metronom " in functie de adrenalina tempoul  de executie creste sau scade ..etc !

 

De ex daca ai 8 masuri unde nu ai  nevoie de "loop " canta doar trupa  fara BT /loop    ...cum ? ..pornesti in sincron cu trupa   acel "loop " de orga ,synth ,  suflarori etc etc  ..precis o sa ai alt tempou al trupei ...

 

Deci  se inverseaza treaba ...

.....ar fi nevoie de de semnal de tempou si sincron de la tobar ( analogic sau  transformat MIDI timing )  ! ce sa fie preluat de "player "  la care sa poti sa pornesti "loop-ul "  cu acelasi tempou exact la inceputul masurii in sincron perfect ...altfel ...#%&%&^*

 

Ar fi ideal sa ai si MIDI control  ce comanda Start /Stop ..Play /Pause ..FW/RW     cu care semnal poti sa comanzi   midi playere /sintetizatoare ..in sincron

 

Oricum un loopmachine este mult mai OK decat  un "player normal " ..deoarece poti sa faci piesa pe parti

Intro / vers A / B chorus  / C  bridge  /Outro  pe care le poti reda in ce ordine vrei si le poti tine cat vrea mushchi tai  daci nu esti legat de    Nr fix  de   redare  al cate unei parti ..astfel poti sa improvizezi  sau sa tii un refrern  mai mult ..etc etc ..

 

Panoramare "live" nu prea are rost ...oricum se aude prost fata de studio ..panoramat se va auzi si mai prost pe 75% din suprafata sonorizata ...singura sansa sa sune bine este " mono "  din punct de vedere al dispersarii sunetului si al efectului "combfilter ' plus alte cateva fenomene acustice .

 

Distanta intre boxele de PA  poate fi de peste 5-6m .....daca stai in fata uneia  din boxe pe cealalta o auzi redus  cu 12-13 dB ..adica nu o auzi ...deci ce-i panoramat in cealalta parte se cam pierde ...in cel mai multe locuri ce se indeparteaza de axa centrala ...

Pe scena la distanta mica intre boxe nici chitaristul nu aude "panoramarea " sau stereoul ..deci mult sens nu are ...

 

Si la ascultat Stereo acasa  auzi corect numai  pe axa centrala intre cele doua "difuzoare " in punctul ce se afla la 2/3 din distanta intre cele doua boxe .

adica si  acasa in fotoliu ..daca i-ti intorci capul deja se duce efectul stereo ...

 

Cu un mp3 player este OK dar ca si  dezavantaj ca esti nevoit sa canti exact   fara nici o greseala fara nici o schimbare partile .

Tobarul trebuie sa asculte in casti tempoul  si unde nu este sunet pe "loop/BT" ca la partea unde " apare sunet"  sa fie in sincron .

Daca  porneste loop-ul doar inainte cu o masura ...si aude in casca "tic tic tic .."  mai rapid sau mai lent  cu 15% decat tempoul sau actual ...cum...face intrarea ca si ceilalti sa simta ...?? pe langa ca va fi nasol ..si ptr el .

 

etc ..

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci Mp3 ul e perfect sincronizat cu Backing trackul, in casti aude tobosatul metronomul eventual foarte putin din backing iar cealalta parte merge back ul in mono catre mixer. Nu am nevoie de sincron de midi sau alte jucarii. Doar cantarea sa fie mai plina cu mai multe instrumente, nici nu vreau sa improvizez. 

Te poti uita in semnatura mea cam ce si cum cantam 

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca am  explicat bine ...

 

ex.

 

Intro ...........16 masuri ............fara ...BT ( respectiv   alte instrumente )  adica sa zicem 8 masuri  chitara acustica ..8 masuri tobe +bas etc ...

 

Pe masura 17   intra "chorus"-ul cu  un cor sau un strings   , sau suflatori ...orice vrei ....adica aici pornesti BT-ul cu partea de multe instrumente .. tine 8 masuri apoi pauza ...

 

cum sincronizezi ?

 

" ....Deci Mp3 ul e perfect sincronizat cu Backing trackul,,..."

 

nu prea inteleg !  pai mp3-ul este BT-ul  

....adica presupun ca .tu zici ca stereo un canal este metronom   si celalalt  canal BT-ul  .

 

OK oricum sunt curios cum faci sa   se intre fara greseala in sincron cu un parte  sa zicem "C"  in mijlocul piesei ..dupa 4 minute de cantat fara nimic din BT ..adica bateristul  de pe BT aude numai metronom 4 minute...trupa  aude numai bateristul  ...si hop urmeaza partea cu BT ( cor , strings , orga etc etc ) ..este suficient sa se decaleze undeva un singur  timp ..sa zicem ..o patrime si iese nasol   mai ales daca este ceva ritmic ..

 

Ideal este sa se poata porni partea respectiva "C"  in sincron cu tobarul  dar asta presupune scule ceva mai complexe ..ce sa se poata sincroniza ..

 

Din pacate firmele "ocolesc" se fac ca uita  de sincronizare ..presupun ptr considerente de fraierire ca apoi sa-ti vanda inca odata exact acelasi produs  cu interfata MIDI ..eventual mai scump ..

 

Exista pe vremuri ...si mai exista dar nu stiu unde se gaseste ...oricum cam scumpe ...interfata de MIDI Controll /MIDI Time COD generator ce era ptr magnetofoane  ce erau comandate  in epoca "analogica"  si se obtinea exact despre ce discutam noi acum ..

 

Este OK cum am si scris si cu mp3 player  ..

Link to comment
Share on other sites

Uite. Daca tobosarul aude metronomul care e sincronizat din studio cu BT ul atunci unde e problema? Poa sa intre chorusul la 10 minute daca tobosarul merge dupa metronom.

Mai cant intr-o formatie Rap unde tobele , pianul, ma rog si effectele merg de pe CD iar chitara , bassul rap ul si backing vocalul merge live. Atata ma intereseaza doar de ce scule am nevoie sa pot imparte pe partea de left Tac ul de la metronom si pe partea de Right backing trackul si sa aibe o calitate buna. Ajunge Laptopul sau am nevoie si de o placa de sunet externa

Link to comment
Share on other sites

Eu m-am gandit sa am backtrack facut frumos in studio pe o iesire stereo panoramata, una sa mearga catre mixer iar celalalt catre tobosar. Nu m-as chinui cu daw uri as face mp3 simplu sau ma rog orice alt format. 

Problem,a mea e cu ce sa le redau. Laptop Mp3 player, ipod sau care ar fi cea mai simpla solutie si cea mai stabila?

La coveruri e destul de simplu caci gasesti instrumentalul in format midi care apoi se poate converta in mp3 dar semnalul de metronom cum il pun pe acel mp3? exista vre-un soft care recunoaste bpm ul si le pune pe track?

 

Degeaba ai sursa stereo daca mixerul nu are intrare stereo.

Iar daca ai metronom pe ambele canale se va auzi si pe fata.

 

Asa ai un canal cu bt si un alt canal cu click. 

 

Tap for tempo : http://www.all8.com/tools/bpm.htm

Creezi tu un clicktrack cu BPM aferent sau il iei de pe youtube.. come on e un clicktrack ffs, dar adaptezi bt-ul sa pice pe click. Lasi primii 8 timpi la fiecare piesa (4 timpi pentru adaptarea tobosarului la un nou BPM, 4 timpi sa poata da bete pentru restul trupei). Faci un downmix si il pui pe player telefon ipod whatever works. Important este sa aiba mereu baterie si sa nu aiba zgomot de fond atunci cand nu canta ceva (vezi unele telefoane de la samsung)  

 

-iei playerul asta pe care te poti baza si bagi cablul asta in el http://www.soundcreation.ro/cabluri-adaptoare-cabluri-y-cid498/adam-hall-procab-trs3-5-2ts-1-5m-id12097.html

-celelalte 2 mufe le trimiti in mixer.

-din mixer intorci dintr-un monitor out ceva catre castile tobosarului unul din cele 2 canale (care e click-ul) sau o chiar suma de L+R

 

[PLAY] - 4 click-uri pentru baterist, inca 4 in care bateristul da bete pentru restul oamenilor, incepe piesa. Nu exista "daca se pierde o masura" sau alte prostii. Iar daca tobosarul nu poate tine click-ul, nu are ce cauta la tobe in the first place.

 

@karpi: problemele pe care le mentionezi apar doar in cazul in care nu se urmareste click-ul. Se presupune totusi ca discutam de un nivel cat se poate de profesionist.

Edited by comanel
Link to comment
Share on other sites

Merci Comanel asa m-am gandit si eu. Asa am sa fac foarte probabil cu un Ipod sau ceva care are sunet clar si ma pot baza pe el. restul cu BT uri cred ca le trimit la studio sa mi le faca.

Cablul acela ar fi si mai bun daca ar fi mufe mono mama ca deobicei la concerte au cabluri Jack tata

Edited by baltazar181
Link to comment
Share on other sites

Deci asta am spus ca am inteles si eu daca se utilizeaza mp3   player ..sau daca este laptop merge si " wav""

Un Laptop este OK ..

 

R-  BT

L- Tact

 

un cablu de adaptare "Y"  din care apoi iesi in cele doua directii ( canale ) , oricum  ar fi OK  sa aiba tobarul un amplif de casca cuplat la un receptor ..iar semnalele sa le transmiti cu un emitatior .Sunt aceste  wireless ptr hometheatre  ... ..ce transmit pe 2,5GHz ...AVI / Sound L si R  pana la 10-15m functioneaza perfect   ..ca sa nu duci cabluri prea multe pe scena ..

Ptr mixare si  selectere monitor si fata poti sa folosesti mixerul trupei daca are  posibilitati   ...cele mai multe de acum au    ...

 

Daca mixerul e mai simplu ...poti sa  trimiti  printr-un  "spliter "   pasiv numai "BT" in mixerul de PA + monitoare   iar ptr tobar  "stereo BT -ul  + tactul " ..la/langa tobar ar trebui un amplif de casca .ce primeste .prin cablu ecranat  "stereo" ..sau prin "radio" .. 

semnalul ..

 

In rest executarea riguroasa ,exacta  ca sa nu fie trupa decalata  in momentul cand "apare mai tarziu " partea  de BT ..( in functie de ce fel de aranjament faci )

 

In viitor vei vedea ce limitari intervin si daca ai nevoie de  avantajele unei  instalatii ce se poate sincroniza cu orice tempou .

 

Sau Laptop-ul sa fie langa tobar si asculta cu castile din laptop ...dar cu un "spliter " intercalat ca sa iei semnal "BT" ptr PA..

 

Dar ..un laptop are posibilitatea de a rula un DAW ce are MIDI  ce se si  poate comanda cu un MIDI Controller ..setat pe external "clock"  se poat trimite semnale "trigger" de la tobar ...doar ai nevoie de un  Controller pe USB  ce are intrare de "tap-tempo"  si  intrare trigger ptr START ce de ex  "legi " la un microfon sau piezzo pus la toba mare sau o pedala separate ce are un momentary switch    poate pornii /oprii  si  tobarul . sau oricine din trupa daca are "pedala" de la Controller-ul MIDI ..

 

Inca oproblema ..la .unele DAW dar si unele loop machine poti  sa  schimbi tempoul piesei fara a schimba "pitch"-ul  daca schimbarea este "usoara"  calitatea este OK ..la diferenta mari ale tempoului de redare  se mai  distruge calitatea sunetului ...

ma refer la mp3 sav WAV   cu instrumente MIDI calitatea ramane OK la aproape orice tempou ..

 

BT-ul sa fie facut din "loop"-uri  si le poti aranja ordinea  cum vrei  si in plus ai canalele MIDI din DAW care pot rula   tobe /sintetizatoare /efecte ambientale  etc ..ai flexibilitate mai mare  si nu depinzi de un Studio .Poti oricand sa modifici schimbi ..sau sa faci BT cum vrei tu .

Asta pe mai tarziu cand o sa vrei sa diversifici repertoriul  cand simti ca nu mai poti sa canti mereu exact la fel piesele ...

 

 

personal :

 

Deocamdata folosesc LoopMachine  cu cate un  loop ptr fiecare parte ..Intro/vesr ./chorus /bridge ..../outro .

 

.sau Zoom-R8 .in care am facut un "loop" lung  cu un aranjament complet ce se repeta ..odata merge dar de mai multe ori devine monoton ptr public ...nasol ca Zoom-R8 nu are posibilitati de "remote controll" trebuie sa apas cu mana butoanele de   comanda ...

Sunt in lucru  cu remixare etc ale pieselor si totodata  trebuie sa fac loop-uri  doar ptr LoopMachine caci este mai comod

sa trec cand vreau in alta parte a piesei .. astfel pot sa si fac ordinea aranjamentul  "by fly ". pot sa comand  cu piciorul ..pot sa si inregisrez  peste  ..fara sa distrug loopul "original "  ce se poate sterge   daca vrei sa ramai in acelasi lup se poate face undo si redo ..iar cand trec la al loop ce am inregistrat pe cel anterior se pierde....dar daca salvezi poate sa ramana si noua adaugire la un loop   astea " din mers " ..deci am flexibilitate destul de mare .

Acum trebuie sa fac un sistem de sincronizare sa pot cupla mai multe scule playere si drumachine ... sunt cam scumpe sistemele acestea "Wav( audio ) to MIDI " ...mai studiez ce se poate face mai ieftin ..deoarece live cu trupa nu prea merge treaba ..ptr a introduce si alte instrumente /cor etc .in "  mijlocul piesei ".

 

Am uitat de loopmachinne cu trei "compartimente separate ce sunt in paralel  ,,asa poti avea un loop simplu de ex numai chitara acustica strumming  , unu  cu un string si inca unul cu suflatori  ..acestea le poti baga separat sau toate deodata sau cate doua ...sunt perfect in sincron ..de fapt are  trei track-uri   separate  in sincron  de ex ..BOSS  RC 50  ce are si posibilitatea de a se cpla la un external MIDI source ptr sincronizare in trupa ...live !!

http://www.boss.info/products/rc-50/

 

unde mai pui ca este un tip vechi .(discontinued ) nu avea numai 49 minute spatiu ....dar ..sunt deja precis altele mai moderne ..ce asigura spatiu pe un SD card extern ..de zeci de ore ..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Eu asa m-am gandit ca-mi fac acest setup 

Mixerul si Ipodul sa fie landa tobosarm el porneste si opreste BT ul

 

Acuma trebuie sa fac rost de Bt uri ori sub forma de midi ori sub forma de mp3. Nu stiu cu cat le-ar face in studio dar pe net e 2,99Eur / piesa si pot sa configurez de ce instrumente am nevoie

Link to comment
Share on other sites

Tin minte ca acum 30 de ani am luat imprumut de la un prieten un " Drum machine  Roland " ptr o nunta ...hehe ..cu un  coleg la Keyboard  am cantat tot ce trebuia  ca muzica usoara  .

Avea .

-.drum machine ..cu cateva "tonuri " utile

-bass...mai multe tipuri de sounduri ptr cate un stil

-Key's ( pian ,pian electric , orga , strings )

 

se putea programa prin import MIDI file ..sau pas cu pas pe masuri etc 

 

Basul si tobele precum si sectia de Key's  se puteau selecta in mai multe genuri ..Pop ,Beat, Rock , Vals ...etc

 

basul venea automat in stil cat si tobele si key's

 

cu padurile  se putea "bate la tobe " ...introducere "date" la programare manuala ,...cantat la Key cred ca 2 octave ..puteai sa faci "armonie" cu pozitii simplificate  un "deget " acord major ...doua minor ..si combinatii 5,6 ,7  ...plus /minus deci foarte usor cantai acompaniament ,,,

 

Asta era prin anii  '80 !!!    a mai evoluat de atunci treaba ...

 

Ce se gaseste .acum .sunt peste 200Euro ..

Numai daca gasesti second hand ..

 

Exista Zoom recordere mai vechi ..ce aveau tobe si bass , basul urcat la ctava se putea utilza ca si orga etc ,..si parca avea si MIDI .eu am vrut sa cumpar de la @ramurel ...dar inntre timp pana m-am lamurit eu ..el a vandut recorderul ...din pacate ..

 

Este o pacaleala , cum nu ne priceppem cumparam destul de scump scule la care le descoperim lipsurile numai dupa o luna doua sau cand vrei  sa incepi sa utilizezi si live ..

 

La  1000 Ron  exista Trio de la Digitech ,,,super faina ...DAR !  nu are posibilitatea da a memora loop-urile  ce le compune pe loc ..Bass si tobe 

in 7 genuri  x 12 stiluri .Are trei locatii ce se pot folosi absolut separate ..dar cand vrei sa introduci alta :piesa se sterge ce ai avut ...deci trebuie sa-l utilizezi impreuna cu un loopmachine cu spatiu de mmemrare larg in care sa salvezi ..

 

Precis sunt scule mai cmplexe dar sunt scumpe ...acum au apparut cateva efecte "mai ieftine"  de la Digitech ,,..Organ machine B9 , Key /Piano , guitat synth ..Super Ego /.....si nu demult "Trio Band Creator "   mai au muilte altele dar care sunt peste 200Euro ..

 

La TRIO  lipseste o "orga " pe langa  bass si tobe ...sau macar sa ramana in loop instrumentu cu care ai introdus ritmul si progresia ...am vazut pe iutub ca accepta o progresie  lunga   deci nu era problema sa se inregisreze macar mp3 daca nu wav  si instrumentul tau ...dupa ce ai cantat progresia armonica ..apesi "play " si suna bass si tobe in genul selectat  x 12 stiluri selectabile ...dar  chitara  ..adica ce ai cantat nu este inregistrata ...."vine " numai bas si tobe ....si cum am amintit are doar 3 locatii de memorie ...in care poti sa "faci " 3 BT-uri ( bass toba ) absolut separate ..ca si tempou stil /gen ..dec sa zicem practic 3 piese ..separate poti pregatii sau o piesa complexa ...cu trei parti diferite sau ..cum faci alta piesa se sterge totul din memorie ...

 

Cred ca este o smecherie cu "lipsa a MIDI sinc "  o sa apara "la cererea utilizatorilor " aceleasi scule dar cu MIDI ..si  poate nici nu mai scumpe ..dar vandute inca odata .

 

Ca sa vezi ...Zoom R8 cat si tata lui Zoom R24 ..au sequencer !  au MIDI intern , se pot utiliza ca si interfata audio toate efectele DSP  "insert " ( placa de sunet externa pe USB foarte OK  96KHz /24 bit )  totodata  se poate folosi ca si MIDI Controller ...adica toate butoanele cmanda "butoanele virtuale"  din DAW  de ex in Cubase...sau alt DAW /sau player MIDI  etc ...deci Start /Stop /FF/ REW /Rec/Pause / ..volum canale ...

 

DAR !  nu are posibilitate de sincron MIDI  cu alta scula MIDI ...!

 

Are in memorie 500 de paternuri de tobe /ritm preset ...dar nu sunt SMF ( Standard Midi File ) deci nu se pot utiliza in de ex .. Cubase ..mai trebuie sa cumperi de la o firma "obscura " un convertor ..ca sa transformi din SEQ File  in SMF ..introduci in DAW ...prelucrezi ..apoi convertesti inapoi in SEQ File al Zoom ..ca sa-l poti utiliza in sequencerul di Zoom ..

 

Nu-mi vine sa cred ca era o avere sa monteze ptr inca 100 de Ron o interfata USB MIDI sau macar Standar Midi ..din acela cu mufe DIN ..si sa faca SMF direct  ..o fi si ceva cu "licenta" ptr MIDI ?? 

 

Am mini PC 35$  ( au aparut acum si la 5$  au scos tot ce era inutil ptr incepatori ca sa fie ieftin ) ..OK

 

au soft " convertor "mp4"   care NU este "pornit " caci nu au platit licenta ca sa fie PC-ul ieftin ...DAR! daca platest 5$ ( licenta ) primesti  online un "code" de activare ...adica lasa la alegerea utilizatorului  treba ..

 

daca avea si Zoom asa ceva era minunat  aveai "mufa" montata ce nu functiona numai daca cereai si plateai o mica suma ..si se debloca softul ..

OK ...

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Am gasit foarte multe BT uri MIDI  ..FREE!  ptr tot felul de hituri /piese ...de toate ...

Chiar daca nu-i 100%  cum vrei ..basul nu te intereseaza , tobele nu  le pui pe  MUTE si folosesti numai numai orga /synth /strings ...evetual Brass

 

Exista syntetizatoare super si clone de orga Hammond ,..synth generator de secvente , generator de sounduri ambientale etc .....FREE   nu demult a posta cineva link ..dar poti gasi . cautand  .FREE MIDI  Songs , si FREE Synth ...VST , FREE VST 

sunt enorm de multe !

 

Trebuie sa ai otzara experienta in DAW  si faci  BT-uri MIDI  descarcate  FREE sa sune bestial ...modifici ici colo ce nu-ti convine ...

Nu ai nevoie de " Studio " ..

Chiar si chitare  backing ..(wav) poti sa inregistrezi tu   ca sa faci de exemplu a doua chitara ca tine "ritm "/armonia " saui o chitara acustica ...

nu-i mare problema de "masterizare "  la chitara electrica limitezi 250-1500 Hz ...la acustica   250- 5000Hz si colorezi prin reducerea mediilor + selectarea frecventei centrale reduse intre 400 si 800 Hz .. ptr ca aceste chitare de backing nu trebuie sa "straluceasca " ca sa nu acopere nicicand vocea sau chitara ta solo ...etc ..

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Scula de vis (pentru mine):

 

Un Zoom seria R la care:

- sa poti baga midi (din altceva) cu posibilitatea sa inregistreze pe track-uri separate strict midi si audio-out-ul generatorului de semnal (ca nu stii cum te mai razgandesti sau mai transpui);

- sa poti atasa un foot controller. 

 

Mie-mi place IMENS sa-mi fac "pe loc" backing track-ul - si am constatat ca e interesant si pentru auditoriu. Ma descurc acum mai mult sau mai putin cu looperul - care si ala, putea sa aiba un drum machine. 

 

Frustranta chestie. Procesorul are drum machine multumitor, insa doar 30 sec loop, doar un loop si ai de ales intre loop si drum machine. Looperul e ok pe treaba lui, insa are doar cateva click-uri si atat. Ah, si o data facut overlay-ul, volumul e batut in cuie. Si la schimbarea de tempo... nu prea.  Trio-ul (din cate inteleg din review-uri) face multe, insa nu "retine" acordurile. Zoom-ul R e ok, mai putin partea cu midi-ul si cu foot controllerul....

 

Si revenim la vorba aia: pai sa nu-i f****?

 

Ca sa vezi ...Zoom R8 cat si tata lui Zoom R24 ..au sequencer !  au MIDI intern , se pot utiliza ca si interfata audio toate efectele DSP  "insert " ( placa de sunet externa pe USB foarte OK  96KHz /24 bit )  totodata  se poate folosi ca si MIDI Controller ...adica toate butoanele cmanda "butoanele virtuale"  din DAW  de ex in Cubase...sau alt DAW /sau player MIDI  etc ...deci Start /Stop /FF/ REW /Rec/Pause / ..volum canale ...

 

DAR !  nu are posibilitate de sincron MIDI  cu alta scula MIDI ...!

 

Are in memorie 500 de paternuri de tobe /ritm preset ...dar nu sunt SMF ( Standard Midi File ) deci nu se pot utiliza in de ex .. Cubase ..mai trebuie sa cumperi de la o firma "obscura " un convertor ..ca sa transformi din SEQ File  in SMF ..introduci in DAW ...prelucrezi ..apoi convertesti inapoi in SEQ File al Zoom ..ca sa-l poti utiliza in sequencerul di Zoom ..

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.