Guest Krypto Man Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Am nevoie de o schema rezonabila pentru o chitara cu 3 H, care sa poata activa "The magic 7"[pentru cei care nu stiu asta inseamna N,N+M,M,M+B,B,N+B,N+M+B] - switch de activare pentru fiecare H in parte. Configuratia trebuie sa mearga atat in serie cat si in paralel... schimbare de legatura de pe serie pe paralel... Am testat modelele de la Gibson Custom 3H dar nu sunt bune de nimic... unele au probleme cu impamantarea... altele nu activeaza toate dozele, etc.
Guest Geliraden Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Desi nu are humbuckers din cate stiu, cauta schema de la Red Special (chitara lui Brian May). Are exact ce cauti, cate un switch pentru setarea fiecarei doze in serie sau in paralel si din cate stiu le poate si comuta pe fiecare on/off sau in orice combinatie.
Guest Krypto Man Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Desi nu are humbuckers din cate stiu, cauta schema de la Red Special (chitara lui Brian May). Are exact ce cauti, cate un switch pentru setarea fiecarei doze in serie sau in paralel si din cate stiu le poate si comuta pe fiecare on/off sau in orice combinatie. Adica chiar crezi ca schema de la RS Brian May o sa ma ajute? atunci poate iti faci ceva timp sa-mi explici cum reuseste sa treaca din paralel in serie combinatia de doze? nu de alta dar nu prea inteleg care-i faza si cu acel switch phase ... Astept si alte pareri...
Guest Geliraden Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Eu ti-am sugerat schema aia pentru ca stiu ca si el face din astea. Nu ma pricep prea bine la electronica, ti-am spus de chitara aia ca sa ai un punct de pornire, sa adaptezi de la aia la nevoile tale.
Guest Krypto Man Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Ok... am sa ma documentez exact despre ce era vorba pe chitara lui May, deoarece stiam ca el avea doar 6 switch-uri: 3 activare doze+ 3 schimbare faza doze => ceea ce n-am inteles cum functioneaza
Guest Geliraden Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Bun, si eu stiam ca are 6 switchuri asa cum zici, dar parca erau 3 pentru serie/paralel, nu pentru schimbat faza. Nu mai stiu sigur, asa ca poate ai dreptate. In orice caz... daca nu gresesc (si sper sa nu gresesc) schimbarea fazei in cazul chitarii inseamna ca legi invers firele care pleaca de la doza, sau ca pur si simplu montezi doza invers. Imi pare rau ca nu am cum sa te ajut mai mult, dar sper ca macar ti-am dat un punct de pornire.
Guest Krypto Man Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 (edited) http://students.info.uaic.ro/~adrian.corduneanu/aa.PNG O idee? cel putin una? sa stiu daca ar fi buna chestia la care m-am gandit Edited November 7, 2010 by Krypto Man
Guest Krypto Man Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 asta-i schema de care pomeneam mai sus... schema ce-i adaptata dupa Ibanez DG555 ii ok? ... vreau parerile voastre
Guest Krypto Man Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 Care putea fi atat de prost incat sa dea rating negativ acestui post? :-?? ... la o intrebare mi se raspunde cu rating negativ ... de ce?
Guest Krypto Man Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 Care putea fi atat de prost incat sa dea rating negativ acestui post? :-?? ... la o intrebare mi se raspunde cu rating negativ ... de ce? numai bine am lasat comentariul ca 'ciobanul' a si venit cu parul si a lovit in butonul de reputatie naspa... cand n-ai unde cere sa nu ceri [multumesc foarte mult tuturor celor de pe rgc care se cred zeii in ale chitarii si de explicatiile oferite de ei: "cauta thread-urile de pe forum...", "dar ce ? nu stii?" sau in cel mai bun caz: direct rating negativ si la revedere]... chiar sunt curios cate rating-uri negative o sa capat pana pe data de 22 /11/2010 ora 20
ggedamed Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 (edited) Am nevoie de o schema rezonabila pentru o chitara cu 3 H, care sa poata activa "The magic 7"[pentru cei care nu stiu asta inseamna N,N+M,M,M+B,B,N+B,N+M+B] - switch de activare pentru fiecare H in parte. Configuratia trebuie sa mearga atat in serie cat si in paralel... schimbare de legatura de pe serie pe paralel... Am testat modelele de la Gibson Custom 3H dar nu sunt bune de nimic... unele au probleme cu impamantarea... altele nu activeaza toate dozele, etc. Daca inteleg eu bine, vrei sa poti pune in serie cate doua humbuckere (pozitiile N+M, M+B si N+B, ele fiind conectate implicit in paralel) si trei humbuckere in pozitia N+M+B. Adica asa-numitul "Megabucker". Poti trata un set N+M ca fiind o doza pe care o faci "Megabucker" cu doza ramasa. Ceea ce inseamna ca pentru pozitia N+M+B ai avea nevoie de doua switchuri. Pe mine m-a ajutat foarte mult articolul asta (cauta "Megabucker" Series Wiring pe pagina). Potentiometrele push-pull pe care le foloseste acolo sunt tot switchuri DPDT. O sa mai socotesc, dar m-ar ajuta sa stiu cum arata chitara: ce switchuri are acum, cate potentiometre, etc. Sanatate si virtute. P.S. Si nu te amarâ pentru rating si reputatie, asa devii politician sau vedeta . P.S. 2 Acum am vazut schema ta. Nu vei putea pune humbuckerele in serie cat timp toate dozele au un capat legat permanent la masa. Edited November 23, 2010 by Masta Gi
Guest Krypto Man Posted November 24, 2010 Posted November 24, 2010 Daca inteleg eu bine, vrei sa poti pune in serie cate doua humbuckere (pozitiile N+M, M+B si N+B, ele fiind conectate implicit in paralel) si trei humbuckere in pozitia N+M+B. Adica asa-numitul "Megabucker". Poti trata un set N+M ca fiind o doza pe care o faci "Megabucker" cu doza ramasa. Ceea ce inseamna ca pentru pozitia N+M+B ai avea nevoie de doua switchuri. Pe mine m-a ajutat foarte mult articolul asta (cauta "Megabucker" Series Wiring pe pagina). Potentiometrele push-pull pe care le foloseste acolo sunt tot switchuri DPDT. O sa mai socotesc, dar m-ar ajuta sa stiu cum arata chitara: ce switchuri are acum, cate potentiometre, etc. Sanatate si virtute. P.S. Si nu te amarâ pentru rating si reputatie, asa devii politician sau vedeta . P.S. 2 Acum am vazut schema ta. Nu vei putea pune humbuckerele in serie cat timp toate dozele au un capat legat permanent la masa. Merci ... Chitara este un Stratocaster, si momentan nu mai are nimic pe ea ... asta pana zilele urmatoare cand imi vor sosi piesele din Germania. Teoretic din cate intelesesem eu de la cineva[Emmet Brown], care a mai lucrat cu genul asta de humbuckere nu ar fi prea indicat sa le leg in serie("IMHO, the series idea was never a good one anyway, with full-sized humbuckers ..." - Emmet Brown), deoarece humbuckerele pe care le am sunt doar cu fir hot si ground... Poturi - ii pot pune cate vreau dar m-ar incurca asa ca ma voi rezuma la 2-3 [urmeaza sa-mi vina 2 pot-uri push-pull]... iar la switch prefer un switch de 3 pozitii, desi lumea tot o tine pe a ei ca nu-i prea bun, si cica ar fi mai bun un switch de 5 pozitii ca sa nu pierd din ton... Iar la partea estetica am de gand s-o refac pe toata... oarecum am de gand sa-i pun un pickguard pe care-l voi decupa pentru 'nevoile' mele... In prima poza ii incercat cablajul de la Hofner 173 cu 3 poturi in loc de 4 - ala avea 3 poturi de volum + master tone => la mine erau lasate poturile ca la la modelul de stratocaster ... n-a mers - suna naspa... A doua poza contine cablajul de la Les Paul Custom 3 - cu 4 pot-uri, desi am surprins doar 3... dar pot spune un singur lucru... ii naspa rau tare cablajul ala... suna mai prost ca cel de la Hofner 173... activa 2 doze simultan in pozitiile de 1 si 3 si le puteai separa doar prin reducerea volumui din pot[... cum spunea si un prieten de-al meu :"naspa... pierzi din putere..."]. Asa ca am dat undeva pe net peste o poza cu un de Ibanez DG555 la care se vedea cablajul si am incercat sa-o copiez si inca n-am avut cum sa-o testez... ... dar mai astept pareri... Ultima poza... chitara a ajuns cheala ...
FiveseveN Posted November 24, 2010 Posted November 24, 2010 deoarece humbuckerele pe care le am sunt doar cu fir hot si ground Nu asta e cauza. Trei humbuckere (și chiar douã for that matter) în serie vor avea impedanța foarte mare, deci frecvența de rezonanțã foarte joasã. I.e, output-ul va fi mare dar se va auzi foarte "înfundat". De asta majoritatea chitarelor HH nu sunt legate în serie. cica ar fi mai bun un switch de 5 pozitii ca sa nu pierd din ton... 1. Ce înseamnã a "pierde din ton"? 2. Ce influențã asupra tonului are numãrul de poli sau poziții ale unui comutator? Electric, comutatorul are în teorie doar douã stãri, din punctul de vedere al semnalului: rezistențã infinitã (circuit deschis) sau rezistențã zero (circuit închis). Pentru semnalele cu care lucrãm în acest context e suficient de precis modelul teoretic și în practicã. Deci n-are absolut nici o legãturã tipul de comutator cu semnalul, în afarã desigur de faptul cã îți permite sã selectezi diferite configurații. Pentru configurația doritã (7 opțiuni, 8 cu tot cu toate dozele dezactivate, în serie sau paralel) cel mai simplu ar fi într-adevãr cu switch independent de activare/dezactivare a fiecãrei doze și încã unul pentru a trece de la serie la paralel: 2 stãri (deschis/închis) la puterea 3 (nr. de switch-uri) = 8 opțiuni. 8 * 2 (serie/paralel) - 1 (pt. cã mute e același, indiferent cã e în serie sau paralel) = 15 stãri posibile. Mult prea mult și evident n-are nici o legãturã cu un switch cu 3 sau 5 poziții. Sfatul meu: un switch cu 3 poziții ca la orice chitarã HH (B, B+N paralel, N) plus încã un SPDT care permite și adãugarea dozei M în paralel (deci 3 * 2 = 6 stãri), plus master volume & tone. Cu încã un switch sau un DP3T center-off poți avea și opțiunea de a conecta doar M (7 stãri). Alternativ poți opta pentru configurația clasicã de Strat, dar cu humbucker în loc de SC, i.e. cu switch cu 5 poziții. PS: Încã aștept lãmuriri pe celãlalt thread.
Guest Krypto Man Posted November 24, 2010 Posted November 24, 2010 Nu asta e cauza. Trei humbuckere (și chiar douã for that matter) în serie vor avea impedanța foarte mare, deci frecvența de rezonanțã foarte joasã. I.e, output-ul va fi mare dar se va auzi foarte "înfundat". De asta majoritatea chitarelor HH nu sunt legate în serie. 1. Ce înseamnã a "pierde din ton"? 2. Ce influențã asupra tonului are numãrul de poli sau poziții ale unui comutator? Electric, comutatorul are în teorie doar douã stãri, din punctul de vedere al semnalului: rezistențã infinitã (circuit deschis) sau rezistențã zero (circuit închis). Pentru semnalele cu care lucrãm în acest context e suficient de precis modelul teoretic și în practicã. Deci n-are absolut nici o legãturã tipul de comutator cu semnalul, în afarã desigur de faptul cã îți permite sã selectezi diferite configurații. Pentru configurația doritã (7 opțiuni, 8 cu tot cu toate dozele dezactivate, în serie sau paralel) cel mai simplu ar fi într-adevãr cu switch independent de activare/dezactivare a fiecãrei doze și încã unul pentru a trece de la serie la paralel: 2 stãri (deschis/închis) la puterea 3 (nr. de switch-uri) = 8 opțiuni. 8 * 2 (serie/paralel) - 1 (pt. cã mute e același, indiferent cã e în serie sau paralel) = 15 stãri posibile. Mult prea mult și evident n-are nici o legãturã cu un switch cu 3 sau 5 poziții. Sfatul meu: un switch cu 3 poziții ca la orice chitarã HH (B, B+N paralel, N) plus încã un SPDT care permite și adãugarea dozei M în paralel (deci 3 * 2 = 6 stãri), plus master volume & tone. Cu încã un switch sau un DP3T center-off poți avea și opțiunea de a conecta doar M (7 stãri). Alternativ poți opta pentru configurația clasicã de Strat, dar cu humbucker în loc de SC, i.e. cu switch cu 5 poziții. PS: Încã aștept lãmuriri pe celãlalt thread. O intrebare: sfatul tau ii bazat pe schema pe care am pus-o mai sus? Mi-am facut timp si ti-am raspuns si eu cum am putut pe acolo...
FiveseveN Posted November 24, 2010 Posted November 24, 2010 sfatul tau ii bazat pe schema pe care am pus-o mai sus? Sincer nu m-am chinuit sã înțeleg acea diagramã pânã acum. Da, ce ai fãcut acolo e cam același lucru cu ce am descris doar cã ai putea combina comutatoarele II și III în acel DP3T despre care vorbeam: Poziția 1: doar M Poziția 2 (center-off): doar switch-ul cu 3 poziții (B, B+N sau N) Poziția 3: M în combinație cu switch-ul cu 3 poziții (M+B, M+B+N sau M+N)
ggedamed Posted November 24, 2010 Posted November 24, 2010 Teoretic din cate intelesesem eu de la cineva[Emmet Brown], care a mai lucrat cu genul asta de humbuckere nu ar fi prea indicat sa le leg in serie("IMHO, the series idea was never a good one anyway, with full-sized humbuckers ..." - Emmet Brown), deoarece humbuckerele pe care le am sunt doar cu fir hot si ground... Cand un humbucker are doar "hot" si "ground" pierzi doar posibilitatea de a lega bobinele altfel. Normal bobinele unui humbucker sunt in serie. Daca ai acces la toate capetele bobinelor le poti lega in paralel sau poti face coil-split. Rezultatul depinde si de cat de mare e semnalul dat de doze, uite aici un acord facut pe Aria mea cu doua humbuckere (ordinea e NH, BH, NHparBH, NHserBH, NSC, BSC, NSCparBSC, NSCparBSCantifaza - unde N = neck, B = bridge, H = humbucker, SC = single sau split-coil, par = paralel, ser = serie, antifaza = antifaza ): 2010-11-25_Aria_NH_BH_NHparBH_NHserBH_NSC_BSC_NSCparBSC_NSCparBSCantifaza.mp3 Mie imi place cum suna in serie, depinde de gustul fiecaruia. Altfel spus, ce doze vrei sa pui pe chitara si ce iti place sa canti? Poturi - ii pot pune cate vreau dar m-ar incurca asa ca ma voi rezuma la 2-3 [urmeaza sa-mi vina 2 pot-uri push-pull]... iar la switch prefer un switch de 3 pozitii, desi lumea tot o tine pe a ei ca nu-i prea bun, si cica ar fi mai bun un switch de 5 pozitii ca sa nu pierd din ton... Bun, poturile push-pull iti dau deja doua switchuri. Cum spunea si @57, numarul de pozitii ale comutatorului nu are nicio legatura cu tonul. Iar comutatoarele cu 5 pozitii sunt fostele comutatoare cu 3 pozitii de la Fender pe care chitaristii au invatat sa le lase in pozitiile intermediare (2 si 4). Este o legatura intre faptul ca la chitarile cu 3 doze producatorii pun switch cu 5 pozitii, iar la cele cu 2 doze pun switch cu 3 pozitii. Sunt si exceptii, dar asta-i regula. La tine ar merge switch cu 5 pozitii plus switchuri (sau switch, ma uit dupa ce ma lamuresti ce vrei sa faci) pentru megabucker daca asta vrei. Mai poti experimenta si cu inversarea fazei intre doze. P.S. Si care-i urgenta, soro? Naste chitara?
ggedamed Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 (edited) Cam asa ar arata doua scheme pt 3 humbuckere cu 1 volum si un ton (push-pull amandoua) in care ai pozitiile standard de Strat (B, B+M, M, M+N, N) : La prima ai: B in serie cu M la push-pull-ul de pe potentiometrul de volum M in serie cu N la potentiometrul de ton Daca sunt amandoua ridicate, ai toate dozele in serie. La a doua ai: toate dozele in serie la push-pull-ul de pe potentiometrul de de volum inversarea fazei dozei M la push-pull-ul de pe potentiometrul de ton. Cand ai dozele in serie, pozitia intermediara corespunzatoare de pe switchul cu 5 pozitii e la fel cu cea dinainte (ai B, B, B+M, B+M, B+M+N, unde "+" inseamna "in serie cu"). Diagramele sunt hăcuite din pozele de pe site-ul Seymour-Duncan. Sanatate si virtute. Edited November 25, 2010 by Masta Gi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now