Guest Distorsed Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Deci din cate am auzit pentatonica minora/majora nu are moduri. Nu stiu daca e adevarat, de aceea va intreb, exista moduri la pentatonica? au ele vreun nume? fiecare mod are vreo nuanta specifica? ( adica e ca si la majora, unde modurile pot fi diferentiate clar dupa cum suna? )
cyfer Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Deci din cate am auzit pentatonica minora/majora nu are moduri. Nu stiu daca e adevarat, de aceea va intreb, exista moduri la pentatonica? au ele vreun nume? fiecare mod are vreo nuanta specifica? ( adica e ca si la majora, unde modurile pot fi diferentiate clar dupa cum suna? ) Da, existã moduri ale gamei pentatonice, dar nu au nume ca cele ale gamei majore ci numere. Gama pentatonic major 1 2 3 5 6 are: mod1 1 2 3 5 6 mod2 1 2 4 5 b7 mod3 1 b3 4 #5 b7 mod4 1 2 4 5 6 mod5 1 b3 4 5 b7 Sigur cã fiecare mod are o nuanțã specificã. "Pedaleazã" pe rând pe câte o treaptã din pentatonicã în timp ce improvizezi ºi ai sã vezi schimbarea de nunațã. Mult mai simplu este sã gândeºti modurile astea ca pentatonice cu rãdãcina într-o treaptã diferitã de acordul peste care improvizezi. De exemplu atunci când improvizezi peste Dm7 cu notele D E G A B este mai uºor sã "vezi" procedeul ca fiind E minor pentatonic peste Dm7 în loc de G major pentatonic modul 4 peste Dm7. Am scris mai multe despre asta într-un alt post.
karpi Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 eu stima ca pentatonica in sine e mod este dar poti sa faci orice modulatie si combinatie ce va intra in istorie sub numele tau .Caci probabil asta o fi motivul . De cantat oricum nu se ajunge sa canti in mai multe moduri , sa se bucure oricine daca macar intr-un mod poate sa cante ceva. As vrea sa aud pe rgc pe cativa macar sa cante macar in Ionian ( in major natural) , dupa ce poate sa treaca la altceva mai "fancy" .
karpi Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 (edited) cred ca aici se creaza o confuzie cu notele din gama majora , ar trebui "notele din gamele majore" Modurile sunt date ca si exemplu sau ca si referinta la Ionian , intervalele dintre aceste tonuri raman mereu aceleasi la Cmaj ( ionian) avem Am ( aeolian) The seven-note scale starting on middle C is an Ionian scale. Going up the keyboard one gets a Dorian scale by starting on the D, a Phrygian scale by starting on the E, a Lydian scale by starting on the F, a Mixolydian scale starting on the G, an Aeolian scale starting on the A, and a Locrian scale starting on the B sau mai simplu C ionian gama C major .....dar ...C aeolian va fi cu notele din Eb ionian cantat incepand din C .si tot asa... cand faci o trecere in gama cu reveniri si pornind de fiacare date de pe nota urmatoare practic treci prin aceste moduri .Dar pe fiecare niota va fi modul respectiv cu centrul sonor noata de "pornire". Eu asa stiu , sau asa am inteles. In aceste moduri trebuie sa canti sa le simti , daca nu le simti suna a ecxercitiu mai ales la improvizatii .dar omul cauta intotdeauna noi cai de exprimare. Edited February 1, 2008 by karpi
John Petrecce Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 cred ca aici se creaza o confuzie cu notele din gama majora , ar trebui "notele din gamele majore" Modurile sunt date ca si exemplu sau ca si referinta la Ionian , intervalele dintre aceste tonuri raman mereu aceleasi la Cmaj ( ionian) avem Am ( aeolian) The seven-note scale starting on middle C is an Ionian scale. Going up the keyboard one gets a Dorian scale by starting on the D, a Phrygian scale by starting on the E, a Lydian scale by starting on the F, a Mixolydian scale starting on the G, an Aeolian scale starting on the A, and a Locrian scale starting on the B sau mai simplu C ionian gama C major .....dar ...C aeolian va fi cu notele din Eb ionian cantat incepand din C .si tot asa... cand faci o trecere in gama cu reveniri si pornind de fiacare date de pe nota urmatoare practic treci prin aceste moduri .Dar pe fiecare niota va fi modul respectiv cu centrul sonor noata de "pornire". Eu asa stiu , sau asa am inteles. In aceste moduri trebuie sa canti sa le simti , daca nu le simti suna a ecxercitiu mai ales la improvizatii .dar omul cauta intotdeauna noi cai de exprimare. cred ca mai simplu era sa spui ca relativa minora a unei game majore e situata la 4 semitonuri distanta in "spatele" acelei game si invers (relativa majora in fata cu 4 semitonuri fat de cea minora); referitor la minor/major sau eolian/ionian. Celelalte 5 moduri au si ele echivalenta ptr o gama minora sau majora (de la nota radacina) urcand sasu coborand pe notele gamei respective astfel gasind modul echivalent dar in contextul sonor al notei radacina,urmarind ordinea (care io aM tocito): ionian;dorian;frigian;lidian;mixolidian;aeolian;locrian, si nu in context modal. Nu prea am timp acum sa trec la explicatii practice; dar poate o sa o fac cand imi gasesc. Oricum nu stiu ce utilitate ar avea treaba asta mai ales ca netul e plin de explicatii... Trick'ul vine cand incerci sa folosesti abordari "modale' ale unui mod.... sau cum ai zis "modul respectiv cu centrul sonor noata de "pornire"...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now