saxoo Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 ... mai fac o incercare ... ... asta pentru ca am incercat sa postez mai devreme un post km-etric si mi-a iesit un mare error ... ... ma rog , cu rabdare si tutun , o sa-ajungem cel mai bun ... ca alta rima n-am gasit ... ... o sa incerc sa ma repet , asadar ... ... number one : originalitatea .... bun asa : pai original e si John Cage , compozitor american avangardist ,cu a sa 4:33 , o piesa in care pianistul vine se aseaza , sta la pian fix 4 min si 33 sec dupa care se ridica , se inclina si iese ... piesa apare si pe CD -uri cu best ofurile lui Cage ...desi unii ascultatori neavizati ar putea realmente crede ca stereoul lor s-a cam dus pe copca ... sau The Who care isi spargeau sculele dupa fiecare gig , desi nu prea aveau inca bani de aruncat ...si asa de cool era treaba incat la un gig in Londra unde aparea dupa ei si Hendrix , acesta din urma a decis brusc la un moment dat sa-si aprinda chitara ... sau Syd Barrett care intr-un concert ,[ datorita starii mintale precare ] isi dezacordeaza temeinic toate coardele si dai la frecat la ele cu distors , spre disperarea colegilor din Pink Floyd ... surpriza : in sala publicul ( hippiotii ) erau in delir ...psihedelic rock tocmai se nastea ... acum totusi conteaza si cum treci prin filtrul personalitatii influentele din jur ..... ... se spune , si e adevarat , ca in muzica toti sunt mai mult sau mai putin influentati de cei dinainte sau de cei din jur ... specialistii considera ca doar 2 compozitori fac intrucatva abstractie : Debussy si Varese - compozitor american avangardist , considerat parintele muzicii electronice ... se stie ca Debussy nu era adeptul muzicii la comanda pentru simplul fapt ca uneori ii lua saptamani sa conceapa cateva fraze muzicale ....norocul lui ca n-avea probleme cu finantele ... acum totusi conteaza si cum treci prin filtrul personalitatii proprii influentele din jur ...[ am vazut in US un documentar in care se zicea ca de fapt sotia lui Einstein ( care era tot fizician ) i-ar fi livrat pe tava celebra sa teorie a relativitatii restranse (probabil dimineata la mic dejun , ia uite aici barbate ce m-am gandit eu azi noapte : E = mc 2 ...ei , ce zici ? ....lol ...)... totusi au tinut sa adauge ca Einstein a avut o perspectiva unica asupra teoriei sale ... desigur era invitat la congrese de fizica unde diverse somitati in domeniu il felicitau si se intreceau sa-i explice ca au inteles perfect ce dorea el sa spuna cu viteza luminii si cu timpul si spatiul etc ; saracu Einstein ii asculta doar pentru ca dupa cateva secunde sa gandeasca cu amaraciune " ia uite ca nici asta n-a inteles mai nimic " ].... daca as fi compozitor si Jimmy Page mi-ar folosi o tema sau chiar o piesa , ultimul lucru la care m-as gandi ar fi sa-l dau in judecata [ asa vizavi de unele topicuri de pe aici cum ca Page ar fi un sharlatan , ce mai am murit de ras ...] ... pai doar si Rahmaninov scria pe o tema de Paganini ; Brahms pe una de Beethoven ( acuzat fiind ca nu a specificat , a ras si a zis , "doar stim cu totii ca e o tema de Beethoven ") , Beethoven pe o tema de Diabelli samd ... ... despre MTV , sau Empty V cum ii zicea Al Jarreau [singurul artist care are 7 premii Grammy in 3 genuri diferite : Pop , RnB si Jazz si pe care l-am vazut intr-un concert in Washington DC in 2005 ] nu prea ar mai fi nimic de comentat ... au inceput bine , promitator cu Dire Straits - Money for Nothing iar acum pun pe foc 90 % din emisie numai Hip Hop , Soul , Dance si Rn B ... asa ca mai bine l-ar incorpora in BET ( black entartainment television ) ... I want my MTV ! ...lol
karpi Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Este de discutat ce ar fi de fapt "originalitatea ". Sa fie ceva complect nou sau sa fie ceva original in cadrul unui curent stil sau gen muzical . Tineri vad simplist treburile si succesul cel mai rapid se castiga prin indemanare , care este mai indemanatec castiga , modelul este preluat din competitiile de pana la acea varsta , Nici nu au cum sa concureze tineri in a fi cel mai bun compozitor si original in orice gen caci le mai trebuie un pic de experienta si timp ca sa ajunga la acest nivel. Cel mai simplu este deci sa daci demonstratii la instrument . Dupa acea de la o moda la alta ajunge sa-i placa un gen /stil si canta cover-uri ce este foarte util pentru perioada de invatare . Aici intervne si publicul , publicul ramane la acest nivel , asteapta sa-i canti coverurile preferate .Si numai asa te poate evalua .Nu poti sa prezinti publicului cine stie ce compozitii super originale , nu-l intereseaza . Daca faci compozitii" kitch copiate dupa un sablon cunoscut , cu texte pe care le asteapta publicul si ai ceva publicitate se poate sa devi cunoscut repede si publicul sa te accepte .Aici se blocheaza multi artisti , si din pacate si raman aici de multe ori . Odata ce esti cataloghiztat de public intr-un anumit fel ca si reprezentant al unui gen nu mai scapi de aceasta ethiceta. Prin analogie ar fi exemplul marilor comici ai ecranului , dupa ce au devenit cunoscuti ca si comici nu mai pot sa joace nici un rol "serios" . Il pui pr Luis De Funes sau pe Fernandell , sau Rowan Atkins ..ect sa joace Hamlet , toata lumea moare de ras orice spune si orice bine joaca rolul . In lumea rockului Billy Idol este un cantaret neinplinit , toata viata si-a dorit sa ajunga mare cantaret si a ramas la "imaginea" de rocker inbracat in piele neagra si decorat cu lanturi , mai un pic si la 60 de ani o sa zdrangane lanturile pe scena cantand .." speed ...i like it..". Cred ca din lipsa "cereri" nu este nevoie de creatori de muzica , de compozitori de stilisti care pana la urma ar face ceva original . Poti sa fi original si in cadrul unui curent la moda sau de underground , nu este necesar sa revolutionezi muzica . Dar din pacate ca urmare a politici marilor case de discuri editori etc totul stagneaza de ani buni . Apar multe trupe cu sound propriu fiecare aduce o farama de nou , dupa un timp va iesi ceva la suprafata . Deocamdata multi muzicanti s-au "reprofilat" pe jazz si blues muzica ce a devenit acceptata de toata lumea fara pre multe schimbari spectaculoase ce da posibilitate de a interpretari in diferite moduri si se canta si in cluburi mici . Deocamdata cred ca se invarte totul in jurul a cate un interpret original in modul de interpretare nu neaparat in muzica compusa. Cum sunt mari chitaristi , mari cantareti , bluesmani etc, Se vinde show-ul .Problema este ca in momentul cand se retrag ce va veni in loc ? Publicul alege cate un continuator din obisnuinta din nostalgie etc .Mai un pic si nu vor mai fi mari artisti ce au revolutionat muzica dupa '68 .. Ce o sa urmeze si cat de original o sa fie vom vedea . Ca si un lucru interesant de urmarit in muzica de la noi in legatura cu tema ar fi : cate discuri CD si LP au aparut din '90 de COLINDE ( 18 ani anual apar cel putin 6-7 discuri daca nu mai multe ).Peste tot in magazine de sarbaturi se aude muzica se vand discuri . Nu am observat sa apara macar unul ca si " slagar " sau motiv muzical de sarbatori unul in fiecare an si unul sa fie cel mai acceptat de ascultatori .Nu se poate spune ca nu au destula publicitate ca nu le cumpara lumea ca au un target foart erestrans ca nu-s inteleswe de public ca nu le cauta nimeni si totusi ..unde-s hiturile toate cionditiile sunt prezente.?Ce lipseste ? Oriunde ascult reclamele si alte emisiuni apar numai colinde vechi traditionale si temele traditionale americane, englezesti , nemtesti . Ar trebui sa fie si la noi cateva melodii din productia fantastica de CD-uri de colinde ,ca si "ChristmasTime " ,"Happy Christmas (War Is Over)", si "I Believe In Father Christmas " a lui Greg Lake ce au devenit traditionale .
karpi Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 (edited) ... ... despre MTV , sau Empty V cum ii zicea Al Jarreau [singurul artist care are 7 premii Grammy in 3 genuri diferite : Pop , RnB si Jazz si pe care l-am vazut intr-un concert in Washington DC in 2005 ] nu prea ar mai fi nimic de comentat ... au inceput bine , promitator cu Dire Straits - Money for Nothing iar acum pun pe foc 90 % din emisie numai Hip Hop , Soul , Dance si Rn B ... asa ca mai bine l-ar incorpora in BET ( black entartainment television ) ... I want my MTV ! ...lol RnB pentru mine R&B este altceva ..de ex Paul Rodgers m-am tras de sireturi o noapte intreaga cu un Hip_Hop man din Chicago si i-am explicat ca ce canta el nu-i R&B , haha mi-a multumit in blog ca l-am invatat cum sa sculte muzica ...hahaah , e un om deosebit si muzicant foarte bun . eu i-am spus ca el canta , parerea mea . Urban A term given to R&B and Soul produced in the 80s and 90s. Chiar acum a inceput o emisiune de Muzica Lautareasca de Calitate .. auzi pe ritm de House...ce mai cautam originalitatea .....pe Canal D pana acum a fost un film cu vampiri pe care putem sa-l sar dar...hahaha o gagica i- acasapit pe toti. M-a paclit distributia o groaza de actori buni care mai apareau...pacaleala.. Edited December 31, 2007 by karpi
saxoo Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 ... si era sa uit , apropos de solouri , se discuta ceva mai inainte ... tocmai am revazut cu nevasta-mea filmul ABBA .(aici in State se poate procura pe Netflix )... il vazusem prin iulie 80 la Bucuresti la Capitol cand eram la nationalele de natatie ... ABBA si-au axat stilul propriu de compozitie tocmai pe evitarea tipicelor solouri de chitara sau keyboard , atat de specifice muzicii pop (in majoritate : intro - strofa 1 - refren - strofa 2 -refren -SOLO - refren - coda )... si ce e surprinzator e ca o fac asa de bine , ca nici nu simti nevoia de ele ...pentru ca oricum nu le simtim lipsa ... lol ... muzica lor e bazata pe o mixtura geniala a 4 componente : modul unic de utilizare a vocilor solistilor + forme muzicale + orchestratie+ text ...
apocalipsa Posted December 31, 2007 Author Posted December 31, 2007 parerea mea e ca exista putina originaliate din cel putin 2 motive (generic vbind): nu exista personalitate... nu exista constientizarea muzicii ca valoare artistica...
karpi Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 parerea mea e ca exista putina originaliate din cel putin 2 motive (generic vbind): nu exista personalitate... nu exista constientizarea muzicii ca valoare artistica... un artist nu este constient de cea ce poate crea ! el creaza si alti i-l descopera alti fac critica si alti i-l cataloghizeaza si al pun sau dau jos de pe piedestal .Un artist toata viata cauta sau "se cauta pe sine " cum se mai spune .Despre uni spune critica ca s-au gasit pe sine , cea ce nu-i precis .De acea un artist adevarat nu este niciodata multumit , nu simte ca creat "ceva" , nu este constient . cand auzi de stie ,cunoaste , mare teoretician , mare tehnicean ...acestea nu au nimic cu arta !! Exact ca si un sintetizator , singur nu canta nimic original. nu exista nici personalitate puternice , un artist este foarte nehotarat si i-l impresioneaza orice nu-i sigur niciodata ca cea ce face este bine , nu detine o reteta este gelos pe succesul celuilalt chiar mai netalentat caci el nu vede nici enorma diferenta .Tot ce stie artistul este din feedback-ul primit de la spectatori . cei "constienti" si cu "personalitate " nu sunt artisti ci afaceristi !!! indiferent daca canta sau nu . cati muzicanti adevarati ai auzit ca au murit bogati ? Ce spui tu este o "imagine" creata , de artist sau de manager , de media sau chiar de imaginatia publicului .Sau o falsa imagine trambitata de cei care se vor artisti.Adica "textul" in limbajul de "romegus" exista .Si suna ca si imaginile poetice recitate de niste talentati la diferite posturi TV la timpul probabil .(weather report vantul va sufla de la slab la potrivit ..etc...haha ) Bineinteles in cazul cand vorbim de un artist adevarat si nu de "falsi" ce se dau artisti .Acestia din urma scot balivernele si vor sa se pozitioneze convenabil in peisajul artistic . Arta nu se poate invata , doar unele tehnici .Ets eceva ce nu se poate releva , prinde , descrie , un proces "electrochimic" ca si dragostea .
saxoo Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 un artist nu este constient de cea ce poate crea ! el creaza si alti i-l descopera alti fac critica si alti i-l cataloghizeaza si al pun sau dau jos de pe piedestal .Un artist toata viata cauta sau "se cauta pe sine " cum se mai spune .Despre uni spune critica ca s-au gasit pe sine , cea ce nu-i precis .De acea un artist adevarat nu este niciodata multumit , nu simte ca creat "ceva" , nu este constient . cei "constienti" si cu "personalitate " nu sunt artisti ci afaceristi !!! indiferent daca canta sau nu . cati muzicanti adevarati ai auzit ca au murit bogati ? Arta nu se poate invata , doar unele tehnici .Ets eceva ce nu se poate releva , prinde , descrie , un proces "electrochimic" ca si dragostea . Karpi , tu esti se pare un adept a lui Kant ... care zicea ca " geniul trebuie neaparat sa fie naiv " ...Kant asta e in mare voga aici in US ... mai ales tipele se tot identifica cu el : tot isi striga unele altora : you kant ! ... si le mai place si Shopanhour ... lol Primul muzician care a murit intradevar bogat , a fost Paganini ... i-a lasat fiului o avere de 2 mil. franci aur ... la vremea aceea era enorm ... Despre tehnicile pomenite , acestea erau inglobate in ceea ce se numea -Retorica ... care azi nu prea se mai studiaza ... La Multi Ani !
Guest Raskolnikov Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Sa fii original? Nu prea poti sa fii original in cadrul unui stil zic eu. Ar trebui sa creezi unul nou. Unii devin originali combinand stiluri, de obicei cel specific mediului cu unul mai putin cunoscut. Heavy metal cu voce de soprana, gipsy punk, si cate altele. Teme sau alte elemente muzicale mai putin cunoscute, introduse intr-un stil cunoscut. Cei care cunosc ambele stiluri s-ar putea sa nu fie prea incantati. Cand combini doua stiluri originale nu cred ca rezulta neaparat un al 3-lea original. Asta tine si de modul in care se face. Originalitatea este si ea relativa. In cazul asta depinde de cultura muzicala a fiecaruia. Un lucru e sigur nu exista o reteta pentru a fi original. Daca ar exista una toti ar fi originali nu? Am observat la mai multi artisti consacrati ceva interesant atunci cand vorbesc despre influentele lor. De exemplu Dave Mustaine spunea intr-un interviu ca a fost influentat de muzica lui Cat Stevens, Syd Barrett cica ar fi fost influentat de 2 bluesmani - Pink si Floyd, Frank Zappa de Varese (de care spunea Saxoo mai sus) si ar mai fi si altii. Muzica lor este originala si intr-un caz si in altul, influentele vs. cei influentati , dar nu se aseamana aproape deloc. Totusi, in ce a constat influenta de care zic ei? Nu in a copia masuri de la unul la altul, e clar. Componente sau ingrediente mai subtile presupun. De descoperit pentru cei ce vor sa fie originali. Un exemplu pe care l-am mai dat, apropo de asta, din pictura: Delacroix picta cai mov, Gauguin care a fost influentat de el, picta caini rosii. Desi distinctiva influenta, Gauguin nu este copiator, este cat se poate de original si el.
guitarhead Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 mai ales tipele se tot identifica cu el : tot isi striga unele altora : you kant ! ... si le mai place si Shopanhour ... *... ))) saxoo, you crack me up, man! Retorica ... care azi nu prea se mai studiaza ... * asa e, din pacate, cu mici exceptii, i.e.: concursurile de "debate" la college (mai vezi rar, prin filme).
karpi Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 Sa fii original? Nu prea poti sa fii original in cadrul unui stil zic eu. Ar trebui sa creezi unul nou. Unii devin originali combinand stiluri, de obicei cel specific mediului cu unul mai putin cunoscut. Heavy metal cu voce de soprana, gipsy punk, si cate altele. Teme sau alte elemente muzicale mai putin cunoscute, introduse intr-un stil cunoscut. Cei care cunosc ambele stiluri s-ar putea sa nu fie prea incantati. Cand combini doua stiluri originale nu cred ca rezulta neaparat un al 3-lea original. Asta tine si de modul in care se face. Originalitatea este si ea relativa. In cazul asta depinde de cultura muzicala a fiecaruia. Un lucru e sigur nu exista o reteta pentru a fi original. Daca ar exista una toti ar fi originali nu? Am observat la mai multi artisti consacrati ceva interesant atunci cand vorbesc despre influentele lor. De exemplu Dave Mustaine spunea intr-un interviu ca a fost influentat de muzica lui Cat Stevens, Syd Barrett cica ar fi fost influentat de 2 bluesmani - Pink si Floyd, Frank Zappa de Varese (de care spunea Saxoo mai sus) si ar mai fi si altii. Muzica lor este originala si intr-un caz si in altul, influentele vs. cei influentati , dar nu se aseamana aproape deloc. Totusi, in ce a constat influenta de care zic ei? Nu in a copia masuri de la unul la altul, e clar. Componente sau ingrediente mai subtile presupun. De descoperit pentru cei ce vor sa fie originali. Un exemplu pe care l-am mai dat, apropo de asta, din pictura: Delacroix picta cai mov, Gauguin care a fost influentat de el, picta caini rosii. Desi distinctiva influenta, Gauguin nu este copiator, este cat se poate de original si el. eu cred ca totusi..un exemplu ..cel mai simplu ca sa nu ne amestecam in genuri si subgenuri Clapton ,Peter Green,John Mayall,JeffBeck,BB King,Allbert King,Leslie West,Hendrix,Jimy Page ,Johny Winter....si lista continua ...canta blues la chitara folosesc aceleasi lickuri aceleasi structuri si fiecare este apreciat caci are ceva original . In muzica beat , pop , rock,.....sunt mii de trupe ce canta aceiasi muzica acelasi stil progresii dar fiecare au ajuns vedete deoarece au ceva original . Nu trebuie sa fie ceva neaparat experimental ca sa fie original.
Guest costi iorga Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 Delacroix picta cai mov, Gauguin care a fost influentat de el, picta caini rosii. off topic La cate droguri o bagat saracu Gauguin in Tahiti, nu-i de mirare ca vedea cainii rosii ! on topic Subscriu lui Karpi: nu trebuie sa fii neaparat experimental pt a fi original. Creativitatea (si originalitatea) se pot manifesta in mai multe directii. Toti oamenii de arta au un anumit background, chestii pe care le-au ascultat, vazut, citit. Acest background il putem numi si "influente", chiar daca mai tarziu, creatia artistica merge pe cu totul alte cai decat cele indicate de susnumitele influente. Multi sunt originali. S-a vorbit de Paganini mai nainte: si Paganini a fost influentat de Corelli si Tartini. (cu a sa vestita Sonata a trilurilor diavolesti, care a compus-o in somn si n-a mai reusit sa o transpuna pe hartie). El a parcurs alte drumuri, insa baza sa au fost marii violonisti italieni ai secolului al XVII-lea. In creatiile muzicale cu care ne blagosloveste media mai nou, lipseste acea originalitate pentru ca sunt concepute din start ca si material volatil (de preferinta sa se vanda cam 2-3 luni bine, pana cand vine altceva, la fel de prost, dar de la aceiasi producatori). Chiar daca exista cateva reale talente (Beyoncé, Christina Aguilera), ele sunt doar tehnic bine exploatate (li se compun cantece pe masura vocii lor). Multi producatori, statii Radio si TV, incluzand MTV pleaca de la premisa (devenita mai nou postulat) ca muzica e o industrie care in primul rand tre sa scoata bani, nu valori. Se gasesc atunci compozitori care scot pe banda rulanta o piesa dupa alta, se fac prospectii pe piata, sa se vada cam ce-ar dori sa asculte lumea si se purcede la treaba. Atata timp cat painea si cutitul sunt in mana marilor case producatoare si ale supraponderalului MTV si atata timp cat lumea prefera sa i se dea decat sa caute, tot asa o vom duce. Things are about to change, tot mai multi artisti de mare valoare (felicitari Radiohead si Madonna) cauta sa se elibereze din stransoarea asta si sa gaseasca modele alternative de propagare a muzicii lor unui public cat mai larg. Sa nu ne pierdem speranta. E totusi aceeasi lume care in anii 70 cumpara Deep Purple si Led Zeppelin, doar cadrul socioeconomic s-a schimbat. Se va schimba si gustul oamenilor, sunt destul de optimist in ceea ce priveste asta! La Multi Ani tuturor!
karpi Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 off topicLa cate droguri o bagat saracu Gauguin in Tahiti, nu-i de mirare ca vedea cainii rosii ! on topic Subscriu lui Karpi: nu trebuie sa fii neaparat experimental pt a fi original. Creativitatea (si originalitatea) se pot manifesta in mai multe directii. Toti oamenii de arta au un anumit background, chestii pe care le-au ascultat, vazut, citit. Acest background il putem numi si "influente", chiar daca mai tarziu, creatia artistica merge pe cu totul alte cai decat cele indicate de susnumitele influente. Multi sunt originali. S-a vorbit de Paganini mai nainte: si Paganini a fost influentat de Corelli si Tartini. (cu a sa vestita Sonata a trilurilor diavolesti, care a compus-o in somn si n-a mai reusit sa o transpuna pe hartie). El a parcurs alte drumuri, insa baza sa au fost marii violonisti italieni ai secolului al XVII-lea. In creatiile muzicale cu care ne blagosloveste media mai nou, lipseste acea originalitate pentru ca sunt concepute din start ca si material volatil (de preferinta sa se vanda cam 2-3 luni bine, pana cand vine altceva, la fel de prost, dar de la aceiasi producatori). Chiar daca exista cateva reale talente (Beyoncé, Christina Aguilera), ele sunt doar tehnic bine exploatate (li se compun cantece pe masura vocii lor). Multi producatori, statii Radio si TV, incluzand MTV pleaca de la premisa (devenita mai nou postulat) ca muzica e o industrie care in primul rand tre sa scoata bani, nu valori. Se gasesc atunci compozitori care scot pe banda rulanta o piesa dupa alta, se fac prospectii pe piata, sa se vada cam ce-ar dori sa asculte lumea si se purcede la treaba. Atata timp cat painea si cutitul sunt in mana marilor case producatoare si ale supraponderalului MTV si atata timp cat lumea prefera sa i se dea decat sa caute, tot asa o vom duce. Things are about to change, tot mai multi artisti de mare valoare (felicitari Radiohead si Madonna) cauta sa se elibereze din stransoarea asta si sa gaseasca modele alternative de propagare a muzicii lor unui public cat mai larg. Sa nu ne pierdem speranta. E totusi aceeasi lume care in anii 70 cumpara Deep Purple si Led Zeppelin, doar cadrul socioeconomic s-a schimbat. Se va schimba si gustul oamenilor, sunt destul de optimist in ceea ce priveste asta! La Multi Ani tuturor! Nici nu mai prospecteaza nimeni piata , i-i desconsidera pur si simplu pe toti sau ii considera dobitoci .Pe buna dreptate deoarece ei i-au creat dobitocii sa aiba asigurata piata . Cel mai haios lucru este cu incepe vara si pe litoral din prima zi se da la radio " slagarul veri " si toata lumea este de acord .Deci e simplu . Revolutiile in muzica s-au intamplat odata cu revolutiile din societate dupa al doilea razboi mondial si cu razboiul din Vietnam cand tineretul s-a "polarizat" , ai avut un tel comun si dintre acesti "rebeli" s-au ridicat ca si exponenti artisti aducand noul ..Adica in momente cand afaceristi din show bussines nu au mai putut influenta in asa mare masura miscarea culturala.Pana l aurma au preluat-o. Cel mai bun exemplu ar fi Cream trupa ce a razbit si a revolutionat muzica fara nici un ajutor de la critici , eventual cu critici proaste . Iar mai tarziu moartea lui Hendrix , sau mai bine zis depresia in care a cazut este atribuita si piedicilor puse de afaceristi promovari muzici sale , pe langa ca avea de luptat si cu publicul care nu putea sa-i intelega evolutia muzicala , pentru cei mai multi era doar un expoent al ideilor hippie in lupta antirazboi .Adica era la moda .
saxoo Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 . S-a vorbit de Paganini mai nainte: si Paganini a fost influentat de Corelli si Tartini. (cu a sa vestita Sonata a trilurilor diavolesti, care a compus-o in somn si n-a mai reusit sa o transpuna pe hartie). El a parcurs alte drumuri, insa baza sa au fost marii violonisti italieni ai secolului al XVII-lea. . Sa nu ne pierdem speranta. E totusi aceeasi lume care in anii 70 cumpara Deep Purple si Led Zeppelin, doar cadrul socioeconomic s-a schimbat. Se va schimba si gustul oamenilor, sunt destul de optimist in ceea ce priveste asta! La Multi Ani tuturor! ... perfect de acord , si cu Raskolnikov ... ... as dori sa mai adaug ceva despre Paganini ... faptul ca a studiat asiduu si chitara a avut o influenta decisiva in cristalizarea stilului sau personal de compozitie si interpretare la vioara .... a reusit practic sa uimeasca si cucereasca publicul cu " trucuri " cunoscute de orice chitarist ( Carcassi , Carulli , Sor , Giuliani , Aguado etc ) al vremii sale ... din pacate creatia sa pentru chitara nu a avut un impact de magnitudinea celei violonistice .... Giuliani & Sor conduc detasat in clasamentul compozitorilor clasici pentru chitara... clasica ...lol .... ... prin 85 -86 intrasem intr-un cerc de hippioti clujeni ... asta deoarece atunci imi vanudsem parte din colectia de LP -uri iar unul dintre ei dorea sa achizitioneze al doilea album Deep Purple -The Book of Taliesyn ...am plecat cu ei din Oser ( piata de vechituri ) ; dorea sa vada daca nu cumva sare acul picup-ului etc .... [un LP occidental era o investitie majora , in medie 400-500lei ... adica o patrime de salar lunar ... cand le zic asta la americani se crucesc ; sau ca dadeam(noi , romanii )echivalentul unui salar lunar pe o pereche de jeansi turcesti sau o pereche de Puma unguresti ... Jesus! ....] .... am ramas prieteni , mai mergeam pe la ei sa ascult muzica , cafele , tigari /// imi placea de ei cum se lamentau si criticau " depravarea" si " degradarea " muzicii progresive ; monstrii art rock -ului precum Genesis , Yes , Jethro Tull , etc trupe aservite profitului , comercialism -ului etc ...[ era o polemica odata vizavi de" Duke" al lui Genesis ...unii ziceau ca e ultima lor creatie notabila ... altii ca "And then they were 3" e totusi ok ... era razboi mare brazars ...lol ]...ce nu intelegeam noi la vremea aceea era ca trupele respective( si desigur producatorii lor ) doreau , printre altele , si sa produca bani ... si ca au fost fortate -de curentul disco si ascensiunea DJ -ilor- sa-si reconsidere strategia ... altfel ar fi inchis portile ///faliment .... asadar , nimic nou sub soare ,,, ... de ce astazi originalitatea e o floare atat de rara ? ...pentru ca e mult prea costisitor sa fii original ... e mult mai simplu si mai comod pentru toti sa fii o copie care se vinde ...presupunand ca exista talent + aptitudini fizice si psihice +o propensiune creativa nativa de exceptie , trebuie sa studiezi enorm , sa investesti timp , bani si energie , trebuie sa citesti de toate , incercand sa te scufunzi cat mai adanc in fantana culturii -cum zicea Barrios Mangore ....sa citesti ... si din pacate tot mai putini citesc in ziua de azi ... [ e si presiunea sociala : tu studiezi la chitara in timp ce vecinul merge in Spania sau la o firma multinationala si-si cumpara casa , BMW etc si toti ( chiar si tu ) te vad un loser ... ma intalnesc odata cu o fosta prietena a mea /// "ce mai faci ? ".. "bine , ma duc la munca , la scoala , predau" ... "vezi mai (zise ea razand ) nu exagera , ca de atata munca n-ai timp sa faci si bani "......lol ...] ...asadar e tot mai greu sa te formezi ca si artist si apoi sa mergi la producatori si sa te impui ... de obicei se intampla invers ....Nicu Covaci intr-un interviu TV spunea ca poate sa-si dea seama cam cat a citit un muzician , doar ascultandu-l interpretand ...asta o fi vrut si el sa sugereze ?
saxoo Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 ... uitasem , Karpi , au fost si artisti care au reusit sa imbine stralucit arta de cel mai inalt nivel cu afacerile ... hai sa vedem , Picasso ... merge ... dar probabil cel mai bun exemplu ar fi Salvador Dali ...unul dintre cei mai mari artisti ever , incontestabil ... mergeau pe la el in vizita tot felul de lume , in general artisti , actori , protipendada mondena mondiala etc, pe care ii primea imbracat extravagant ... avea o personalitate atat de puternica incat nici o doamna sau domnisoara nu l-a refuzat vreodata daca ii propunea sa-i pozeze ... amanta lui era Amanda Lear , care il iubea sincer chiar si dupa ce ajunsese sa fie foarte batran ... sotia il mai suna si-i zicea " Salvador , vreau sa cumpar niste nimicuri si se pare ca nu prea mai sunt bani in cont " ... avea cativa samsari de arta , agenti " acreditati "pe care ii tinea in proximitate ; lua repede sevaletul , schita urgent 3-4 tablouri , pe care acestia mai apoi le vindeau telefonic ,imediat , colectionarilor cu cate 40000-50000 $ bucata ... " e bine draga , e ok , ajung banii ? " ...lol ... multi pe la petreceri il rugau doar sa se semneze pe o foaie de hartie ... si unul dintre ce-i mai apropiati prieteni ai sai era ...guristul de metal -Alice Cooper ... o personalitate interesanta , isn't it ?... Salvador Dali vreau sa zic ... cu certitudine unul dintre putinii artisti care nu numai ca au spart " sistemul " dar chiar l-au imblanzit si aservit intereselor proprii ... ...si sunt absolut sigur ca si Leonardo da Vinci sau Brancusi erau perfect constienti de valoarea lor ... poate nu chiar ca vor fi cei mai valorosi la licitatii , dar oricum undeva pe aproape, in top ...
karpi Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 ... uitasem , Karpi , au fost si artisti care au reusit sa imbine stralucit arta de cel mai inalt nivel cu afacerile ... hai sa vedem , Picasso ... merge ... dar probabil cel mai bun exemplu ar fi Salvador Dali ...unul dintre cei mai mari artisti ever , incontestabil ... mergeau pe la el in vizita tot felul de lume , in general artisti , actori , protipendada mondena mondiala etc, pe care ii primea imbracat extravagant ... avea o personalitate atat de puternica incat nici o doamna sau domnisoara nu l-a refuzat vreodata daca ii propunea sa-i pozeze ... amanta lui era Amanda Lear , care il iubea sincer chiar si dupa ce ajunsese sa fie foarte batran ... sotia il mai suna si-i zicea " Salvador , vreau sa cumpar niste nimicuri si se pare ca nu prea mai sunt bani in cont " ... avea cativa samsari de arta , agenti " acreditati "pe care ii tinea in proximitate ; lua repede sevaletul , schita urgent 3-4 tablouri , pe care acestia mai apoi le vindeau telefonic ,imediat , colectionarilor cu cate 40000-50000 $ bucata ... " e bine draga , e ok , ajung banii ? " ...lol ... multi pe la petreceri il rugau doar sa se semneze pe o foaie de hartie ... si unul dintre ce-i mai apropiati prieteni ai sai era ...guristul de metal -Alice Cooper ... o personalitate interesanta , isn't it ?... Salvador Dali vreau sa zic ... cu certitudine unul dintre putinii artisti care nu numai ca au spart " sistemul " dar chiar l-au imblanzit si aservit intereselor proprii ... ...si sunt absolut sigur ca si Leonardo da Vinci sau Brancusi erau perfect constienti de valoarea lor ... poate nu chiar ca vor fi cei mai valorosi la licitatii , dar oricum undeva pe aproape, in top ... de acord , am amintit si eu ceva de 90% , ceilalti 10% sunt exceptiile . Multi mari atristi originali au cheltuit averea cuiva .
kapak Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 pai si ce era sa faca cu averile? le luau cu ei in mormant? ca doar nu trebuiau sa faca fiecare niste burse de acordat dupa moartea lor, nu?
karpi Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 pai si ce era sa faca cu averile? le luau cu ei in mormant? ca doar nu trebuiau sa faca fiecare niste burse de acordat dupa moartea lor, nu? Hahahaha pe atunci nu mergea cu bursele , murea "mecena" veneau mostenitori care nu dadeau doi bani pe arta fie ea "inspirata " sau originala .
kapak Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 pai vezi> stiau ei de ce se duceau banii pe bautura si femei :-)
Guest Anca Pavel Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 De ce ar putea sa lipseasca originalitatea din creatiile muzicale...eu cred ca din cauza faptului ca dintotdeauna au existat modele pozitive de urmat, ceea ce a dus la asa zisa pierdere de originalitate si castigul unei copii fidele. De fapt si pana la urma, nimeni nu este original suta la suta, fiecare a avut un model sau mai multe, pe care le-a urmat, care au influentat, fara modele, oamenii nu se pot forma singuri, si asta nu e valabil numai in muzica ci si in alte domenii ale vietii.
cristi Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 topicu asta imi aduce aminte de orele de dirigentie unde dezbateam de zor teme gen "fumatul dauneaza grav sanatatii" .. toata lumea zicea cat de rau e sa fumezi...incepand cu diriga noastra fumatoare inraita si terminand cu restu de colegi cu pachete de tigari in buzunar.. cu alte cuvinte....ok, mtvul e naspa, nimeni nu promoveaza muzica buna.. ma uit la topicu cu cautam instrumentisti.. acolo ficare zice caut basist/chitarist/vocalist pt infiintarea unei trupe care sa sune a godsmack/metallica/queem/rhcp... atunci de ce va plangeti? dintre astia care tot arunca cu pietre, poate vreunu sa posteze o compozitie plina de originalitate? nu pun paie pe foc si nu raspund la provocari ma intrebam doar asa, ce rost are discutia asta...
Guest costi iorga Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 topicu asta imi aduce aminte de orele de dirigentie unde dezbateam de zor teme gen "fumatul dauneaza grav sanatatii" .. toata lumea zicea cat de rau e sa fumezi...incepand cu diriga noastra fumatoare inraita si terminand cu restu de colegi cu pachete de tigari in buzunar.. cu alte cuvinte....ok, mtvul e naspa, nimeni nu promoveaza muzica buna.. ma uit la topicu cu cautam instrumentisti.. acolo ficare zice caut basist/chitarist/vocalist pt infiintarea unei trupe care sa sune a godsmack/metallica/queem/rhcp... atunci de ce va plangeti? dintre astia care tot arunca cu pietre, poate vreunu sa posteze o compozitie plina de originalitate? nu pun paie pe foc si nu raspund la provocari ma intrebam doar asa, ce rost are discutia asta... Discutia asta poate avea un rost in sensul orientativ. Poate mai exista anumiti oameni care vor sa faca o muzica originala si creativa si sa o poata si propaga cat mai multor oameni. Daca vedem de ce lipsesc cele sus numite si ce metode am putea aplica pentru a reusi totus sa promovam o muzica originala si creativa alternativ si paralel canalelor normale de distributie, e ok. Ce inseamna "plina de originalitate"? Cat de "plina" e "plina"? Poate reusesti sa treci peste cinismul aferent varstei si sa vii cu ceva contributii constructive discutiei, huh?
cristi Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Ce inseamna "plina de originalitate"? Cat de "plina" e "plina"?Poate reusesti sa treci peste cinismul aferent varstei si sa vii cu ceva contributii constructive discutiei, huh? pai.. ideea era ca (desi nu am scris in postul precedent, am lasat doar sa se subinteleaga) foarte multa lumea invata piese folosind guitar pro sau tabulaturi, fac 2-3-5 piese cu trupa nou formata dupa care brusc o cotesc pe compozitii proprii.. compozitii proprii care in cea mai mare parte sunt de o calitate indoielnica.. asta din diverse motive.. trupa nu e inca legata, se incapataneaza sa cante piesele proprii daca tot le-au compus si cumva resuesc ca marea majoritate sa ramana la un nivel mediocru.. ma gandesc aici la ce se inealege la noi prin folk si ce se intelege in alte tari prin folk.. nu mai vorbesc de folkul pe care il auzi in tren spre sinaia-predeal din cate am vazut pe afara, si tu costi poti sa confirmi asta cred, trupele incep cu coveruri ..., si mai mult, canta coveruri si dupa ani de zile de existenta si multe albume la activ... am vazut rick derringer cantand srv, tishamingo cantand skynyrd, allman cantand van morrison,etc... acolo s-a simtit clar ca le-au interpretat in stilul lor... shakin stevens a facut cariera preluand piese vechi si dandu-le o noua forma, comerciala dar totusi de calitate... plina de originalitate e f relativ.. io unu sunt multumit cand vad o trupa care reuseste sa combine diversele influente ale membrilor si compune 4-5 piese care sa nu sune la fel intre ele..
Guest Wierdguy Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 de ce lipseste originalitatea din creatiile muzicale? *Pentru ca nimeni nu o cere. Nivelul de incultura creste mai mult decat rata natalitatii. Popualtia romaniei crede ca exista 2 genuri principale: House(pe 2007 a fost minimal, vedem ce e anu asta) si manele. *Casele de discuri nu cauta oameni talentati, cauta oameni comerciali. Sunt oameni pe forumu asta capabili sa compuna opere in adevaratul sens al cuvantului, dar nimeni nu`i baga`n seama.(Nu merge la petreceri, nu pot dansa pitipoance pe ele, nu se iau inconsiderare) *Mtv`ul este cea mai mare prostie inventata, urmata de u tv si ce naiba sa`i ia posturi mai au visat. Din punctul meu de vedere, influenteaza puternic publicul, transformandu`l intr`un zombi media a carui capacitate de a dori originalitate este inhibata de muzica mai comerciala ca elodia.
karpi Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 (edited) Discutia asta poate avea un rost in sensul orientativ. Poate mai exista anumiti oameni care vor sa faca o muzica originala si creativa si sa o poata si propaga cat mai multor oameni. Daca vedem de ce lipsesc cele sus numite si ce metode am putea aplica pentru a reusi totus sa promovam o muzica originala si creativa alternativ si paralel canalelor normale de distributie, e ok. Ce inseamna "plina de originalitate"? Cat de "plina" e "plina"? Poate reusesti sa treci peste cinismul aferent varstei si sa vii cu ceva contributii constructive discutiei, huh? sa mai complectez si eu ... in primul rand trebuie sa ai un anumit nivel de cultura generala si muzicala ca sa descoperi acea mica urma geniala de originalitate. am mai dat ca si exemplu ..cum percep uni melomani avizati uni chiar cu pregatire muzicala serioasa , cunoscatori cu colectii impresionante de CD si DVD , vinil , etc , dictionare vii de istorie pop-rock . aude o trupa cu un sunet de sintetizator la fel ca si la "Final Countdown " => verdictul =....asta-i piesa copiata ... atuncea ce mai poti astepta de la un tanar care a ascultat 20 CD-uri in total ,si acelea aproape identice ca si muzica /gen/structura etc... De ce ar putea sa lipseasca originalitatea din creatiile muzicale...eu cred ca din cauza faptului ca dintotdeauna au existat modele pozitive de urmat, ceea ce a dus la asa zisa pierdere de originalitate si castigul unei copii fidele. De fapt si pana la urma, nimeni nu este original suta la suta, fiecare a avut un model sau mai multe, pe care le-a urmat, care au influentat, fara modele, oamenii nu se pot forma singuri, si asta nu e valabil numai in muzica ci si in alte domenii ale vietii. modelele se studieaza copiile fidele sunt un fel de exercitii obligatorii , demonstratii . cand ajungi sa treci de aceste faze , poate incepi sa gandesti si sa te folosesti de cea ce ai invatat in creatii proprii .Creatii care la inceput nu au originalitate dar cu timpul cand se creaza o conceptie proprie o sa devina originala . Din pacate 99% din "artisti" sunt la faza de demonstrat ca pot si ei ceva ..macar tehnic si pot sa faca o imitatie , care cum reuseste. Edited January 4, 2008 by karpi
saxoo Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 din cate am vazut pe afara, si tu costi poti sa confirmi asta cred, trupele incep cu coveruri ..., si mai mult, canta coveruri si dupa ani de zile de existenta si multe albume la activ... am vazut rick derringer cantand srv, tishamingo cantand skynyrd, allman cantand van morrison,etc... acolo s-a simtit clar ca le-au interpretat in stilul lor... shakin stevens a facut cariera preluand piese vechi si dandu-le o noua forma, comerciala dar totusi de calitate... perfect adevarat ... ... totusi , daca esti inradevar dibaci ,poti pune un cover intr-o cu totul alta lumina /// care l-ar putea ,la o adica , umple de invidie inclusiv pe interpretul original ... exemple sunt cu duiumul : de exemplu mie imi place mult mai mult " I will survive " cu Cake decat cu Gloria Gainor ... recent am vazut o colaborare intre Pink Floyd si David Bowie /// initial ma gandeam " deh , ce ar mai putea aduce nou Bowie la "Hey you "? .... rezultatul a fost o mare surpriza ... si chiar placuta ...
saxoo Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 de ce lipseste originalitatea din creatiile muzicale? *Pentru ca nimeni nu o cere. Nivelul de incultura creste mai mult decat rata natalitatii. Popualtia romaniei crede ca exista 2 genuri principale: House(pe 2007 a fost minimal, vedem ce e anu asta) si manele. *Casele de discuri nu cauta oameni talentati, cauta oameni comerciali. Sunt oameni pe forumu asta capabili sa compuna opere in adevaratul sens al cuvantului, dar nimeni nu`i baga`n seama.(Nu merge la petreceri, nu pot dansa pitipoance pe ele, nu se iau inconsiderare) *Mtv`ul este cea mai mare prostie inventata, urmata de u tv si ce naiba sa`i ia posturi mai au visat. Din punctul meu de vedere, influenteaza puternic publicul, transformandu`l intr`un zombi media a carui capacitate de a dori originalitate este inhibata de muzica mai comerciala ca elodia. .... foarte adevarat cu cresterea ratei natalitatii ... lol ....casele de discuri , la fel foarte adevarat , doar ca sunt cam peste tot la fel ... adica nu numai in Romania ... Tori Amos , o tipa cam scrantita dar probabil unul dintre cei mai mari muzicieni americani ai momentului , era aproape sa se sinucida fiindca nimeni nu vroia sa produca muzica ei in US ( prea era originala ) /// pana la urma un inginer de sunet i-a zis " du-te mai fata in Anglia " ... si s-a dus , norocul ei .... desi si in Anglia mi se pare lui Mike Oldfield nu vroia initial nimeni sa-i produca " Tubular Bells "( prea era al draq de original ) ... asa ca un prieten de-al lui plin de bani a infintat o casa de discuri special pentru editarea albumului ... casa se numeste Virgin .... cred ca si acum le pare rau celor de la Atlantic si EMI .... lol
saxoo Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 ... era sa uit ... ca tot aminteam mai sus de Einstein (probabil cel mai "original " individ uman din istorie ) ... cica azi dimineata era pe un channel un documentar despre Edison( unul dintre cei mai " originali "la randul sau ) ... era batran ( undeva pe la sfarsitul anilor 20 ) si la un moment dat un reporter il intreaba : " si ce parere aveti despre noua teorie a lui Einstein " ? ...raspuns , raspicat : " nu am nici o parere , pentru simplul motiv ca nu o inteleg " ... ... se pare ca un creator "original "poate fi orice dar nu DEMAGOG ...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now