Elethan Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Uite eu m-am gandit cand aveam supreme-ul in mana (am testast si goldtopu si supremeu pe un JSX 212 si un jcm 800 - cum am si eu) si mi s-a parut ca intra mult mai usor in microfonie.Ai sesizat ceva de genul sau aveam eu impresii?
RAY5 Posted March 1, 2008 Author Posted March 1, 2008 sustainul e cu aprox 10% peste un model normal de serie si cu 30 % sub o chitara cu Long Tenon neck si dintr-o bucata corpul.Din cauza chambered bodyului are rezonanta mai mare,putin mai mult volum si mai multe overtones,nu neaparat enharmonice.Insa chambered bodyul de la astea e facut cu cap ca sa rezoneze,nu ca la cele Standard de serie,de unde pur si simplu se scot bucati,ca sa nu fie asa grele. cum zice si el,suna mai...ROCK daca cutie numesti tocul,atunci e facut in Canada deci e lucrat ca o masina canadiana daca insa te referi la cutia adica corpul chitarii mi s-a spus inca din facultate sa am mare grija cu francezii care au invatat romaneste da eu vorbeam despre toc nu despre corpul chitarii nu stiam cuvintul toc ci doar toc-toc-toc (a bate la usa ) Uite eu m-am gandit cand aveam supreme-ul in mana (am testast si goldtopu si supremeu pe un JSX 212 si un jcm 800 - cum am si eu) si mi s-a parut ca intra mult mai usor in microfonie.Ai sesizat ceva de genul sau aveam eu impresii? daca microfonie numesti feedbak (pardon tre sa invat shi io ceva RO )asta am sesizato intre suprem shi o alta chitara tot gibson dar er un sg cind cint cu supremul tre sa ma departez mai tare de ampli face feedbak
Elethan Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Yupp, de feedback vorbeam.E normal oarecum pentru ca intra in rezonanta mult mai usor.
Pomoja_Razvan Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Un pic offtopic, dar il rog pe domnul Rares Totu, daca ar putea sa imi explice toate diferentele de constructie/lemn/calitate/sunet dintre un Gibson Studio LP si un Gibson Standard LP...mi-ar fi de mare ajutor si poate nu numai mie...
StratMan Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Un pic offtopic, dar il rog pe domnul Rares Totu, daca ar putea sa imi explice toate diferentele de constructie/lemn/calitate/sunet dintre un Gibson Studio LP si un Gibson Standard LP...mi-ar fi de mare ajutor si poate nu numai mie... dragule, daca ai sa te duci pe site-ul Gibson si ai sa citesti specificatiile tehnice de la modelele respective, cred ca te vei lamuri pe deplin de diferente! ps-in primul rand, vezi ca LP-ul std are corpul din mahon si "fatza" din maple spre deosebire de studio care are corpul doar din mahon si ala de alta calitate, ca sa nu mai vb de inlay-uri, bound-uri, etc.
Guest Legion Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 dragule, daca ai sa te duci pe site-ul Gibson si ai sa citesti specificatiile tehnice de la modelele respective, cred ca te vei lamuri pe deplin de diferente! ps-in primul rand, vezi ca LP-ul std are corpul din mahon si "fatza" din maple spre deosebire de studio care are corpul doar din mahon si ala de alta calitate, ca sa nu mai vb de inlay-uri, bound-uri, etc. ca sa citez de aici Les Paul StudioBODY Top Species: Carved maple top Back Species: Mahogany
midnight rider Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 ps-in primul rand, vezi ca LP-ul std are corpul din mahon si "fatza" din maple spre deosebire de studio care arecorpul doar din mahon si ala de alta calitate, ca sa nu mai vb de inlay-uri, bound-uri, etc. Sper ca asta n-ai luat-o de pe siteul Gibson O chitara Les Paul cand iese de la lipitul gatului,nu stie daca va ajunge studio,standard sau custom.Aceeasi specie de mahon se gaseste la toate Les paulurile.Aceeasi specie de artar la toate topurile. Cele cu artarul mai frumos vor capata o culoare translucida.Cele cu mahonul mai urat vor fi negre sau albe.In ultima vreme am auzit ca a mai disparut prostul obicei de a scoate chitari din bucati mai multe de mahon,care se vopseau albe sau ,mai ales,negre.Inlayurile de la Standard si Studio sunt absolut identice si din acelasi material.Bindingul este ceea ce deosebeste studio de standard la capitolul finisaj.Bindingul este acea dunga de plastic care urmareste conturul chitarii,la standard e pe fata si pe gat,la custom e pe fata,gat si spate,si e dintr-un alt plastic,cu 2 dungulite negre ,iar la studio lipseste cu desavarsire.Alta diferenta este modelul de doze,standardul vine acum cu burstbucker 2 si 3,iar studio cu 496 si 498,doze care s-au gasit si pe standard,din 1985 pana in 2002-2003.
alexyz Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Sper ca asta n-ai luat-o de pe siteul Gibson O chitara Les Paul cand iese de la lipitul gatului,nu stie daca va ajunge studio,standard sau custom.Aceeasi specie de mahon se gaseste la toate Les paulurile.Aceeasi specie de artar la toate topurile. Cele cu artarul mai frumos vor capata o culoare translucida.Cele cu mahonul mai urat vor fi negre sau albe.In ultima vreme am auzit ca a mai disparut prostul obicei de a scoate chitari din bucati mai multe de mahon,care se vopseau albe sau ,mai ales,negre.Inlayurile de la Standard si Studio sunt absolut identice si din acelasi material.Bindingul este ceea ce deosebeste studio de standard la capitolul finisaj.Bindingul este acea dunga de plastic care urmareste conturul chitarii,la standard e pe fata si pe gat,la custom e pe fata,gat si spate,si e dintr-un alt plastic,cu 2 dungulite negre ,iar la studio lipseste cu desavarsire.Alta diferenta este modelul de doze,standardul vine acum cu burstbucker 2 si 3,iar studio cu 496 si 498,doze care s-au gasit si pe standard,din 1985 pana in 2002-2003. DA?! Deci, plecaciuni va rog!
Faust Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 O chitara Les Paul cand iese de la lipitul gatului,nu stie daca va ajunge studio,standard sau custom.Aceeasi specie de mahon se gaseste la toate Les paulurile.Aceeasi specie de artar la toate topurile. Habar n-am care e adevarul si cu cea mai mare probabilitate nici Rares nu are acces la el. Insa se spune ca la Custom lutierii ar alege bucatile de lemn din lot, iar ce ramane se duce si devine Standard, Studio, etc. Dracu stie. Cert e ca poti gasi un Studio care sa sune mai bine ca un Custom.
Pomoja_Razvan Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Multumesc Rares Totu, lui ii era defapt adresata intrebarea...Am citit TOT ce am gasit pe site-ul Gibson si pe alte site-uri, si ca si constructie/lemn si finish am inteles totul. Insa as dori sa intreb cat de mare este diferenta intre calitatea sunetului unui Standard si a unui Studio? Pe youtube, scria cineva ca Studio are chambered body, pe cand Standard ar fi unchambered in interior...Cat de mult ar afecta asta sunetul, sutainul? Sau daca chestia asta era o aiureala, cat afecteaza sunetul si sutainul unui Studio, fata de un Standard, diferentele care deja le stim cu totii? Va multumesc anticipat...
dass101 Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Dupa cum a explicat si Rares, diferentele intre studio si standard sint estetice si la doze. Deci chitarile suna practic la fel la rece, si diferit amplificate. Toate chitarile Gibson noi au chambered body (cu exceptia modelelor f scumpe, gen historic, VOS, etc)
Faust Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 (edited) Pai daca ai fi citit TOT asa cum spui ai fi vazut ca ceea ce se fabrica acum, adica atat 2008 Standard cat si Studio au chambered body edit: raspunsese deja dass, se poate sterge raspunsul meu. edit 2: dar a facut o greseala Traditional nu are chambered body ci weight-relieved ceea ce e un pic diferit si nu face parte din modelele foarte scumpe (historic, VOS, etc) Edited October 8, 2008 by Faust
barbarossa Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 (edited) there u go http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les...difference.html plus faptul ca "gibson" e decal vs inlay si daca e sa imi dau cu parerea, eu cred ca totusi se selectioneaza lemnul... Edited October 8, 2008 by barbarossa
Faust Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 si daca e sa imi dau cu parerea, eu cred ca totusi se selectioneaza lemnul... si mie imi place sa cred la fel, dar daca e doar marketing?
midnight rider Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 si mie imi place sa cred la fel, dar daca e doar marketing? nush pe ce va bazati....zau....io am vorbit despre asta cu plant managerul de la Nashville.Vorba lautareasca,"daca minte el,mint si io ",desi acelasi lucru il sustine si George Gruhn,un tip in care am incredere maxima.Nu mai scanez din cartea lui,ca am mai dat niste chestii si am fost atentionat cu copyrightu'.Si sa stiti ca NICIODATA modelul Custom nu a beneficiat de vreun tratament preferential fata de Standard,e drept ca in anii 80-90 Studio era sora vitrega,dar intre Custom si Standard nu a existat diferenta de materiale.
StratMan Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 ca sa citez de aici mea culpa, imi era gandul la sg.
Pomoja_Razvan Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 Pe linkul de la barbarossa, era scris ca unii de pe forum, au masurat, si Studio e un pic mai subtire la corp, insa nu afecteaza sunetul...Mersi mult oricum
Faust Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 (edited) nush pe ce va bazati... Aici scrie asa: Gibson was the first major guitar manufacturer to establish a custom shop outside of its regular production line. The guitars produced by the Custom Shop are the result of even more expert, hands-on craftsmanship. And the materials used are even more select. For example, Gibson USA recently received a shipment of 200,000 board feet of mahogany. Of that, only 14,000 board feet (or 7%) was accepted for use in production models. From the mahogany that was accepted by Gibson USA, the Gibson Custom Shop was even more selective-"hyper selective"-in choosing only the highest quality mahogany. Daca mint ei, mint si eu De fapt nu ma bazez pe asta, dupa cum spuneam habar nu am care e adevarul, nu sunt naiv si nu am incredere absoluta nici in ei, nici in managerul de la Nashville, nici in George Gruhn, nici in Rares Totu, in lumea capitalista am incredere doar in mine. Sunt doar niste informatii disparate, extrem de utile, care puse cap la cap ne ajuta sa ne facem o idee. Cu cat informatiile sunt mai contradictorii, cu atat mai mult ne dam seama in ce lume traim. Pe de alta parte, sunt convins ca atat Gibson cat si orice alt producator de orice au secrete bine pazite si mizerii care trebuie ascunse sub pres si care rarissim ajung la urechile clientilor. In incercarea de a justifica un pret umflat se inventeaza tot felul de argumente, in orice industrie. Iar aici depinde cine ce are interes sa vanda. Vreau sa-ti vand un Custom, iti zic ca lemnul e selectat manual. Vreau sa-ti vand un Standard, iti zic ca Custom-ul nu a beneficiat niciodata de tratament preferential. Si tot asa. Doar nu ne-am nascut ieri. Mai repet o data, toate aceste informatii si de la managerul de la Nashville si de la George Gruhn si de la Rares Totu sunt foarte utile si pretioase, dar... fiecare trebuie sa gandeasca cu propriul cap si sa asculte un instrument cu propriile urechi inainte sa-l cumpere. Edited October 9, 2008 by Faust
midnight rider Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 Aici scrie asa: Daca mint ei, mint si eu De fapt nu ma bazez pe asta, dupa cum spuneam habar nu am care e adevarul, nu sunt naiv si nu am incredere absoluta nici in ei, nici in managerul de la Nashville, nici in George Gruhn, nici in Rares Totu, in lumea capitalista am incredere doar in mine. Sunt doar niste informatii disparate, extrem de utile, care puse cap la cap ne ajuta sa ne facem o idee. Cu cat informatiile sunt mai contradictorii, cu atat mai mult ne dam seama in ce lume traim. Pe de alta parte, sunt convins ca atat Gibson cat si orice alt producator de orice au secrete bine pazite si mizerii care trebuie ascunse sub pres si care rarissim ajung la urechile clientilor. In incercarea de a justifica un pret umflat se inventeaza tot felul de argumente, in orice industrie. Iar aici depinde cine ce are interes sa vanda. Vreau sa-ti vand un Custom, iti zic ca lemnul e selectat manual. Vreau sa-ti vand un Standard, iti zic ca Custom-ul nu a beneficiat niciodata de tratament preferential. Si tot asa. Doar nu ne-am nascut ieri. Mai repet o data, toate aceste informatii si de la managerul de la Nashville si de la George Gruhn si de la Rares Totu sunt foarte utile si pretioase, dar... fiecare trebuie sa gandeasca cu propriul cap si sa asculte un instrument cu propriile urechi inainte sa-l cumpere. a mia oara suntem in eroare cu ambiguitatea numelor de la Gibson Intre modelele Les Paul,intre Standard si Custom NU EXISTA DIFERENTA LA MATERIALE. Intre productia DE SERIE si CUSTOM SHOP exista diferenta la materiale. Cele de la Custom SHOP sunt selectionate pentru densitatea fibrei mahonului si pentru frumusetea si striatiile artarului care se pune pe top.Un Custom Shop,indiferent de model,fie el standard,custom sau vreunul din signatureuri este sculptat (n-am gasit termen mai bun pentru "carved") manual,de aici diferentele destul de mari intre grosimea gatului la modele din aceeasi serie,si din acelasi an.Unele modele signature au gatul facut pe CNC ,ca sa aiba constanta dimensiunilor alese de artist (de ex modelul Slash).Reissueuurile sunt toate cu gatul sculptat manual. Custom Shopul NU se afla in aceeasi incinta cu fabrica de serie,echipa de lutieri este absolut alta. Sa nu ma intelegi gresit,sunt si eu satul de lumea in care traim,de marketingul agresiv si fara scrupule si de manariile care se fac la nivel inalt si nu numai.In industria de instrumente muzicale,Gibson sunt campioni la asemenea practici ! Doar ca aici e vorba de o mica confuzie care a trebuit clarificata Pe linkul de la barbarossa, era scris ca unii de pe forum, au masurat, si Studio e un pic mai subtire la corp, insa nu afecteaza sunetul...Mersi mult oricum uite,am acasa 2 studiouri si 2 standarduri,noi,produse in 2007 si 2008 dupa sublerul meu,nu e nicio diferenta de grosime.Poate alea masurate de ei o fi fost din ani diferiti.
Pomoja_Razvan Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 All clear now... Toate acestea fiind spuse, eu unul sunt mandru de LP-ul meu Studio, cumparat anul asta, varianta Fireburst
Faust Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 Intradevar, a fost o confuzie si e bine ca a fost clarificata. Ai apucat sa canti pe vreun 2008 Standard?
Pomoja_Razvan Posted October 27, 2008 Posted October 27, 2008 Nu, doar pe un Classic Antique 2008, pe un Standard inca nu...
RAY5 Posted November 7, 2008 Author Posted November 7, 2008 a mia oara suntem in eroare cu ambiguitatea numelor de la Gibson Intre modelele Les Paul,intre Standard si Custom NU EXISTA DIFERENTA LA MATERIALE. Intre productia DE SERIE si CUSTOM SHOP exista diferenta la materiale. Cele de la Custom SHOP sunt selectionate pentru densitatea fibrei mahonului si pentru frumusetea si striatiile artarului care se pune pe top.Un Custom Shop,indiferent de model,fie el standard,custom sau vreunul din signatureuri este sculptat (n-am gasit termen mai bun pentru "carved") manual,de aici diferentele destul de mari intre grosimea gatului la modele din aceeasi serie,si din acelasi an.Unele modele signature au gatul facut pe CNC ,ca sa aiba constanta dimensiunilor alese de artist (de ex modelul Slash).Reissueuurile sunt toate cu gatul sculptat manual. Custom Shopul NU se afla in aceeasi incinta cu fabrica de serie,echipa de lutieri este absolut alta. Sa nu ma intelegi gresit,sunt si eu satul de lumea in care traim,de marketingul agresiv si fara scrupule si de manariile care se fac la nivel inalt si nu numai.In industria de instrumente muzicale,Gibson sunt campioni la asemenea practici ! Doar ca aici e vorba de o mica confuzie care a trebuit clarificata uite,am acasa 2 studiouri si 2 standarduri,noi,produse in 2007 si 2008 dupa sublerul meu,nu e nicio diferenta de grosime.Poate alea masurate de ei o fi fost din ani diferiti. Un gibson custom obligatoriu are ceva in plus chiar daca lemnul este acelasi lacul sau vopseaua difera pentru ca si unele vopsele sint facute special iar de obicei lacurile sint mai greu de realizat
Guest Baumwolle Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Cred ca ce incearca Rares sa spuna este ca Les Paul Custom este una, iar seria Custom Shop este alta, este segmentul care se ocupa exclusiv cu modele signature si historic reissue.
RAY5 Posted November 7, 2008 Author Posted November 7, 2008 Cred ca ce incearca Rares sa spuna este ca Les Paul Custom este una, iar seria Custom Shop este alta, este segmentul care se ocupa exclusiv cu modele signature si historic reissue. Asta e ok am inteles ca este custom pentru modelele de serie, si Custom Shop care dupa parerea mea , cele custom shop sint facute excluziv din lemn de calitate ales pentru chitarile custom shop iar corpul chitarii e scluptat manual ceea ce âi permete mai tirziu cind ajunge la faza de lacuire sa obtina decorul care i se cere ( FMT sau QMT) sau altele dar astea 2 sint mai cunoscute Eu cred ca un gibson custom shop e facut de o singura persoana de la A - Z . Cel putin asa se spune si sint convins ca e adevarat ca e facut la mina cel putin 95% La tecnica de slefuire se face la masina ,lacul e la mina dar se utilizeaza pistol de lacuit si mai ramine ultima faza uscarea care se face in cuptor la temperaturi mari Cit despre customul normal nu se alege lemnul tecnica de fabricatie e aceeasi ci doar vopsirea e mai diferita dar joaca un rol important la sustain stratul de vopsea aplicat pe un gibson (cel pe care lam nenorocit) e foarte gros as putea zice ca e o placa de vopse nu un strat am utilizat o masina de smirghel ca sa pot da jos vopseaua (adica sa stric chitara )
Guest Baumwolle Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Iarasi, se pare ca faci niste confuzii. FMT sau QMT depind de lemnul folosit, de tipul de artar din care se face top-ul. Poate fi cu flame sau fara, indiferent de calitate.
RAY5 Posted November 7, 2008 Author Posted November 7, 2008 Iarasi, se pare ca faci niste confuzii. FMT sau QMT depind de lemnul folosit, de tipul de artar din care se face top-ul. Poate fi cu flame sau fara, indiferent de calitate. NU cind ma refer la BUN vorbesc de calitatea de rezonanta a lemnului FMT sau QMT esta decorul sau aspectul lemnului dar nu e neaparat bun ca rezonanta si ca timbru muzical dar ca sa obtii FMT sau QMT este o tecnica de prelucrare a lemnului in functie de venele lemnului pentru cine nu stie sa-l prelucreze acelas lemn FMT sauQMT devine simplu lemn fara motiv de decor secretul e in CARVED manual cind o ciopleste ala la mina stie dinainte ce face cu iel FMT sau QMT daca sar taia la masina nu cred ca mai iesi decorul iar lacul care il pune e doar sa puna in evidenta venele lemnului sint mai multe straturi care se pun shi la fel zic ca daca sar pune la masina robot nu cred ca ar iesi primele 3 sau chiar 5 straturi sint puse la mina . Odata ce modelul e bine stabilit si culorile pentru somburst puse atunci poate sa utilizeze pistol de lacuit . Asta e o lectie de art peinting pentru ca ma ocup de asa ceva eu sint decorator si lucrez cu vopsele , acoarele si lacuri de vreo 15 ani iar pentru lemnele sau mai bine zis placajele urite le desenez ieu sai placa omului dar pot desena un lemn chiar si pe un rigips cau pe metal (o poarta blindata) dupa care o decorez sa nu se vada ca e din metal Asta e o tecnica pentru chitarile ieftine ca sa le faca frumoase le vopseste dar niciodata sa nu confunzi o chitara vopsita FMT sau QMT cu cea care e lacuita shi FMT sau QMT este obtinut din lemn asa e dela mama lui copacul ACUM cit despre o chitara custom care are pe cap desenul ala de doua romburi alungite e o chitara care nu cred ca are un lemn specia e acelasi de altfel nici nu sint lacuite ci doar vopsite
Guest zzz Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 NU cind ma refer la BUN vorbesc de calitatea de rezonanta a lemnului FMT sau QMT esta decorul sau aspectul lemnului dar nu e neaparat bun ca rezonanta si ca timbru muzical dar ca sa obtii FMT sau QMT este o tecnica de prelucrare a lemnului in functie de venele lemnului pentru cine nu stie sa-l prelucreze acelas lemn FMT sauQMT devine simplu lemn fara motiv de decor secretul e in CARVED manual cind o ciopleste ala la mina stie dinainte ce face cu iel FMT sau QMT daca sar taia la masina nu cred ca mai iesi decorul iar lacul care il pune e doar sa puna in evidenta venele lemnului sint mai multe straturi care se pun shi la fel zic ca daca sar pune la masina robot nu cred ca ar iesi primele 3 sau chiar 5 straturi sint puse la mina . Odata ce modelul e bine stabilit si culorile pentru somburst puse atunci poate sa utilizeze pistol de lacuit . Asta e o lectie de art peinting pentru ca ma ocup de asa ceva eu sint decorator si lucrez cu vopsele , acoarele si lacuri de vreo 15 ani iar pentru lemnele sau mai bine zis placajele urite le desenez ieu sai placa omului dar pot desena un lemn chiar si pe un rigips cau pe metal (o poarta blindata) dupa care o decorez sa nu se vada ca e din metal Asta e o tecnica pentru chitarile ieftine ca sa le faca frumoase le vopseste dar niciodata sa nu confunzi o chitara vopsita FMT sau QMT cu cea care e lacuita shi FMT sau QMT este obtinut din lemn asa e dela mama lui copacul ACUM cit despre o chitara custom care are pe cap desenul ala de doua romburi alungite e o chitara care nu cred ca are un lemn specia e acelasi de altfel nici nu sint lacuite ci doar vopsite Mai ai de invatat mult, mult de tot...documenteaza-te si apoi sper sa nu mai scrii asemea prostii...
RAY5 Posted November 7, 2008 Author Posted November 7, 2008 Mai ai de invatat mult, mult de tot...documenteaza-te si apoi sper sa nu mai scrii asemea prostii... DA intradevar eu cit traiesc invat si tot mie frica ca o sa mor fara sa pot sa le invat pe toate, dar daca tu crezi ca lei invatat sau ca ai priceput ce tia zis unu sau altu ..........la capitolul asta nu mai am nimik de spus poate singurul lucru ca eu CRED CA TE INSELI AMARNIC uite o foto care sa te mai faca sa pricepi ca in natura nu exista FMT nici QMT aici e o foto marita de chitara mea shi se vede prin lacul transparent ca venele lemnului sint la verticala asa e de la saminta din care o crescut copacul iar cele orizontale datorita faptului care se cheama FMT sint din lucrarea lemnului deci acelasi lemn ar fi putut sa fie QMT daca cel care a lucrat si a lacuit chitara ar fi vrut sa fie QMT ACUM daca tot tii la teoria ta nu am sa incerc sa te educ ieu oricum merci ca tiai dat shi tu cu parerea Iarasi, se pare ca faci niste confuzii. FMT sau QMT depind de lemnul folosit, de tipul de artar din care se face top-ul. Poate fi cu flame sau fara, indiferent de calitate. EU nu am intilnit niciodata in natura FMT sau QMT sint tecnici de preparatie a lemnului doar pentru decor E clar ca calitatea de sunet nu are de a face cu decorul dar acelasi lemn ar putea sa fie FMT sau QMT depinde cum vrea sa realizeze mesterul chitara
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now