qtguy Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 ...o improvizație scurtă In A Sentimental MOOG.mp3 6
Grekko Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Îmi place foarte mult voicingul de la 00:13, îmi amintește de McLaughlin și de facultate E un B alterat în cazul de față?
qtguy Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 (edited) Îmi place foarte mult voicingul de la 00:13, îmi amintește de McLaughlin și de facultate E un B alterat în cazul de față? Nu e B alterat.. Ar putea fi, dar e incomplet ca să fie. De fapt este un E minor 7/9. Mai exact, la secunda 11-12 este un MI în bas peste care se adaugă în ordine SI (pe coarda LA), FA# (pe coarda RE), SOL (liberă), RE (pe coarda SI) și MI liberă. Dacă ar fi fost B alterat, atunci ar fi trebuit să existe un Re# pe undeva în acord Dar...dacă pe coarda SI este RE# în loc de RE și se elimină MI-ul din bas și cel din acut, atunci devine B alterat (mai exact B7#5) Edited August 14, 2014 by qtguy 2
sam Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Foarte fain suna! Daca nu sunt prea indiscret, spune-mi te rog daca vrei si cum/cu ce ai intregistrat (chitara, corzi, preamp, microfon, procesor, efecte, editare, tot pana la export mp3) Iar daca sunt prea indiscret da-mi macar niste indicii 1
qtguy Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 (edited) Foarte fain suna! Daca nu sunt prea indiscret, spune-mi te rog daca vrei si cum/cu ce ai intregistrat (chitara, corzi, preamp, microfon, procesor, efecte, editare, tot pana la export mp3) Iar daca sunt prea indiscret da-mi macar niste indicii Well...în primul rând tot ce se aude (mai puțin reverbul și delayul puse după înregistrare) se datorează chitarei în sine, nu setup-ului de înregistrare sau editării. Chitara a fost înregistrată direct în computer (fără amplificator) printr-o placă RME UFX. Am sugerat în titlul piesei faptul că este vorba de o chitară Moog, iar lucrurile care se aud în piesă nu sunt rezultatul unor editări sau a unor microfonii controlate , ci al chitarei. Acele feedbackuri sunt de fapt vibrații ale corzilor (sunt ceva filmulețe pe youtube care explică cum e construită și cum funcționează această chitară...sau poate o să fac eu un demo la un moment dat, cine știe...). Linia melodică ce însoțește acele feedback-uri este făcută cu taping în timp ce corzile libere vibrează, deci nu e vorba de overdubbing sau editare, totul a fost înregistrat exact cum a fost cântat Edited August 15, 2014 by qtguy 3
qtguy Posted August 15, 2014 Author Posted August 15, 2014 (edited) Foarte fain suna! Daca nu sunt prea indiscret, spune-mi te rog daca vrei si cum/cu ce ai intregistrat (chitara, corzi, preamp, microfon, procesor, efecte, editare, tot pana la export mp3) Iar daca sunt prea indiscret da-mi macar niste indicii În al doilea rând, corzile sunt 0.11 făcute special de firma Moog pentru chitara asta. Am înegistrat în Cubase și am adăugat un reverb și delay plus un EQ în care am ridicat un pic frecvențele înalte...și cam atât Dacă ai nevoie îți sunt la dispoziție și cu alte detalii Edited August 15, 2014 by qtguy
Grekko Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 (edited) Nu e B alterat.. Ar putea fi, dar e incomplet ca să fie. De fapt este un E minor 7/9. Mai exact, la secunda 11-12 este un MI în bas peste care se adaugă în ordine SI (pe coarda LA), FA# (pe coarda RE), SOL (liberă), RE (pe coarda SI) și MI liberă. Dacă ar fi fost B alterat, atunci ar fi trebuit să existe un Re# pe undeva în acord Dar...dacă pe coarda SI este RE# în loc de RE și se elimină MI-ul din bas și cel din acut, atunci devine B alterat (mai exact B7#5) Aha, eu auzisem (MI), SI, SOL, LA, RE (care e, luat așa, min 11), dar mă derutase faptul că venea după EMaj9. Am gândit așa (din SI): 1, #5, b7, #9. Mulțumesc! Edited August 15, 2014 by Grekko
qtguy Posted August 15, 2014 Author Posted August 15, 2014 (edited) Aha, eu auzisem (MI), SI, SOL, LA, RE (care e, luat așa, min 11), dar mă derutase faptul că venea după EMaj9. Am gândit așa (din SI): 1, #5, b7, #9. Mulțumesc! Da, ai gândit bine, însă lipsește o notă foarte importantă din acord ca să sune clar a B alterat, și anume terța mare (Re#). In poziția a II-a singura posibilitate de a prinde acest B alterat, care să conțină și Re#, ar fi Si, Re#, La, Re, Sol. Chestia e că un acord care conține #9 fără să conțină și terța mare, se aude ca un acord minor, în cazul de față B minor 7 cu sextă mică adăugată (sau B minor eolian, dacă facem referire la terminologia modală). In general, un acord ca să sune a acord alterat trebuie musai să conțină terța mare, altfel prezența singulară a sunetului #9 se percepe ca terță mică, deci basically va fi un acord minor. Pot lipsi din acord fundamentala (paradoxal este cea mai puțin importantă deși ea generează acordul), cvinta (dacă nu este alterată), poate lipsi chiar și septima în anumite situații, dar fără terța mare acordul nu va suna a acord alterat ci a acord minor cu sunete adăugate Edited August 15, 2014 by qtguy 3
Winston Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Nu pot sa cred ca mi-am pierdut filmul pus pe pauza din VLC pentru a deschide inregistrarea asta cu muzica experimentala in acelasi player. Este minunata, apropo, te unge pe suflet, dar asigura-te ca pe urmatoarea o faci cu terta mare si cu 1.e4 Nf6 2.e5 Nd5 3.d4 d6 4.c4 Nb6 5.f4.
qtguy Posted August 15, 2014 Author Posted August 15, 2014 Nu pot sa cred ca mi-am pierdut filmul pus pe pauza din VLC pentru a deschide inregistrarea asta cu muzica experimentala in acelasi player. Este minunata, apropo, te unge pe suflet, dar asigura-te ca pe urmatoarea o faci cu terta mare si cu 1.e4 Nf6 2.e5 Nd5 3.d4 d6 4.c4 Nb6 5.f4. Îmi pare rău pentru pierderea ta și sper să nu fii prea supărat pe mine... și ai dreptate, construcțiile acordurilor și înlănțuirile lor în muzică seamănă cu o partidă de șah 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now