www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted
salut,nu am prea pricep la corzi si as vrea sa stiu ce corzi mi-as putea lua pentru a suna bine pe niste doze emg hz h3:D modelul sunetului pe care il vreau este acela ca al trupei bullet for my valentine. ceva metalcore:D. multumesc.

 

corzile conteaza foarte putin pe langa chitara si dozele folosite...nimeni nu-ti poate spune ce corzi iti plac tie...incearca singur mai multe tipuri...P.S.: majoritatea zic virgula ca ernie ball sunt cele mai bune :)...ai putea sa le incerci(si eu le folosesc)

Posted
Ce-i aici bar de negri?

:):):D

 

On topic: Foarte, foarte complet si relevant ceea ce zice DarkForestOfEvil. Cu toate astea, insa, voi indrazni sa-ti recomand sa incerci un set de Rotosound-uri. Din cate stiu, asta foloseste Matt Tuck.

In alta ordine de idei, incearca sa iti alegi grosimea corzilor in functie de acordajul dorit.

 

In rest... +1. :)

Guest cormoran
Posted (edited)
salut,nu am prea pricep la corzi si as vrea sa stiu ce corzi mi-as putea lua pentru a suna bine pe niste doze emg hz h3:D modelul sunetului pe care il vreau este acela ca al trupei bullet for my valentine. ceva metalcore:D. multumesc.

 

daca vrei metalcore probabil ca vei vrea sa te acordezi mai jos decat standard, atunci trebuie sa pui corzi mai groase.

 

personal, folosesc Ernie Ball regular set 10-46 sau Ernie Ball power set 11-48, nichel....sunt acordat in D

 

oricum daca vei folosi corzi foarte groase in acordaj standard, iti vei tensiona foarte tare griff-ul de la chitara...

nu stiu daca este neaparat o regula insa cred nivelul acordajului trebuie sa scada cu cat corzile sunt mai groase (daca spun prostii rog sa fiu corectat :) )

Edited by cormoran
Posted
Poftim?

 

Nu conteaza corzile?

 

Ia lasa pe chitara corzile timp de un an si dupa aia schimba-le sa vezi diferenta.

 

Ia incearca sa compari un 0.08 cu un 0.10. Frate ai probleme?

 

Ia pune un D'addario sa vezi cat le trebuie sa se intinda, sa stea acordate sau cat trebuie sa le intinzi daca stii sa le intinzi.

Apoi incearca niste Dean Markley Tite fits care se intind mult mai repede.

 

Apoi compara corzi round wound cu altele flatwound.

 

Mai incearca sa compari corzile de nickel cu cele de otel. Se simte diferenta si la sunet si la mana. Cele de nickel se intind cevamai usor (bend).

 

Vrei sa mai zic?

 

Sunt o tona de diferente.

 

Ce-i aici bar de negri?

 

Pe langa doze corzile trebuie sa se pupe si cu pana. Penele sunt facute din materiale si grosimi diferite care suna complet diferit.

 

Cel mai bun mod de a gasi setul ideal de corzi e sa incerci cat mai multe. Ce e bun pentru urechea mea nu e bun si pentru urechea si degetele tale.

 

Io am facut ceva experimente pana am ajuns la corzile ideale.

 

Pt acordaj standard setul ideal pentru mine e Dean Markley Yngwie's Magic, ala cu mi de 0.08. Din astea nu cumpar niciodata sub 10 seturi.

 

Mai cumpar uneori cate 2-3 seturi GHS Zakk Wylde sau Dunlop Zakk Wylde in caz ca vreau down tuning sa am cu ce.

 

ar trebui sa mai citesti odata ce am spus inainte sa sari la atac...daca ceea ce am spus nu este corect sa inteleg ca tu canti pe o hora de prin anii 80 cu cele mai proaste doze posibile dar totusi folosesc corzile care iti plac si suna ca un ibanez la 70 de milioane :)

 

Am facut o mica gafa. DR Tite Fit si nu Dean Markley.

 

Nu am fost atent deloc. Eram suparat pe useru de dinainte care zicea ca nu e diferenta.

 

e grav daca de la putini nervi nu mai stii ce faci...si de la nervi nejustificati..

Posted

:):D:D

 

Cu toate astea, insa, voi indrazni sa-ti recomand sa incerci un set de Rotosound-uri.

 

Si mie mi-au fost recomandate Rotosound ca fiind corzi de calitate la un pret bun, doar ca am ramas complet dezamagit.Am aflat ulterior de la un prieten ca initial erau produse in anglia iar acum sunt produse anglia chineza :)

Eu folosesc Ernie Ball, pentru ca sunt mediocru :)

Posted
Eu folosesc Ernie Ball, pentru ca sunt mediocru :)

 

Si eu tot "Ernie Bernie" din astea folosesc. In general, mi se par cele mai bune corzi. M-as baga pe DR, dar otelul ala iti "mananca" freturile ceva mai repede.

 

Vreau sa incerc odata un set de GHS Zakk Wylde Boomers, da' mi-e prea lene, ca am floyd :) . Are cineva pareri/idei despre corzile astea?

 

(Apropo, cant numai in Drop C.)

Posted

Cred ca v-ati cam inflamat degeaba toti. Fiecare element conteaza in sunet si dozele, si corzile si lemnul chitarii. Eu de exemplu nu suport tonul de Elixir electrice, mi se pare ca suna prea a tabla, si din cauza asta folosesc intotdeauna Ernie Ball Slinky. Altii nu vor sa cante pe altceva decat Elixir, cred ca in primul rand conteaza gusturile fiecaruia in materie de sunet si sa stii de la bun inceput ce cauti. Elixir sunt niste corzi bune pentru cei care folosesc distorsuri cu gain mare pentru ca isi pastreaza bine definitia, cele vintage (cu mult nickel) mi se par mai potrivite pentru un sunet mai plin, pentru cei care canta mai mult clean sau crunch.

Posted
Omule n-am chef de cearta da tu esti habarnist daca nu auzi diferente intre nickel si otel. E si mai grav daca nu le simti la degete.

 

E si mai grav daca nu simti diferente intre grosimi.

 

E chiar si mai grav daca dupa tine dozele DiMarzio sunt cele mai proaste doze posibile.

Chitara mea e un Ibanez bunicel, desi nu e de "70 de milioane".

 

Si nu stiu cine te-a invatat sa incurci sezonu cu fazonul dar pe aceeasi chitara doua seturi de corzi diferite vor suna complet diferit si pot face diferenta. OK?

 

Indifierent ce chitara si ce doze ai, un set va suna totdeauna mai bine decat altul, pe aceeasi chitara. Ele trebuie sa se potriveasca insa ceea ce e o cu totul alta problema.

 

Si ca sa iti arat cat esti de habarnist iti recomand sa incerci un down tuning cu DiMarzio Tone Zone in bridge. Sa zicem ca iei corzi de 11 si sa le acordezi 1.5 step down. Sa mai punem sa fie si nickel ca sa fie mai distractiv. Sa zicem Ernie Ball Pure Nickel, alea 0.11-0.48.

 

Asa nu o sa mai ai motive sa vorbesti de dozele cele mai proaste.

 

Din cate stiu eu tu ai un Duncan Seymour Invader in bridge la chitara ta. Ai putea incerca si cu aia un down tuning, 1.5 step down cu Ernie Ball Pure Nickel 0.11-0.48. Nu o sa fie chiar asa distractiv cum ar fi cu Tone Zone dar iti garantez ca o sa simti diferenta. Daca vrei poti sa le acordezi si standard daca te tine chitara ca tot o sa fie amuzant.

 

Sau daca nu stii sa faci down tuning iti recomand sa compari D'Addario EPS 520 9-42 cu Ernie Ball P02253 Pure Nickel Super Slinky sa nu zici ca te trimit la grosimi diferite de corzi.

 

Dupa ce incerci asta mai vorbim, habarnistule.

 

Ca sa iti dai cu parerea mai intai experimenteaza si apoi vorbeste. OK?

 

Mai fa experimente cu diferite tipuri de corzi inainte sa-ti exprimi parerea complet neavizata. Daca o sa incerci o sa auzi diferentele.

 

cred ca nu are rost sa ma cert cu cineva care nici macar nu citeste ceea ce scriu..sau poate depasesc nivelul tau de intelegere...Dumnezeu stie...iti urez o viata placuta in continuare

Posted
Normal ca fiecare element conteaza, dar nu poti spune ca nu conteaza corzile, sau ca nu conteaza, doza sau pana sau lemnul chitarii.

 

Nici nu poti spune ca unele conteaza mai mult si altele mai putin.

 

Spre exemplu aceeasi doza va suna diferit in doua chitari diferite. Doua seturi de corzi vor suna diferit pe aceesi chitara. OK?

 

Cum spuneam si mai sus ce e bun pt urechea si degetele mele s-ar putea sa fie complet aiurea pt urechea si degetele altcuiva.

 

Sper ca m-am facut inteles.

 

uite asta e tot ceea ce incerc sa te fac sa intelegi..unele conteza mai tare ca altele...pentru ca pe o prostie de chitara poti pune orice corzi ca tot nu va suna mai bine decat o chitara scumpa facuta din lucruri de calitate pe care pui niste corzi mai slabe

 

P.S.: eu nu am zis nimic de dozele si chitara ta si dozele tale atunci..a fost doar o presupunere...pentru ca asta ai spus tu..ca cele mai mai importante sunt corzile...din moment ce eu am spus "corzile conteaza foarte putin pe langa chitara si dozele folosite"(referindu-ma prin asta la faptul ca nu poate chitara lui sa sune ca a chitaristului de la bullet for my valentine doar daca isi pune un set de corzi) asta se intelege, altfel nu ai fi sarit cu gura :)

Guest cormoran
Posted (edited)

de ce aceeasi doza suna diferit pe doua chitari diferite pe care se pun acelasi set de corzi?

doza este un traductor de vibratie mecanica (deci nu sunet care e ulterior amplificat) ce transforma aceasta vibratie in semnal electric ce poate fi ulterior amplificat....

 

corzile, in functie de aliaj, tratament termic, materialul cu care se bobineaza corzile, pot fi mai scumpe sau mai ieftine, mai elastice sau mai rigide, mai rezistente sau mai slabe;

grosimea si materialul lor dicteaza amplitudinea vibratiei care in final, dupa amplificare, dau un sunet diferit.

 

de ce lemnul din care este facuta chitara este important (inafara factorului de rezistenta) si cum influenteaza sunetul amplificat??

 

acestea sunt simple intrebari, invitatie la discutie :) si nu au pretentia de a fi "informatii de specialitate" .

 

bafta

Edited by cormoran
Posted (edited)

Da, credem ca e important "sa stii". Se cheama metoda stiintifica si e ceea ce ne deosebeste de crestini, medii, alchimisti, Vadim Tudor si alte maimute.

Daca altii prefera sa se complaca in ignoranta e problema lor, dar n-au nici un drept sa spuna "nu conteaza".

 

Lemnul si forma corpului chitarei sunt importante pentru ca formeaza un sistem impreuna cu corzile. In cadrul acestui sistem unele frecvente sunt augmentate si altele diminuate. E discutabila insa importanta lemnului in "tonul" final; daca semnalul tau trece prin 10 compresoare, 20 de distorsiuni si la fel de multe filtre probabil te va durea in 14 daca ai chitara de mahon sau de artar.

Sunt lucruri care s-au mai discutat pe forum. Si tot degeaba, evident.

Edited by FiveseveN
Guest cormoran
Posted
:) de ce iarba e verde?

 

Crezi ca te-ar ajuta sa stii? E suficent sa stii fiecare lemn cum functioneaza.

 

Am un frate care e inginer electronist si imi baga ala la explicatii de fizica de ma doare capu. Crede-ma nu am chef de d-astea. Io-s multumit sa stiu fiecare lemn cum raspunde la doze si la corzi nu ma mai intereseaza si de ce. Am auzit explicatii detailate din fizica si m-am plictisit de ele.

 

Daca tii tu neaparat poate il pun pe fratelo sa scrie un articol aici despre asta dar iti garantez ca nu va fi intersant mai ales daca il pune dracu sa scrie si formule din fizica si cand nu pricepi te face idiot. Risc sa iau si ban.

 

Sa ai o zi faina.

 

P.S. Stii de ce a murit pisica, nu? A intrebat si ea saraca "de ce?".

 

hai sa iti zic eu o faza...daca sustii o chestie si nu o argumentezi, atunci nu are sens sa o mai sustii...no offense. :)

chestii de astea enumerate ca leme, de diferiti cunoscatori nu cred ca au sens.

oamenii care pun intrebari aici nu sunt atat de experimentati (poate).

ar vrea sa stie si de ce...asta este in final rolul unui forum.

 

eu spre exemplu chiar as vrea sa stiu de ce sustii tu ca lemnul are o influenta asupra sunetului final amplificat....si nu imi trebuie formule ca sunt satul de ele... este oare vorba de faptul ca anumite tipuri de lemn au o capacitatea mai mica sau mai mare de absobtie a vibratiei, ceea ce duce la schimbarea sunetului amplificat? :)

 

despre aportul lemnului la rezistenta si la posibilitatile de "finishing" in functie de acesta, e clar...

Posted (edited)
Da, altfel nu as fi sarit cu gura. Sa inteleg ca ideea ta era ca nu va suna ca si Bullet For My Valentine doar dupa corzi? Corect.

 

Atunci trebuia sa-i spui ca pt sound-ul ala conteaza si dozele si chitara si ampul si pedalele si tot.

 

Si daca e chiar un rahat de chitara e foarte probabil sa nu-ti placa orice corzi ai pune.

 

Eu am experimentat cu multe doze si multe corzi si pene si am observat diferente care acum mi se par enorme. Tocmai de aia tineam sa avertizez ca sunetul va fi diferit chiar si atunci cand schimbam doar corzile.

 

Si tot nu sunt de acord cu tine ca o chitara buna merge cu corzi sau doze mai slabe. Momentan am un Ibanez S320 cu doze DMarzio dar daca o sa reusesc sa-mi iau un Ibanez RGT320 atunci o sa pun pe el Bare Knuckle Painkiller. Cu cat e mai buna cu atat voi pune si corzi si doze mai scumpe pe ea. (In ce priveste corzile voi ramane la Yngwie's Magic.)

 

Adica tu iti cumperi chitara de 5000 eur cand stai in chirie intr-o garsoniera de 2000 eur? Sau tu iti cumperi doze de 200 lire sterline cand chitara ta face 100 de lire?

 

Hai sa fim seriosi.

 

nu..de doze nu am spus sa fie slabe..dozele trebuie sa fie si ele bune..ca altfel nu mai e buna de nimic..corzile zic..ca poti folosi si unele mai slabe

 

P.S.: daca as fi afirmat ca nu conteaza dozele de ce as fi cumparat un SD Invader de la tine?:))

Edited by JeeFo
Posted
Ai desfacut vreodat ao doza sa vezi ce e in ea?

 

Plenty. Am si bobinat cateva. Si stii ce? Am invatat de 100 de ori mai mult despre doze citind Guitar Electronics for Musicians. Dar poate nu-i consistenta comparatia pentru ca m-am documentat inainte de a ma apuca sa stric doze. Mie mi s-a parut mai logic asa.

Dar ai dreptate, unii sunt mai greu de cap, daca nu-i bagi cu nasul in nisip nu pricep. Pentru mine e mai relevanta o spectrograma decat numararea spirelor dintr-o doza.

Guest cormoran
Posted (edited)

@ DarkForestOfEvil

 

man...nu ai inteles o chestie...

ma intereseaza sa stiu cum anume este influentat sunetul de catre materialul lemnos din care e facuta chitara atata vreme cat dozele nu preiau sunetul facut de corzi ci vibratia lor mecanica si o transforma in semnal electric... simplu

 

daca vb despre chitari reci atunci putem intelege treaba asta.

 

sa revenim la corzi: in opinia mea corzile de chitara electrica bune, sunt cele care confera rezistenta mecanica in timp (rezistenta la tractiune, rezistenta la coroziune etc.) si o stabilitate elastica ridicata la fluctuatii de temperatura si la solicitari mecanice (presiune locala, bending etc.)....

 

LE: cat despre treaba cu desfacutul dozelor...crede-ma ca nu e nevoie :)

Edited by cormoran
Guest cormoran
Posted (edited)
@cormoran

 

Cred ca nu ai pus intrebarea corecta.

 

De ce Steva Vai da jos placa din spatele tremolo-ului si acopera arcurile cu banda adeziva? De ce "buzz-fret"-ul nu se aude in amplificator? De ce unele doze nu merg cu chitarile hollowbody?

 

De ce lemnul de mahon suna mai gros si la electrica si la acustica? De ce si la electrica si la acustica e bine sa ai "top" de artar la o chitara de mahon?

 

Poti sa deduci si singur. Chiar asa greu e sa gandesti?

 

De fapt ce capteaza doza? Capteaza numai coarda? Capteaza tot ce vine din coarda?

de ce unele chitari au condensatori pe volum pentru a retine freceventele inalte?

 

Cred ca intrebarea e mai complexa.

 

A si inca ceva. Nu-mi plac incepatorii si intrebarile lor. In special atunci cand vin si intreaba ceva dorind sa primeasca totul de-a gata fara sa munceasca.

 

Sunt o gramda de articole despre asta.

 

Studiaza si tu ca nu-ti face rau. Nu mai astepta totul de-a gata.

 

P.S. Ai primit o gramada de raspunsuri mai inainte. Cel mai clar a fost cel al lui Fiveseven si ai avut nevoie sa ti-l repete.

Vezi de ce nu-mi plac incepatorii?

 

pai va trebui sa iti treaca ca nu ai incotro....

oricum am observat ca ai o retorica de atotstiutor ... probabil ca esti si "lutier" ... ca parca ziceai ca ai lucrat la o fabrica de taiat lemne sau ceva, cam asa pare dupa felul in care interactionezi.

 

BTW: am uitat sa spun mai sus ca aceste raspunsuri pe care mi le-a dat Fiveseven, le asteptam de la tine, ca argument si nu le asteptam pt mine pentru ca dupa cum probabil ca ai fi sesizat daca urmareai tonul discutiei, le stiam si le-am si scris intr-un post mai sus, te las pe tine sa cauti....

cat despre faza cu incepatorii ... nu poti sa stii niciodata :)

 

numai bine si sper ca am incheiat treaba asta.

Edited by cormoran
Guest cormoran
Posted (edited)
:)

 

:) bine ca stiu. Altadata nu mai raspund la nime. Intrebari de curios sau de "sa vad daca stii" sau "daca esti si luthier" nu vor mai primi nici un fel de raspuns vreodata "ca argument".

 

Unii oameni mai sunt si nesimtiti pe langa ca sunt habarnisti. De ce dracu vrei argumente? Pentru ca nu te ajuta capu? Pentru ca te enerveaza tonu meu?

 

OK. Dracu mai raspunde de acuma la nesimtiti ca tine. Asta a fost prima si ultima.

 

P.S. Ma intreb ce ai priceput din ce a spus Fiveseven. Sunt sigur ca nimic. Dac anu treci prin exemplele date de retorica mea, fatul ca totul functioneaza ca un sistem e la fel de abstract ca orice formula de matematica dar vad ca intentionezi doar sa faci pe smecherul.

 

 

am inteles frustrarea ta inca de la primul post...

nu iti fa griji, cu putina ambitie si determinare o sa ajungi ceea ce vrei, daca ai si talent pe cata gura ai.

 

cat despre jigniri - nu cred ca e cazul, daca esti la nivelul intelectual pe care il pretinzi.

asta sa o faci la tine in bodegi si chiar te rog sa nu mai intri in discutii fiindca esti needucat si iti lipseste abilitatea conversationala.

Edited by cormoran
Guest cormoran
Posted (edited)
:)

 

Uite cine imi zice sa nu intru in discutii.

 

cand o sa resusesti sa scrii macar despre niste corzi cate am scris eu atunci sa-mi dai sfaturi.

 

ce mare ai crescut?

 

:)

 

ai zis ca nu mai scrii :)

"ce mare ai crescut?" - afirmatie sau intrebare? :D

hai ca nu mai terminam, las-o asa.

 

bafta!

Edited by cormoran
Guest The Moan
Posted

Pe Fender Strat nu-mi plac corzile subtiri Ultra Light - 008

Cele mai potrivite pe Strat mi se par corzile Custom Light ( 009 , 011 , 016 , 026 , 036 , 046 )

Eu folosesc GHS boomers custom light si mi se par bune .

N-am incercat altceva decat D'Addario si mi se par super nashpa pe langa GHS .

Nu stiu in ce masura conteaza firma dar grosimea sigur conteaza atat ca si sound cat si feel .

Lemnul corpului chitarii conteaza de asemenea pentru timbrul sunetului insa e o chestiune de preferinta .

Unora le place mahonul ( sunet specific Gibson Les Paul )

Eu de exemplu prefer alder body la Fender Strat dar mi-ar place sa incerc si un strat cu ash(frasin) body.

Cel mai important la o chitara mi se pare neck-ul . De acolo parerea mea e ca pleaca totul .

Doze , corzi , pene etc. sunt chestiuni de preferinta dar neck-ul chitarii de acolo pleaca totul . :)

Posted
Pe Fender Strat nu-mi plac corzile subtiri Ultra Light - 008

Cele mai potrivite pe Strat mi se par corzile Custom Light ( 009 , 011 , 016 , 026 , 036 , 046 )

Eu folosesc GHS boomers custom light si mi se par bune .

N-am incercat altceva decat D'Addario si mi se par super nashpa pe langa GHS .

Nu stiu in ce masura conteaza firma dar grosimea sigur conteaza atat ca si sound cat si feel .

Lemnul corpului chitarii conteaza de asemenea pentru timbrul sunetului insa e o chestiune de preferinta .

Unora le place mahonul ( sunet specific Gibson Les Paul )

Eu de exemplu prefer alder body la Fender Strat dar mi-ar place sa incerc si un strat cu ash(frasin) body.

Cel mai important la o chitara mi se pare neck-ul . De acolo parerea mea e ca pleaca totul .

Doze , corzi , pene etc. sunt chestiuni de preferinta dar neck-ul chitarii de acolo pleaca totul . :)

foarte interesante constatarile tale! :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.