www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted
Din pacate, internetul nu reda tonul vocii - asa ca nu mi-e clar daca e spus in gluma sau nu.

 

Ideea era ca link-ul ti l-am dat ca lectura ajutatoare.

Si explica-mi cum vine asta cu "o doza cu semnal mic din bridge e dominata de doza de la neck", ca nu mi-e clar ce vrei sa spui.

 

Te referi la faptul ca atunci cand treci de la neck la bridge ai diferenta de volum intre doze ? Asta o rezolvi ajustand inaltimea la care stau.

Sau ca nu suna bine cand le combini ???

 

 

Pai dupa cum bine stii corzile au o amplitudina mult mai mare a oscilatiilor la doza de neck. De aceea producatorii fac de obicei dozele de bridge ceva mai hot decit cea de neck. In practica perechile de doze vintage au "problema" asta, ca atunci cind treci de la neck la bridge, ptr un solo de ex, semnalul pare ca scade foarte mult, si se aude mai incet. Electronic nu sint diferente foarte mari, dar armonicile spun altceva urechilor, si le pacalesc. De aia a avut asa mare succes Dimarzio atunci cind a inventat doza Super Distortion. Se pare ca atunci cind a aparut, toata lumea o dorea, si era cel mai tare lucru ever. Gibson a raspuns cu setul 490R/498T, care mi se pare super echilibrat.

Atunci cind am schimbat 498T (approx. 14 kohmi ) cu WCR Goodwood (9,5 kohmi) am fost incintat de cit de bine se potrivea cu ce cautam eu, dar 490R era prea loud pentru noua doza de bridge. De atunci n-am mai pus nici o doza in neck care sa treaca de 8 kohmi ca sa nu mai am efectul asta. Pentru ca asa m-am invatat si asa imi place sa fie raportul intre ele, nu ca ar fi o metoda buna si cealalta proasta.

Faptul ca ajustezi inaltimea dozei modifica si nivelul si tonul. Pentru mine e prea mare compromisul la ton. Adica diferente de volum sint mici la ajustarea inaltimii, dar cele de ton sint foarte mari.

Guest Legion
Posted

@George

 

OK, am inteles la ce te referi.

 

Nah, ideea mea era ca atunci cand combini o doza "hot" din bridge cu una mai subtire la neck si le folosesti simultan suna cam la fel ca atunci cand folosesti numai doza din neck. Ma refer la combinatii gen 8 kilo-ohmi la neck si 14 kilo-ohmi la bridge.

 

Pt motivul acesta eu personal sunt impotriva acestei practici - imi place sa am un ton util pe pozitia din mijloc. Evident, vorbesc doar in numele meu.

 

Si acuma revenind on-topic - pe bune, asemenea topic-uri nu-si au rostul fara inregistrari.

Posted
@George

 

OK, am inteles la ce te referi.

 

Nah, ideea mea era ca atunci cand combini o doza "hot" din bridge cu una mai subtire la neck si le folosesti simultan suna cam la fel ca atunci cand folosesti numai doza din neck. Ma refer la combinatii gen 8 kilo-ohmi la neck si 14 kilo-ohmi la bridge.

 

Pt motivul acesta eu personal sunt impotriva acestei practici - imi place sa am un ton util pe pozitia din mijloc. Evident, vorbesc doar in numele meu.

 

Si acuma revenind on-topic - pe bune, asemenea topic-uri nu-si au rostul fara inregistrari.

 

Eu de obicei rezolvam tonul de middle din volumul dozei de neck. Dau mai incet doza de neck si ma si avantajeaza ca scade un pic volumul, imi lasa loc de drive cind trec pe bridge :) Cred ca asa au gindit-o si Gibson.

 

Cu inregistrarile e prea greu. Cine sta sa isi schimbe doza de la chitara de atitea ori?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.