BCRich Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 (edited) Degetul mare!!! Nu e neaparat! Sunt doua tehnici diferite ca executie si cu acelasi rezultat. Cea cu cautarea 1/2 a corzii se foloseste la chitara clasica. cealalta cu degetul mare iese mai bine pe electrica (pe rece sansele de reusita sunt mai scazute) Pentru incepatori nu o sa dea nici un rezultat pe chitara rece! Legat de treptele naturale, era logic ca se repeta de la tasta 12:) Edited February 9, 2006 by BCRich
BCRich Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Zilele trecute am mai descoperit o tehnica...deci sunt 3 tehnici diferite cu acelasi rezultat.
karpi Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 incerc de prea mult timp sa reproduc doua tipuri de sunete, deja m-am saturat si... help! Prima treaba... este vorba de un anumit sunet foarte inalt care apare in foarte multe de solo-uri. Mi-a iesit si mie odata dar asta pentru ca imi incurcasem degetele printre corzi si nu am nici cea mai mica idee cum s-a intamplat asta e in Exemplul 1a. Exemplul 1b (copyright evilpath ) l-am atasat sa intelegeti mai bine la ce ma refer... In exemplul 2 ... (copyright Marius T )... in timpul bend-ului parca mai rezoneaza o coarda... sau nu?... care-i "figura?" salut ... cauti pe goole Guitar technique ,sau poate gasesti si in limkul dat de colegi , denumirea e aiurea nu poty fi aritficiale armonicele ca doar sunt ale corzilor in oscilatie . Numai ca dfaca lovesti coarda "libera" ai Flaggioletto puternic la pozitiile 4 , 5 , 12 si mai sus se repeta si mai ai si in alte pozitii , am vazut descris pe naet la un site despre ...cred ca in WIKIPEDIA la instrumente cu corzi era si despre asta ,Deci o coarda care oscileaza se " subdivide oscilatia in "noduri" si daca atingi coarda de exemplu la octava ( poz 12 ) coarda va fi impartita in doua si va oscila cu o ctava mai sus si dupa ce iei degetul ramane aceasta , tot asa la un sfert . deci la ditantele cu care se poate imparti 1/2 : 1/ 3 :1/4: 1/5: etc .Acuma fiecare are amplitudine diferita si depinde si de tensiunea corzilor si sustainul corzi ( pe corzile matisate ( cele groase ) efectul e mai mic si nu suna peste tot numai eventual cu distirsionator care amplifica mult armonicele. Tehnica este deci de a subdivide lungimea si va oscila armonica respectiva . Se spune "aritficial " deoarece cu coarda libera mai merge dar daca vrei la octava pe pozitia 13 (Fa2) un flaggioleto e mai greu ...cu mana stanga tii nota (Fa 1) pe pozitia 1 , lovesti coarda cu un deget intre timp ce atingi pozitia 13 cu degetul aratator usor si iei degetul dupa ce coarda suna . (Fa 1 si 2 am luat arbitrar doar pentru ilustrare si sa nu se confunde F1 este Fa JOS F2 este Fa la octave ( sus))) , La canatul normal se intampla aceisai chestie la distanta mica , pana si unghia aratatorului sau pana si buricul degetului mare , practic faci aceiasi chestie cu un deget sau pana atingi coarda penru a o obliga sa sune "subdiviziunea", " nodul" si cu celalalt eget sau pana ciupesti ( lovesti) . Am scris sau sau caci depinde de directia de ciupire lovire. La chit bass atingi cu degetul mare si ciupesti cu degetul mijlociu , dar in pozitiile asta de cantat " normal " oriunde nu va suna orice ton numai cele cere sunt in " nod" Cam asa pot sa ati explic . Deci , atingere in " nod " de oscilatie in timp ce ciupesti sau lovesti coarda cu a doua mana sau alt deget de la aceiasi mana in cazul cand nu este vorba de coarda libera si indepartarea degetului de pe " nod" instantaneu sau foarte repede dupa ciupire. In site-ul despre care am spus erau punctele de nod si puteai sa le inveti sa canti chiar o melodie , dar cu rabdare poti face si tu harta acestor puncte. cei naturali sunt 5-7-12-17-19-24 la electrica si la Acustica ?
John Petrecce Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Subscriu la ce a spus Karpi. Dar tehnica asta se potriveste oricum mai bine pe chitara electrica avand sustain mai bun . Pentru cine a intrebat primul mi s-a parut mai la indemana lui sa foloseasca degetul mare chiar ca asa poate face flagiolete si pe clasica (doar omul vrea sa invete).Pe electrica nu cnteaza prea mult momentil cand atingi coarda(instantaneu, in sec urmatoare,etc) cu degetul (care doresti :mare;mic; de la picior:)etc) cu bend/fara; vibrato,etc, impoprtant e sa se respecte nodurile de octava spuse de karpi.
thedarkdream Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 cu un gain ridicat se pot face NATURAL HARMONICS in multe locuri intre pozitiile 2-4. Ideea e ca pt cele artificiale, este foarte bine ca si cu coarda libera si tinand un deget pe casuta 12, daca atingem cu degetul de la mana dreapta unde ar fi pozitia 24 iese acelasi sunget... tot pe rincipiul divizarii. Dar in mod normal degetukl mare il vom atinge pe undeva pe unde sunt dozele... (well, usually.)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now