Guest Vangelis Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 (edited) Ma gandeam ca ar fi interesant pt voi asa ceva....Revalver MKII foloseste asa ceva.Exista zeci de Vst-uri pt asta: Kefir, Voxengo, Altiverb, SirII.. Daca doreste cineva pot sa dezvolt ideea. Eu folosesc asa ceva de multa vreme si sunt f multumit de rezultate . Ce sunt? IR sunt raspunsurile unui sistem caruia i se aplica un impuls obtinut pe baza functiei delta Dirac.In teorie acest tip de impuls nu poate exista pentru ca are amplitudine 1 si durata 0. Raspunsurile contin caracteristicile sistemului (raspuns in frecventa) pe care a fost aplicat impulsul Dirac, fara proprietatile non-liniare ale acestuia ( distors, bla bla bla). Hmm, cam multa vorbarie, sorry . Pt un muzician care doreste sa foloseasca asa ceva ...sunt fisiere .wav Aceeasi marie cu alta palarie aici. Citeva link-uri Wiki NoiseVault Edited October 1, 2009 by Vangelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
comanel Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Treaba asta este foare smechera ! Foloseam impulsuri facute de Dimitar Nalbatov, sau cum il cheama.. tipu modifica impulsuri pe cabinete in revalver II care sunau bestial. Unele din ele le-am folosit live din laptop direct in PA... tre sa recunosc (cu urechea mea slab antrenata) ca nu sunau deloc rau... -warning.. risk of analog/tube vs digital/software flame !- Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Ma gandeam ca ar fi interesant pt voi asa ceva....Revalver MKII foloseste asa ceva.Exista zeci de Vst-uri pt asta: Kefir, Voxengo, Altiverb, SirII.. Daca doreste cineva pot sa dezvolt ideea. Eu folosesc asa ceva de multa vreme si sunt f multumit de rezultate . Ce sunt? IR sunt raspunsurile unui sistem caruia i se aplica un impuls obtinut pe baza functiei delta Dirac.In teorie acest tip de impuls nu poate exista pentru ca are amplitudine 1 si durata 0. Raspunsurile contin caracteristicile sistemului (raspuns in frecventa) pe care a fost aplicat impulsul Dirac, fara proprietatile non-liniare ale acestuia ( distors, bla bla bla). Hmm, cam multa vorbarie, sorry . Pt un muzician care doreste sa foloseasca asa ceva ...sunt fisiere .wav Aceeasi marie cu alta palarie aici. Citeva link-uri Wiki NoiseVault In loc de "impuls file" poti sa folosesti orice sunet si poti sa setezi un fel de "morfing" setand usor atacul su dekay /sustain-ul sunetului folosit pe post de impuls. De ex am inregistrat chitara acustica pe carea poi am modulat-o pe post de "impuls file" cu un sample de cinel , cu o setare corespunzatoare poti face un sunet foarte bun. ce nu-l poti face cu nici un EQ sau alt program de "morf" poate seamana pe undeva cu "convolution' dar ai posibilitati mai multe .Insa este adevarat ca am avut un soft de convolution mai primitiv. Depinde de soft , Acoustic Mirror avea Soundforge , si o groaza de file-impuls din diferite teatre , sali de spectacole , si alte locatii .Impulsul contine toate datele de reflexii si poti sa faci un reverb foarte realistic sau sa setezi exagerat reactiile si adanciimea de modulare astfel obtii sunete experimentale. Nu mi-am batut capul cu teoria, fapt este ca se inregistreaza raspunsul unei locatii la un singur impuls scurt si din analiza in timp se reproduce algoritmul pe un sunet pe care vrem sa-l modulam . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vangelis Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 In loc de "impuls file" poti sa folosesti orice sunet si poti sa setezi un fel de "morfing" setand usor atacul su dekay /sustain-ul sunetului folosit pe post de impuls. De ex am inregistrat chitara acustica pe carea poi am modulat-o pe post de "impuls file" cu un sample de cinel , cu o setare corespunzatoare poti face un sunet foarte bun. ce nu-l poti face cu nici un EQ sau alt program de "morf" poate seamana pe undeva cu "convolution' dar ai posibilitati mai multe .Insa este adevarat ca am avut un soft de convolution mai primitiv. Depinde de soft , Acoustic Mirror avea Soundforge , si o groaza de file-impuls din diferite teatre , sali de spectacole , si alte locatii .Impulsul contine toate datele de reflexii si poti sa faci un reverb foarte realistic sau sa setezi exagerat reactiile si adanciimea de modulare astfel obtii sunete experimentale. Nu mi-am batut capul cu teoria, fapt este ca se inregistreaza raspunsul unei locatii la un singur impuls scurt si din analiza in timp se reproduce algoritmul pe un sunet pe care vrem sa-l modulam . rezultatele sunt destul de slabe, cel putin pentru mine...trebuiesc tweaq-uite multe chestii Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Daca ai "Impulse Response" poti scoate functiile H de transfer ale unui sistem. Odata ce ai functiile respective, poti sti raspunsul sistemului la ORICE semnal aplicat. => revalver II + IR files = win. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vangelis Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 ... poti sti raspunsul sistemului la ORICE semnal aplicat. => revalver II + IR files = win. Asta este marele avantaj....poti avea acasa Marshall, Mesa ....orice iti doresti daca dispui de cunostintele necesare si bineinteles de IR-urile respective Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 (edited) rezultatele sunt destul de slabe, cel putin pentru mine...trebuiesc tweaq-uite multe chestii Care rezultate ? Reproduci reverbul dintr-un punct de auditie al unei sali .locatii anume ( unde s-a relevat impulsul) De ex ai impuls inregistrat din Royal Allbert Hall dinte-un anumit punct de auditie din sala , cu acesta poti sa -ti faci mixul tau sa sune aprox de parca ar fi fost inregistrat la fata locului . De unde stii tu ca rezultatul e bun sau nu ? ai vre-un analizor in urechi ...sau ? Suna bine , mai bine decat un reverb regflat "manual" cu toate datele salii date dupa fantezia ta. Ai mai multe "imuls"-uri alegi care-ti place celmai mult care scoate din sound .mix cea ce te interesaeaza. De ex ai sample de "impuls" din sala de congres din orasul XY in fata scenei ,sau in randul al 20-lea ,sau de la balcon , etc acestea i-ti reproduc reflexiile si deci si "comb filter" -ul sali respective date de defazajele masurate in "imupls file" in locul respectiv din sala .fara sa utilizezi EQ +reverb complex pe care nu stii sa-l setezi si nici nu are toti parametri reglabili. .In plus timpul de reverberatie si amortizarea diferitelor componente este naturala si nu suna "mecanic" ca si in cazul reverb-elor normale". In rest cum am scris exeprimental faci ce vrei , pui pe chitara un impuls de "fluier" sau " orga" sau ce vrei tu si ies sunete interesannte. Pentru ce vrei tu "simulare " de statie ( si nu de simularea ambientala ce face de fapt scula cu "impuls") ai nevoie de "convolution" care prin analiza FFT functioneaza si de fapt face "morfing" se foloseste la sintetizatoare si calitatea depinde de algoritmul /complexitatea si viteza in realtime. Synth Rolland au asa ceva ,si am inteles ca doua circuite din acestea sunt la baza BOSS GT 10 . Cred ca de fapt trebuie sa fie "impuls" + "convolution " ca sa poti reda toate caracteristicile de timp al unui fenomen "acustic". http://www.cksde.com/p_6_250.htm http://www.xs4all.nl/~fokkie/IR.htm http://software.informer.com/getfree-bojo-impulse/ http://www.voxengo.com/product/pspace/ etc.. Edited October 2, 2009 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zzz Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Vektor a spus foarte bine. Din moment ce se cunoaste functia de transfer a unui sistem, se poate reproduce comportamentul acelui sistem pt orice intrare. Se calculeaza functii de transfer pt sisteme mult mai complexe decat un amplificator de chitara (retele de telefonie, diverse ansamble electro-mecanice), deci sigur se pot calcula si pentru diferite tipuri de amplificatoare, chitari, efecte, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vangelis Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 (edited) Care rezultate ? Folosesc de multa vreme chestii d'astea(pornind de la calculatoare CIP) .Pentru mine lucrurile sunt foarte clare dar ma gindeam ca in topicul asta poate nu devenim foarte tehnici si in discutie captivam si pe cei care tot intreaba "ce e aia asio" si nu pos sa investeasca sume mari in muzica...poate iese ceva bun de aici. Edited October 2, 2009 by Vangelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 (edited) Suna bine , mai bine decat un reverb regflat "manual" cu toate datele salii date dupa fantezia ta. Mai bine din ce punct de vedere? Uneori reverbul sintetic suna "mai bine" pe anumite sunete. Cred ca de fapt trebuie sa fie "impuls" + "convolution " ca sa poti reda toate caracteristicile de timp al unui fenomen "acustic". IR implica automat si "convolution": In audio signal processing, convolution reverb is a process for digitally simulating the reverberation of a physical or virtual space. It is based on the mathematical convolution operation, and uses a pre-recorded audio sample of the impulse response of the space being modelled. To apply the reverberation effect, the impulse-response recording is first stored in a digital signal-processing system. This is then convolved with the incoming audio signal to be processed. Ceea ce inca nu a aparut este "multi-convolution", adica sa se aplice convolution in functie de amplitudine, spectru (de ex pentru a emula un compresor pe toate setarile) Edited October 3, 2009 by Susceptor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now