www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Impresariat/management ?


Guest nujtiu

Recommended Posts

Guest nujtiu

Salutare tuturor!

 

Ma framanta de cateva zile o problema existentiala si as vrea sa aflu si alte pareri.

 

Daca aveti o formatie, sau sunteti one-man-band, sau artist in general ati accepta sa aveti un impresar/manager care sa se va reprezinte, sa va gestioneze tot (sau o parte din) ce inseamna cantari/concerte, participari la festivaluri, inregistrari (relatia cu studiourile), eventual imagine-promovare, sa va negocieze fee-urile .. practic ce face un manager/impresar?

 

Ati fi dispusi sa colaborati cu o astfel de persoana/firma, sa folositi astfel de servicii? Si nu ma refer doar la trupele consacrate care, evident au nevoie de asa ceva, ci chiar la trupe mai tinere sau incepatori care vor sa ajunga undeva?

 

What do you think?

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Guest szekely

Nu este vorba daca accepta artistul... idea e ca artistu tre sa fie bun.. un impresar tiar face rost intotdeauna de concerte pentru din asta traieste... tu ai avea fama si bani ... el fama si ink ceva bani...

Link to comment
Share on other sites

In general se impresariaza numai ce merge pe piata.Nimeni nu pierde timp cu tine daca nu esti in stare,ca artist sa aduci bani multi.O firma de impresariat se tine cu bani grei!Iar daca ai ghinionul sa dai de niste banditi se alege praful de viitorul tau artistic. Uite,totusi un om de buna credinta:

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Guest nujtiu

Ok. E clar ca trupele mari-consacrate au nevoie de impresari/manageri profesionisti si cu experienta, si reciproc acestia au nevoie de trupe mari care aduc bani seriosi.

 

Dar ma gandesc la o trupa mica, eventual niste no-names, la care nu se va uita nimeni din firmele mari de impresariat, pt ca aparent nu prezinta interes si nu prea au rabdare sa ii astepte/ajute sa creasca. Si totusi cred ca o trupa cat de mica ar fi, are nevoie de un manager care, daca e dispus si nu are pretentia sa faca bani peste noapte si sa profite, poate sa-i ajute sa creasca mai repede si mai eficient.

 

Cate trupe/artisit nu pierd sau isi iau tzeapa de la organizatori neseriosi sau pur si simplu nu au o imagine foarte clara.. nu au indemanarea si abilitatile unui om de 'business' (sa zicem asa).

 

Problema existentiala este daca pe piata noastra muzicala (adica in Romania) ar merge un astfel de business, pentru ca la noi nu se lucreaza ca la carte.. un manager/impresar cred ca e vazut ca un intermediar care nu face decat sa creasca fee-ul trupei. Asa cred eu..

 

Voi ce credeti.

 

P.S. ms pt raspunsuri si nu caut impresar :) e doar o dezbatere

Link to comment
Share on other sites

Guest szekely

pai tocmai astea micute au nevoie !!! au nevoie de concerte , sa participe in festivaluri , sa ii cunoasca lumea !!! metallica de exemplu ar putea face rost de concerte si fara un impresar... desi ar avea nevoie de un tip care sa numere banii :) ... insa o formatie mica necunoscuta singurul mod de asi face fani este sa faca concerte, albume etc... si pentru concerte cat mai multe au nevoie de impresar ...

Link to comment
Share on other sites

Un manager ar fi binevenit pentru oricine, nu face decat sa te scape de probleme de logistica (dat telefoane, negogiat, certat, contactat solisti/session musicians, etc) pentru ca tu sa poti sa te ocupi de muzica. Dar trebuie sa fie capabil, sau, in opinia mea, cineva apropiat cu care sa fii si prieten. De multe ori artistii nu au people skills foarte bune, au nevoie de un buffer intre ei si masinaria corporata, altfel e prea stresant, nu mai e fun, etc.

Edited by Metabog
Link to comment
Share on other sites

Guest nujtiu
E cineva de pe aici care are impresar-manager...Sa ne spuna cum colaboreaza cu el si la ce ii foloseste.

 

Vedeti? Asta e buba...E foarte greu sa intri in gratiile unui astfel de personaj.

 

Subscriu la aceasta intrebare.

 

Si da, e greu pentru ca majoritatea impresarilor/managerilor de la noi (si poate si din alte parti) sunt interesati sa faca bani repede si pe termen scurt. Nu cred ca vor sa lege chiar relatii de prietenie cu trupele, sa le inteleaga problemele si chiar sa le ajute. Mai ales cu trupele mici, ca poate cu cele mari se poarta cu manusi.

 

Ok, concluzia comuna ar fi ca e nevoie de astfel de personaje - dar sa fie capabile, sa vrea binele artistului si sa puna inainte succesul artistului si apoi cel personal (care vine implicit).

 

Mai ramane o problema, dupa parerea mea: cum platim acesti oameni? E nevoie, evident, de un contract, pentru ca sunt o serie de probleme legate de drepturi, de reprezentare etc.

 

Correct me if I'm wrong..

Edited by nujtiu
Link to comment
Share on other sites

e logic ca un impresar e interesat sa faca bani,atunci se lasa de meserie :)

 

In Romania exista putini de astfel de oameni si ei apartin de case de discuri(in majoritate).Scoti albumul si casa de discuri il promoveaza prin concerte(logic ca e o persoana care se ocupa de asta)

 

Pentru trupele tinere,in Romania,nu au nevoie de impresar...dupa ce ca scot bani din buzunar sa cante in concerte e chiar penal sa mai platesti si un om sa se intereseze unde si cum se poate canta :)

(asta o poti face singur,dar sa ai o baza solida-album/demo,pagina de prezentare a trupei,descriere,versuri etc.etc)

 

NU EXISTA IMPRESARI IN ROMANIA PENTRU TRUPELE TINERE DE ROCK(doar profitori..."hai va bag sa cantati acolo ca am vorbit eu dar drumul si cazarea pe banii vostrii"...si ei castica pe alta parte prin prestatia voastra)

 

Hai sa ne certam acum pe tema asta...

(am avut semnat contract cu casa de discuri,om ce trebuia sa fie impresar...si am cantat destul pe banii nostrii si el castiga din sponsorizari sau bilete)

Am fost cap de afis(eu cu trupa mea) la un Festival cu peste 13trupe,cu premii chitari,amp-uri fender,procesoare si sponsori magazine de muzica...nu numai ca nu am primit o coarda de chitara dar nici macar transportul care trebuia asigurat...asa ca ne-am lasat la mana noastra si ne interesam singuri de concerte (pentru placerea de a canta si banii de transport nu sa ne imbogatim) :)

 

Concluzia:

Nu e nevoie de asemenea personaje,decat daca iti sunt prieteni si fac munca asta din placere,altfel nu stiu cum sa te traga in tzeapa mai bine.

 

Fa un material cu trupa ta si cand aflii de un concert trimite,daca esti placut, ai sa canti si e posibil sa iti deconteze si transportul :D

Edited by Fictum
Link to comment
Share on other sites

Guest nujtiu

Ok. La ce ai spus tu ma gandeam si eu.

 

Adica, la noi se face confuzie intre cele doua responsabilitati. Asta pentru ca piata muzicala si de impresaria/management de artisti/cariere din Romania e un bazar (sau mai politicos spus, nu e destul de dezvoltata) in care cativa oameni se cunosc intre ei si fac treaba la mica intelegere. De asta se dau si tzepe.

 

Am mai auzit de cazuri ca al tau si asta e un argument in plus, cred eu, pentru ca o trupa sa aiba neovie de un manager.

 

In teorie e o diferenta intre impresar si manager.

 

Managerul de trupa, cred eu, trebuie sa vada interesul trupei, ca trupa sa isi primeasca banii, sa aiba o imagine buna (PR), sa fie tratata cum merita si respectata. Pentru concerte, el poate sa aiba responsabilitati mai mari in zona asta, adica sa fie si impresar, sa le caute concerte, festivaluri etc. Sau poate lucra cu un (sau mai multi) impresari/casa de discuri cu care sa negocieze in numele si in beneficiul trupei.

 

Impresarul de care vorbesti tu e un fel de intermediar, el stie pe cineva (un organizator), cineva la care trupa nu poate ajunge fara el (are contacte). El face oarecum legatura si din asta castiga. Nu-l intereseaza neaparat o relatie de lunga durata. E ceva de genul 'hit and run'. E si asta un mod de a lucra, insa daca impresarul are de aface cu un manager destept!, artistul/trupa nu-si mai ia tzeapa.

 

Referitor la concluzia ta.. cred ca un manager asa cum l-ai descris tu (prieten si care nu cauta sa profite de pe urma ta) te poate ajuta sa-ti faci mai usor un material (poate mai ieftin), iti poate gasi chiar el concerte (potrivite genului tau) si poate obtine, cu indemanare, si beneficii mai mari. Nu crezi?

 

Oricum, e foarte corect ce ai spus si bine ca ai dat exemplul asta.

Link to comment
Share on other sites

manager poate sa fie si unul din trupa :D

nu trebuie sa imparti suma,si asa mica,primita (in caz ca exista)cu inca un om :D

 

"Referitor la concluzia ta.. cred ca un manager asa cum l-ai descris tu (prieten si care nu cauta sa profite de pe urma ta) te poate ajuta sa-ti faci mai usor un material (poate mai ieftin), iti poate gasi chiar el concerte (potrivite genului tau) si poate obtine, cu indemanare, si beneficii mai mari. Nu crezi?"

 

Nu cred! Poti intreba si tu cat costa o ora sau o piesa de inregistrat. Tot acelasi raspuns ai primii :D

daca e de negociat...ce e asa mare lucru? vrea sau nu vrea sa lase din pret ;)

Daca esti lenes si nu ai chef sa cauti...atunci ai nevoie de manager/impresar si tot ce vrei tu :)

 

La nivelul la care nu mai dovedesti cu concertele si banii de numarat...apeleaza la o firma de impresariat artistic si se gaseste un om si pentru voi sa va ajute la numarat lovelele :)

 

 

Nici trupele mari din Romania nu prea se streseaza legat de impresari sau manageri(se organizeaza singuri) dar noi astia...muritorii de rand...deja e snobism sa angajam un Manager/Impresar :)(parerea mea)

Edited by Fictum
Link to comment
Share on other sites

Guest nujtiu

Deci tu crezi ca un manager nu te poate ajuta deloc, ba chiar te incurca.

 

E clar ca daca ai avut o experienta neplacuta cu astfel de oameni, ti se taie si preferi sa te ocupi tu singur de tot.

 

Eu totusi cred ca un manager de formatie capabil, de incredere si cu experienta, poate ajuta o trupa/un artist sa cante pe mai mult decat pe un pepsi, si chiar poate aduce un plus de valoare, valoare care poate fi masurata in bani.

 

In fine, e vorba din ce perspectiva privesti. E argumentata si parerea ta.

 

Poate mai auzim si altele..

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Guest nujtiu

Exact, nici eu nu cred ca exista o mentalitate de tip show-business, sau poate exista la un nivel primitiv pentru cateva trupe mari-consacrate.

 

Revenind la 'problema mea existentiala' :), ce intreb eu este daca creteti ca ar fi benefic/fezabil o abordare de genul urmator:

 

o persoana, sa-i zicem manager, care sa ajute o trupa nexperimentata (dar in care el vede potential), sa se organizeze de la A la Z - imagine, promovare, cantari, inregistrari (partea comerciala), partea legala - drepturi de autor, case de discuri etc. Practic eu ca manager ajut o astfel de trupa sa creasca, sa devina matura artistic si comercial. Castigul meu vine daca eu reusesc sa aduc un plus de castig trupei. Daca nu, e vina mea si nu pot sa pretind nimic.

 

Reformulez, credeti ca este fezabil asa ceva si pentru trupe mici si f mici, in Romania? Care eventual nu au avut nici macar primul concert sa zicem.. din fasha. (Pentru trupe mari sau intr-o tara cu o un show-business dezvoltat, cred ca nici nu trebuie sa punem problema.)

Link to comment
Share on other sites

Fictum, managerul/impresarul este ca un membru al trupei (ca sa nu mai vorbesc de producator). Beatles nu ar fi existat fara Brian Epstein (manager - imagine), George Martin (producator - sunet) si Neil Aspinall (impresar - manager de turneu). In spatele unei trupe de succes exista o mica industrie. Degeaba esti mama si tata lui Hendrix daca nu exista promovare (nu esti difuzat, nimeni nu scrie despre tine). Chiar si Hendrix a avut nevoie de ajutor ca sa ajunga cunoscut. Talentul nu este singurul criteriu. S-a mai discutat si nu vreau sa reiau. In Romania ia ca exemplu Luna Amara. Trupa asta fara Richard Constantinidi nu ar fi ajuns acolo unde a ajuns. Daca vrei sa canti pe bani de bere la concerte poti s-o faci, dar daca tintesti mai sus ai nevoie de altceva. Din pacate la noi nu exista o mentalitate de tip show-business.

 

 

Suntem in Romania! Ce exemple ai scris tu...povesti...nu au nimic in comun cu realitatea de aici :)

Cand esti remarcat de o casa de discuri de afara si incep aia sa te promoveze,abia atunci se schimba totul...pana atunci...managerul/impresarul e inca o gura de hranit din nimicul primit la un concert :) asta in caz ca iti e prieten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest pericolstudio

Pentru ca suntem la acest subiect, rog pe cei care au avut un contract de management, productie, impresariat sa vina cu sfaturi, situatii reale, probleme frecvente care apar.

 

Sunt in fata unui contract... un fel de melanj dupa parerea mea de impresariere- management-productie :D... in Germania. Cu siguranta voi traduce contractul si voi cere sfatul unui avocat.

 

 

Nu sunt chiar strain de subiect dar... orice idee e bine venita si va multumesc anticipat.

 

 

 

Cristian.

 

 

 

Sa nu uit... salutari Fictum!... in Suedia sau pe unde mai esti :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.