www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

M-ar interesa sa modific un Blade Texas Standard Pro. E o chitara care ca si constructie, finisaje este peste multe serii americane (comparat cu highway, american standard si deluxe) - cel putin asta e parerea mea - griful este foarte usor, actionul nesimtit de mic cu 0.10, tastarea foarte ingrijita, finisajele ireprosabile. Momentan am pe ea doze Fender SCN care suna bine, dar parca le lipseste ceva. Acustica si sustainul chitarii sunt foarte bune si cred ca problema este cu dozele care nu sunt cea mai buna optiune pentru chitara asta. Aceleasi doze pe alta chitara suna mai bine. Ce m-ar interesa ar fi care credeti ca ar fi cele mai potrivite doze pentru un sound de blues si de clean foarte bun (ceva gen Dire Straits, SRV etc). Deasemenea m-ar interesa la ce alte componente ale chitarii s-ar putea umbla pentru a obtine o imbunatatire semnificativa a sunetului. Sunt dispus sa investesc ceva bani in ea, dar bugetul nu este totusi nelimitat asa ca va rog nu veniti cu solutii foarte exotice. Rog pe cei care nu stiu decat din auzite sa nu se bage, m-ar interesa parerea unora care au trecut prin faza asta de a schimba de cateva ori electronica si altele pana au gasit tonul.

 

Specificatiile actuale ale chitarii: North American Alder Body, Hard Rock Maple Neck with Rosewood Fingerboard, Fender SCN Pickups, Vintage Style Tremolo, Vyntage Style Tuners.

 

Multumesc

Posted
  Blackthorn said:
M-ar interesa sa modific un Blade Texas Standard Pro. E o chitara care ca si constructie, finisaje este peste multe serii americane (comparat cu highway, american standard si deluxe) - cel putin asta e parerea mea - griful este foarte usor, actionul nesimtit de mic cu 0.10, tastarea foarte ingrijita, finisajele ireprosabile. Momentan am pe ea doze Fender SCN care suna bine, dar parca le lipseste ceva. Acustica si sustainul chitarii sunt foarte bune si cred ca problema este cu dozele care nu sunt cea mai buna optiune pentru chitara asta. Aceleasi doze pe alta chitara suna mai bine. Ce m-ar interesa ar fi care credeti ca ar fi cele mai potrivite doze pentru un sound de blues si de clean foarte bun (ceva gen Dire Straits, SRV etc). Deasemenea m-ar interesa la ce alte componente ale chitarii s-ar putea umbla pentru a obtine o imbunatatire semnificativa a sunetului. Sunt dispus sa investesc ceva bani in ea, dar bugetul nu este totusi nelimitat asa ca va rog nu veniti cu solutii foarte exotice. Rog pe cei care nu stiu decat din auzite sa nu se bage, m-ar interesa parerea unora care au trecut prin faza asta de a schimba de cateva ori electronica si altele pana au gasit tonul.

 

Specificatiile actuale ale chitarii: North American Alder Body, Hard Rock Maple Neck with Rosewood Fingerboard, Fender SCN Pickups, Vintage Style Tremolo, Vyntage Style Tuners.

 

Multumesc

Daca nu suna ( cea ce nu prea pot sa cred ) vinde-o si cumpara-ti o chitara care-ti place .

 

Ptr blues merge orice sound , de la bridge telecaster pana la GibsonLP dar si orice alta scandura uscata .

Posted
  karpi said:
Daca nu suna ( cea ce nu prea pot sa cred ) vinde-o si cumpara-ti o chitara care-ti place .

 

Ptr blues merge orice sound , de la bridge telecaster pana la GibsonLP dar si orice alta scandura uscata .

 

Arpi nu am spus ca nu suna, problema e ca pe mine ma intereseaza un sound anume. Am probat-o cu un Fender American Deluxe pe acelasi amp. aceleasi setari si mi-a placut mai mult cum suna Blade-ul. Dozele sunt Fender SCN si pe una si pe alta si sunt reglate cam la ceeasi inaltime, ambele chitari au corpul din arin si tastiera din palisandru. Blade-ul avea mai mult sustain si parca mai mult sound decat Fenderul. Fenderul suna mai bine pe distors pentru ca avea humbucker pe spate, in rest, dupa parerea mea Blade-ul il depasea clar. Ce mi s-a parut a fost ca ii mai trebui ceva mai multa caldura si medii inalte. Din ce am ascultat pe net cele mai apropiate doze de la Fender de ce vreau eu ar fi Texas Special in combinatie cu corp de frasin. Ce vreau eu sa stiu e daca mai sunt si alte doze care sa sune ceva genul ala sau mai bine si ce alte lucruri as mai putea schimba pentru a imbunatati sunetul chitarii (bridge-ul, nutul, cheile etc) si in ce masura se merita, daca schimbarea nu se simte relativ usor as prefera sa o las asa, oricum dozele pot face o diferenta majora in soundul unei chitari si de acolo as incepe.

Posted
  Blackthorn said:
Arpi nu am spus ca nu suna, problema e ca pe mine ma intereseaza un sound anume. Am probat-o cu un Fender American Deluxe pe acelasi amp. aceleasi setari si mi-a placut mai mult cum suna Blade-ul. Dozele sunt Fender SCN si pe una si pe alta si sunt reglate cam la ceeasi inaltime, ambele chitari au corpul din arin si tastiera din palisandru. Blade-ul avea mai mult sustain si parca mai mult sound decat Fenderul. Fenderul suna mai bine pe distors pentru ca avea humbucker pe spate, in rest, dupa parerea mea Blade-ul il depasea clar. Ce mi s-a parut a fost ca ii mai trebui ceva mai multa caldura si medii inalte. Din ce am ascultat pe net cele mai apropiate doze de la Fender de ce vreau eu ar fi Texas Special in combinatie cu corp de frasin. Ce vreau eu sa stiu e daca mai sunt si alte doze care sa sune ceva genul ala sau mai bine si ce alte lucruri as mai putea schimba pentru a imbunatati sunetul chitarii (bridge-ul, nutul, cheile etc) si in ce masura se merita, daca schimbarea nu se simte relativ usor as prefera sa o las asa, oricum dozele pot face o diferenta majora in soundul unei chitari si de acolo as incepe.

 

Combinatia de "sunet " vine din si din statie+filtru de ton +boxa ( rezonantele boxei)

pe langa masa si rezonanta corpului .

 

Chitarele Fender Strat care au sunetul specific si "bun" sunt cu minim de material "scobit" ptr locasul dozelor .Acest lucru ii da timbru -sustain -attack.

Cele mai multe American Standard au o cavitate mare scobita ca sa incapa orice fel de doze , acest lucru strica din soundul "specific" strica sutainul si inchide timbrul.

 

Cel mai frumos suna un Strat pe VOX AC 30

Posted
  karpi said:
Combinatia de "sunet " vine din si din statie+filtru de ton +boxa ( rezonantele boxei)

pe langa masa si rezonanta corpului .

 

Chitarele Fender Strat care au sunetul specific si "bun" sunt cu minim de material "scobit" ptr locasul dozelor .Acest lucru ii da timbru -sustain -attack.

Cele mai multe American Standard au o cavitate mare scobita ca sa incapa orice fel de doze , acest lucru strica din soundul "specific" strica sutainul si inchide timbrul.

 

Cel mai frumos suna un Strat pe VOX AC 30

 

Blade-ul meu e scobit exact cum ai spus tu, dar si Fenderul e la fel. De probat le-am probat pe amandoua pe un amp Vox AC50CPH si cabinet Marshall 4x12 cu Celestion T75. Problema e ca am intalnit si alte Fender la fel de scobite care sunau mai bine, dar aveau alte doze. un exemplu ar fi un strat mexic din seria Classic Player 60 cu doze Custom Shop 69 care se apropia de ce as fi vreut eu ca sunet. Mie chitara imi place mult chitara, dozele mi se pare ca nu raspund asa cum mi-as dori eu, parca nu au suficient caracter si nu dau frecventele pe care mi le-as dori eu sa le dea.

Posted

daca ti-a intrat in cap ca vrei sa schimbi dozele.schimba-le.Incepe cu Texas Special sau cu Fralin Vintage Hot,cel mai probabil ca iti va rezolva problema.Dozele noiseless de la Fender sunt fara viata.

Sa nu iti para rau dupa frasini,fiindca nicio chitara din frasin n-am auzit care sa-mi fi placut,nici frasin usor,nici frasin de mlastina,si in general.Frasinul NU e pentru instrumente.In 1976 Fender a trecut la frasin,fiindca a gasit un furnizor care avea mult si dadea ieftin,si fiindca desteptii din conducere,care nu aveau treaba cu muzica si sunetele,s-au gandit ca Gibson castiga teren fiindca fac chitari mai grele :)

Posted (edited)
  midnight rider said:
daca ti-a intrat in cap ca vrei sa schimbi dozele.schimba-le.Incepe cu Texas Special sau cu Fralin Vintage Hot,cel mai probabil ca iti va rezolva problema.Dozele noiseless de la Fender sunt fara viata.

Sa nu iti para rau dupa frasini,fiindca nicio chitara din frasin n-am auzit care sa-mi fi placut,nici frasin usor,nici frasin de mlastina,si in general.Frasinul NU e pentru instrumente.In 1976 Fender a trecut la frasin,fiindca a gasit un furnizor care avea mult si dadea ieftin,si fiindca desteptii din conducere,care nu aveau treaba cu muzica si sunetele,s-au gandit ca Gibson castiga teren fiindca fac chitari mai grele :)

 

Multumesc de raspuns Rares. De la tine si de la Arpi asteptam in primul rand o parere, dar nu numai.

 

O sa incerc sa iau un set de Texas Special ca Fralin e cam greu de gasit in Europa si daca il gasesti e cam scump. Mie imi place sunetul de frasin in combinatie cu gatul si tastiera din artar, am un Telecaster construit dupa reteta asta si suna genial.

 

Dupa ce am ascultat un test de pe net Vintage Hot mi s-au parut cam cele mai apropiate de soundul pe care il caut, dupa ele Texas Special. In acel test au fost testate doze de la Fralin, Lollar si Fender CS. Lollar nu mi-au placut, de la Fralin mi-a placut Vintage Hot, iar de la Fender Texas Special si CS69. Vreau ceva mai multa caldura in sunet si cred ca o sa merg pe Texas Special pentru ca Fralin e greu de gasit la noi.

 

Ai idee daca aduce cineva Lindy Fralin in Romania si daca da cam la ce bani?

 

Dupa ce schimb dozele crezi ca ar mai fi ceva de schimbat care sa faca o diferenta majora de sunet si sa merite schimbat?

Edited by Blackthorn
Posted (edited)
  midnight rider said:
daca ti-a intrat in cap ca vrei sa schimbi dozele.schimba-le.Incepe cu Texas Special sau cu Fralin Vintage Hot,cel mai probabil ca iti va rezolva problema.Dozele noiseless de la Fender sunt fara viata.

Sa nu iti para rau dupa frasini,fiindca nicio chitara din frasin n-am auzit care sa-mi fi placut,nici frasin usor,nici frasin de mlastina,si in general.Frasinul NU e pentru instrumente.In 1976 Fender a trecut la frasin,fiindca a gasit un furnizor care avea mult si dadea ieftin,si fiindca desteptii din conducere,care nu aveau treaba cu muzica si sunetele,s-au gandit ca Gibson castiga teren fiindca fac chitari mai grele :)

 

Exact

 

acest lucru am vrut sa-l spun si eu , ce am observat la unele modele "American Standard " si asemanatoare ca sa compenseze masa ce lipsea din cauza gauri mari , au pus lemn mai greu .Sau invers cum spune Rares acest lemn au avut si au incercat sa aduca rezonanta in zona "Strat" , dar asa ciobaneste si repede sa vina banul ,

 

Mai era si era disco , nu conta cu ce se batzaie spiridusi in background chitzaind pe coarda D cu un phaser . Iar dup aacea ElectroPop n-a folosit chitara , sau daca da tot felu de ciudatenii electronice ...nu trebuiau chitare pe piata .

 

Sunt si eu de aceiasi parere, poti sa schimbi dozele dar doza nu schimba mult !! intre doze sunt diferente de nuante in semnalul captat .Corpul da sunetul rezonanta lui hotareste timbrul final .

 

Degeaba pui Neumann U47 in fata uneui viori ordinare ieftine care nici macar calitatea materialuli nu-l respecta nu va suna ca si un Stradivarius !!

 

ca sa mai dau un exemplu usor de inteles , degeaba-i pun lui Joe Cocker un microfon Suhre exact cu reglajele pentru Freddy Mercury n-o sa sune vocea lui nicidata altfel .

 

Ce se poate face electronic . tai inaltele si dai bass . DAR sa scoti inalte ( armonice ) din nimic din ceva inexistent nu se poate !!!

 

plus alte probleme de elecrtroacustica care face imposiibila imitatia ( sintetizarea) unui instrument .Pianul Yamaha are 27 de blocuri oscilatoare FM ,prin Heterodinare se obtin tonurile si armonicele spexifice fiecarei corzi ( grupe de corzi ) imitatnd atat anvelopa "velocity" cat si dinamica "velocity " ale armonicelor , cu un algoritm complex si "secret" . Cu asa ceva s-ar putea imita cam orice ton de chitara .

 

Ca s intelegi mai bine , un ton cu o caracteristica de exemplu pe coarda D , suna altfel decat acelasi ton pe coarda E sau pe coarda G , alte armonice alta estompare , si este vorba de aceiasi inaltime de ton .

 

Caracteristica tonului de chitara pe coarda E6 este alta deacta pe e1 .

 

Deci daca facem un algoritm complex ce imita coarda E6 acesta nu-i valabil pentru coarda e1 .

 

Tot asa si la chitara electrica degeaba schimb doza si timbru cu un EQ , algoritmul produceri sunetului nu-l pot schimba .

 

Anumite armonice vor fi scoase in evidenta altele vor fi atenuate , timpul de aparitie acestora precum cel al atenuari se scjimba de la pozitie la pozitie pe frettboard , precum si in functie de coarda ( caum am explicat anterior)

 

In cel mai bun caz poat imita cu o doaza si un reglaj de ton O SINGURA NOTA PE O SINGURA POZITIE !!!!

 

cum m-am departat de aceasta nota unde am reusit sa reglez un ton ( timbru) acest ton se altereaza pierde caracteristicile acelui TON ,

 

DE CE ?

 

pentru ca doza sau filtrul reglat nu "vine " si nu se regleaza automat si pentru alte pozitii de pe chitara .

 

ca sa faci tonul dorit folosesti un filtru TB ( trece banda ) cu o latime de 1/2 octava , cum iesi din acest filtru in jos sau in sus ai pierdut soundul reglat !!

 

Dozele sunt ca si un filtru TB !!

 

( luccru ce-l incearca sa-l faca un al;gorit complex la acel sintetizator de pian amintit .Se imita in functie de inaltimea tonului timbrul grupelor de corzi de pe octava respevtiva , dar la chitara se pot intampla schibari mari chiar in spatiul sonor de o singura octava !!)

 

Edited by karpi
Guest Legion
Posted
  midnight rider said:
daca ti-a intrat in cap ca vrei sa schimbi dozele.schimba-le.Incepe cu Texas Special sau cu Fralin Vintage Hot,cel mai probabil ca iti va rezolva problema.Dozele noiseless de la Fender sunt fara viata.

Sa nu iti para rau dupa frasini,fiindca nicio chitara din frasin n-am auzit care sa-mi fi placut,nici frasin usor,nici frasin de mlastina,si in general.Frasinul NU e pentru instrumente.In 1976 Fender a trecut la frasin,fiindca a gasit un furnizor care avea mult si dadea ieftin,si fiindca desteptii din conducere,care nu aveau treaba cu muzica si sunetele,s-au gandit ca Gibson castiga teren fiindca fac chitari mai grele :)

 

Mhm, si totusi din ce lemn erau facute Telecaster-ele din anii '50 si Stratocaster-ele in perioada 54-56 ?

Sa inteleg ca alea erau instrumente proaste ?

Posted

http://www.bothner.co.za/articles/bodywoods.shtml

 

 

Ash si Alder

 

amandoua sunt bune , dar Alder este mai bun .

 

Basswood ar fi cel mai slab ca si calitate .

 

 

 

wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Stratocaster

 

'......Artist Series models (Eric Clapton and Buddy Guy signature guitars), the first tone is a presence circuit which cuts (or boosts) treble and bass frequencies, affecting all the pickups; the second tone is an active midrange booster which boosts the midrange frequencies up to 25dB (or 12dB), giving a richer, fatter sound, almost identical to a full-sized humbucking pickup...." !!!!!!!!!!

 

http://www.mijguitar.com/Templates/Guitar%20Body%20Woods.htm

Guest Legion
Posted (edited)

@karpi - eram sarcastic (asta in caz ca raspunsul imi era adresat)

 

Si nu prea pot sa inteleg afirmatii de genul "alder/mahon/etc e mai bun". Pentru ca pana la urma gusturile sunt subiective.

 

Inca o chestie - dozele de chitara NU SUNT un filtru trece-banda, sunt un filtru trece-jos de gradul doi !!

 

LE - Si ca sa fiu on-topic, ai putea in primul rand sa schimbi potentiometrele.

 

Cel mai probabil le ai de 250k (cam asta e standardul pe Strat-uri). Ai putea sa incerci valori mai mari (adica 500k sau chiar 1Meg). Ai putea sa schimbi condensatorul de la potentiometrele de ton, sa incerci diverse valori - asta iar va schimba tonul si numai tu poti sti care iti place mai mult.

 

O chestie pe care am facut-o si mi se pare foarte faina e sa pun control de ton si pe doza de la bridge - mi se pare ca suna mult mai bine asa (evident, in opinia mea).

 

Referitor la doze, daca iti plac asa de mult Texas Special - ia-le si cu asta basta :)

Edited by Legion
Posted
  Legion said:
@karpi - eram sarcastic (asta in caz ca raspunsul imi era adresat)

 

Si nu prea pot sa inteleg afirmatii de genul "alder/mahon/etc e mai bun". Pentru ca pana la urma gusturile sunt subiective.

 

nu intelegi pentru ca nu ai incercat sau cantat pe chitare din diferite esente si diferite moduri de constructie nu le-ai comparat pe aceiasi statie in aceiasi sesiune una dupa alta comparand tot ce se poate ,si/sau nu ai cantat /studiat mai multe genuri/stiluri de muzica care implica diferite sonoritati diferite tonuri caracteristice.

 

Gusturile se pot discuta dupa ce ai reusit sa " pui" un ton bun intr-o piesa ( mix) .In momntul cand se cere integrarea unui sound intr-o piesa intervine gustul si atuncea alegi din mai multe posibilitati cea ce dupa gustul tau ar fi cel mai OK .Apoi ascultatorii vor decide daca este estetic sau nu.

Guest Legion
Posted (edited)
  karpi said:
nu intelegi pentru ca nu ai incercat sau cantat pe chitare din diferite esente si diferite moduri de constructie nu le-ai comparat pe aceiasi statie in aceiasi sesiune una dupa alta comparand tot ce se poate ,si/sau nu ai cantat /studiat mai multe genuri/stiluri de muzica care implica diferite sonoritati diferite tonuri caracteristice.

 

Gusturile se pot discuta dupa ce ai reusit sa " pui" un ton bun intr-o piesa ( mix) .In momntul cand se cere integrarea unui sound intr-o piesa intervine gustul si atuncea alegi din mai multe posibilitati cea ce dupa gustul tau ar fi cel mai OK .Apoi ascultatorii vor decide daca este estetic sau nu.

 

Multe cuvinte, putine idei.

Daca tu (si nu numai tu) consideri ca esti posesorul adevarului absolut in materie de ton, ma bucur pt tine.

 

Eu prefer sa fiu mai modest si sa consider ca singurul lucru pe care il stiu e ce imi place MIE. Si ma gandesc mereu ca un lucru care pe mine ma entuziasmeaza pe altul il lasa complet rece.

 

Ca sa nu mai spun ca sunt complet fascinat de telepatia ta. Cum de ai ghicit ca "nu am incercat sau cantat pe chitare din diferite esente si diferite moduri de constructie nu le-am comparat pe aceiasi statie in aceiasi sesiune una dupa alta comparand tot ce se poate ,si/sau nu am cantat /studiat mai multe genuri/stiluri de muzica care implica diferite sonoritati diferite tonuri caracteristice" ???

Povestea vietii mele, nu alta :) As putea jura ca ma cunosti de undeva, nu alta.

Edited by Legion
Guest Legion
Posted

@Blackthorn

 

Na, ca mi-am mai adus aminte de o chestie.

Ai putea sa te joci cu niste potentiometre push-pull, sa faci tot soiul de smecherii gen : bridge + neck, bridge + mid + neck, sa combini dozele in serie in loc de in paralel, sa incerci sa combini doze aflate in antifaza, etc

 

Chiar nu vad de ce ar trebui sa te limitezi la schema electrica stoc.

Posted

Inca o chestie - dozele de chitara NU SUNT un filtru trece-banda, sunt un filtru trece-jos de gradul doi !!

 

cu aceasta afirmatie ai spus totul

 

"....Ca sa nu mai spun ca sunt complet fascinat de telepatia ta. Cum de ai ghicit ca "nu am incercat sau cantat pe chitare din diferite esente si diferite moduri de constructie nu le-am comparat pe aceiasi statie in aceiasi sesiune una dupa alta comparand tot ce se poate ,si/sau nu am cantat /studiat mai multe genuri/stiluri de muzica care implica diferite sonoritati diferite tonuri caracteristice" ??? ..."

 

altfel intelegeai

 

http://www.acmeguitarworks.com/Strat_Picku...nd_Clips_W1.cfm

 

linkul ptr colegul nostru ca sa ascullte diferite doze ..

 

http://buildyourguitar.com/resources/lemme/

 

iata si filtrul tau "trece jos de gradul doi " ???

 

 

Posted
  Legion said:
Mhm, si totusi din ce lemn erau facute Telecaster-ele din anii '50 si Stratocaster-ele in perioada 54-56 ?

Sa inteleg ca alea erau instrumente proaste ?

nu,nu erau proaste,DOAR CA MIE NU IMI PLACE CUM SUNA UN STRAT DIN 54-56.SI DA,AM INCERCAT PERSONAL !!!!

iar toate telecasterele care mi-au placut din anii 50 erau din arin.

si stratul din 54 al lui Joe Bonamassa e din arin,l-am intrebat.si mi-a spus ca si cel al lui Eric Johnson e tot din arin.

Guest Legion
Posted

@karpi

 

Am impresia ca ma confunzi. Nu stiu exact cu cine sau cu ce, dar mi se pare ca ma confunzi.

Daca ai ceva de zis, vino cu argumente.

 

Tie ti se pare ca graficul ala reprezinta un filtru trece-banda ? Pentru ca eu vad un filtru trece-jos.

 

Si sunt familiar cu ambele pagini la care m-ai trimis, multumesc.

 

@midnight rider

 

Nu e nevoie de nervi. Si oricum, pana la urma tot la o chestie de gusturi personale se reduce totul.

Unora nu le plac instrumentele din frasin. Altora le plac.

De aia imi displac afirmatiile de genul "instrumentele din materialul X sunt proaste" (evident, nu vorbesc de chitari de 100 de dolari facute din placaj). Atat si nimic mai mult.

Guest Legion
Posted
  midnight rider said:
Frasinul NU e pentru instrumente.

 

O generalizare (un pic cam) abuziva.

Nu crezi ? :)

 

Oricum, nu vad de ce discutia ar trebui sa degenereze intr-un (nou) conflict.

Posted

Asta ca Swamp Ash este pentru bucatarii si,eventual,mobilier de barci am citit-o intr-un articol din Guitar Player de prin 92-93,promit ca am sa caut revista,ca m-am lovit de ea recent ,articol intitulat "Summit of Guitar Builders",si fraza ii apartine sau lui Paul Reed Smith sau lui John Page,primul sef de la Fender Custom Shop.

Iar George Gruhn zice intr-o carte pe care o am in fata urmatoarele "few bodies were made of ash,especially in the early '50 s.Starting with 1957,all stratocasters were made of alder with one piece maple neck" Iar Ashul din prima perioada nu se compara cu cel din anii '76-'79,care era mut complet si foarte greu.

Posted (edited)
  Legion said:
@karpi

 

Am impresia ca ma confunzi. Nu stiu exact cu cine sau cu ce, dar mi se pare ca ma confunzi.

Daca ai ceva de zis, vino cu argumente.

 

Tie ti se pare ca graficul ala reprezinta un filtru trece-banda ? Pentru ca eu vad un filtru trece-jos.

 

Si sunt familiar cu ambele pagini la care m-ai trimis, multumesc.

 

 

 

 

 

este vorba despre doza ca si ciruit oscilant impreuna cu capacitatile respective

 

schema echivalenta un frumos circuit oscilant care are un raspuns trece banda .

 

Pe iesire sarcina este compusa din filtru de gradu doi .. Rezisttenta ohmica serie +condensator la masa ( un integrator ) apoi reteaua externa -> capacitatea cablului de chitara si rezistenta de intrare a statiei .

 

 

 

fi atent la cea ce citesti

Nu doza ci sarcina pe care lucreaza doza este un filtru trece jos , asta-i problema sa reducem capacitatea parazitara a cablului si sa marim rezistenta ( impedanta) de intrarare a statiei .pentru ca filtrull "extern" sa aiba cat mai putin efect si sa nu taie inaltele.

Tot din aceasta cauza la Strat doza bridge nu are reglaj de "Tone" ca sa ramana inaltele .

 

probleme descrise si discutate de mai multe ori pe rgc.ro

Edited by karpi
Guest Legion
Posted
  midnight rider said:
Asta ca Swamp Ash este pentru bucatarii si,eventual,mobilier de barci am citit-o intr-un articol din Guitar Player de prin 92-93,promit ca am sa caut revista,ca m-am lovit de ea recent ,articol intitulat "Summit of Guitar Builders",si fraza ii apartine sau lui Paul Reed Smith sau lui John Page,primul sef de la Fender Custom Shop.

Iar George Gruhn zice intr-o carte pe care o am in fata urmatoarele "few bodies were made of ash,especially in the early '50 s.Starting with 1957,all stratocasters were made of alder with one piece maple neck" Iar Ashul din prima perioada nu se compara cu cel din anii '76-'79,care era mut complet si foarte greu.

 

Tare m-as mira ca Paul Reed Smith sa fi zis asa ceva despre chitarile facute din frasin. Si asta e motivul. Sau cine stie, s-o fi razgandit intre timp.

Cat despre Fender Custom Shop, pe site-ul lor au destul de multe modele din frasin. Majoritatea Telecaster, dar si Stratocaster.

 

Si sincer, opiniile unor oameni (chiar si experti) trebuie luate cu o oarecare rezerva.

Sa nu uitam ca atunci cand Fender a scos Telecaster-ul pe piata, multi au ras de o chitara care arata ca o vasla si n-avea corp acustic ...

 

Si nu cred ca trebuie condamnat un material doar pt ca anumiti producatori fac (sau au facut) chitari proaste folosindu-se de el. Asa cum nu toate chitarile din mahon/arin/artar/etc suna bine ...

 

Oricum, tot respectul pt un om care face efortul sa se documenteze. :)

 

@karpi

 

Ori glumesti, ori e nevoie sa te mai documentezi.

 

Pe graficul ala, vad raspunsul in frecventa scade tot mai mult pe masura ce frecventele depasesc f0.

Dar la frecventele inferioare bandei, nu e nici un raspuns negativ. Deci NU LE RESPINGE !!!!

Asadar, e un filtru trece-jos !!!

Ce, filtrele trece-jos n-au voie sa aiba o rezonanta ???

 

Pe grafic e clar ca lumina zilei - frecventele inferioare bandei sunt lasate sa treaca neafectate. Cum poate asa ceva sa constituie un filtru trece-jos, nu pot sa inteleg.

Posted (edited)

Asadar, e un filtru trece-jos !!!

Ce, filtrele trece-jos n-au voie sa aiba o rezonanta ???

Pe grafic e clar ca lumina zilei - frecventele inferioare bandei sunt lasate sa treaca neafectate. Cum poate asa ceva sa constituie un filtru trece-jos, nu pot sa inteleg.

 

 

Ai dreptate au rezonanta , nu am fost atent le ce scrie lateral pe axa Y pe graficele din acest articol

 

am cautat repede pe net si am dat de grafice ca sa nu mai desenez si simulez

 

Graficul acela cam neglijeaza basii considera parte de jos lineara si nu poate fi .

 

cam asa arata banda de trecere am ales valori apropiate doar ptr forma graficului , nu gasesc siteul cu inductanta bobinelor de doze.

 

 

am luat rezistenta bobinei 6K si capacitatea paralela 40nF

bobina alimentata cu semnal de la o alta bobina exact cum masoara si in articol ,

Oricum circuitul complect de masurare seamana cu trafurile de FI din aparatele radio .Trece banda .

 

daca ar functiona linear in partea de bass cine ar mai vorbi de cate joase si ce fel au dozele sale , cei -3dB o fi mai jos dar subbas nu cred ca reda ..

 

daca masori cu un analizor de spectru soft prin placa de sunet vei primi acelasi curba de raspuns , luand in considerare si limitarea placi de sunet in partea de joase .

 

alta simulare de data asta alimentez printr-o rezitenta mare

 

dintr-un alt articol un grafic aproximativ

 

 

si o schema cu care nu prea sunt de acord dintr-un studiu foarte amanuntit al dozelor , alimentarea bobinei ar fi o problema la simulare cum consideram partea rezistiva , iar capacitatea nu are rezistenta serie ci pierderile sunt o rezistenta in paralel ..

 

 

Edited by karpi
Guest Legion
Posted

Karpi, poti sa imi zici si mie de unde ai luat graficele alea ?

 

Nu le contest, vreau doar sa ma mai documentez :)

Eventual imi poti zice intr-un PM, pt ca am deviat mult off-topic.

Posted
  karpi said:
Exact

 

acest lucru am vrut sa-l spun si eu , ce am observat la unele modele "American Standard " si asemanatoare ca sa compenseze masa ce lipsea din cauza gauri mari , au pus lemn mai greu .Sau invers cum spune Rares acest lemn au avut si au incercat sa aduca rezonanta in zona "Strat" , dar asa ciobaneste si repede sa vina banul ,

 

Mai era si era disco , nu conta cu ce se batzaie spiridusi in background chitzaind pe coarda D cu un phaser . Iar dup aacea ElectroPop n-a folosit chitara , sau daca da tot felu de ciudatenii electronice ...nu trebuiau chitare pe piata .

 

Sunt si eu de aceiasi parere, poti sa schimbi dozele dar doza nu schimba mult !! intre doze sunt diferente de nuante in semnalul captat .Corpul da sunetul rezonanta lui hotareste timbrul final .

 

Degeaba pui Neumann U47 in fata uneui viori ordinare ieftine care nici macar calitatea materialuli nu-l respecta nu va suna ca si un Stradivarius !!

 

ca sa mai dau un exemplu usor de inteles , degeaba-i pun lui Joe Cocker un microfon Suhre exact cu reglajele pentru Freddy Mercury n-o sa sune vocea lui nicidata altfel .

 

Ce se poate face electronic . tai inaltele si dai bass . DAR sa scoti inalte ( armonice ) din nimic din ceva inexistent nu se poate !!!

 

plus alte probleme de elecrtroacustica care face imposiibila imitatia ( sintetizarea) unui instrument .Pianul Yamaha are 27 de blocuri oscilatoare FM ,prin Heterodinare se obtin tonurile si armonicele spexifice fiecarei corzi ( grupe de corzi ) imitatnd atat anvelopa "velocity" cat si dinamica "velocity " ale armonicelor , cu un algoritm complex si "secret" . Cu asa ceva s-ar putea imita cam orice ton de chitara .

 

Ca s intelegi mai bine , un ton cu o caracteristica de exemplu pe coarda D , suna altfel decat acelasi ton pe coarda E sau pe coarda G , alte armonice alta estompare , si este vorba de aceiasi inaltime de ton .

 

Caracteristica tonului de chitara pe coarda E6 este alta deacta pe e1 .

 

Deci daca facem un algoritm complex ce imita coarda E6 acesta nu-i valabil pentru coarda e1 .

 

Tot asa si la chitara electrica degeaba schimb doza si timbru cu un EQ , algoritmul produceri sunetului nu-l pot schimba .

 

Anumite armonice vor fi scoase in evidenta altele vor fi atenuate , timpul de aparitie acestora precum cel al atenuari se scjimba de la pozitie la pozitie pe frettboard , precum si in functie de coarda ( caum am explicat anterior)

 

In cel mai bun caz poat imita cu o doaza si un reglaj de ton O SINGURA NOTA PE O SINGURA POZITIE !!!!

 

cum m-am departat de aceasta nota unde am reusit sa reglez un ton ( timbru) acest ton se altereaza pierde caracteristicile acelui TON ,

 

DE CE ?

 

pentru ca doza sau filtrul reglat nu "vine " si nu se regleaza automat si pentru alte pozitii de pe chitara .

 

ca sa faci tonul dorit folosesti un filtru TB ( trece banda ) cu o latime de 1/2 octava , cum iesi din acest filtru in jos sau in sus ai pierdut soundul reglat !!

 

Dozele sunt ca si un filtru TB !!

 

( luccru ce-l incearca sa-l faca un al;gorit complex la acel sintetizator de pian amintit .Se imita in functie de inaltimea tonului timbrul grupelor de corzi de pe octava respevtiva , dar la chitara se pot intampla schibari mari chiar in spatiul sonor de o singura octava !!)

 

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

 

Arpi sa stii ca la rece chitara are un sunet foarte bun. Nu e problema ca chitara nu ar da sunetul care trebuie, problema cred ca este la partea electronica. Dupa cum a spus Rares si mie mi s-a parut ca dozele pe care le am acum pe chitara suna cam fara viata (Fender Samarium Cobalt Noiseless), cel putin pe chitara mea. Inainte le-am avut pe o copie veche de stratocaster cu grif maple facuta prin '83 in Japonia si sunau mai bine, dar era si "vina" chitarii care avea tonulei specific.

 

Ideea cu schimbatul condensatorilor e buna si cred ca ar merita incercata, doar ca nu stiu exact ce valori sa pun si daca ii schimb ce influenta vor avea asuprea soundului. Nu as schimba potentiometrele pentru ca nu vreau un sound mai bright, cred ca e suficient de bright, as vrea mai multa caldura (raspuns mai bun in medii, dar sa nu sune infundat) si atac si dinamica mai bune decat au dozele si restul circuitului momentan.

 

As mai avea o intrebare, in ce masura schimbarea bridge-ului s-ar merita? Daca se merita aveti ceva sugestii? Sau ca sa intreb altfel un bridge genul X-Bridge ar merita? M-ar interesa si din punct de vedere al soundului de piezo, dar in primul rand as vrea sa stiu daca ar imbunatati soundul cu dozele chitarii.

Guest Legion
Posted

Sa le luam pe rand

 

Uite aici un tabel cu valorile frecventei de rezonanta pt diverse valori a condensatoarelor.

Ai putea sa faci un soi de vari-tone care sa schimbe valoarea condensatorului, ca sa nu desfaci chitara de fiecare data cand vrei sa il schimbi.

 

Daca zici ca vrei mai multe medii, ai putea sa iti iei un booster activ de medii (cum ti-a zis si Karpi). Stiu sigur ca EMG produce asa ceva, posibil si Fender.

Acuma vezi ca asta va modifica impedanta de iesire si va provoca probleme daca folosesti pedale vintage gen Fuzz Face. Spun asta pt ca sunt mare fan Fuzz Face si asta e motivul pt care nu pun electronice active pe chitara mea.

 

Acuma ca o intrebare - ce setari ai la EQ la amp ? Poate asta e cauza lipsei de medii pe care o acuzi (zic si eu).

 

Iar referitor la dinamica - din cate stiu, magnetii sunt responsabili pt asta. Cel mai pronuntat atac il au dozele cu Alnico 5 (evident, generalizez), cele cu Alnico 2 au mai putin.

Gandeste-te si la faptul ca Alnico 5 au un camp magnetic puternic care provoaca "stratitis". Si stiu ce zic pt ca am doze Fender CS '69 si m-am lovit de problema asta ... Nu zic, suna foarte bine. Dar tre' sa fii atent cu inaltimea dozelor fata de corzi, altfel suna cam urat.

 

Referitor la bridge, e posibil sa merite schimbarea. Eu am facut asa ceva.

Ce am remarcat era ca bridge-ul stoc (am un Fender Classic 70s mexican) avea suprafata pe care pivoteaza mai prost facuta decat bridge-ul cumparat de mine, si asta are consecinte directe asupra stabilitatii in acordaj.

 

Cat despre diferenta de ton dupa schimbarea bridge-ului, nu imi dau seama cat e reala si cat e placebo.

Posted

Wow , nu prea am timp azi la job ...

 

intr-adevar am muscat si eu cu graficul lui Lemne , nevazand date numericesub axa orizontala in graba am considerat ce am vrut eu ...hahah ...grab astrica treba .Asa ca ai avut dreptate si eu ma miram cum nu vezi , iar tui te mirai cum nu vad eu ...hehe

 

 

da caracteristica doar a dozei fara nimic altceva este totusi un trece banda , ce incepe destul de jos dar afecteaza tonul , altfel n-ar fi diferente la bass cu dozele diferi6te.

De humbuckere nici nu vorbim alea-s clar filtre trece banda .

 

Am construit o doza "capacitiva" ( in tinerete ) te sperii ce basii are o chitara , basi ce nu "ies" din doze !! si adaoptarea in amandoua cazuri tot prin buffer cu FET .

 

Alta treaba ainteresanta ce cred ca trebuie sa apara si in cazul dozelor de chitara .

 

..acum 25 de ani am construit un Wobler ( sweepgenerator) audio ...si masuram tot ce-mi statea in cale..Asa masurand diferite difuzoare ca sa vad frecventa de rezonanta ce vad !! ( lucru pe care-l stiam dar nu-i dadeam nici o importanta doar o acceptam) :

 

Odata cu modificarea incintei ( in toate felurile , m^3 , deschic a , inchisa ..etc ) se modifica rezistenta electrica a difuzorului ( bobinei mobile+ miez magnetic) .

 

Adica , ?? impedanta acustica ( mecanica ) se reflecta in cea electrica .

 

Si asa o fi ( invers) si in cazul dozelor , corpul ( rezonanta acustica) se reflecta in rezonanta dozei montate pe corp .????

 

Lucru ce explica de ce o doza buna de pe o chitara buna nu face dintr-un Squier /basswood o chitara l afel de buna ca si ton .

 

si un link pentru initiatiorul topicului care a mai fost postat :

 

http://www.till.com/articles/PickupResponseDemo/index.html

 

Pickup Response Demonstration Applet

 

 

raspunsul dozelor in functie de....e bun sa te joci si sa-ti faci o imagina de aprox ce se intampla .

 

Forma graficelor este de "combfilter" filtru pieptene ( dupa forma curbei de raspuns ) ,

 

Filtru cu sorma de raspuns asemanatoare are FLANGER-ul si exact cum se schimba aici in grafic cand misti doza cu mouse-ul

asa se schimba automat in cazul flangerului ( si a chorusului dar cu o latime si adancime de efect mai redusa).

deci 'defilarea " varfurilor si "vailor" graficului produc o schimbare in timbru apropiat erfectului flenger ce "matura" prin armonice .

 

 

 

 

 

  Legion said:
Sa le luam pe rand

 

Uite aici un tabel cu valorile frecventei de rezonanta pt diverse valori a condensatoarelor.

Ai putea sa faci un soi de vari-tone care sa schimbe valoarea condensatorului, ca sa nu desfaci chitara de fiecare data cand vrei sa il schimbi.

 

Daca zici ca vrei mai multe medii, ai putea sa iti iei un booster activ de medii (cum ti-a zis si Karpi). Stiu sigur ca EMG produce asa ceva, posibil si Fender.

Acuma vezi ca asta va modifica impedanta de iesire si va provoca probleme daca folosesti pedale vintage gen Fuzz Face. Spun asta pt ca sunt mare fan Fuzz Face si asta e motivul pt care nu pun electronice active pe chitara mea.

 

Acuma ca o intrebare - ce setari ai la EQ la amp ? Poate asta e cauza lipsei de medii pe care o acuzi (zic si eu).

 

Iar referitor la dinamica - din cate stiu, magnetii sunt responsabili pt asta. Cel mai pronuntat atac il au dozele cu Alnico 5 (evident, generalizez), cele cu Alnico 2 au mai putin.

Gandeste-te si la faptul ca Alnico 5 au un camp magnetic puternic care provoaca "stratitis". Si stiu ce zic pt ca am doze Fender CS '69 si m-am lovit de problema asta ... Nu zic, suna foarte bine. Dar tre' sa fii atent cu inaltimea dozelor fata de corzi, altfel suna cam urat.

 

Referitor la bridge, e posibil sa merite schimbarea. Eu am facut asa ceva.

Ce am remarcat era ca bridge-ul stoc (am un Fender Classic 70s mexican) avea suprafata pe care pivoteaza mai prost facuta decat bridge-ul cumparat de mine, si asta are consecinte directe asupra stabilitatii in acordaj.

 

Cat despre diferenta de ton dupa schimbarea bridge-ului, nu imi dau seama cat e reala si cat e placebo.

 

tot ieri am gasit un "simulator de doza" ce vin epus dup abuffer sau distors/overdive si este realizat cu un traf de iesire sau defazaj de radio portativ pe tranzistoare ..cu aceasta bobina pe miez de fier ( tolele) si condensatoare in paralel se imita banda de trecera a dozei reale si exact prin diferite combinatii se pot accentua mediile respective .( fara a cumpara un filtru dedicat care este mai scump ..

 

dac gasesc acasa linkurile le postez deseara ..

Posted
  Legion said:
Tare m-as mira ca Paul Reed Smith sa fi zis asa ceva despre chitarile facute din frasin. Si asta e motivul. Sau cine stie, s-o fi razgandit intre timp.

Cat despre Fender Custom Shop, pe site-ul lor au destul de multe modele din frasin. Majoritatea Telecaster, dar si Stratocaster.

 

Si sincer, opiniile unor oameni (chiar si experti) trebuie luate cu o oarecare rezerva.

Sa nu uitam ca atunci cand Fender a scos Telecaster-ul pe piata, multi au ras de o chitara care arata ca o vasla si n-avea corp acustic ...

 

Si nu cred ca trebuie condamnat un material doar pt ca anumiti producatori fac (sau au facut) chitari proaste folosindu-se de el. Asa cum nu toate chitarile din mahon/arin/artar/etc suna bine ...

 

Oricum, tot respectul pt un om care face efortul sa se documenteze. :)

 

@karpi

 

Ori glumesti, ori e nevoie sa te mai documentezi.

 

Pe graficul ala, vad raspunsul in frecventa scade tot mai mult pe masura ce frecventele depasesc f0.

Dar la frecventele inferioare bandei, nu e nici un raspuns negativ. Deci NU LE RESPINGE !!!!

Asadar, e un filtru trece-jos !!!

Ce, filtrele trece-jos n-au voie sa aiba o rezonanta ???

 

Pe grafic e clar ca lumina zilei - frecventele inferioare bandei sunt lasate sa treaca neafectate. Cum poate asa ceva sa constituie un filtru trece-jos, nu pot sa inteleg.

In anii 80-90,chiar si prima jumatate a noului mileniu,consensul era ca swamp ashul nu e bun de nimic.Cel mai probabil ca termenul unanim de comparatie erau chitarile Fender CBS,astfel cele facute din arin,pana in 76 suna bine si rezonant,iar cele facute dupa 76,pana in 80,din swamp ash,sunt grele si suna mai putin rezonant,au mediile "scooped",si basi mai multi. In anii 92-95,o chitara din ,sa zicem 1971 costa in jur de 2 mii de dolari,iar una din 78-79 costa 300-400.Asta in conditiile in care NICIUNA din aceste chitari nu era considerata vintage sau cu vreo valoare de colectie.In anii 90 aceste instrumente erau privite doar ca "player grade".Apoi,dupa ce preturile adevaratelor modele vintage,din anii 50-60 au trecut prin acoperis si au ajuns pe luna,lumea a inceput sa colectioneze chitari din anii 70,incet,incet.Intai celebrul model '71,ultimul cu placa in 4 suruburi si fara "bullet truss rod",apoi 72-73,putina reticenta la 74-75,din cauza gaturilor foarte subtiri,gen Ibanez.

Cele de dupa 76,din swamp ash au ramas la pret mic,fiindca s-a trasat o linie de hotar acolo,rar depaseau 700-800,fata de un 71,care la un moment dat ajunse aproape de 10 mii de dolari,prin 98-99.

La inceputul anilor 2000,odata cu o noua propulsie a preturilor LesPaulurilor,straturile au scazut usor ,mai ales cele vintage cu adevarat.Colectionarii care,insa,nu isi permiteau chitari din anii 50-60,au inceput sa stranga modelele din swamp ash,ajungandu-se la o oarecare uniformizare a preturilor pentru modelele CBS cu gatul in 3 suruburi,astfel pretul celor din 74-75 a scazut pana pe la 3000 de dolari,iar pretul celor din 76-80 a urcat in jur de 2000-2500.Aceasta este clar o directie data de colectionari si nu de chitaristi,dovada fiind ca un strat din 76-80,modificat puternic ( gen humbuckere,locking tuners ,preamp in el sau mai stiu eu ce) nu se vinde deloc,sau foarte greu,unele stau cu anii in magazine sau sunt relistate din nou si din nou pe ebay,preturile tot scazand,dar cumparatori ioc,pe cand cele din anii 72-75,chiar daca sunt in stare jalnica si au modificari,daca sunt la un pret suficient de mic,gen 1500-1700 de dolari,se vand repede,pe cand cele din swamp ash,pot sa coboare pana la 750 si tot greu se vand.Aceasta este valoare a lor CA INSTRUMENT ,nu ca obiect de colectie,de aceea am dat exemplul cu cele modificate,care si-au pierdut valoarea de colectie.Atentie,insa,aceste modificari NU includ si diversele tremolouri care necesita frezarea cavitatii de trem,gen Floyd,Kahler,etc.Frezarea unui strat in zona tremoloului ruineaza sunetul,si doar cei care urmaresc un oarecare sound sau,de ce nu,look de strat,si au nevoie de locking trem sunt interesati.

Odata cu cresterea preturilor straturilor de dupa 76,au aparut si primele reissueuri,fiindca modelul original crestea pe piata second hand.Astfel,mult hulitele straturi din swamp ash,considerate,impreuna cu ampul pe tranzistori,rusinea perioadei CBS,s-au trezit resuscitate,ba mai mult ,ca sa nu ramana mai prejos,si alti producatori s-au grabit sa faca modele din swamp ash,INCLUZAND Gibson si PRS,firme care pana acum cativa ani nu aveau in program nimic din lemnul respectiv.

Sper ca aceasta expunere nu v-a plictisit,am vrut doar sa arat directiile de marketing care au dus la reaparitia pe piata a instrumentelor din swamp ash,reaparitie datorata in primul rand trendurilor si modei.

aaaa,si vezi karpi ca ai dreptate,circuitul LRC care constituie doza functioneaza ca un filtru trece banda,dar graficul pe care l-ai pus e dela altceva :) si e trece jos :)

Guest Legion
Posted

Mi se pare indoielnic faptul ca doza de chitara ar fi un filtru trece-banda.

 

In primul rand, cam pe unde ar fi frecventa de cut-off inferioara ?

Din cate stiu, poti baga o doza de chitara pe bass si va functiona (si daca nu ma insel, bass-urile Rickenbacker din anii '60 chiar asta aveau).

 

Chestiile alea de pe site-urile celor de la Dimarzio si Seymour Duncan, cu faze gen B/M/T = 5/5/9 mi se par mai mult cu scopuri orientative, in nici un caz masurari exacte.

 

Apoi, am facut niste cautari pe net si am gasit

 

link 1

 

link 2

 

link 3

 

link 4

 

 

Acuma revenind la chitarile din frasin - ok, inteleg ca e o "moda". Dar chiar toti cei care cumpara chitari din frasin sunt niste victime ale modei cu urechi de lemn ?

Posted (edited)
  Legion said:
Mi se pare indoielnic faptul ca doza de chitara ar fi un filtru trece-banda.

 

In primul rand, cam pe unde ar fi frecventa de cut-off inferioara ?

Din cate stiu, poti baga o doza de chitara pe bass si va functiona (si daca nu ma insel, bass-urile Rickenbacker din anii '60 chiar asta aveau).

 

Chestiile alea de pe site-urile celor de la Dimarzio si Seymour Duncan, cu faze gen B/M/T = 5/5/9 mi se par mai mult cu scopuri orientative, in nici un caz masurari exacte.

 

Apoi, am facut niste cautari pe net si am gasit

 

link 1

 

link 2

 

link 3

 

link 4

 

 

Acuma revenind la chitarile din frasin - ok, inteleg ca e o "moda". Dar chiar toti cei care cumpara chitari din frasin sunt niste victime ale modei cu urechi de lemn ?

Din linkurile pe care le-ai pus se pare ca ai dreptate,totusi imi vine greu sa cred ca pana la o anumita frcventa in zona mediilor,raspunsul unei doze este cvasilinear si nu pleaca de la minus

Iar cu frasinul,te asigur ca o mare parte a celor care cumpara acum chitari din swamp ash sunt victime ale modei,care n-au injurat in anii 70 mama lui CBS.

Evident ca unii tocmai sunetul asta il urmaresc, :) pentru ei,dar majoritatea cauta sunetul vintage '70,s in chitari facute in zilele noastre in Mexic,din swamp ash :)

si aici vorbesc ca fost si actual posesor al unui numar de peste 20 de chitari Fender facute in anii 70

si da,poti baga o doza de chitara pe bass,ea va functiona,dar nu va avea joase deloc.

Edited by midnight rider

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.