Guest bravesoul Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 (edited) Sunt nou pe RGC, am incercat pana acum sa nu va fac "probleme" (n-am pus multe intrebari, n-am deschis threaduri), dar constat ca am ajuns intr-un punct de unde nu mai progresez atat de repede. (sunt oricum la inceputul inceputurilor). Am invatat cateva acorduri: C,D,A,G,G7,E,Am,Em,E7,Dm, pe care pot sa le schimb cu o viteza medie (nu foarte repede). Am reusit sa invat Sandel (varianta simplificata), Rapa, Amintire cu haiduci, Andrii Popa, Oaia mica (Ada Milea), Happy birthday. Nu stapanesc bine melodiile, de-abia le-am invatat/deslusit. Cea mai mare problema e legata de bataie. Am citit pe forum ca bataia clasica ar fi jjssjs (jos jos sus sus jos sus), doar ca nu stiu la ce se refera exact...banuiesc ca jos inseamna a lovi corzile in sensul EADGBE (de la Mi gros spre Mi subtire) si sus in sensul EBGDAE (Mi subtire - Mi gros). Asa ar fi...logic. Apar insa urmatoarele intrebari/probleme: 1. Cum se executa lovirea corzilor de jos in sus? (nu am unghii), nu folosesc pana. N-as vrea sa imi las unghii pentru inceput si nici sa folosesc pana. Mi se pare foarte pe dos sa lovesc corzile de jos in sus...Sunetul e de 2-3 ori mai putin clar decat daca as lovi de jos in sus. Imi pare total AIUREA. 2. Sunetul nu va fi identic, notele se pastreaza, intr-adevar, dar suna (putin) diferit. E ca si cum ai spune cu viteza "ade" si "eda", oricat de repede ai rosti, tot nu ar fi acelasi lucru. Practic se schimba acordul, parerea mea...Se schimba radacina (prima nota, stiu ca radacina se foloseste la game, dar mi-am permis sa ma exprim astfel si in cazul acordurilor). 3. Nu mai exista uniformitate (se va auzi mai tare bataia "jos" decat cea "sus", cel putin o perioada destul de lunga...) 4. Simt ritmul (de cele mai multe ori), nu inteleg de ce am nevoie de acea bataie clasica, de ce nu as putea lovi numai de sus in jos, in ritmul melodiei (adica imi setez timpii si frecventa lovirii dupa melodie)?! De ce trebuie sa lovesc jjssjs? 5. Admitand faptul ca e nevoie de acea bataie clasica jjssjs, cum se executa? Pentru un acord se executa o singura bataie, de exemplu j pentru un acord, apoi j pentru un alt acord, s pentru urmatorul, s.a.m.d. (in total 6 acorduri) sau toate cele 6 batai pentru un singur acord, ceea ce imi pare aproape imposibil, ia prea mult timp, va fi foarte grea sincronizarea...Poate intr-un singur timp trebuie sa lovesti de 6 ori acordul, ceea ce e foarte greu Uneori e vorba si de 1/3, 2/3 timpi... Inca o problema: cum se lovesc corzile (strumming). Am vazut intr-un tutorial video ca se lovesc cu thumb (degetul mare). Lectia respectiva prezenta acorduri. Un tip mi-a spus ca se unesc degetul mare cu indexul si se lovesc corzile cu unghia indexului (degetul mare e pt sustinerea indexului). Miscarea in sens invers (de jos in sus e imposibil de executat, pentru ca se lovesc corzile cu buricul degetului, nu cu unghia, iar sunetul e aproape inexistent ). O alta varianta, pe care de altfel o folosesc inca de cand am inceput sa in vat acordurile este lovirea cu toate degetele unite (cu unghiile, mai exact partea lucioasa a acestora). Degetul mare in acest caz are rol de sustinere, sau pur si simplu este desprins de celelalte. Cel mai confortabil pentru mine este aceasta varianta. E corect sa procedez astfel? Nu vreau sa par un "Gica Contra", e drept ca sunt putin contrariat, tocmai de aceea astept sa-mi raspundeti, vreau sa lamuresc aceasta problema cat mai repede. Rog fiti ingaduitori noob here Va multumesc! Edited September 21, 2006 by bravesoul
moshu Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Sunt nou pe RGC, am incercat pana acum sa nu va fac "probleme" (n-am pus multe intrebari, n-am deschis threaduri), dar constat ca am ajuns intr-un punct de unde nu mai progresez atat de repede. (sunt oricum la inceputul inceputurilor). Am invatat cateva acorduri: C,D,A,G,G7,E,Am,Em,E7,Dm, pe care pot sa le schimb cu o viteza medie (nu foarte repede). Am reusit sa invat Sandel (varianta simplificata), Rapa, Amintire cu haiduci, Andrii Popa, Oaia mica (Ada Milea), Happy birthday. Nu stapanesc bine melodiile, de-abia le-am invatat/deslusit. Cea mai mare problema e legata de bataie. Am citit pe forum ca bataia clasica ar fi jjssjs (jos jos sus sus jos sus), doar ca nu stiu la ce se refera exact...banuiesc ca jos inseamna a lovi corzile in sensul EADGBE (de la Mi gros spre Mi subtire) si sus in sensul EBGDAE (Mi subtire - Mi gros). Asa ar fi...logic. Apar insa urmatoarele intrebari/probleme: 1. Cum se executa lovirea corzilor de jos in sus? (nu am unghii), nu folosesc pana. N-as vrea sa imi las unghii pentru inceput si nici sa folosesc pana. Mi se pare foarte pe dos sa lovesc corzile de jos in sus...Sunetul e de 2-3 ori mai putin clar decat daca as lovi de jos in sus. Imi pare total AIUREA. 2. Sunetul nu va fi identic, notele se pastreaza, intr-adevar, dar suna (putin) diferit. E ca si cum ai spune cu viteza "ade" si "eda", oricat de repede ai rosti, tot nu ar fi acelasi lucru. Practic se schimba acordul, parerea mea...Se schimba radacina (prima nota, stiu ca radacina se foloseste la game, dar mi-am permis sa ma exprim astfel si in cazul acordurilor). 3. Nu mai exista uniformitate (se va auzi mai tare bataia "jos" decat cea "sus", cel putin o perioada destul de lunga...) 4. Simt ritmul (de cele mai multe ori), nu inteleg de ce am nevoie de acea bataie clasica, de ce nu as putea lovi numai de sus in jos, in ritmul melodiei (adica imi setez timpii si frecventa lovirii dupa melodie)?! De ce trebuie sa lovesc jjssjs? 5. Admitand faptul ca e nevoie de acea bataie clasica jjssjs, cum se executa? Pentru un acord se executa o singura bataie, de exemplu j pentru un acord, apoi j pentru un alt acord, s pentru urmatorul, s.a.m.d. (in total 6 acorduri) sau toate cele 6 batai pentru un singur acord, ceea ce imi pare aproape imposibil, ia prea mult timp, va fi foarte grea sincronizarea...Poate intr-un singur timp trebuie sa lovesti de 6 ori acordul, ceea ce e foarte greu Uneori e vorba si de 1/3, 2/3 timpi... Inca o problema: cum se lovesc corzile (strumming). Am vazut intr-un tutorial video ca se lovesc cu thumb (degetul mare). Lectia respectiva prezenta acorduri. Un tip mi-a spus ca se unesc degetul mare cu indexul si se lovesc corzile cu unghia indexului (degetul mare e pt sustinerea indexului). Miscarea in sens invers (de jos in sus e imposibil de executat, pentru ca se lovesc corzile cu buricul degetului, nu cu unghia, iar sunetul e aproape inexistent ). O alta varianta, pe care de altfel o folosesc inca de cand am inceput sa in vat acordurile este lovirea cu toate degetele unite (cu unghiile, mai exact partea lucioasa a acestora). Degetul mare in acest caz are rol de sustinere, sau pur si simplu este desprins de celelalte. Cel mai confortabil pentru mine este aceasta varianta. E corect sa procedez astfel? Nu vreau sa par un "Gica Contra", e drept ca sunt putin contrariat, tocmai de aceea astept sa-mi raspundeti, vreau sa lamuresc aceasta problema cat mai repede. Rog fiti ingaduitori noob here Va multumesc! Asta suna a intrebare gen "De ce e acceleratia in dreapta si ambreiajul in stanga ?" Acest topic nu suna a Gica Contra, ci mai degraba a totala lipsa de informare..... Daca doresti sa inventezi un nou stil de a canta la acest instrument... feel free..... and share with us.... In concluzie documenteaza-te sau fa niste ore cu un profesor..... Nu cred ca cineva de pe acest forum sa-ti poata explica in scris ceva ce vine de la sine.....
Guest bravesoul Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Asta suna a intrebare gen "De ce e acceleratia in dreapta si ambreiajul in stanga ?" Acest topic nu suna a Gica Contra, ci mai degraba a totala lipsa de informare..... Daca doresti sa inventezi un nou stil de a canta la acest instrument... feel free..... and share with us.... In concluzie documenteaza-te sau fa niste ore cu un profesor..... Nu cred ca cineva de pe acest forum sa-ti poata explica in scris ceva ce vine de la sine..... Lucrurile astea nu le prea gasesc scrise in carti sau explicate in tutoriale video, tine mai mult de experienta, experienta pe care eu nu o am. Timpul imi este de asemenea limitat, de aceea va cer ajutorul. Nu prea are cine sa imi explice live toate aceste chestiuni. Consider ca se poate raspunde la intrebari intr-o oarecare masura. Astept in continuare raspunsurile voastre.
Adi91 Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Despre lovirea corzilor cu indexu(unghia lui) pot sa-ti spun k e foarte usor si daca te inveti sa nu agheti corzile totu va veni de la sine, si vei putea canta mai usor(aproape instincitv). Eu asa cant si e usor bafta
s0rin Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 bravesoul am sa incerc sa iti raspund eu (atat cat ma pricep),mai ales ca si eu sunt unul dintre acei care nu folosesc pana. 1.vezi aici : http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=2519 ....am incercat sa explic cum cant eu cu degetele acordurile, si este si un mic video in care "bat " acorduri atat sus cat si jos. 2.intradevar sunetul nu este identic, cred ca aceasta se si urmareste , altfel cantecul ar suna monoton. 4.dupa parerea mea , nu ai nevoie de bataia clasica,daca canti cantecele cap coada cu aceeasi bataie cred ca ar deveni plictisitoare;insa nici nu poti canta doar cu bataie in jos ,mie imi plac chitaristii care bat pe acustica ritmuri variate fara vreo regula ,ata timp cat intra in masura si se muleaza bine pe sentimentul piesei.imi place iris unplugged , asculta chitara pe acel album. 5.in general ,toate cele 6 batai pe un acord. Inca o problema: cum se lovesc corzile (strumming). Am vazut intr-un tutorial video ca se lovesc cu thumb (degetul mare). Lectia respectiva prezenta acorduri. Un tip mi-a spus ca se unesc degetul mare cu indexul si se lovesc corzile cu unghia indexului (degetul mare e pt sustinerea indexului). Miscarea in sens invers (de jos in sus e imposibil de executat, pentru ca se lovesc corzile cu buricul degetului, nu cu unghia, iar sunetul e aproape inexistent sad.gif ). O alta varianta, pe care de altfel o folosesc inca de cand am inceput sa in vat acordurile este lovirea cu toate degetele unite (cu unghiile, mai exact partea lucioasa a acestora). Degetul mare in acest caz are rol de sustinere, sau pur si simplu este desprins de celelalte. Cel mai confortabil pentru mine este aceasta varianta. E corect sa procedez astfel? Eu consider ca poti proceda cum vrei tu, nu prea este vreo regula clara, insa o sa vezi ca modul cum ai invatat la inceput, doar ca ti se parea mai usor ,o sa duca la limitari mai tarziu cand ai sa vrei sa faci lucruri mai avansate.
Geiger Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 (edited) Nu cred ca a avut sau are cineva timp pentru chitara.. uita-te la concerte.. fa observatii, antreneaza-ti urechea scotand piese folosindu-ti auzul.. detaseaza-te de restul lumii si nu mai sta pe acest forum.. inca incerc sa imi aduc aminte cand am invatat ceva de aici.. aa mi-am adus aminte: NICIODATA intr-un an de zile. Poti desigur sa asculti ce canta lumea.. sa cumperi scule si pantofi de firma.. ca doar este bazar.. ba poti chiar sa iei si ban, warn(e pe vine la mine).. Daca vrei sa canti, ia-o usurel, studiaza, exerseaza, urmareste concerte, exerseaza, lasa calculatorul si in caz ca nu am mai spus, EXERSEAZA.. pana iti iese, nu te opri. Odata si-odata o sa reusesti ce vrei sa faci si edit: arunca o privire pe lectiile lui Toni sau Cyfer Edited September 21, 2006 by Geiger
Guest mykaLreborn Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 parerea mea e ca nu ar trebui sa te ingrijorezi cu bataile. asta in sensul ca nu trebuie sa INVETI bataile. trebuie sa inveti acordurile melodiei si eventual versurile (banuiesc ca tu canti melodii cu vocea la chitara, nu faci solo). bataia insa ar trebui sa o faci de la tine, cum iti vine tie mai usor si cum iti suna tie mai bine. asta te ajuta si sa iti dezvolti mai bine ritmul ,sa fii ceva mai creativ si sa inveti melodia mai repede. desigur, daca e o melodie care nu ar suna la fel decat cu bataia respectiva, e de recomandat sa o faci pe aia originala. deasemnea daca e un gen de muzica care are niste batai "fixe" (flamenco de exemplu), ar trebui sa le faci pe alea. in concluzie nu ar trebui sa te ingrijorezi de batai, ci de teorie muzicala. asta din pacate nu se face "de la sine", se invata
Guest Dyo Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 O pana costa 15 000 lei vechi. Daca n-ai de gand sa canti doar Bach ti-as recomanda aceasta investitie. Trecand peste gluma care sper sa nu supere, bataia cand sus jos cand invers, sub diversele ei forme nu da doar ritmul unei piese (in unele cazuri) ci va folosi mai tarziu vitezei -> vezi ce zic oameni experimentati, nu eu, despre alternate picking. Multe lucruri nu pot fi batute indeajuns de repede sus-jos. Cu o pana nu vei mai avea problema acelui sunet diferit in functie de bataie. Dar oricum, sunt aici oameni mult mai in masura sa vorbeasca despre asta. Ia lectiile lui Toni, sunt mai mult decat edificatoare. Spor!
Faust Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Nu cred ca a avut sau are cineva timp pentru chitara.. uita-te la concerte.. fa observatii, antreneaza-ti urechea scotand piese folosindu-ti auzul.. detaseaza-te de restul lumii si nu mai sta pe acest forum.. inca incerc sa imi aduc aminte cand am invatat ceva de aici.. aa mi-am adus aminte: NICIODATA intr-un an de zile. Poti desigur sa asculti ce canta lumea.. sa cumperi scule si pantofi de firma.. ca doar este bazar.. ba poti chiar sa iei si ban, warn(e pe vine la mine).. Daca vrei sa canti, ia-o usurel, studiaza, exerseaza, urmareste concerte, exerseaza, lasa calculatorul si in caz ca nu am mai spus, EXERSEAZA.. pana iti iese, nu te opri. Odata si-odata o sa reusesti ce vrei sa faci si edit: arunca o privire pe lectiile lui Toni sau Cyfer Trist dar adevarat.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now