www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted
Da.

Urmatorul pas ar fi sa te apuci sa inveti si ceva cintece :)

 

 

Aha,mersi mult guys :),asa imi spune si proful meu de chitara,tot asa l-am intrebat si mi-a spus ca e inutil sa mai invat altceva pentru ca o se le uit daca nu le repet mult.Am ajuns la faza cand am terminat cu toata teoria data de el,acum trebuie eu sa ii bun intrebari despre ce lucruri noi descopar.Voi ce ziceti sa-l mai intreb? (mentionez ca nu a facut facultate de muzica) MERSI MULT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Guest Raskolnikov
Posted
Pai eu l-as pune sa te invete cum legi acordurile pe care le stii :)

 

De fapt aici vine greul, la trecerea de la un acord la altul. Asa static zici ca le stii, dar cateodata trebuie sa folosesti acelasi acord in alte pozitii pentru a putea face schimbarea mai usor.

Posted (edited)

Mai fa si alceva nu numai acorduri. Sa canti si cu vocea folk(daca tot stii acourduri) sau alte chestii(suant mililoane de chestii care poti sa faci pe o chitara. :);):):(B):)

Invata melodii de exemplu ;).

Edited by Guest
Posted

Daca stii orice acord in orice pozitie inseamna ca ai invatat doar alfabetul.

Daca stii toate literele nu insemna ca stii sa citesti. Trebuie sa inveti cum se leaga in silabe, si silabele in cuvinte.

 

Revenind la chitara, trebuie sa inveti sa construiesti asa numitele progresii de acorduri.

Adica ce acord poate urma dupa unul dat, si de ce acela si nu altul?

 

Compozitia se poate incepe in doua feluri:

- o melodie, pe care construiesti o progresie de acorduri

- o progresie de acorduri pe care compui (construiesti) o melodie

 

Pentru evolutie este bine sa vezi ce au facut altii. Incerci sa "scoti" o piesa, adica sa reproduci armonia si melodia.

Posted
Daca stii orice acord in orice pozitie inseamna ca ai invatat doar alfabetul.

Daca stii toate literele nu insemna ca stii sa citesti. Trebuie sa inveti cum se leaga in silabe, si silabele in cuvinte.

 

Revenind la chitara, trebuie sa inveti sa construiesti asa numitele progresii de acorduri.

Adica ce acord poate urma dupa unul dat, si de ce acela si nu altul?

 

Compozitia se poate incepe in doua feluri:

- o melodie, pe care construiesti o progresie de acorduri

- o progresie de acorduri pe care compui (construiesti) o melodie

 

Pentru evolutie este bine sa vezi ce au facut altii. Incerci sa "scoti" o piesa, adica sa reproduci armonia si melodia.

 

Trimite-mi o lista cu acorduri in toate pozitiile pe care le stii u,sau toti care vb pe topicul asta.

Posted (edited)

Daca o auzi corect si esti capabil si s-o 'fluieri', atunci nu-ti va fi greu sa dibuiesti pe chitara ce si cum.

 

Poti s-o canti si mai sus sau mai jos, atat timp cat mentii intervalele folosite..

 

Armonia ai putea s-o dibuiesti intai melodic ( :)) ), dupa care sa folosesti acordurile in functie de gama in care se canta (se presupune ca daca dibuiesti melodic piesa, poti sa numeri treptele de pe chitara pe care le urmezi, sa le transpui in tonuri/semitonuri si eventual sa consulti un tabel cu forumelele gamelor ( t t st t t t t...) ). Totul e sa nu se schimbe tonalitatea, dar in cazul muzicii non-jazz non-progressive ... mai rar.

 

Legat de intrebarea initiala a threadului: Daca ajungi sa pui intrebarea asta, inseamna ca n-ai inteles bine cum sunt compuse acordurile. Eu iti sugerez sa revizuiesti armonia. Ar trb. sa stii, cel putin teoretic, fara prea mult efort care sunt formulele acordurilor, indiferent daca vei ajunge sa le folosesti in practica sau nu. Nu tine de chitara si nu-i greu. Cel mai bine ar fi sa le invezi armonizand game. Armonizeaza gama majora, vezi toate acordurile ce pot fi formate doar cu notele din gama, sa zicem, Mi major. Dupa ce le-ai aflat, canta-le. Observa ce intervale armonice(cum naiba se traduce root movements?) suna consonant (sau afla dintr-o carte direct). Uita-te peste tabulaturi, o sa observi ca anumite intervale armonice sunt folosite in 99% din melodii :)) si ca mai toate folosesc acorduri cu notele luate din gama in care e cantata piesa. Exerseaza, exerseaza, exerseaza, pana ajungi sa cunosti toate pozitiile pe care le poate lua o terta majora pe o chitara. Exerseaza pana o sa ajungi sa-ti blestemi zilele ca n-au stabilit astia ca standardul de acordare a unei chitare sa fie ca vioara, unde intervalele dintre corzi sunt identice. :()

 

Armonie: Cauta pe la anticariate Alexandru Pascanu - Armonia sau Negrea Martzian - Tratat de armonie.

 

Sau, mai bine, cauta pe net cursurile de armonie a celor de la berkley.

 

Bafta!

 

 

Later edit: Eu cant de 1 an si ceva la chitara. M-am axat mai mult pe teorie -- mult mai mult. As putea sa ametesc o pers o zi intreaga cu vorbe dulci despre intervalul diavolului s.a.m.d., dar la practica scartai rau. Sunt bun de Vrei Sa Fii Miliardar, nu de un jam session, desi ti-as putea comenta ce se petrece la un jam session -- iritant. Asa ca ignora multe din ce-am scris mai sus si puna-te pe cantat. Asta daca nu esti capabil sa le faci pe ambele -- lucru ce-ti cere timp si multa determinare. Fetelor nu le place teoria -- si nici daca le soptesti vorbe dulci despre intervalul diavolului sau Minunatia Cercului Cvintelor nu prea se dau pe spate. :) Eh, gluma-gluma, dar sunt serios.

 

Oricum,

 

Bafta!

Edited by err
Posted
Daca o auzi corect si esti capabil si s-o 'fluieri', atunci nu-ti va fi greu sa dibuiesti pe chitara ce si cum.

 

Poti s-o canti si mai sus sau mai jos, atat timp cat mentii intervalele folosite..

 

Armonia ai putea s-o dibuiesti intai melodic ( :() ), dupa care sa folosesti acordurile in functie de gama in care se canta (se presupune ca daca dibuiesti melodic piesa, poti sa numeri treptele de pe chitara pe care le urmezi, sa le transpui in tonuri/semitonuri si eventual sa consulti un tabel cu forumelele gamelor ( t t st t t t t...) ). Totul e sa nu se schimbe tonalitatea, dar in cazul muzicii non-jazz non-progressive ... mai rar.

 

Legat de intrebarea initiala a threadului: Daca ajungi sa pui intrebarea asta, inseamna ca n-ai inteles bine cum sunt compuse acordurile. Eu iti sugerez sa revizuiesti armonia. Ar trb. sa stii, cel putin teoretic, fara prea mult efort care sunt formulele acordurilor, indiferent daca vei ajunge sa le folosesti in practica sau nu. Nu tine de chitara si nu-i greu. Cel mai bine ar fi sa le invezi armonizand game. Armonizeaza gama majora, vezi toate acordurile ce pot fi formate doar cu notele din gama, sa zicem, Mi major. Dupa ce le-ai aflat, canta-le. Observa ce intervale armonice(cum naiba se traduce root movements?) suna consonant (sau afla dintr-o carte direct). Uita-te peste tabulaturi, o sa observi ca anumite intervale armonice sunt folosite in 99% din melodii B)) si ca mai toate folosesc acorduri cu notele luate din gama in care e cantata piesa. Exerseaza, exerseaza, exerseaza, pana ajungi sa cunosti toate pozitiile pe care le poate lua o terta majora pe o chitara. Exerseaza pana o sa ajungi sa-ti blestemi zilele ca n-au stabilit astia ca standardul de acordare a unei chitare sa fie ca vioara, unde intervalele dintre corzi sunt identice. ;))

 

Armonie: Cauta pe la anticariate Alexandru Pascanu - Armonia sau Negrea Martzian - Tratat de armonie.

 

Sau, mai bine, cauta pe net cursurile de armonie a celor de la berkley.

 

Bafta!

Later edit: Eu cant de 1 an si ceva la chitara. M-am axat mai mult pe teorie -- mult mai mult. As putea sa ametesc o pers o zi intreaga cu vorbe dulci despre intervalul diavolului s.a.m.d., dar la practica scartai rau. Sunt bun de Vrei Sa Fii Miliardar, nu de un jam session, desi ti-as putea comenta ce se petrece la un jam session -- iritant. Asa ca ignora multe din ce-am scris mai sus si puna-te pe cantat. Asta daca nu esti capabil sa le faci pe ambele -- lucru ce-ti cere timp si multa determinare. Fetelor nu le place teoria -- si nici daca le soptesti vorbe dulci despre intervalul diavolului sau Minunatia Cercului Cvintelor nu prea se dau pe spate. :) Eh, gluma-gluma, dar sunt serios.

 

Oricum,

 

Bafta!

 

Mersi mult de tot,un lucru nu stiam sau nu am priceput :) : intervalul diavolului? ce e ala? sau l-ai inventat u :)

  • 2 weeks later...
Posted
Cvarta marita/cvinta micsorata. A fost numit "Diabolus in musica" in evul mediu, si pe buna dreptate. Suna cam ca sirenele de salvare(de fapt sunt facute intentionat sa sune asa).

 

Mersi mult man,daca mai stii niste denumiri "ciudate" date anumitor lucruri din muzica sa le imparti si cu your fellow guitarists :)

Posted (edited)
Trimite-mi o lista cu acorduri in toate pozitiile pe care le stii u,sau toti care vb pe topicul asta.

 

Asta chiar ar fi greu ... Probabil ar trebui umplute multe pagini.

 

Ideea este ca nu exista un concurs: care stie mai multe acorduri?..., orice acord (standard sau nestandard ca sa zic asa) il poti construi in orice pozitie. Daca mai combini si cu corzi libere (ca sa nu mai vorbim si de acordaje alternative) asta te poate duce la sute si sute de variante.

 

Pe de alta parte acelasi acord (din, sa zicem, 3 sau 4 note) poate fi interpretat (ca sonoritate) in mod diferit atunci cand bassistul face o nota sau alta. Pana la urma notatiile sunt niste conventii. Ce suna este important.

Adica teoria ca teoria, dar practica de omoara ... :)

Edited by dgeekoo

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.