www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Unde privim?


Recommended Posts

Posted

Ca si incepator, nu mi-e foarte clar unde tb sa ma uit: la griff sau la pana.

Dc nu privesc griful (gatul), dupa un timp nu mai pun degetele bine pe praguri, sau nu pe pragurile bune.

Dc nu privesc pana, dau pe coarda gresita... Ar trebui sa ma uit la amandoua deodata?

 

Mi se pare ca un chitarist bun se uita unde vrea el (la public, basist, prietena din sala, groupie din culise etc), dar pana acolo mai am...

Posted

de acord. ce faci cu mana dreapta ar trebui sa mearga relativ "blind". cu exercitiu, evident. dupa aia poti sa stai cu ochii pe grif. acolo tre sa privesti cand canti. nu la mana dreapta. totusi, nu e o regula, fiecare canta cum poate si se uita unde ii vine. in general, as putea spune ca intrebarea e de prisos. astea sunt aspecte care se dezvolta in mod natural.

Guest Raskolnikov
Posted

Eu am invatat de la Steve Morse sa tin degetul mic de la mana dreapta sprijinit pe chitara, in felul asta ai un reper si mana nu-ti oboseste repede.

Posted

chiar eram curios in privinta pozitiei mainii mele drepte. ok. faza cu reperul e buna si multi o facem inconctient. io aum 20 de sec mi-am dat seama. degetul mic il tin in 90% din cazuri pe coltul humbuckerului de la bridge, putin sub coarda si ia-u si bridgeul ca reper. trebuie sa-l simt intotdeauna landa mana.

Posted (edited)

e de preferat sa te uiti la public :)

lasand gluma...ca incepator e bine sa ai pozitia mainii cu care tii pana corecta, dar acest lucru e bine sa iti intre in reflex ca sa poti sa te uiti pe partitura/tab sau daca nu citesti si canti din memorie/improvizezi la mana stanga

sfatul meu e ca dupa ce ai facut niste exercitii de panatie sa uiti de mana dreapta si sa te concetrezi numai asupra mianii stangi

Edited by dyster skog
Posted

chiar eram curios in privinta pozitiei mainii mele drepte. ok. faza cu reperul e buna si multi o facem inconctient. io aum 20 de sec mi-am dat seama. degetul mic il tin in 90% din cazuri pe coltul humbuckerului de la bridge, putin sub coarda si ia-u si bridgeul ca reper. trebuie sa-l simt intotdeauna landa mana.

am observat ca tii unpic mai altfel mana dreapta..cam ca marty friedman, numai ca la el e mult mai extrem.

 

io tin degetu mic in aer... poate ar trebui ca incerc faza cu reperul.

oricum, cred ca oricine trebe sa aiba in minte o 'memorie' a locurilor unde se afla corzile, si cum sa treci intre ele fara sa te uiti la mana dreapta.

de asemenea, mi-am format de la inceput reflexul ca, de ex, cand cant power chords pe corzile 2-3-(4), cu degetul mijlociu sa mutez coarda 1 in caz ca dau accidental si in ea.

 

eu am o pozitie a mainii drepte destul de conventionala, dar sunt de parere ca singura pozitie 'corecta' e cea cu care esti cel mai confortabil si precis. de exemplu (nu e coincidenta ca dau mereu exemplul asta :), e chitaristu meu preferat), nu-mi pot da seama cum poate canta marty cu mana in pozitia aia, dar o face, si foarte bine i might add :)

Posted

Si eu imi folosesc degetul mic de la dreapta pt reper. Pentru mine e important sa simt potul de volum cu degetul mic.

Sa stii unde esti cu mana dreapta e foarte important in cazul in care vrei sa "fluieri" :)

Cat despre Friedman, sunt foarte intrigat de pozitia mainii lui drepte.Am incercat sa o tin si eu asa.Pe langa faptul ca imi e incomod,am observat un dezavantaj major: este foarte greu sa controlezi sunetul astfel incat sa nu lasi corzi libere atunci cand canti.Am auzit ca Marty Friedman roaga pe cineva sa-i tina mana usor pe corzi pe la pozitia I atunci cand inregistreaza, tocmai din cauza pozitiei noncomformiste a mainii drepte.

Posted

pozitia mainii mele drepte e oarec umdiferita pt ca imi pot indoi degetul mare la 90 de grade (dat peste cap) si atunci modul in care tin pana este schimbat complet fata de majoritatea si automat si pozitia generala a mainii. shredder a zis o treaba f buna cu reperul. trebuie sa stii tottimpul unde esti cu mana ca sa poti prinde niste flagioleti cum ttrrebuie

Posted

...recunosc ca si eu tin dejtu mic ca sa am reper...deja din obisnuinta...dar metoda cea mai buna este aia in care nu tii nici un deget p chitara cand canti...simplu: daca tii degetu mic langa brige cand canti, mana ta automat are o libertate de miscare mai mica pentru ca se "tine" de un pilon-degetu, iar miscarea mainii nu mai este cea naturala ( natural=fara efort )...pot usor sa-i dau exemplu aici pe Meola, McLaughlin, chitaristi excelenti (intre cei mai buni de pe planeta dupa parerea mea), care nu au nici un reper gen degetu mic cand canta...si slava domnului ca au o panatie de te doare mintea

Posted (edited)

Am auzit ca Marty Friedman roaga pe cineva sa-i tina mana usor pe corzi pe la pozitia I atunci cand inregistreaza, tocmai din cauza pozitiei noncomformiste a mainii drepte.

:) haha, asta e practica curenta bre. stai tu calm ca n-are marty probleme d-astea.

 

e foarte uzual ca in studio sa legi un ciorap sau un elastic de par ceva in jurul corzilor cand n-ai nevoie sa sune liber. alta practica e sa lipesti cu scoci corzile subtiri pentru riff-uri care nu le folosesc, etc. toate contribuie la un sunet mai curat.

 

 

cu flageoletii... trebe la un mom dat sa invat si io sa le fac calumea.. deocamdata cred ca stiu tehnica, dar dau destule rateuri, si dau vina pe efectu software :)

Edited by prowler
Posted

:) haha, asta e practica curenta bre. stai tu calm ca n-are marty probleme d-astea.

 

Man, nu cred ca ai inteles la ce m-am referit. Bine inteles ca exista tot felul de modalitati de amortizare a corzilor pt inregistrare. In categoria asta intra si string dampener-ul care se fixeaza pe headstock-ul chitarei si care e folosit de obicei pt anihilarea sunetelor nedorite la tapping (vezi Jennifer Batten s.a.). Eu nu la asta m-am referit.

Ok, iti pui ceva la poz I. Ce se intampla daca vrei sa canti apoi in acea pozitie? Sa pp ca intr-un solo folosesti cam tot griful chitarei, inclusiv corzile libere.

Exista cineva care-i tine mana pe corzi la poz I lui Marty si in cazul in care acesta vrea sa foloseasca corzile libere, asta o sa ia mana de acolo. Se pune problema de mobilitate . Astfel nu tre sa mai traga solouri din 2 sau mai multe bucati. :)

Asta nu inseamna ca Marty are probleme. E unul din favoritii mei. Mai curand e vorba de stilul lui Marty de a rezolva niste probleme cu care se confrunta toti chitaristii :)

Posted

Asta nu inseamna ca Marty are probleme. E unul din favoritii mei. Mai curand e vorba de stilul lui Marty de a rezolva niste probleme cu care se confrunta toti chitaristii :)

mda... asta am spus si eu.

din primul tau post se intelegea ca marty nu prea are control, ceea ce e departe de adevar

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Nu exista chitarist care sa nu aiba probleme. Toti avem unele lucruri pe care nu le stapanim si fiecare dintre noi cantam in felul nostru personal. Nu trebuie sa cauti sa canti ca x sau ca y. Nu uitati, trebuie sa fii original. Important este sa ai propriul stil, sa fii altfel decat ceilalti. Cine a invatat cu profesor (asa ar fi trebuit sa se intample in cazul tuturor, dupa parerea mea) stie ca nu ai voie sa te uiti nici la mana stanga, nici la mana dreapta. Deci, pentru incepatori: NU AI VOIE SA TE UITI LA MAINI. DELOC!!! Asta nu inseamna ca eu nu ma uit la maini. Dar pot canta foarte bine fara sa ma uit. Ma uit asa, just for fun. La dreapta nu ma uit deloc, ca nu mi se pare interesant, dar stanga imi place cum misca degetele pe grif (sunt dreptaci). Apropo de degetul mic si de reper. Sunt mai multe tehnici. In principiu fiecare isi face propriul stil cu timpul. Doar incepatorii au nevoie de repere. De aceea e bine sa nu le aiba :) Pentru ca dupa aia nu poti canta fara ele. Si depinzand de un anumit reper mana pierde libertatea de miscare. Si eu m-am surprins sprijinind degetul mic uneori. Dar nu ca reper. Nu stiu de ce. Si iarasi pt incepatori. Invatati sa ciupiti si cu degetele, nu numai cu pana. Invatati acum, pt ca apoi va fi prea tarziu. Cand ciupesc cu degetele nu ma sprijin de nimic, n-am nici un reper. Nici nu vad cum as putea avea :) Si mai e ceva. Ambele maini sunt mobile! Nu stau mereu sprijinite de cordar sau mai stiu eu pe ce dracii. Eu "acopar" cu degetele corzile pe care nu cant. Pe masura ce ciupesc alta coarda (alte corzi) le acopar pe celelalte sa nu sune, pentru ca din graba se intampla sa le atingi si pe celelalte. Si le acopar cand cu stanga, cand cu dreapta. Nu e vorba ca asa fac eu, asa am invatat acum 16 ani ca trebuie facut. Dar va dati seama ca ai nevoie sa ai mana mobila pt asta, nu s-o ai blocata pe cordar, pe doza, in buzunar sau in nas. Pana la flajeolete artificiale incepatorii mai au cale luuunga, luuunga :) Tot ce am spus poate parea greu pentru un incepator, dar exista exercitii care te ajuta sa deprinzi toate lucrurile astea. In metodele de chitara sunt foarte bine detaliate exercitiile. Succes!!!

Edited by Faust
Posted

Ca si incepator, nu mi-e foarte clar unde tb sa ma uit: la griff sau la pana.

Dc nu privesc griful (gatul), dupa un timp nu mai pun degetele bine pe praguri, sau nu pe pragurile bune.

Dc nu privesc pana, dau pe coarda gresita... Ar trebui sa ma uit la amandoua deodata?

 

Mi se pare ca un chitarist bun se uita unde vrea el (la public, basist, prietena din sala, groupie din culise etc), dar pana acolo mai am...

 

Asta cred ca e o problema foarte comuna la chitaristi. Te apuci de chitara si dupa cateva zile deja vrei sa te uiti la stele in timp ce faci un solo cu viteza luminii. Este normal ca un incepator sa se uite "in jos" la ce face, altfel de ce s-ar mai numi incepator ? Toate la timpul lor.. Si eu aveam si inca mai am aceasta problema, vreau imediat sa ajung ca Dimebag, dar uit cati ani avea el in spate de chitara si cati am eu (Dumnezeu sa-l odihneasca).

 

Daca nu stii unde sa te uiti, ori la mana de panatie or la cea de pe griff, ia-o pe etape. Nu stiu cat de mult te-ar ajuta sa faci exercitii de panatie in gol, pentru ca devin plictisitoare, si stiu si eu ca un incepator vrea sa cante ceva concret cat mai repede, dar ia melodii simple, precum Nirvana - Come As You Are si canta-le pe etape, uite-te frumos si la mana stanga si la dreapta si incearca sa te coordonezi. Nu imi aduc aminte eu unde ma uitam dar nu tin minte sa ma fi impiedicat de problema "unde ma uit?" Te uiti in ambele parti pana iti iesa, si tot asa pana ajungi sa numeri mustele de pe tavan in timp ce canti :)

 

Unde privim?, Care mana trebuie privita? Stanga sau dreapta?

cu orice concluzii s-ar finaliza thread-ul asta, rugam stangacii sa interpreteze concluzia finala pe dos :(

 

Hehe, in numele stangacilor de pe acest forum tin sa-ti multumesc pentru precizare :)

 

De asta in engleza pe forumurile despre chitara de obicei se foloseste "strumming hand" si "fretting hand", pentru a evita confuziile :)

Guest Baumwolle
Posted

Eu fac si intr-un fel, si in celalalt.Daca fac un "solo" sau ceva de genul, ma uit la grif...Daca fac o armonie, in special cu ciupeala, ma uit la pana...

Posted

Eu cred ca nu trebuie privita o anumita mana, depinde ce probleme ai:

1 daca stanga (ma rog, fretting hand) merge bine prin primele note invatate de tine si pana ti se incurca in corzi parerea mea e ca trebuie sa privesti pana nu?

2 daca dreapta (dooh, strumming hand)se descurca cu panajul sau ciupitul ai mai multe de vazut privind cealalta mana

 

Daca ambele maini merg bine, ce-ar fi sa incepi sa te uiti si la picioare? :):)

  • 1 month later...
Guest Salty Joe
Posted

eu unul cred ca ii mai bine sa te uita la mana cu care panezi works for me :)

  • 2 months later...
Posted

Ca sa nu existe nici un fel de dubii, cred ca cel mai bine e sa privim inainte! :)

HaHa , StratMan intotdeuna uiti ca tu canti de o viata , in armata cand cantam la baluri la casa armatei din Craiova ma uitam la televizor la Manix , apoi mai tarziu la nunti duceam stativ de note si puneam romane sa citesc sa nu mor de plictiseala acompaniand folclor 20 de ore.

 

La inceput te uiti unde crezi ca e mai bine pentru tine , apoi trebuie sa te obisnuiesti sa canti fara sa te mai uiti la griff .Urci pe scena si incep stoboscoapele si reflectoarele sa "palpaie" nu mai vezi nimica .

 

Odata intrun concert am inceput o piesa ( stroboscopul batea in ochi mei) si dai inainte cu introducerea in Mi sus la octava si dublata cu Mi pe coarda G ....eu cu bateristul...dupa doua masuri la primul accent toata trupa E powerchord ..bass,orga , suflatori si intra si vocea care a luat tonul de la mine si..DAR...eu cantam G ( sol) din cauza stroboscopului am vazut in alt loc octava !! si ce ma mai injura vocalistul saracul , noi doi in G si trupa in E , am rezolvat imediat dar efectul "intrari" s-a dus , si in plus ditamai profesionisti cantam fals ,dar se mai intampla.

 

Pana la urma nu conteaza unde te uiti , sa canti bine asta este important . Dupa mai mult timp de cantat totul devine automatism si te uiti unde vrei .

 

Normal ca pe scena da bine sa privesti in fata sa zambesti la fete sau sa fi "suparat" da o impresie de siguranta , carisma , poti sa canti si prin porumb ca lumea vede ca tu canti sigur pe tine deci sunt convinsi ca ei nu aud bine sau nu se pricep , hehe, lol . Mai sunt si din astea.

Guest Fenderash
Posted

Cred ca cel mai bine ar trebui sa faci panutze :) pe corzi libere,cu masuri,tempo,etc.Dupa ce ai o panatie buna uitate la grif si dupa ce ai stapanit si griful uitate in fata.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.