www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Cati dintre voi folositi economical picking si in ce circumstante . Va intreb pentru ca eu aveam o panatie alternativa foarte buna , m-am apucat de studiat aia economica si nu am mai repetat alternativa si acuma cam am probleme la mana dreapta cand trebuie sa fac inside picking , fac sweep fara sa vreau , si imi pierd din acuratete la pasaje rapide care vreau sa imi sune foarte stacatto.

Pe majoritatea care i-am intrebat mi-au spus ca nu prea folosesc deloc , si am incercat sa aflu pareri de la chitaristi de stiluri diferite (nu m-ar mira ca un chitarist de blues sa nu foloseasca). Cei care au zis ca folosesc au zis ca o fac foarte rar , preferand pe cea alternativa foarte bine pusa la punct.

Daca poate cineva care se pricepe sa faca si o mica schita cu avantaje / dezavantaje ar fi perfect.

Edited by Alex_Strat69
Guest Corraxe
Posted

Cati dintre voi folositi economical picking si in ce circumstante . Va intreb pentru ca eu aveam o panatie alternativa foarte buna , m-am apucat de studiat aia economica si nu am mai repetat alternativa si acuma cam am probleme la mana dreapta cand trebuie sa fac inside picking , fac sweep fara sa vreau , si imi pierd din acuratete la pasaje rapide care vreau sa imi sune foarte stacatto.

Pe majoritatea care i-am intrebat mi-au spus ca nu prea folosesc deloc , si am incercat sa aflu pareri de la chitaristi de stiluri diferite (nu m-ar mira ca un chitarist de blues sa nu foloseasca). Cei care au zis ca folosesc au zis ca o fac foarte rar , preferand pe cea alternativa foarte bine pusa la punct.

Daca poate cineva care se pricepe sa faca si o mica schita cu avantaje / dezavantaje ar fi perfect.

 

 

Buna man. Eu am o lectie scrisa de mine (in 2002) care sper sa te ajute. nu sunt exercitii, dar picking-concept.

Este scris in italiana, dar sigur vei intelege, pt ca sunt si imagini care te ajuta. Vb pe mess. Corrado

picking_1_...impostazione_plettro.doc

Posted

Am trecut si eu prin ce ai trecut tu si nu cred ca trebuie sa zic ca e cea mai naspa senzatie din lume. Oricum, medicina consta in a avea controlul pe ceea ce canti. Secretul e cand treci de la o coarda la alta, pana iti intra in sange, sa dai un accent, la fel ca si cand inveti alternate picking (coarda1: JOS - sus - jos coarda2: SUS - jos - sus (am notat accentul cu majucule) ).

Avantaje/dezavantaje.... ce sa zic.... avantajul la alternate-picking este ca ai intr-un fel mai mult control si e foarte usor de controlat datorita accentelor jos sus. In schimb economy pickin`ul iti ofera o viteza mai mare de executie si o anumita usurinta in a executa niste lick`uri mai "neortodoxe". Oricum ... cel mai bine ar fi sa le ai sub mana pe amandoua ... (check out Frank Gambale).

Posted

Aveti ce aveti cu " VITEZA" , va grabiti undeva ????????

 

Este gvorba de sunet , de producerea sunetului , picking in jos are accent mai hotarat decat picking in sus.

 

Accentul principal ( la cantatul cu pana) trebuie dat de sus in jos , LA ORI-CE , VITEZA .

 

Dupa caz se foloseste cel mai adecvat mod de picking PENTRU OBTINEREA CELUI MAI "CURAT" TON .

 

O anume piesa poate avea o panatie stricta , pentru o reproducere ideala ( data de autor , sau copiata dupa original ) .Daca improvizezi si canti liber ,sau ati construiesti linii de solo alegi singur modul cel mai adecvat in functie de "claritate" .

 

In cazul "VITEZEI" claritatea scade si alegi ce e mai adecvat combinand stilurile de picking .

 

Trebe sa poti trece automat de la un stil la celalalt , exercitiu , studiu , improvizatie libera si rabdare.

  • 2 months later...
Guest arosulescu
Posted (edited)

NU STIU DACA SUNT IO IN MASURA SA MA EXPRIM DESPRE ASTA DAR ... NU CRED CA EXISTA AVANTAJE SI DEZAVANTAJE. aMBELE TEHNICI TREBUIE STAPANITE PERFECT

Edited by arosulescu
Posted

Salut, ciao corraxxe, nu stiu daca ceilalti au inteles limba italiana dar pentru mine a fost interesant sa citesc esplicatia ta.

Scrii cumva un method sau lai terminat deja? (vorbim in romaneste sa fie de inteles tuturor..scuse).Cale Acea cu picking "circolar" sa stii ca este foarte grea, si oricum vreau sa te contrazic (cand zici ca este calea cea mai buna), poti sa obti la fel cu sweep si cu alternata inclinata la 45 grade.

demostratie?

1) uitate pe youtube este un baiat brasilian Gustavo Guerra, are cateva leziuni acolo dintre care una cu arpeggi. La sfarsitul leziune respectiva arata scarile facute cu tecnica sweep si are un "staccato" de ramai cu gura cascata (cel putin eu am ramas asa!!)de viteza ce sa mai vorbim..exagerata.

2) la un seminar la torino cu frank gambale a esplicat clar si a demostrat ca se poate face cu sweep exact ce face ceilalti cu alternate picking. De fapt problema era intervalle ritmice pe care substinea cineva dintre baieti care erau acolo ca este mai greu cu sweep decat cu alternate sa dai acente si sa faci variatii ritmiche:

Gambale a demostrat clar ca fiecare cu tecnica lui si studio poate sa ajunge sa aiba resultate dorite.

3) vrem sa vorbim de chitaristi "virtuosi" care nu folosesc penata circolare? Gilbert, Al di meola...sunt o gramada..

$) Am o visiune maturata in timp care ma convins de doua lucruri: Technica? Nu poti sa te basesi pe ea, o sa fie mereu cineva care o sa aiba mai multa. E frumos totusi sal studiam.

Daca ne concentram pe calitate si claritate sunetului se asuma niste positi fiecare cum se simte mai bine. (marty friedman?eh,eh.)Viteza?: aceea vine oricum in timp cu studio si nici nu te dai seama cand ai ajuns la nivel acest.

In rest merci de pagina cu picking, interesant. Mai baga cand ai timp ca sunt folositoare pentru toti.

Ciao Adriano

 

 

 

@KARPI,AROSULESCU: sunt dacord si eu, trebuie stiut cel putin cate un pic de fiecare.

Posted

apropos de tehnica de cantat , sunt mai multe tehnici la marii maestri , ei nu vorbesc de ele dar se vad sau se aud , ei fac DVD-uri comerciale si au tot interesul sa dea numai cate o farama din cea ce stie si sa scoata bani cat mai multi .

 

Stilurie , manierele de cantat , ciupit , lovit etc...se folosesc toate indiferent de genul de muzica interpretata.Si se aleg si dupa ton , chitara , tensiune corzi , effecte..etc

 

un artist trebuie sa aiba spirit de observatie , logica, inteligenta asa va putea avansa in arta lui ,

si acest lucru doar pentru a invinge diificultatile tehnice . Arta e mai incolo undeva.

 

Cel mai utile am gasit demourile amatorilor pe youtube , ascestia nu ascund nimic , si se canta live adevarat , degetatia nu-i inca rutinata si se poate urmari ce face , la un maestru multe nu observi chiar daca stai in fata lui atat de " economic" executa totul.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.