www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

amateur vs pro


Recommended Posts

Guest crazy-b
Posted

mereu m-am intrebat care e diferenta dintre un amator si un profesionist?ma refer atat la muzicieni(sau muzicanti) cat si la chitaristi.nu poate fi doar faptul ca pro-ul castiga din asta in timp ce amatorul nu...sau asta e singura diferenta?

 

si mai am o intrebare.daca in romania poti sa iti castigi existenta din muzica(excluzand cazul in care canti manele in vreun bar de negri :) )?

Posted

profesionist esti daca practici toata treaba asta ca pe o meserie pe care ai deprins-o , invatat-o, studiat-o(eventual ai luat si un act la ea, diploma, cum sunt conservatoristii).deci daca muzica este o meserie din care iti castigi existentza, sau nu numai, atunci eu cred ca esti muzician profesionist.(deci presupune ca tu iti oferi serviciile contra cost,esti practic ca un angajat :) ).poate cei care fac kestia asta iti pot explica mai bine.

Posted

Hendrix nu stia sa citeasca partituri si nu facuse nici o scoala in domeniu. Poti sa spui ca nu a fost un chitarist profesionist? Eu nu indraznesc. Nu cred ca exista o formula de cate note pe secunda sau cate diplome trebuie sa ai ca sa te poti numi muzician profesionist.

 

 

 

11039[/snapback]

hendrix era un artist.:)

io m-am referit la muzician profesionist in sensul strict al dictionarului(lingvistic cum ai spus tu).artistii sunt altceva.ei isi dedica viatza artei.

 

 

pt a doua intrebare: da, in romania se pot face bani din muzica, asta e clar, ca daia avem industrie muzicala :).aia care fac bani din muzica ii poti vedea zilnic pe la tv(mainstreamu) sau la premiile mtv o data pe an.

Posted

Daca ai sta cate zece ore pe zi exersand si luand lectii de teorie muzicala de la 10 ani probabil ca da. De asemenea, exista si elementul nativ, precum degete de 7m, articulatii s.a., care insa conteaza mai putin. Dar nu cred ca exista 1 chitarist care sa fi ajuns celebru doar pt tehnica sa, sunt convins de chestia asta. Conteaza f mult originilatitatea si contextul in care se afirma. De ex. George Lynch nu poate fi comparat din punct de vedere tehnic cu un shredder veritabil, cu toate acestea e recunoscut, din punct de vedere al tehnicii (si pe buna dreptate) drept un super-chitarist. Friedman, Hammet la fel; adica nu sunt chitaristi care sa aiba GIT-ul sau Berkley-ul in spate, ci au invatat instrumentul mai mult in garaj si prin turnee... in fine, toti au avut parte si de ceva studii.

 

Cat despre 'feeling', nu e si aici chestie de tehnica si mai ales de experienta?

Posted

Trebuie sa repeti mult de tot. Adica, eu am o parere destul de proasta despre mine (la chitara :)), dar acum cateva zile, i-am cantat unui tip (nu prea il cunosteam) care canta de 2 ani, si mi-a zis ca sunt super bun, si asta m-a mai incurajat un piq :).

Trebuie sa repeti, sa stai sa cant la chitara non stop, si o sa iti dai tu seama de ce e bine si ce e rau.

(sau o sa ne dam seama :))

Guest Steven
Posted

Ca sa devii bun trebuie sa repeti organizat in fiecare zi.Asta nu inseamna ca neaparat sa stai 10 ore pe zi cu chitara in mana.Poti sa studiezi chitara si 4 ore pe zi, dar in alea 4 ore sa te concentrezi la ce ai de facut, nu sa stai si sa te joci cu chitara in brate.In plus, marii chitaristi stateau ore in sir zilnic incercand sa scoata cu urechea lor melodiile cantate pe la radio, nu una, doua scoteau tabul de pe net.Si pe langa asta nu trebuie sa ne comparam deja cu marii chitaristi.Gandestete ca ei canta de 30-40 de ani, iar noi de cativa ani.Cine stie ce vom fi peste 30 de ani...

Posted

Pe linga asta, ginditi-va un pic si ca proportii. Pt cei 50 sa zicem chitaristi celebri si cu mare personalitate exista vreo 500 de chitaristi excelenti, vreo 5000 de chitaristi f buni si care activeaza in trupe profesioniste, si, undeva la capatul acestui lant vreo 10 milioane de chitaristi care zdrangane prin dormitoarele lor, asa cum fac multi dintre noi.

 

Cred ca e vorba de f multi factori pentru a putea sa ajungi dintre cei 10 milioane intre cei 50. Atit de multi incit ar trebui sa ne creasca imens stima fata de "cei alesi"

Posted

pe langa exersatul ala concentrat (care de multe ori poate plictisi sau chiar descuraja daca exercitiul este peste nivelul celui care il face) incercati sa faceti urmatorul lucru: cand stai si te uiti la televizor sau la un film etc. ia chitara in brate si repeta niste yreburi. te ajuta mult la digitatie. nu tre sa fie musai ceva anume, doar joaca-te pe chitara. insa trebuie spus ca fara 5-6 ore de exersat intens nu faci nimic (asta daca vrei sa ajungi la un nivel de viteza si tehnica stapanita). si injca un lucru care nu am vazut pe nimeni sa-l spuna: furati bai fratilor de la aia care sunt mai buni. ai vazut ceva la un chitarist ca suna bine, incerci sa-ti dai seama cum a facut. stapanesti artificiul respectiv sau orice ar fi acel ceva, si integrezi in stilul tau. toti chitaristii mari au avut influente. adica au cantat piesele altora intai si au vazut cum se fac anumite treburi.

Posted

Indraznesc sa spun si eu cateva lucruri cu toate ca nu mai sunt prea multe de spus ... cred ca suntem cu totii constienti ca un "tehnician" nu poate ajunge bun decat prin studiul sustinut. Dar as vrea sa fac o precizare ... in toate tarile dezvoltate sau macar cele cu traditie in muzica exista mai pe toate drumurile SCOLI DE MUZICA CU SPECIFIC unde se studiaza, ca in orice scoala, materia de baza apoi studiul unui anumit stil de muzica, rock, jazz, hip-hop ... folclor si asa mai departe. Si poti face asta de la orice varsta. Am stat in Italia o perioada si erau o groaza de scoli de muzica cu 4-5 profesori (prin sate, comune, munti si alte vagaune) si care aveau 3-4 camere utilate cu pian, sintetizator, chitara, mixer, microfon, boxe si un calculator (si profesor) Apoi toate mizeriile de magazinele de scule aveau toate metodele pamantului ptr. invatat, de la incepatori la avansati si in orice stil, aranjate frumos pe lectii si etape de studiu. Vara in special, in vacanta, se organizau cursuri de la 2-3 zile pana la cateva saptamani unde erau invitati instrumentisti adevarati. Deoarece sunt un pic in tema, la noi in tara cand sa introdus sectia de jazz in Conservator a iesit un intreg halimai ... s-au sifonat domnii "Conservatoristi" si sa lasat inclusiv cu datul foc la instrumentele sectiei de jazz ... bietul contrabass. Cam asta cred eu ca ne lipseste ... cap avem, talent avem de multe ori si vointa .... cred insa ca o scoala la care sa mergi cu placere si sa inveti ce te intereseaza strict pe domeniul tau este lucrul cel mai important ... in orice domeniu! Nu-mi aduceti aminte va rog de Scoala Populara de Arta sau alte gradinite cu un pian dezacordat aruncat intr-un colt...le-am fumat de mult!

Posted

Asa e, am eu o vorba mai veche, in afara doar daca nu vrei nu reusesti sa inveti sa cinti. Exista sute de metode, editorii se concureaza care mai de care sa iti ofere metode mai bune sau mai usor de abordat. La absolut orice nivel gasesti de unde sa inveti.

 

Noi ne mai scoatem in ultima vreme cu furaciunile de pe net. Si cu ocazia asta constat ca deja cei care se apuca acum de chitara chiar au un nivel minim de cunostinte. Eu am gasit de curind acest forum si am fost f surprins de faptul ca majoritatea au un nivel ok, inclusiv dpdv al tehnicii si sculelor. Asa ceva era o utopie pe vremea cind zdranganeam eu ca incepator prin curtea liceului (adica acu....15 ani) Mama ce batrin sint :)

Posted

oricum, important e sa repeti, sa exersezi si sa repeti. nimeni nu s-a nascut invatat. problema se pune in felul urmator: cat esti dispus sa te sacrifici pentru muzica? esti dispus sa stai 4 ore in sala de rep la fiecare dpua zile, si pe deasupra sa mai si repeti acasa? daca da atunci ai indeplinit una din multele conditii pentru a ajunge la un anumit nivel. repetatul sau exersatul nu inseamna neaparat solistica. am vazut oameni foarte buni la chitara pe care pur si simplu nu-i intereseaza solourile. nici pe mine nu ma intereseaza in mod deosebit. prefer sa nu fac in piese. daca se simte lipsa atunci sunt nevoit. insa un riff facut foarte bine si care suna demential face cat 2 min de solouri. pentru incepatori cel mai bine e sa se gandeasca daca sunt dispusi sa renunte la o bere cu prietenii pentru a sta si exersa. cand m-am apucat de chitara stateam 6 ore pe zi in casa si repetam. acum nu mai am timp ca-s cu munca si cu altele. conteaza mult si talentul, si puterea de a iinvata insa cel mai mult conteaza efortul depus. am vazut unii care dupa 2 ani de chitara cantau cu oameni de 30 de ani cu experienta mare in spate si care stapaneau foarte bine instrumentul. nu inseamna ca erau la fel de buni dar puteau face fata situatiei fara probleme. conteaza si sa nu te inhibi cand este cineva mai bujn ca tine ci dimpotriva sa ai capacitatea de a invata din fiecare experienta: cojncert, discutie etc

Posted

am un singur lucru de spus: folositi metronomul. nefolositor pt unii (mai putin shcolitzi) , indispensabil pentru altii, acest "instrument" te ajuta inimaginabil de mult. dupa parerea mea, asta e cel mai rapid mod de a avansa in viteza si in feeling :)

Posted

am repetat cam juma de an cu o trupa din Buc cu metronom. deh, tobaru nu prea venea la repetitii. foarte util. e mai usor decat sa iti tii ritmu din picior (la unele faze recunosc, nu pot. in special la unele solouri). e mai buna ideea de a repeta cu un drum machine. e mult mai placut sa auzi tobe decat ce zicea mosu mai sus.

Guest sadus
Posted

am sa-l citez pe paul gilbert, it's enuff:

 

"Learn new things every day, practice 100h /day, learn simple songs and play them well, drive the melodies"

 

cea mai buna reteta

Guest marina
Posted

la orice instrument canti cel mai important lucru este sa exersezi cat mai mult,asa imi spunea mie adi manolovici!!!ne spunea sa exersem cel putin 15 min pe zi,oricum nu te lasa inima sa exersezi atat de putin,pt ca, sa recunoastem, 15 min este ft putin!!!asa ca atunci cand nu am chitara dezacordata (pt ca spre rusinea mea nu stiu sa o acordez) incerc sa repet cat mai mult si eu zic ca se vad rezultate!!EXERSATI CAT MAI MULT!!! :)

Guest sadus
Posted
EXERSATI CAT MAI MULT!!!

 

tot ce am spus pe forumul asta spun din poprie experienta, nu din auzite nu din cunoscute ci numai ce am patit pielea mea.

 

Exersatul nu e de ajuns, trebuie sa stii CE sa lucrezi.Eu, personal 2 ani si ceva am pierdut "beeing stuck in the pentatonics".Nu faceti ca mine.Exercitiile de pe net sunt benefice, lucrati ceva nou in fiecare zi.Incercati ceva de genu:

 

'bun, azi am 3 ore libere in care sunt eu cu chitara.Ce trebuie sa fac?Am sa va zic ce fac eu, asta dupa ce am citit si pe la altii si mi-am dat seama ca au dreptate.

Lucrez sa spunem 15-20 de minute (cu metronomul) un lick de alternate care implica un anumit "shape" sau "pattern".Apoi, ca sa nu ma plictisesc, urmeaza 15 minute in care mi-am propus sa fac cat mai aproape "de realitate" un sweep sa spunem in D# diminished, adik un arpegiu.In timpu asta sunt cu okiu pe DC++ care imi da jos cu incredere "Rock discipline" a lui Petrucci.Dupa ce am terminat cu sweepul, ma uit la un concertutz aniversare Ibanez si vad o piesa cu Andy timmons.Apoi, am un negativ ionian modes si incerc sa elaborez niste lickuri, care sa nu sune a ceva anost si sa folosesc tehnicile pe care tocmai le-am lucrat mai devreme.La ce simtiti ca scartzaitzi asta lucrati.Steve Morse spunea:" Don't play what's already easy and feels good for your hand.Practice the hard shit".Cum am spus, keep urself busy.O sa vi se para ciudata ca lucrati juma de zi la un obosit de arpegiu care va va face doar trecerea intr-un solo..asta pt O SINGURA SECUNDA dintr-un cantec de sweep tre sa lucrezi cateva luni.Dar numai asa se poate dezvolta mintea, digitatia voastra.Si odata cu tehnica creste si orizontu in care va miscati atunci cand compuneti.

 

Stiu ca am fost waay off topic dar poate ajuta pe cineva chestia asta.

  • 2 months later...
Posted

Lucrurile sunt mai mult decat clare, esti profesionist in momentul in care iti castigi existenta de pe urma activitatii muzicale.Gradul de profesionalism este cel care trebuie pus in discutie, in sensul ca nu se afla la acelasi nivel unul care canta pe un salariu de cateva milioane si doua navete de beri autohtone intr-un local nespalat cu altul care face turnee nationale cu bilete vandute, desi amandoi sunt profesionisti.Calificarea nu are relevanta in acest domeniu atata timp cat placi publicului, cu sau fara studii muzicale.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.