www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

String Dampening


Recommended Posts

Guest crazy-b
Posted (edited)

care e cel mai chitaristic mod de a bloca corzile nedorite dintr-un acord gen D(xx0232) sau Dm(xx0231)? nu doar pentru a evita notele care nu fac parte din acord sau rasturnarile neplacute ci si pt a elimina o eventuala rezonanta?

 

dar cand vine vorba de un acord cantat pe corzile din "mijloc"? sa zicem un G in stare directa luat pe corzile 4,3,2 sau ceva similar....

Edited by crazy-b
Posted

1. mana dreapta care muteste corzile groase (cele care nu vrei sa se auda) [aici depinde si de ce si cum canti... la un ritm de funk nu prea ai cum sa faci asta si atunci ... treci la 2.]

2. mana stanga : in cazul in care canti pe "corzile din mijloc" degetul aratator muteste corzile mai subtiri care nu vrei sa se auda (ca si cum ai face un barre numai ca nu apesi pe corzi); pentru corzile mai groase poti folosi degetul mare sau tot aratatorul pentru a atinge usor coarda mai groasa)

3. pana : daca ai un acord pe corzile subtiri, incerci pe cat posibil sa dai cat mai putin cu pana/mana in corzile groase (sau cele care nu vrei sa se auda)

 

sper ca m'am exprimat cum trebuie si ca te'am ajutat sa intelegi cat de cat...

Posted
care e cel mai chitaristic mod de a bloca corzile nedorite dintr-un acord gen D(xx0232) sau Dm(xx0231)? nu doar pentru a evita notele care nu fac parte din acord sau rasturnarile neplacute ci si pt a elimina o eventuala rezonanta?

 

dar cand vine vorba de un acord cantat pe corzile din "mijloc"? sa zicem un G in stare directa luat pe corzile 4,3,2 sau ceva similar....

cel mai chitaristic sau nechitaristic nu-ti ramane decat cu cealalta mana

Posted

Sunt socat ca nu a zis nimeni asta pana acum.

Degetul mare de la mana stanga...

Trebuie sa te antrenezi putin dar e destul de lejer cand tii un acord d sa pui degetul mare de la manga stanga pe primele 2 corzi.

 

Restul variantelor deja au fost zise , asta e cea mai naturala si normala.

Posted
Sunt socat ca nu a zis nimeni asta pana acum.

Degetul mare de la mana stanga...

Trebuie sa te antrenezi putin dar e destul de lejer cand tii un acord d sa pui degetul mare de la manga stanga pe primele 2 corzi.

 

Restul variantelor deja au fost zise , asta e cea mai naturala si normala.

trebuie sa ai mana mare...pt asta.

Posted

Nu e adevarat , eu am niste maini foarte mici , dar prin antrenament pot sa tin pana si note de pe coarda 5(A) cu degetul mare.

Totul se poate face prin antrenament si disciplina.

Guest crazy-b
Posted
1. mana dreapta care muteste corzile groase (cele care nu vrei sa se auda) [aici depinde si de ce si cum canti... la un ritm de funk nu prea ai cum sa faci asta si atunci ... treci la 2.]

2. mana stanga : in cazul in care canti pe "corzile din mijloc" degetul aratator muteste corzile mai subtiri care nu vrei sa se auda (ca si cum ai face un barre numai ca nu apesi pe corzi); pentru corzile mai groase poti folosi degetul mare sau tot aratatorul pentru a atinge usor coarda mai groasa)

3. pana : daca ai un acord pe corzile subtiri, incerci pe cat posibil sa dai cat mai putin cu pana/mana in corzile groase (sau cele care nu vrei sa se auda)

 

sper ca m'am exprimat cum trebuie si ca te'am ajutat sa intelegi cat de cat...

 

problema mai mare e la corzile de deasupra....cele de dedesubt sunt oprite oarecum implicit.....degetul 1 oricum sta acolo....schimband putin unghiul reuseste sa si opreasca corzile cu un drum.....

 

chestia cu degetul mare mi se pare si mie cea mai ok...cel putin la acordurile din prima pozitie ce necesita oprirea corzii 6 sau 6 si 5....desi nu imi place sa folosesc thumb-ul...o consider oarecum o exceptie....ceva de genul degetul mare pe clape negre la pian...

 

m-am inspirat din video-ul lui frusciante...el zicea ca indiferent de intervalul cantat...sau numarul de sunete din acordul x....e cel mai bine sa faci strumming pe toate cele 6 coarde si cele nedorite sa le opresti....printr-o metoda sau alta....de asta am si pus intrebarea....pt ca mi se pare inutil sa "eviti" corzile nedorite...mai devreme sau mai tarziu tot intra in rezonanta si murdaresc acordul....sau daca nu intra le atingi...nu stiu daca se poate dezvolta o asemenea precizie incat sa dai doar pe primele 4 coarde...sau pe cele 3 "din mijloc"....

 

acum sunt pareri si pareri...am vazut in unele metode ca in cazul in care in cifrajul acordului nu apar acele x-uri coarda trebuie evitata si nu "dampen-ita"....

 

e ok de exemplu daca la un G pe coardele 4,3,2 prinzi notele cu degetele 3,2,1....si cu 1 opresti coarda de dedesubt si cu 4 le opresti pe cele de deasupra?

Posted
2. mana stanga : in cazul in care canti pe "corzile din mijloc" degetul aratator muteste corzile mai subtiri care nu vrei sa se auda (ca si cum ai face un barre numai ca nu apesi pe corzi); pentru corzile mai groase poti folosi degetul mare sau tot aratatorul pentru a atinge usor coarda mai groasa)

 

@muse : am spus asta...

 

@crazy-b : depinde si de stilul abordat : frusciante canta ritmuri spre funk si la acest gen mana trebuie sa mearga non stop...

dar daca tu abordezi alt gen (ex. : folk) nu este neaparat necesar efortul de a da cu pana peste toate corzile... depinde de gustul fiecaruia.

Guest crazy-b
Posted (edited)
@muse : am spus asta...

 

@crazy-b : depinde si de stilul abordat : frusciante canta ritmuri spre funk si la acest gen mana trebuie sa mearga non stop...

dar daca tu abordezi alt gen (ex. : folk) nu este neaparat necesar efortul de a da cu pana peste toate corzile... depinde de gustul fiecaruia.

 

gustul meu tinde spre un sound cat mai curat...daca eviti corzile suna mai curat ca nu e chunk-ul ala....ce da o tenta de funk....dar e pericolul sa le atingi pe cele libere....sau sa intre in rezonanta....

 

daca le blochezi suna curat dar totodata mai percusiv.....sper sa ma pot hotari.... :)

 

cautam insa niste sfaturi, indrumari....si probabil...maniere avizate...daca la ch electrica exista asa ceva... :)

 

de aia dintr-un punct de vedere imi place mai mult pianul/instrumentele cu clape...acolo nu ai treaba cu asa ceva....

Edited by crazy-b
Posted (edited)

canta cat mai mult; si vei invata singur sa iti blochezi anumite note nedorite;

 

eu apas cu aratatoru pe o coarda, iar cele de dedesubpt le blochez tot cu el;

sau ceva in genu

 

toate acestea vin cu timpul ... si cu drive :)

 

in fine;

 

am dat doar un exemplu; blochez cand cant cu ce deget apuc ( din reflex) ce coarda vreau "mute" asha ca dai inainte; si vei reusi :)

Edited by Vulgar_display_of_Alex
Posted

degetele , pana , buricul decgetelor , palma (la mana care ciupeste), incontinuu este pe corzi.Numai in momentul cand o coarda /corzi trebuie sa sune nu sunt estompate.

 

Deci problema se pune "viceversa" , ptr cei care nu canta la chitara classica muzica adecvata cu tehnicikle respective.

 

Deci.

 

Cozrile in starea initiala ( in pauza) sunt estompate.Cand se canta unele din corzi sunt lasate sa sune.

Aici e buba voi vreti sa faceti invers cu tehnica de la acustica/classica.

 

Nu stiu cum si cine ce canta dar cand ma pun pe scena cu statie ca lumea , ci gain adecvat daca nu tin mana incontinuu pe corzi suna incontinuu , reglez eu la milimetru sub nivelul critic dar pe scena cum te plimbi se schimba acest nivel , un compresor ajuta dar strica dinamica si asa proasta.

Guest crazy-b
Posted (edited)
degetele , pana , buricul decgetelor , palma (la mana care ciupeste), incontinuu este pe corzi.Numai in momentul cand o coarda /corzi trebuie sa sune nu sunt estompate.

 

Deci problema se pune "viceversa" , ptr cei care nu canta la chitara classica muzica adecvata cu tehnicikle respective.

 

Deci.

 

Cozrile in starea initiala ( in pauza) sunt estompate.Cand se canta unele din corzi sunt lasate sa sune.

Aici e buba voi vreti sa faceti invers cu tehnica de la acustica/classica.

 

Nu stiu cum si cine ce canta dar cand ma pun pe scena cu statie ca lumea , ci gain adecvat daca nu tin mana incontinuu pe corzi suna incontinuu , reglez eu la milimetru sub nivelul critic dar pe scena cum te plimbi se schimba acest nivel , un compresor ajuta dar strica dinamica si asa proasta.

 

asta e mai mult filozofica...la urma urmei....conteaza cum blochezi....indiferent care ar fi...starea asa zis initiala....de asta mi-am si propus sa blochez cat mai eficient...pt ca pe o statie "de apartament" e insesizabil dar cum maresti volumul sau treci la o statie mai puternica...banuiesc ca e mult mai suparator....

 

chestia cu mana care tine pana mi se pare aproape imposibila...mai ales la pasaje de strumming...mai blochez si cu pana cand folosesc corzi libere...si pasaje...sa zic melodice....si pana merge in sus deci nu pot bloca cu interiorul palmei....dar cand e bataie de armonie cum sa blochezi cu mana dreapta?

Edited by crazy-b
Posted
Sunt socat ca nu a zis nimeni asta pana acum.

Degetul mare de la mana stanga...

Trebuie sa te antrenezi putin dar e destul de lejer cand tii un acord d sa pui degetul mare de la manga stanga pe primele 2 corzi.

 

Restul variantelor deja au fost zise , asta e cea mai naturala si normala.

lol asa fac eu mereu, si nu trebuie neaparat sa ai mana mare pt asta.

Posted
asta e mai mult filozofica...la urma urmei....conteaza cum blochezi....indiferent care ar fi...starea asa zis initiala....de asta mi-am si propus sa blochez cat mai eficient...pt ca pe o statie "de apartament" e insesizabil dar cum maresti volumul sau treci la o statie mai puternica...banuiesc ca e mult mai suparator....

 

chestia cu mana care tine pana mi se pare aproape imposibila...mai ales la pasaje de strumming...mai blochez si cu pana cand folosesc corzi libere...si pasaje...sa zic melodice....si pana merge in sus deci nu pot bloca cu interiorul palmei....dar cand e bataie de armonie cum sa blochezi cu mana dreapta?

 

 

La strumming ce sa estompezi , doar daca formula ritmica cere faci palm-muting sa oprest brusc acordul.Da cu mana s5anga las degetele pe corzi la tot ce nu trebuie sa sune .Sunt passaje in pozitii unde nu prea se poate in aceste cazuri artistul face sa rasune intenionat si corzile libere si este interesant.

Indexul maini de pe grif estompeaza mai incontinuu plus degetul mare de sus corzile E6 si A5 cum a scris si colegul , Cum am scris anterior toate degetele si ce mai ai stau pe corzi in pauza daca ai gain-ul mare .Altfel in pauza se inchide volumul sau se reduce la o sensibilitate convenabila.Su decuplez distorsul.Depinde de situatie.

Uni folosesc gate +distors +expansor , mie nu-mi place .Nu le amane nicio dinamica si toti suna ca niste mici Satriani fara cap ,doar ca sa le iasa cate un sweep uita de cantat si de muzica de interpretare de culoare data din coarda si nu de un singur ton in toata lumea asta mare.Maimutareala din greu .

Foarte multe note ce tu le auzi la altii ca si "normale "sunt usor estompate cu palma pe bridge .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.