www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Expresivitate


Guest Ameretat
 Share

Recommended Posts

Guest Ameretat

Nu poti sa spui ca feeling-ul are legatura cu tonul chitarei, pentru ca digitech-urile nu erau si acum 50 de ani....Nu poti sa spui ca tine nici de tehnica...in totalitate....Cred, de altfel, ca are legatura cu toate (in acelasi timp).

 

Eu prin "ton" inteleg tonul pe care il dai TU chitarei. Facand abstractie de pedale si alte smecherii. Ia aceeasi chitara, cu acelasi echipament auxiliar si o sa observi MARI diferente de ton odata ce chitara aia trece prin maini mai mult sau mai putin "pricepute".

 

@karpi: mi-ar fi placut foarte mult sa-ti dau niste mostre pe baza carora sa-ti dai cu parerea. Problema este ca n-am net acasa - iar trimiterea de chestii din i-cafeurile pitestene e o mica aventura in sine... Asta e singurul motiv pentru care n-am trimis nimic spre rgc - nu tu poze, nu tu filme, nu tu inregistrari. As putea sa incerc sa trimit chestii de la niste prieteni, dar - din motive in care nu vreau sa intru aici - si asta mi-ar fi destul de greu, momentan. Sper ca situatia sa se schimbe din septembrie incolo - dar nu stiu daca ai tu rabdare pana atunci :)

 

Oricum, revenind la discutia initiala, mie filingul mi se pare o... "tehnica-in-sine". Numai ca majoritatea chitaristilor o fac... subconstient. Nu si-au focalizat niciodata atentia constienta asupra elementelor care fac diferenta intre cantare metronomica, masinala si cantare... cantata. Eu asta incerc sa fac. N-as vrea sa parametrizez atat de mult incat sa fie necesar sa-mi calculez distanta de bend in microni, dar as vrea sa aflu mai multe despre ce si cum se intampla in mintile/burtile oamenilor cand asculta muzica si CARE EXACT sunt declansatorii/catalizatorii/sustinatorii acelor evenimente gastero-cefalice...

 

Cel mai important lucru in sensul acesta mi se pare controlul. Poate suna aiurea cuvinte gen "control", "precis" sau "parametru" in cadrul unei discutii ca aceasta, dar... Eu sunt de parere ca un adevarat meserias nu e la voia intamplarii, ci ca el poate sa obtina, on a repeatable basis, acelasi rezultat LA FIECARE CANTARE! Daca zdrangani un pic si-ti... "iese" o data sau de doua ori, vorbim despre "bafta". "Stapanirea desavarsita" a filingului mi se pare strans legata de abilitatea de a canta la fel de "filingos" la fiecare cantare. Si pentru asta trebuie sa stii CE MAMA DRACU INCERCI SA REPETI, nu?...

 

Apropo: foarte buna ideea, cridegnosis. Adica, ma rog, for you lucky bastards care aveti net acasa... :)

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca un adevarat meserias nu e la voia intamplarii, ci ca el poate sa obtina, on a repeatable basis, acelasi rezultat LA FIECARE CANTARE! Daca zdrangani un pic si-ti... "iese" o data sau de doua ori, vorbim despre "bafta". "Stapanirea desavarsita" a filingului mi se pare strans legata de abilitatea de a canta la fel de "filingos" la fiecare cantare. Si pentru asta trebuie sa stii CE MAMA DRACU INCERCI SA REPETI, nu?...

 

Apropo: foarte buna ideea, cridegnosis. Adica, ma rog, for you lucky bastards care aveti net acasa... :)

 

Multumesc... Total de acord cu tine, cu o mica adaugire, sa-i zic asa... Ar fi oare posibil sa existe si un feeling de moment, care sa tina de contextul unic in care se desfasoara evenimentul, si nu numai acel feeling prezent la "tras piesa in studio" si "replicat in concerte"?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

Cu siguranta exista filing "de moment". Idealul ar fi sa poti sa-ti adaptezi interpretarea de FIECARE data... in functie de loc, de public si de... ce mai vrea muschiu tau. Un fel de... improvizatie pe text fix. Ma rog, nu stiu cat de inteligibil am fost...

 

Poate la prima vedere, capacitatea de a repeta de fiecare data se bate cap in cap cu "filingul de moment". Dar, daca te uiti un pic mai bine, o sa-ti dai seama ca, ceea ce voiam sa spun de fapt este ca un adevarat meserias e in stare sa canta de fiecare data la fel - DACA vrea. Daca vrea sa dea un "special touch" in functie de circumstante speciale, poate si asta. Si o face, pentru ca asa VREA si pentru ca are control, NU pentru ca face cate o greseala "fericita"...

 

Asta voiam sa spun cu repetabilitatea si controlul.

Link to comment
Share on other sites

Luand strcit tehnic ,aceiasi partitura fiecare om o va canta altfel , chiar daca se straduieste enorm , nu vor canta la fel doi muzicanti.

 

Nu este vorba de efecte .

 

Intre un muzicant care canta perfect si unul care canta perfect si are si simt este o diferenta enorma .

 

Problema ca este greu de "masurat" aceasta diferenta.Cel care are simt muzical poate sa interpreteze celalalt este masina care aplica un algoritm .Bineinteles ca nici unul nu stie aceasta chestiune , nu este constient.Doar auditoriul simte diferenta. Dupa un timp poti sa te analizezi ( mai ales acuma cu homestudio) dar nu esti constient , sa zicem ca ai un feedback de la public si intelegi ca faci ceva altfel care le place dar nu stii ce .Acest feeling al ai sau nu-l ai si atat.

 

Va-ti gandit deja cat intelege ) sau observa) spectatorul din executia gamelor si arpegiilor la viteza maxima ?Va spu eu , absolut nimica , ai lasa rece .Dar toata piesa . balansul , echilibrul , continuitatea , dinamica o simte ori caqnti rara ori canti repede.

 

 

Ca si exemplu ar fi :

 

cum executa lungimea unei note , cat de lunga o tine si cat lasa pauza dintre note , cat de departe poate intinde "tensiunea" prin folosirea acestui "efect" , cum poate grabi sau incetini viteza de executie a partituri pa acelasi ritm perfect constant de masina in acest fel obtinand o dinamica ce celalalt care nu are simt nu o va avea niciodata in viata lui .

Tot asa si la bend-uri in acelasi fel , momentul atacului unui bend si momentul culminant ca pitch perfect cu un timing perfect , chiar la glisando cand nu se opreste pe un ton .

 

Acestea trebuie exersate si invatate trebuie sa ai control perfect asupra instrumentului ca sa poti aplica ce "simti" .

 

Bineinteles sunt inca o sumedenie de probleme unde apare "simtul" muzical acestea amintite sa spunem ca ar fi unele elementere.

 

De aici animozitatile dintre muzicanti . Un muzicant studios ambitios invata totul , exerseaza si are o tehnica fantastica .Normal se astepta ca toti sa pice pe spate de ce poate el.Apare un lenes amator abia poate canta cate ceva si toata lumea al lauda si la toti le place !!! ???? pentru ca acesta canta nativ si este "adevarat".

 

Bineinteles ca cel cu feeling trebuie sa recupereze ce nu a invatat daca vrea sa ramana in centrul atentiei.

 

De multe ori cei fara feeling ajung "sus" prin munca , rabdare si perseverenta.

 

Cei fara feeling sunt super buni in studiouri ,sunt disciplinati ,studiati ,canta perfect si executa bine si repede cerintele ptr. backtrack-uri.Nu pun probleme nu schimba nimic accepte ce este bun si inradacinat , incercat de sute de ori .Dar pe scena nu transmit nimic chiar daca invata o suta de lick-uri.

Adevarul e ,ca " feeling" nu se poate invata . Sau ai sau nu ai .

Numa altul ati poate aprecia interpretarea , frazarea, compozitia etc

 

De obicei intr-o trupa se aduna oameni diferiri si se complecteaza .

 

Cel cu feeling mai pronuntat si de obicei mai inovativ devine solist ,ceilalti mau diciplinati acompaniaza si mai taie din avantul inovativ a lui celailalt si daca se inteleg iese muzica super.

si fiecare respecta pe celalalt penru ce are in plus fata de el , asa se formeaza trupele.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

Cred ca in mare parte... "I feel you" :) Numai ca sunt unele mici detalii la care m-am cam scarpinat in cap:

Intre un muzicant care canta perfect si unul care canta perfect si are si simt este o diferenta enorma .

Pai... pentru mine, ala care canta... hmmm... "perfect", da' fara feel, canta cu totul si cu totul IMPERFECT...

Acestea [procedeele de filing, n.n.] trebuie exersate si invatate trebuie sa ai control perfect asupra instrumentului ca sa poti aplica ce "simti"

Aici sunt perfect de acord, cu toate ca se cam bate cap in cap cu finalul...

Adevarul e ,ca " feeling" nu se poate invata . Sau ai sau nu ai .

Desi spui ca trebuie sa inveti chestiile alea, nu crezi ca ar fi cam greu sa inveti ceva ce, chiar din spusele tale, aflam ca nu se poate invata?... :) Hmmm... iarta-ma, n-am vrut sa fiu ironic, pur si simplu m-a amuzat... :( Probabil ca nu ti-ai dat seama imediat de contradictie - sau poate, vazand lucrurile din perspectiva ta, nici nu exista vreo contradictie. Problema e ca de aici de unde sunt eu, nu prea poti sa vezi lucrurile decat din perspectiva mea, asa ca reformuleaza si explica partea asta, ca sa inteleg si eu la ce te refereai DE FAPT...

 

Daca te gandeai la ceea ce cred eu ca te gandeai, deja am un raspuns :) Dar n-are nici un sens sa raspund

la chestii imaginare, asa ca o sa astept sa aflu la ce te gandeai DE FAPT...

Edited by Ameretat
Link to comment
Share on other sites

Ameretat, good point...

Eu unul, atunci cand am citit acel post, nu am observat detaliile de genul asta.

Ma intreb de ce? Or din cauza orei tarzii (pt mine atunci) ori ca poate sunt eu mai tolerant la contradictii de felul meu.

O clarificare chiar ar fi buna. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.