Shreder Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Care sunt avantajele si dezavantajele pentru fiecare in parte? De ex la bolt-on marele avantaj e ca este o asamblare demontabila. La dezavantaje as spune ca din cauza acestui tip de inbinare se pierde oarecum din sustain. Voi ce stiti? Care ar fi totusi cea mai avantajoasa solutie?
Guest fluffyone Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 care ar fi marele avantaj ca e demontabil?
vektor Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Care ar fi totusi cea mai avantajoasa solutie? Neck-thru !
Shreder Posted February 16, 2006 Author Posted February 16, 2006 Pai in cazul in care ai probleme cu intonatia de exemplu, poti face niste ajustaje cum ar fi introducerea intre gat si corp al unui adaos pentru a modifica inclinarea grifului. Avantajul e ca poti face asta relativ usor. Asta e din cauza faptului ca e o inbinare demontabila. La set neck lucrul asta se face mai greu. vektor, sunt de acord.Dar sa pp ca trebuie musai sa aleg intre astea doua.
vektor Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Chitarile cu set neck de obicei sunt destul de bine facute incat sa nu ai nevoie de aseamnea operatiuni de mare finete (cum ar fi sa bagi o pana sub grif) ... Parerea mea : Bolt on < Set neck < Neck-thru. Si da, le'am incercat pe toate 3.
Shreder Posted February 16, 2006 Author Posted February 16, 2006 lol Sa speram. Oricum, eu am incercat un Gibson care avea set neck.Si nu avea nici o problema.
Guest _Theo_ Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 set neck si neck-thru => sustain mai mare. correct me if i'm wrong
pixy Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Parerea mea : Bolt on < Set neck < Neck-thru. Si da, le'am incercat pe toate 3. +1
Shreder Posted February 16, 2006 Author Posted February 16, 2006 Neck thru si set neck = sustain. Da, fratilor, dar ce faceti atunci cand apar probleme, ca de ex. se rupe griful? Aruncati chitara cu totul, nu?
comanel Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 ... se rupe grifu, arunci chitara... Damn vorbesti de parca o chitara ar fi un mi subtire.. daca se rupe il arunci... Nu vreau sa ma gandesc la ce abuzuri ai putea supune o chitara ca sa (doamne fereste) se rupa griful... fie el bolt on, set neck sau whatever... Copii, nu folositi chitara pe post de vasla sau masa de calcat, taiat carne, spart lemne, etc, etc...
Shreder Posted February 16, 2006 Author Posted February 16, 2006 Hey man, shit happents. Am dat doar exemplu.Totusi, sunt chestiuni care e bine sa nu fie ignorate.
Symbolic Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 mie mi s-a rupt grifful la o chitara. era sprijinita de fotoliu, a alunecat si a cazut pe spate si i s-a intors capu la 90 de grade. urmarea? un suspin ca-mi placea rau de toto chitara aia si apoi sparta bucati si pusa pe foc. i am not kidding
Shreder Posted February 16, 2006 Author Posted February 16, 2006 (edited) Si nu m-ai chemat la pomana, Seb. Pomana chitarei that is. Edited February 16, 2006 by Shreder
Guest _Theo_ Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 mie mi s-a rupt grifful la o chitara. era sprijinita de fotoliu, a alunecat si a cazut pe spate si i s-a intors capu la 90 de grade. urmarea? un suspin ca-mi placea rau de toto chitara aia si apoi sparta bucati si pusa pe foc. i am not kidding io as fi pus-o pe perete...in nici un caz pe foc
vektor Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Si mie mi s'a intamplat ceva asemanator ... Aveam chitara sprijinita de perete, si a trecut un camion pe strada, zgaltaieli , a cazut pe spate ... si a sarit grifu din suruburi ... fun experience ... :) BTW : I'am schimbat suruburile si nu are nik, doar o zgarietura ...
Guest RipperC Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Pana la urma in disputa "set" vs. "bolt" nu este decat una de tip "Gibson" vs. "Fender", inepuizabila, de altfel! La "thru" este altceva, Gibson, nu prea stiu sa fi adoptat aceasta varianta, Fender da! Sunetul este foarte bun, din cate stiu este ceva special dar care poate fi pus alaturi de celelalte doua fara disputa insa!
ilun Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 daca nu ma insel, darkman a avut un griff rupt la o chitara, a dus-o la grossman, si s-a rezolvat...
comanel Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 mie mi s-a rupt grifful la o chitara. era sprijinita de fotoliu, a alunecat si a cazut pe spate si i s-a intors capu la 90 de grade. urmarea? un suspin ca-mi placea rau de toto chitara aia si apoi sparta bucati si pusa pe foc. i am not kidding seba, nu era chitara aia XL series?? aia care o luasesi de la razvan careia i-ai pus grifu la loc si i-ai vandut-o lu unu cu 2 juma?.. ca falsa la greu sa-mi dau palme... si avea si dozele ruginite
Symbolic Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 nope. chitara aia era geniala ca feeling. intre timp s-a distrus ca n-a avut grija de ea deloc. pacat. chitara aia cu niste doze bune ar fi sunat demential. printre cele mai comode griffuri pe care am pus mana. fara misto. cand i-am dat-o nu falsa si nu avea cine stie ce probleme (mai putin unele zgarieturi etc).
Guest preo Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 fratilor, si eu am crezut ca bolt-on n'are sustain. s'a intamplat ulterior sa ascult un fender ce are cativa zeci de ani vechime. terminati ma cu prostiile. o chitara bolt-on n'are sustain pentru ca idiotul ala n'a stiut sa o faca. se intampla sa faceti confuzia asta pentru ca bolt-on-urile se construiesc cel mai usor si astfel majoritatea produselor pe piata bolt-on au un sustain slab ele in sine fiind niste produse ieftine si proaste. vis-a-vis de asta, chiar citisem un studiu unde se demonstrase ca un bolt-on facut f.f.bine si intr-un anume fel are sustain mai bun decat orice necktrough. ideea de baza e simpla. imbinare diferita => ton diferit. cum iti place, asa chitara iti iei. orice chitara peste 1.500$ suna bine. numai bine cu presupunerile!!
Elethan Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Preo, fizic nu are cum sa aiba o chitara bolt-on sustain mai bun oricat de bine ar fi facuta.Motivul se explica fizic.Gangeste-te la cum vibreaza: o chitara "intreaga" si cum vibreaza o chitara facuta din 2 parti.Conteaza si lemnul foarte mult, asa este, dar in general nu ai sa vezi asa ceva.Si nu zice nimeni ca bolt-on e o solutie proasta .. vorba ta, depinde cat costa.
kovu_tlk Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Mama iar s-au adunat domnii cu urechea fina sa discute cat de bune sunt unele scule. Ca de fiecare data, daca voi faceti diferenta dintre bolt-on si neck-through legati la ochi io ma dau cu capu de monitor pana curg creierii. Numa bine.
Guest preo Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 elethan, nu mai gandi fizic. iti zic sigur ca se poate, fizic vorbind. si in neckthrough sunt 2 bucati, de fapt chiar 3, doar ca sunt lipite, la bolt-on sunt insurubate. exemple: malmsteen - fender bolton, steve vai - ibanez bolton, joe satriani - ibanez bolton. astia oare sunt batuti in cap? si acu sa nu imi zica nimeni ca pentru astia nu e important sustainul ca ma impusc. (corectati'ma daca gresesc) "Why a bolt-on neck in the first place? While some have claimed superiority of glued in (set-neck) guitars, real world experience has shown that a properly designed bolt-on neck is actually better for two important reasons: First, a well designed bolt-on neck design is tonally superior, providing a demonstrably fuller sounding bass response from the instrument. The reason for this is because a glue joint acts as a "wall" to the transference of resonance between two surfaces, and the neck joint is a critical area of resonance. A properly designed bolt-on neck transfers resonance better than a glued in neck. Secondly, instruments with glued in necks are fragile and subject to easy damage, even from changes in weather or humidity."
cearny Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Preo a zis bine. Un neck-thru bun e facut din trei bucati de lemn lipite cu un clei de vreun fel sau altul (facute 'sandwich') - gatul si 'aripile'. Ce am sesizat eu personal e o favorizare a inaltelor in detrimentul mediilor si joaselor. Un bolt-on bun e facut dintr-un gat dintr-o bucata, insurubat pe un corp facut dintr-o bucata. Daca bolt-on-ul e facut bine (insurubarea e foarte ferma si nu 'joaca' deloc), un bolt-on e cert superior, tocmai din motive fizice evidente (lipsa straturilor de clei care actioneaza ca bariere). Un set-neck bun, dupa judecata mea logica, e mai avatajat ca sustain decat de un neck-thru, fiind facut din doua bucati lipite (gatul de corp, ambele fiind in general dintr-o bucata). Dar, intr-adevar, mai fragil (cel putin un forumist va poate spune un horror-story legat de cleiul care lipeste gatul de corp).
Shreder Posted February 17, 2006 Author Posted February 17, 2006 Pana la urma, situatia se prezinta in felul urmator: La bolt on: Advantages Typically cited advantages of bolt-on neck include: Easy and cheap to manufacture and repair; Easy to control: sometimes bolt-on neck includes some sort of adjustment screw that can control neck-to-body angle. Chunkier tone, more controllable resonance, better single note recognizability that makes it appealing to playing lead; Disadvantages Less sustain; Hard access to top frets; La Set In: Advantages Typically cited advantages of set-in neck include: Better sustain; Smoother tone; Usually better access to top frets in comparsion to bolt-on neck; Disadvantages Harder to manufacture, more expensive to produce and harder to repair / service than bolt-on neck; No control over neck-to-body angle: changing it requires disassembling instrument and re-glueing the neck by an experienced luthier;
Shreder Posted February 17, 2006 Author Posted February 17, 2006 Poate in '70 asa statea treaba. Pai mane, fa-ma si pe mine sa inteleg. Am de ales intre 2 tipuri de chitare si nu stiu daca set in este un plus sau un minus. Eu inclin sa cred ca e un minus si as prefera un bolt on, sincer. Oricum asta nu e un considerent important cand trebuie sa alegi o chitara (mai sunt atatea chestii mult mai importante decat lucrul asta). Dar conteaza
prowler Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 elethan, nu mai gandi fizic. iti zic sigur ca se poate, fizic vorbind. haha asta m-a distrat
Elethan Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Preo, nu am zis ca set-neck sau neck-thru sunt dintr-o singura bucata, ci doar ca se comporta in esenta mult mai aproape de ceva facut dintr-o singura bucata.
Adi Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Sustain-ul cel mai lung este la neckthru. Poate nu si cel mai bun. Gatul este din aceeasi bucata de lemn cu portiunea in care sunt prinse bridge-ul si dozele => functioneaza mai bine legea oscilatiilor sustinute. Problema la neckthru este faptul ca aripile, fiind lipite, nu contribuie atat de mult la rezonanta, de unde rezulta ce a spus cearny, o favorizare a frecventelor inalte. O chitara neckthru construita foarte bine, cu lipiturile ca la carte, va avea un sustain foarte placut, in schimb una lucrata mai la mantuiala va suna lung dar subtire. Pana la urma totul revine la calitatea fabricatiei, dar daca e sa o luam fizic ( ca tot va bateti in fizica aici ) sustain-ul lung ( atentie, lung, nu bun ) este favorizat de construtia neckthru. Bineinteles ca intotdeauna vor exista chitare bolt-on cu sustain mai lung decat unele neckhtru-uri. Asta tine, cum am mai zis, de calitatea fabricatiei.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now