www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Sunet Fara Pana


giure
 Share

Recommended Posts

Unde gresesc? Am o chitara Grossman V si un efect rp100A fara amp...Am observat in multe tutoriale video ca respectivele chitari (din tutoriale) suna si la simpla atingere a corzii cu mana stanga(pe solo-uri ma intereseaza) fara a folosi pana. Si nu ma refer la hammer-on si pull-off. La mine nu prea suna. E doar o iluzie optica ceea ce am vazut? Ce imi lipseste?

Link to comment
Share on other sites

Unde gresesc? Am o chitara Grossman V si un efect rp100A fara amp...Am observat in multe tutoriale video ca respectivele chitari (din tutoriale) suna si la simpla atingere a corzii cu mana stanga(pe solo-uri ma intereseaza) fara a folosi pana. Si nu ma refer la hammer-on si pull-off. La mine nu prea suna. E doar o iluzie optica ceea ce am vazut? Ce imi lipseste?

 

Se pare ca v-am bagat in ceata cu exprimarea. Hai sa reformulez:

La voi functioneaza chestia de mai sus (gen Thunderstruck intro)?

Ce parametru al efectelor ar trebui marit?

Oare din cauza ca nu am amp se pierde sunetul si cumva imi este filtrat?

 

Astept reactii

Link to comment
Share on other sites

N-are nici o legatura.Raspunsul este foarte simplu: tu esti de vina. Asa ca sugestia mea este sa incerci sa faci intro-u incepand de la un tempo mai mic cu atentie la detaliu (adica sa sune fiecare nota).Bafta

Intrebarea naturala. Exercitii de intarire a fortei degetelor. Ceva recomandari?

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea naturala. Exercitii de intarire a fortei degetelor. Ceva recomandari?

In general prinzi forta in degete cantand pe acustica... unele tehnici sunt mai usor de prins pe electrica (bareuri, benduri "largi", sau ceea ce nu-ti iese tie), dar la un anumit nivel iti dai seama ca ceva nu merge. Incearca sa canti cat poti de mult pe acustica.

Link to comment
Share on other sites

In general prinzi forta in degete cantand pe acustica... unele tehnici sunt mai usor de prins pe electrica (bareuri, benduri "largi", sau ceea ce nu-ti iese tie), dar la un anumit nivel iti dai seama ca ceva nu merge. Incearca sa canti cat poti de mult pe acustica.

Era oarecum absurd sa nu am tarie in degete....dupa aproape un an de acustica pe care am studiat-o in maxim de detalii. Am gasit care era buba....Reverb mai puternic din efect si cel mai important mai aveam un potentiometru pe chitara care nu stiu ce sens ar dar cert e ca dupa ce l-am rotit in pozitia opusa au inceput sa iasa cascadele de sunete:)

Acum cine ma lamureste ce o fi cu acest potentiometru. Am unul de volum si acesta.

Link to comment
Share on other sites

invata prima data sa canti cu pana , ciupind cu degetele , obosnuiestete cu pozitiile , arpegiile , Harta freatboard-ului ..si dua ce cunosti cate ceva dupa acea sa incerci tehnici noi .

 

acustica ai studiat ,un an ,e putin , si la chitara acustica se foloseste aceiasi tehnica nu s-a inventat nimic nou , doar posibilitatile sunt mai multe odata cu o amplificare corespunzatoare.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Era oarecum absurd sa nu am tarie in degete....dupa aproape un an de acustica pe care am studiat-o in maxim de detalii. Am gasit care era buba....Reverb mai puternic din efect si cel mai important mai aveam un potentiometru pe chitara care nu stiu ce sens ar dar cert e ca dupa ce l-am rotit in pozitia opusa au inceput sa iasa cascadele de sunete:)

Acum cine ma lamureste ce o fi cu acest potentiometru. Am unul de volum si acesta.

 

Celalalt pot este de ton. Este de fapt un filtru trece jos care nu numai ca iti taie inaltele dar iti si micsoreaza drastic nivelul astfel incat nu mai obtii saturatia necesara pentru overdrive.

 

Tehnica este pull-off hammer-on. De asemenea trebuie sa ai si o actiune "rezonabila" setata la chitara ("action" = inaltimea corzilor fata de taste, fa-o cat mai mica dar nu atat de mica incat sa inceapa sa bazaie corzile - adica sa nu para fenomenul "fret buzz").

Exerseaza foarte rar si incearca sa iti "sune" fiecare nota cat mai egal. Fa intai cu ton clean. Dupa ce iti iese perfect, incearca si mai rar.

In felul asta iti formezi asa zisa "memorie" a mainii stangi. Mana invata singura ce trebuie sa faca la fiecare nota, si nu trebuie sa mai dai atentie fiecarei note individual. Daca iti iese la un tempo, sa zicem, de 1 patrime pe secunda, incepi incet incet sa cresti ritmul. Foloseste neaparat un metronom - poti gasi unul pentru PC nu trebuie sa-ti cumperi un metronom pentru chestia asta. Poti exersa la inceput si la rece, sau chiar pe acustica.

(vorbim de ThunderStruck-AC/DC)

Link to comment
Share on other sites

Celalalt pot este de ton. Este de fapt un filtru trece jos care nu numai ca iti taie inaltele dar iti si micsoreaza drastic nivelul astfel incat nu mai obtii saturatia necesara pentru overdrive.

 

Tehnica este pull-off hammer-on. De asemenea trebuie sa ai si o actiune "rezonabila" setata la chitara ("action" = inaltimea corzilor fata de taste, fa-o cat mai mica dar nu atat de mica incat sa inceapa sa bazaie corzile - adica sa nu para fenomenul "fret buzz").

Exerseaza foarte rar si incearca sa iti "sune" fiecare nota cat mai egal. Fa intai cu ton clean. Dupa ce iti iese perfect, incearca si mai rar.

In felul asta iti formezi asa zisa "memorie" a mainii stangi. Mana invata singura ce trebuie sa faca la fiecare nota, si nu trebuie sa mai dai atentie fiecarei note individual. Daca iti iese la un tempo, sa zicem, de 1 patrime pe secunda, incepi incet incet sa cresti ritmul. Foloseste neaparat un metronom - poti gasi unul pentru PC nu trebuie sa-ti cumperi un metronom pentru chestia asta. Poti exersa la inceput si la rece, sau chiar pe acustica.

(vorbim de ThunderStruck-AC/DC)

Ei bine asta asteptam un individ tehnic:) Banuiesc ca foarte rar inseamna la tempo mic, nu?

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie.

 

Ideea este urmatoarea: sa zicem ca poti canta corect la un tempo moderat. Trebuie sa vezi daca poti canta corect si la un tempo mai lent. Adica daca poti mentine o nota cu o durata mai mare, daca tii ritmul fara sa grabesti, daca suna curat , intensitati egale, s.a.m.d. Incearca si ai sa vezi ce bine iti prinde pentru viteza dupa aceea.

 

Metoda asta este valabila pentru orice alta piesa in care vrei sa obtii precizie si viteza.

Link to comment
Share on other sites

poti canta si cu arcus ,,,

 

sau sunt scule care au o roate cu "pene" artistul invarte roata ,chiar ritmic si cu accente m, si corzile suna incontinu , numa pui degetele ..ar fi interesant asa ceva in metale , nu ?

 

la francezi si la unguri am vazut asa scule cu manivela folosite de trupe "folk"

 

cred ca ar suna bestial..

Link to comment
Share on other sites

am eu chitara identica cu a ta si iti spun ca e de la tine problema...nici mie nu-mi reuseau la inceput dar eu am invatat pe acustica sa fac tapping si hammer on/pull off. primul pot de sus e de volum, al doilea e switchu , al3-lea e potu de ton pentru doza neck si-al patrulea e potul de ton pentru doza de bridge. lasale la maxim pe ultimele doua si vei avea o grama de inalte si mai mult gain. spor la invatat!

Link to comment
Share on other sites

poti canta si cu arcus ,,,

 

sau sunt scule care au o roate cu "pene" artistul invarte roata ,chiar ritmic si cu accente m, si corzile suna incontinu , numa pui degetele ..ar fi interesant asa ceva in metale , nu ?

 

la francezi si la unguri am vazut asa scule cu manivela folosite de trupe "folk"

 

cred ca ar suna bestial..

 

Nu rade dar parca l-am vazut pe Vai cu o surubelnita electrica sau minibormasina cu o pana in loc de burghiu.

Si mai obtinea si niste efecte de la zgomotul motorului cand il apropia de doza. Drept sa spun nu sunt sigur ca era Vai, dar precis am vazut asta intr-un video demult.

Show biz...

 

PS. Nu incercati: pericol de demagnetizare doze! Unul ca Vai isi permite sa strice o chitara pentru show.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie.

 

Ideea este urmatoarea: sa zicem ca poti canta corect la un tempo moderat. Trebuie sa vezi daca poti canta corect si la un tempo mai lent. Adica daca poti mentine o nota cu o durata mai mare, daca tii ritmul fara sa grabesti, daca suna curat , intensitati egale, s.a.m.d. Incearca si ai sa vezi ce bine iti prinde pentru viteza dupa aceea.

 

Metoda asta este valabila pentru orice alta piesa in care vrei sa obtii precizie si viteza.

Interesant pana acum repetam mai intai la cel mai rapid ritm la care faceam fata dupa care cresteam ritmul. O sa incerc sa o iau si mai lent. Sa vedem ce iese.

Link to comment
Share on other sites

Interesant pana acum repetam mai intai la cel mai rapid ritm la care faceam fata dupa care cresteam ritmul. O sa incerc sa o iau si mai lent. Sa vedem ce iese.

acu 20 de ani era la moda o piesa "MOTORI" a unei trupe sarbesti , incepea cu turarea unor motare mari , Adi Barar avea trupa Autostop din care a facut mai apoi Cargo

 

Arezolvat sunetul de "motocicleta turata " cu o lanterna cu dinam , din aceea manuala , apropiata de doze , suna fantastic si avea si accelerarea acea speciifica usor imitabila prin "pomparea" manetei, aceasta lenterna avea un magnet cilindru acesta se invartea si producea camp magnetic variabil.

 

un fel de orga Hammond ,hehe , la Hammond la fel se invart roti "dintate" in fata dozelor asemanatoare cu cele de chitara si pulsatia genereaz tonul.

 

Pe Vai l-am vaz cum scoate maneta de la vibrator si face slide cu ea , sau o misca deasupra dozei moduland semnalul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest AnthraX
PS. Nu incercati: pericol de demagnetizare doze! Unul ca Vai isi permite sa strice o chitara pentru show.

 

I don't get it, cum s-ar putea demagnetiza doza? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest empathy

Pai are magneti in ea, si motoarele electrice produc campuri magnetice intense in jurul lor. De fapt, de asta se si auzea in concertul lui Vai.

Link to comment
Share on other sites

Guest AnthraX
un camp magnetic alternativ puternic poate demagnetiza un magnet .

 

dar unul PUTERNIC cea ce nu este cazul .

Asa ma gandeam si eu, un motor electric nu produce un camp foarte puternic... altfel cred ca si curentul indus in doza ar fi fost exagerat de mare, ceea ce in concert nu parea sa fie...

Si sa stabilim, Paul Gilbert era cel cu masina de gaurit pe doza, nu Vai.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.