wildetudor Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Salutare chitaristi! Incerc sa cant Violet Hill de Coldplay pe chitara acustica, inspirat de versiunea asta a lui Chris Martin: Am gasit tabul asta, care pare bun, insa n-am ajuns departe: m-am blocat la cele 4 acorduri rapide de dupa "..white snow.." (cele care, in piesa originala, sunt cantate de o chitara electrica super distorsionata). In videoclip, Chris canta acordurile acelea la 0:31-0:32. N-am stat inca sa-mi dau seama exact care sunt acele 4 acorduri (iar tabul nu le specifica), dar urmarind doar nota cea mai joasa din aceasta progresie, obtinem notele F#-F-E-D#. Problema e ca, cu chitara acordata normal (EADGBE) si cu capo pe a 2a tasta pentru a simplifica acordurile care trebuie luate (dupa cum indica tabul), nota cea mai joasa pe care o pot canta este doar F# (coarda 6 libera), deci nu pot cobori pana la D#. M-am gandit sa acordez chitara cu 3 semitonuri mai jos, incat coarda 6 libera sa fie D#-ul care imi trebuie, insa atunci, desigur, se strica treaba cu restul acordurilor!... Are cineva o sugestie cum as putea canta piesa asta fara sa renunt la simplificarea oferita de capo (sunt destul de incepator si n-as putea canta fluent acorduri mai complicate cum ar fi si major), cat si fara sa renunt la linia de bas F#-F-E-D# (care e importanta pentru piesa asta)? Multumesc mult anticipat!!
Guest wolverine Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Canta radacina pe coarda 5 sau incearca cu o rasturnare de acorduri. Care optiune o alegi si daca este a doua (cu rasturnare) este pura ta alegere in functie de cum suna mai bine, cum ti se pare ca exprima mai multe acel pasaj.
karpi Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 (edited) In C#m ar fi piesa.. Trecerea ar putea fi ca si note in bas / F# F E E / C / . Ca si acorduri pare se ca ar fi F#4 F4 E4 E4 fara cvinta si terta sau ca si patern B9/F# Bb9/F A9/E A9/E (B9 cu F# in bas = B9/F#) Edited June 22, 2011 by karpi
wildetudor Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 (edited) Canta radacina pe coarda 5 sau incearca cu o rasturnare de acorduri. Care optiune o alegi si daca este a doua (cu rasturnare) este pura ta alegere in functie de cum suna mai bine, cum ti se pare ca exprima mai multe acel pasaj. Oricum l-as inversa, tot trebuie ca "marginea de jos" sa fie F# - F - E - D#. As putea, intr-adevar sa obtin linia asta cu o octava mai sus, cu toate radacinile pe coarda 4 (pe coarda 5 n-am cum..!), insa chiar nu ar suna cum trebuie... Pacat ca clipul nu are si video, ca sa vad clar cum face omul ala ca sa obtina linia de bas asa Edited June 22, 2011 by wildetudor
wildetudor Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 (edited) sau ca si patern B9/F# Bb9/F A9/E A9/E Hmmm, ultimele doua acorduri nu cred ca sunt la fel (amandoua A9/E), cred ca de fapt toate 4 difera intre ele doar prin nota de bas. Am decupat pasajul cu acordurile respective, este in attachment. Trecerea ar putea fi ca si note in bas / F# F E E / C / . Pai nota cea mai joasa pe care o pot eu canta in configuratia asta (acordaj normal & capo pe 2) este F#, nu pot cobori mai jos decat daca acordez diferit (dar atunci se schimba oricum totul), sau daca cant linia aceea cu o octava mai sus, cum a sugerat wolverine, insa asa mai bine nu mai cant piesa deloc - si ar fi pacat, ca tare-i faina PS: Multam de ajutor!! pasaj.mp3 Edited June 22, 2011 by wildetudor
karpi Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Hmmm, ultimele doua acorduri nu cred ca sunt la fel (amandoua A9/E), cred ca de fapt toate 4 difera intre ele doar prin nota de bas. Am decupat pasajul cu acordurile respective, este in attachment. Pai nota cea mai joasa pe care o pot eu canta in configuratia asta (acordaj normal & capo pe 2) este F#, nu pot cobori mai jos decat daca acordez diferit (dar atunci se schimba oricum totul), sau daca cant linia aceea cu o octava mai sus, cum a sugerat wolverine, insa asa mai bine nu mai cant piesa deloc - si ar fi pacat, ca tare-i faina PS: Multam de ajutor!! Canti trecerea "sus" din pozitia a IX-a daca vrei acel F . Sau canti ]F#m F#m7 F#m7/4 F#m7/4[ ............ deci nu mai faci F
wildetudor Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 Canti trecerea "sus" din pozitia a IX-a daca vrei acel F . Sau canti ]F#m F#m7 F#m7/4 F#m7/4[ ............ deci nu mai faci F Nu sunt sigur daca am inteles exact sugestia ta, dar cred ca oricum n-ar suna la fel ca in clip, adica efectiv n-ar fi notele acelea F#-F-E-D# in acelasi registru?... Eu ma intreb totusi cum a facut el sa poata canta acele note in registrul care trebuie...
andydufresne Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Ascultind piesa de citeva ori, am impresia ca: -tabul este corect. Cele 4 acorduri "buclucase" se cinta de mai multe ori in melodie si se gasesc mentionate si in tab (guitar solo la sfirsit): succesiunea 779xxx - 668xxx - 557xxx - 446xxx. Progresia pe care o auzi F#-F-E-D# (sau E-D#-D-C# daca cinti cu capo 2) este corecta, dar are loc pe coarda A, nu pe coarda E. Motivul pentru care se aude asa nu mi-e clar: sau joasele se aud mai slab, sau prinde el mai putin sau deloc coarda E gros, sau urechea sesizeaza radacina acordului (nu stiu exact cum sa le denumesc, ar fi niste inversiuni de F#5-F5-E5-D#5). Personal, nici nu-mi place cum suna progresia aia, dar stie el ce stie -melodia nu este in C#m, este in E (respectiv D daca esti cu capo2), chiar daca nu ai acordul E in piesa. Cintind cu capo 2, centrul tonal D e definit mai ales la sfirsit (e un A-Bm unde ai leading tone C# urmat de D); daca ar fi in Bm, ar trebui sa auzim un A#-B (de exemplu o progresie F#-Bm) ca sa fie clar ca tonalitatea e Bm.
karpi Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 (edited) Nu sunt sigur daca am inteles exact sugestia ta, dar cred ca oricum n-ar suna la fel ca in clip, adica efectiv n-ar fi notele acelea F#-F-E-D# in acelasi registru?... Eu ma intreb totusi cum a facut el sa poata canta acele note in registrul care trebuie... El nu primnde corect ci ceva in coborare ce ii iese cu corzi libere ,se atinge de coarda ce suna destul de fals in acordul in coborare etc ..nu-i acordul ce ar trebui ...cel putin nu prea suna .. Ce am vrut sa spun este ca nu este obligatoriu sa faci trecerea cu trei acorduri ..o faci ritmic numai cu primul si cu ultimul acord daca nu ai cum sa prinzi mai jos de F# . Asa ca F#7/4 ar fi in loc de A9 asta ca sa ai un sunet pe coarda E sa ai un bas .Daca nu tii sa sune plin faci trecerea , cum am scris ,din pozitia a IX-a . Daca nu ai chitara acordata ca si a lui nu o sa sune ca si la el ..dar nici nu este obligatoriu ....eventual doar ca studiu deoarece ce face el nu prea este frumos ... Nu cunosc piesa originala . Acea trecere este ceva specific din piesa originala ?.( am inteles ca ce ai pus este un "remake ").Daca nu-i un riff specific piesei poti sa canti cum vrei ..poti sa faci alta trecere ..care rezolva progresia. Nu am inteles .. canta cu capo? caci cu chitara acordata in E ..normal in acord italian iese ce face el . Nu pare sa aiba vre-un acordaj special . Incerca si ce a scris @andydufresne , daca sunt acordurile in tab. Maine o sa incerc ,,mie mi se pare ca acordurile sunt cantate jos ..prima data mi sa parut ca sunt cantate din pozitia a IX-a dar ... In orice caz trebuie sa fie ceva ce sa canta usor . Edited June 22, 2011 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now