www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Asta ar trebui sa fie partea I de la o metoda pe care cica ar fi trebuit s-o scot da na...

Oricum o pun aici poate ca va e de ajutor.

In principiu e gandita pt chitara clasica dar la partea de teorie muzicala poate fi folositoare oricui simte nevoia.

 

Scuzati "iesprimarea poietica" de politehnist... :)

Metoda1.pdf

Posted

Excelent! Felicitari.

 

Imi permit sa aduc doua corecturi (ce am observat parcurgand in viteza cam 1/3). Sunt sigur ca s-au strecurat din neatentie:

1.LEGATO:

- Legato de durata (sau prelungire): doua note de aceeasi inaltime legate pentru a prelungi durata (pot fi sau nu in aceeasi masura)

- Legato de expresie: doua note de inaltimi diferite legate pentru maniera de interpretare

 

2. Numarul de intervale in gama cromatica este de 12, care se situeaza intre cele 13 trepte ale acesteia.

 

Spor la treaba. Foarte bine explicat pentru incepatori.

Guest arosulescu
Posted (edited)

felicitarile mele... foarte misto. In legatura cu pozitia in care se executa o gama ... majora sa zicem, am inteles ca ( eu sunt un profan in problema asta) unele scoli de chit clasica adopta modelul propus de segovia altele merg pe alte pozitii ... ideea ar fi ca sonoritatile sunt foarte diferite desi notele sunt teoretic celeasi... in fine ...poate o sa iti trimit si eu metoda mea de electrica in care sigur ca povestesc cam despre aceleasi probleme teoretice ( eu folosesc desigur notatiile si expresiile uzitate -n metodele de jazz)

Edited by arosulescu
Posted (edited)
Excelent! Felicitari.

 

Imi permit sa aduc doua corecturi (ce am observat parcurgand in viteza cam 1/3). Sunt sigur ca s-au strecurat din neatentie:

1.LEGATO:

- Legato de durata (sau prelungire): doua note de aceeasi inaltime legate pentru a prelungi durata (pot fi sau nu in aceeasi masura)

- Legato de expresie: doua note de inaltimi diferite legate pentru maniera de interpretare

 

2. Numarul de intervale in gama cromatica este de 12, care se situeaza intre cele 13 trepte ale acesteia.

 

Spor la treaba. Foarte bine explicat pentru incepatori.

 

Multzam de apreciere :) . Metoda asta am gandit-o in doi... celalalt "luminat" este un prieten de-al meu Marius Danciu.

 

Ai dreptate si cu 1 si cu 2 , chiar ma gandeam ca nu e corectata :) s-ar putea sa existe (de fapt mai mult ca sigur) si greseli ortografice sau de exprimare, oricum boacana e facuta :( . Da pot sa nu recunosc , cum apare cate o prostie la iveala, zic "asta a scris Marius, nu eu" :)

Edited by Muky
Posted

Andrei ai dreptate in ceea ce priveste pozitia in care se executa o gama.

Sonoritatile sunt chiar foarte diferita daca vb de chitara clasica.

Totusi ideea este urmatoarea: in chitara clasica, de cele mai multe ori o partitura este scrisa pe mai multe voci + bas, si apar situatii in care esti tehnic nevoit sa canti intr-o anumita pozitie. Bineinteles ca exista o sumedenie de piese care se pot cinta in pozitii diferite.

Segovia era un romantic total daca pot zice asa. La el si o piesa de Bach suna ca un Chopin. Daca ia ascultat Segovia sigur ai remarcat ca sunetele pe care le scoate chitara lui sunt "dulci" se "lipesc" cumva. Gamele executate si repetate in felul sau conduc la o astfel de abordare. Am ceva modele de genul asta gandite de Segovia. "Exploateaza sarma pe toata lungimea" ca sa zic asa :) . Cred ca sunt un exercitiu excelent pentru chitara electrica.

 

Hai ca m-am pre lungit ... ma iau degetele pe dinainte :)

Posted (edited)

foarte interesant si util! felicitari!!! 5 stele de la mine.

Edited by h00k
Posted

Pe vremea mea la facultate se facea o teorie a corzilor vibratorii si nu oscilante, ai ramas tu cu pendulul in cap :) , unda sonora =vibratie in cazul asta si clar ca forma undei = forma vibratiei, da asta nu-i o problema.

Trojan downloader - nu cred, acum ca te-ai plans am verificat pe doua calculatoare diferite si nu e. Pana acu' vad ca numai tu te plangi de asa ceva si sunt cateva downloaduri (nu cred ca tu esti singurul cu un antivirus activ)... Baga tu o scanare serioasa ca mai stii de unde sare iepuru' s-ar putea sa ai niste bucurii si paza buna trece primejdia...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.