Guest tacutu Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Salutare. Am nevoie de ajutorul vostru, pls. Cum se spune in romana la tehnica cunoscuta drept "octave playing"? E vorba de: In terms of playing an instrument, "octave" may also mean a special effect involving playing two notes that are an octave apart at the same time. This effect may have to be created by the musician. However, some instruments are purposely tuned or designed to produce this effect, for example, the twelve-string guitar and the octave harmonica. (copy-paste de la wikipedia ) Am cautat pe net de mi-au iesit ochii din cap ca la melc, dar nu am reusit sa gasesc nimic. Exista totusi vreo exporesie consacrata in romana pentru asa ceva? multumesc.
Shreder Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Se refera la dublarea unei melodii pe care o canti la interval de octava. De obicei ca digitatie poti folosi degetul 1 pt tonica si degetul 4 pt octava.(Daca iei nota G pe coarda 6 cu degetul 1-pozitia 3, octava sa va fi pe coarda 4 cu degetul 4 la pozitia 5). Acest stil era folosit foarte mult de Wes Montgomery si chiar de Jimi Hendrix. Nu numai octavele suna interesant. Poate vei dori sa experimentezi si cu alte intervale: terte, sexte, cvarte...whatewer. Bafta multa.
Guest tacutu Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Acest stil era folosit foarte mult de Wes Montgomery si chiar de Jimi Hendrix. Intr-adevar, exact despre asta era vorba! Dar cum se spune in romaneste? "cinti la interval de o octava", sau cum? bafta.
StratMan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 foarte bune exemplele lui @Shreder, pe care il salut cu aceasta ocazie pt. explicatiile concise si la obiect si as mai adauga ceva, constatat de mine, in general, la folosirea cantatului la octava. foarte bine suna atunci cand tonica este luata pe o coarda matisata iar octava superioara pe o coarda lisa. desigur, nu este o regula generala dar, eu o folosesc, pe cat se poate, atunci cand imi construiesc o improvizatie de acest gen.
Shreder Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 @tacutu: man, poti sa spui "in octave" e ok @StratMan: Merci, bro. I salute u as well Referitor la octave, ar fi 2 posibilitati: 1: Degetul 1 pe coarda groasa(6,5,4) si degetul 4 pe coarda subtire (1,2,3).Unii chitaristi de jazz recomanda folosirea degetului 2 in loc de 1.Se poate ciupi atat cu degetele, cat si lovi cu pana - asta din cauza pozitiei mainii stangi, care poate opri sunetele nedorite. 2: Degetul 1 pe coarda subtire (1,2,3)si degetul 3 pe coarda groasa (4,5,6).Aceasta pozitie am remarcat-o la chitaristii clasici.E mai usor de ciupit cu degetele.
Guest tacutu Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 @shreder: multumesc mult, m-ai scos din cacao. bafta multa
karpi Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 No pb,man. Enytime Cu degetul cu care tii "tonica" estompezi coarda urmatoare sau corzile urmatoare ,asa poti sa lovesti cele doua corzi si cu pana si nu se va auzi coarda estompata sata functioneaza bine in cazul octavelor prinse la distanta de trei corzi de ex 3 -1 ; 6-4 ; 5 - 3 ; 4 - 2 ;.La octava prinsa pe coarda 4 si 1 este mai greu si cel mai bine este sa lovesti cu pana coarda 4 si sa ciupesti cu un deget coarda 1 . Tot asa si daca prizi octava pe 5 si 2 .
Guest MrJackson Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Ca fapt divers, tehnica e destul de folosita si in "muzica moderna" (nu-metal de ex. - Linkin Park)
cearny Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Tehnica este foarte folosita si de Greg Howe. @StratMan nu cred ca Wes avea coarda 2 lisa totusi. Howe foloseste degetul mare pentru a lovi cele doua corzi, cu coarda de la mijloc estompata de degetul aratator (cum a zis si Karpi). Din cate stiu, asa facea si Wes Montgomery. Sunetul astfel produs este mult diferit de cel produs cu pana.
StratMan Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Tehnica este foarte folosita si de Greg Howe. @StratMan nu cred ca Wes avea coarda 2 lisa totusi. daca te referi la coarda 2=B, ma indoiesc ca era altfel decat lisa. daca te referi la coarda 2 ca fiind cea pe care se obtine octava superioara, atunci mai precizez inca o data ca: asta este impresia mea si EU incerc sa-mi construiesc astfel de improvizatii in octave cantand, in special/pe cat posibil, tonica pe o coarda matisata si octava pe una lisa. departe de mine gandul ca si wes montgomery ar fi preferat acelasi lucru. ok?
karpi Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 (edited) daca te referi la coarda 2=B, ma indoiesc ca era altfel decat lisa. daca te referi la coarda 2 ca fiind cea pe care se obtine octava superioara, atunci mai precizez inca o data ca: asta este impresia mea si EU incerc sa-mi construiesc astfel de improvizatii in octave cantand, in special/pe cat posibil, tonica pe o coarda matisata si octava pe una lisa. departe de mine gandul ca si wes montgomery ar fi preferat acelasi lucru. ok? Baieti acordeaza chitara in cvarte , ca si la chitara bass , asa toate "octavele " se prind la fel , oriunde . Mai au un avantaj , toate intervalele sunt "la fel" peste tot , nu se schimba la coarda G -B (ca si la acordajul italian ce-k folosim) . Asa se canta mai usor in octave si gamele au mersul identic peste tot ( ca si pozitie a intervalelor) Edited July 27, 2006 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now