Elethan Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Ma gandeam la asta de ceva vreme, si cred ca sunt cativa membrii cu experienta care ar putea sa ne lumineze. Din cate stim cu totii e foarte greu sa captam ca lumea o chitara.Conteaza foarte multe lucruri: -microfon -cabinet -sala -efecte -preamp -suport de inregistrare. Pana acum experienta mea e oarecum redusa.Am folosit pentru inregistrare o mare improvizatie, cu rezultate slabute: microfon: shure8700 preamp: din mixer placa de sunet : audigy 2 cabinet: custom 2x12 Eminence amp: Marshall JCM800 Planuiesc sa achizitionez o interfata firewire de la Presonus pt inregistrari de acum incolo.In afara de asa ceva, cam ce microfoane ar trebui? Eventual daca cumva ar trebui alt set de difuzoare, cabinet... orice sfat e binevenit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dass101 Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Cel mai folosit microfon ever este SM57. In afara de asta, posibilitatile sint imense. Sint unii care nu il suporta, altii care nu vor sa auda de altceva. Ca sfat, conteaza foarte mult cum suna ampul. Sunetul care iti place tie, cind stai in fata lui si cinti nu e neaparat cel mai bun atunci cind il captezi cu microfon. Ca regula: un SM 57, pus undeva la mijloc intre centrul difuzorului si marginea membranei, la aprox 5 cm de pinza boxei. Cu cit e mai spre centru, suna mai intepat, mai spre margine mai dulce si mai infundat. Ca sa sune si mai legat poti sa incerci sa il pui in unghi fata de perpendicular. Trebuie sa experimentezi putin pina gasesti pozitia ideala. Nu uita ca majoritatea sunetelor pe care le auzi pe albume sint cu mai multe track-uri suprapuse. Eventual cu pozitii diferite ale microfonului pt a capta si un sunet mai intepat, si unul mai dulce si a le doza dupa gust. La fel se pot folosi distante diferite. Cu cit e mai departe microfonul cu atit capteaza mai mult sunetul boxei, nu numai al unui singur difuzor. La fel, recomandabil e sa tragi 2 track-uri diferite, unul aproape, unul mai departe. Atentie ca cel cu microfonul mai departe e un pic defazat. Asta se poate corecta din programul de inregistrare daca vrei. Cum spuneam, sint f multe variante, trebuie sa experimentezi f mult pina ajungi la o reteta de care esti multumit. Alta regula nescrisa este ca atunci cind inregistrezi e bine sa ai ceva mai putin distors decit atunci cind cinti direct, pt ca in procesul de captare sunetul se compreseaza in plus si isi pierde din definitie. La fel, ceva mai putin bas. E o diferenta f mare intre un dif de 12 inch si membrana unui microfon de 1 inch. De asta se zice chiar ca un difuzor mic poate sa sune mult mai "mare" atunci cind e captat decit unul mare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fluffyone Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Baietii de la bucium va pot oferi niste poze cu captare de chitara si bass in studio foarte foarte interesante. Le atrag atentia spre aici in curand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyfer Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Eu as zice ca ai avea nevoie de niste ... monitoare bune. Asta pentru ca rezultatul final al inregistrarii il vei auzi pe ele. Trebuie sa incepi prin a crea pe statia ta de chitara soundul pe care-l doresti (cu ajutorul chitarei, dozelor, efectelor si amplificatorului). Dupa ce ai acest sound pe amp, acesta trebuie preluat cu microfoane pe mediul tau de inregistrare (am inteles digital) si ascultat rezultatul pe monitoare. Ceea ce auzi pe monitoare e testul final. Pentru a lucra mai rapid cel mai bine e sa faci asa: Intr-o camera instalezi amplificatorul (sau boxa doar daca head-ul e separat), iti faci sunetul dorit, instalezi microfoanele, apoi te duci in alta camera unde ai monitoarele si asculti rezultatul. Un asistent te poate ajuta cu pozitionarea microfoanelor in cealalta camera pina rezultatul de pe monitoare e exact sau apropiat de ce ai auzit in camera cu boxa. In general ai nevoie de un microfon aproape de amp si unul pozitionat in camera (de obicei la un coltz). Asta e varianta buna de a lucra. Dar se poate sa n-ai toate astea si atunci... Exemplul meu: Eu nu am o camera care sa-mi sune bine. Toate sunt de beton, pereti paraleli si netratate acustic, exact cum NU trebuie sa fie. In plus ampliful meu suna bine atunci cind e forjat ceea ce ar insemna sa le cada lustrele alora de mai jos Atunci fac asa, bag ampliful in dulap si il acopar cu perne si paturi. Suna distractiv dar e foarte eficient. Sunetul e preluat cu un microfon cu lampa pozitionat la marginea difuzorului. Imi place soundul obtinut astfel, singurele probleme fiind ca bashii sunt un pic prea tare (corectez din EQ) si sunetul e mort, fara nici un fel de ambiantza (ceea ce corectez prin crearea unor camere virtuale). Insa cum spuneam, testul final il ai pe monitoare si mie imi place ce aud pe ele deci asa ramine pe inregistrare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crv Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 asa cum s-a mai scris, ideea e sa nu tragi in singur track. ori doua/mai multe simultan ori primul si apoi schimbi setup-ul si il tragi pe al doilea. suna cu mult mai mult "testosteron" in varianta finala. plus ca nu vei putea canta ABSOLUT identic cu ce ai tras pe prima pista si din infimul decalaj (in cazul in care canti ok) iti rezulta un soi de chorus natural pe care eu unul nu l-am auzit inca de pe procesoarele/procesarile digitale. in rest, depinde foarte mult ce vrei sa se auda din trackurile alea: intr-un fel setezi gadgeturile ca sa tragi blues si in altfel daca vrei pantera sau mortician. parerea mea e ca sunetul din statie trebuie sa aiba timbrul pe care vrei tu sa il obtii, pentru ca atunci cand ajungi in faza de procesare/masterizare sa poti lucra cu o sursa de sunet buna si care sa iti placa. parerea mea personala e ca e mai bine sa ai din difuzor un sunet care contine mai multe frecvente inalte decat unul care sa aiba bas mult. din experienta am vazut ca la fazele ulterioare de procesare, e mai usor sa "torni 2-3 linguritze" de bass decat sa potrivesti inaltele cum trebuie fara sa ai probleme in pista finala. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elethan Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 Problemele mele: -lipsa unei camera ca lumea -lipsa unor microfoane ca lumea (am tras pe un shure8700 amarat) -lipsa unor preampuri bune (am folosit preampul dintr-un mixer behringer, so imagine ) -gt8 in marshall pe line-in nu e tocmai o solutie buna. uite si un sample. reign.mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dass101 Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 sample-ul nu e deloc relevant, pt ca auzim cam o harmalaie de trupa live preluata la gramada si nemixata . Pune doar chitara trasa sa vedem cum suna si poate putem sa iti dam sfaturi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elethan Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 Pai ok.. ideea era ca mai important e cum suna totul impreuna... Dar cum fac rost de proiect (ca e pe computerul colegului) pun si o mostra cu chitara simpla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now