www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Intrebare In Legatura Cu Calitatea Sunetului


Recommended Posts

Posted

salut. am si eu o intrebare. vreau sa stiu ce mai am nevoie pe langa chitara si efect pentru a scoate un sunet bun inregistrat. Vreau sa spun ca pe inregistare se pierde mult din calitatea sunetului si cum as putea impiedica acest lucru. Eu inregistrez direct pe placa de sunet, folosind doar chitara si efectul. Am auzit

diferite teorii cum ca ar fii bine sa trec chitara prin cub si apoi in placa de sunet. Am un cub Harley

Benton de 120 de wati, m-ar ajuta sa-l folosesc si pe el la inregistrare? Ma chinui de o perioada buna de timp sa scot un sunet bun, mi-am cumparat diferite si diferite pedale, insa sunetul inregistrat nu este de calitatea pe care o astept, asa ca m-am gandit sa cer ajutor si din partea altora.

Posted

vektor are dreptate, incearca asa : Chitara->efecte->combo ...> Microfon->preamp->calculator. Neaparat cu microfon , ptr. ca iesirea ce are acel HB( am si eu unul aproape identic, deci stiu cum suna) nu e buna de inregistrat, nici macar ptr. casti nu e buna.

Daca tie iti place cum suna prin chirara-procesor-combo, atunci cumpara un microfon, si eventual o placa audio ceva mai performanta.

Asta probabil o sa duca la rezultate bune.

Succes

Guest doftorul
Posted

Salutam !

 

Mare branza nu ai sa faci nici cu un microfon, exceptand cazul in care nu cumperi un mic de calitate, chestiune care te-ar face sa scoti probabil peste 100 de EUR din buzunar pentru asta. Chiar preluand cubul cu un microfon nu ajungi la rezultate foarte notabile, cel putin nu in cazul in care te chinui sa tragi chitara aia acasa pentru ca sa iti satisfaci un hobby, mai ai nevoie de un compresor bun si cel putin un frequency enhancer.

 

O varianta care s-ar putea sa iti dea niste rezultate mai aproape de un sunet inregistrat superior calitativ (nu neaparat si ton pe gustul tau) ar fi utilizarea unui insert intr-un VST de gen Guitar Rig. Nici trasul pe direct cu Guitar Rig nu e o mare branza, insa utilizat dintr-un DAW (Sonar, Nuendo, Cubase SX, Logic, etc) zgomotul si parazitii inerenti placii de sunet s-ar diminua mult datorita transferului fara pierderi, raw data direct intr-un track din DAW, ramanand doar zgomotul sau "mizeria" introdusa de intrarea de linie a placii de sunet/stompurilor din fata.

 

Poate ca nu suna chiar asa de rau inregistrarea ta in conditiile curente si mai ai nevoie doar de un pic de procesare si un mic boost pe ici pe colo la niste benzi de frecventa, ori ceva boost de dinamica. Daca utilizezi tonuri cu multa "mizerie" si armonici "incalcite" chiar e nevoie de un lant de procesare aplicat pe inregistrare, altfel totul va fi foarte "muddy". Gasesti pe net cam tot ce iti doresti in materie de post-recording processing si o serie de pluginuri foarte capabile si utilizate pe scara larga si in productii "de la mama lor" sunt cele comercializate de WAVES. Google-uie un pic dupa WAVES plugins si sigur gasesti o cale sa le iei. Le poti utiliza atat din SoundForge cat si din toate DAW-urile de pe piata.

 

Poate parea paradoxal, insa investitia in placi de sunet foarte scumpe nu e neaparat o solutie, mai ales ca in ultima vreme si "ciurucurile" de pe placile de baza tind sa aibe un raport semnal zgomot acceptabil, unde mai pui ca daca aplici un noise reduction pe un track tras cu acest tip de placi poti fi surprins de cat de bine se aude ulterior, odata ce se elimina si hum-ul si alte frecvente mai putin audibile, dar care altereaza perceptia urechii intr-un mod neplacut. Chestiunea asta cu "ia-ti o placa mai buna" nu e neaparat "solutia finala" si inainte sa investesti niste bani ar fi bine sa studiezi un pic si ce inseamna procesarea sunetului de chitara din punctul de vedere al unui sunetist.

Posted

"Waves" si "Hiperprism" de la Syntrillium Software au softuri super ptr prelucrare .

 

Ptr tras chitara oricum ar fi cel mai bun un microfon condebser cu diafragma mare ,cu tensiune mare de polarizare cu dinamica mare.

 

Si ar trebyui sa uite de toate efectele din orice CUB si DSP , numai distors sa foloseasca , restul se face absolut totul post-recording.

Posted

Am stat si am citit toate parerile. M-am gandit sa folosesc un DI in acest mod: Chitara->efecte->DIBox->calculator(ceea ce spunea Vektor) . Acum as vrea sa stiu ce DI mi-ar trebui si daca acesta ma ajuta cu ceva in obtinerea unei inregistrari mai bune. In ceea ce priveste Guitar Rig (despre ce vorbea doftorul) mi se pare o idee buna, insa as fii mai incantat daca as putea trage direct un sunet bun pe care sa nu trebuiasca sa-l prelucrez prea mult, oricum si varianta cu guitar rig sta in picioare. AAA, inca ceva un preamplificator ar ajuta cu ceva calitatea inregistrarii sau nu?

Posted
Am stat si am citit toate parerile. M-am gandit sa folosesc un DI in acest mod: Chitara->efecte->DIBox->calculator(ceea ce spunea Vektor) . Acum as vrea sa stiu ce DI mi-ar trebui si daca acesta ma ajuta cu ceva in obtinerea unei inregistrari mai bune. In ceea ce priveste Guitar Rig (despre ce vorbea doftorul) mi se pare o idee buna, insa as fii mai incantat daca as putea trage direct un sunet bun pe care sa nu trebuiasca sa-l prelucrez prea mult, oricum si varianta cu guitar rig sta in picioare. AAA, inca ceva un preamplificator ar ajuta cu ceva calitatea inregistrarii sau nu?

 

trebuie sa intelegi ca in afara de distorsionator absolut toate procesarile de sunet se fac post -recording.

 

De distorsionator ai nevoie la cantat din cauza ca unele sunete produse de tine se bazeaza pe armonicele date de distors.

 

Ecou se foloseste si Wah numai daca efectiv canti cu aceste efecte , daca interpretarea este ritmic legata de aceste efecte ce ar pune unele probleme la postprocesare.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.