Hix Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 (edited) De 3 zile m-am lasat de vocea de gat...si pot spune ca e huge diferenta. Cea mai mare diferenta e ca nu ma mai dor acutele. A 2-a e ca le ating mai usor, le proiectez, nu mi se duc in spate. Asa ca sfatul meu e nu mai impingeti din gat ci din diafragma. Deocamdata nu m-am prins cum sa cant murdar si in vocea de cap( nu falsetto, ma refer la masca) dar o sa ma prind . Cel mai rau e ca mi-a luat atata timp ca sa pot canta in cap...si na mai am de lucru. Oricum my point is quit using your throat si nu mai ridicati laringele. Na si vocea de piept o mai folosesc dar impostez tot in rezonator. Edited October 30, 2007 by Hix
Guest crown Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 (edited) Saluatare la toata lumea.Sunt nou pe aici (cu postatu) desi urmaresc de foarte multa vreme acest forum. As avea si eu o oarecare nedumerire... mai bine spus mi-ar prinde bine niste sfaturi. Imi place foarte mult James Hetfield.Intamplarea face sa fiu fan Metallica si tot intamplarea face sa am un timbru vocal apropiat cu cel al lui James de pe S&M.Pfui... cam multe coincidente. Practic am invatat singur despre "ale cantatului"... m-am descurcat destul de bine zic eu. Nedumerirea mea consta in: ce exercitii as putea face pentru a suplimenta vocea (clara) cu acel timbru al lui James care duce spre un oarecare "ragusit".Nu stiu cum sa explic.Cine stie piesa "So fucking what" de la Metallica... ma refer la acea voce chiar de la inceputul piesei (acolo este cel mai evident). Si inca ceva... dupa cate imi dau seama, James foloseste vocea de gat, nu? Edited November 19, 2007 by crown
Hix Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Crown - imitatul este o greseala uriasa. Daca vrei sa suni ca James Hetfield n-o sa suni bine niciodata. Fiecare are propriul timbru, propria culoare. Daca incerci sa intuneci sunetele ca sa-ti sune vocea a x sau y sau sa suni mai intr-un fel se intampla niste chestii in gura si-n gat care nu-s sanatoase. Ca sa canti orice stil iti trebuie tehnica. Dupa ce canti corect tehnic vorbind poti sa-ti permiti sa te joci si sa adaugi culoare sau sa metalizezi sunetul cum vrei. A 2-a chestie e ca exista deja un James asa ca nu mai e nevoie de unul. Oricum Hetfield nu e un vocal de imitat sau apreciat. Anyway. Am si eu o intrebare pt. toate lumea. Cum abordati vocala I in acute. Este o vocala inchisa si ma omoara cand o am de sustinut pe acute.. Ex free fallin la refren.. Cateodata o dau bine, cateodata nu.( vine fa fa la linia melodica iar la-ul ala ma omoara). Nu am probleme cu aceeasi nota pe alte vocale. Pe vocala A mai urc pana-n do-ul urmator, re chiar. Multumesc si astept raspunsurile voastre.
karpi Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Crown - imitatul este o greseala uriasa. Daca vrei sa suni ca James Hetfield n-o sa suni bine niciodata. Fiecare are propriul timbru, propria culoare. Daca incerci sa intuneci sunetele ca sa-ti sune vocea a x sau y sau sa suni mai intr-un fel se intampla niste chestii in gura si-n gat care nu-s sanatoase. Ca sa canti orice stil iti trebuie tehnica. Dupa ce canti corect tehnic vorbind poti sa-ti permiti sa te joci si sa adaugi culoare sau sa metalizezi sunetul cum vrei. A 2-a chestie e ca exista deja un James asa ca nu mai e nevoie de unul. Oricum Hetfield nu e un vocal de imitat sau apreciat. Anyway. Am si eu o intrebare pt. toate lumea. Cum abordati vocala I in acute. Este o vocala inchisa si ma omoara cand o am de sustinut pe acute.. Ex free fallin la refren.. Cateodata o dau bine, cateodata nu.( vine fa fa la linia melodica iar la-ul ala ma omoara). Nu am probleme cu aceeasi nota pe alte vocale. Pe vocala A mai urc pana-n do-ul urmator, re chiar. Multumesc si astept raspunsurile voastre. cand canti "joase" apleci capul in jos , cand canti acute dai capul pe spate ca sa se intinda gatul , asta ajuta .... "
Guest Catincutza Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Pai... am luat si lectii de canto clasic eventually, cand am vazut ca nu merge nicicum pe voce de cap. M-am gandit ca decat pop fara forta, mai bine clasica. Dar nu era pe sufletul meu... tot la pop-rock m-am intors Mi-am postat cateva inregistrari mai vechi aici: http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=8679 Ma rog, am fost la mai multi profesori, majoritatea mi-au spus sa nu incerc sa fac altceva din vocea mea, sa o las asa, ca are farmecul ei. Dar asta ar merge mai mult pe piese gen Enya Momentan fac canto la Sc. Populara de Arta cu dna. Mirela Vlad si mi se pare ca am mai castigat un pic de volum... Mai mult m-ar interesa sa aud daca mai are cineva astfel de "probleme". Buna!si eu am o problema similara cu a ta si m-am gandit sa-mi exprim parerea vizavi de ea.Eu ating cu vocea trei octave,doua dintre ele sunt pe vocea de cap(in registrul inalt-acut).Cu vocea de piept nu pot sa cant decat note din registrul mediu si poate si cateva din cel grav,cand incerc sa urc,vocea devine automat de opera(mi s-a spus ca as putea studia canto clasic).Cred ca singura metoda de a-ti largi intinderea vocala pe vocea de piept e perseverenta(multe,multe vocalize),dar atunci risti sa pierzi impostatia aceea aparte pentru canto clasic. si incepi sa te intrebi daca merita...eu iti recomand sa continui lectiile de canto clasic,iti formeaza vocea,o desavarsesc...abia dupa ce inchei studiul cu siguranta iti va fi mult mai usor sa iei si lectii de muzica usoara si rezultatul va fi unul foarte bun(crede-ma,fiindca cunosc asemenea exemple).Eu iti urez succes si sa auzim numai de bine.
Hix Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Vocea de cap in mediu-acut e perfect normala. Asta daca prin voce de cap va referiti chiar la voce de cap si nu la falsetto. E imposibil sa iei acute fara sa te distrugi pe piept(cine zice ca poate papa materie maronie). Vocea mea de cap este mai puternica decat vocea de piept. Pe piept pur am vreo ...4 note (G2,A2,B2,C3(p-aici incep sa trec intr-un mixt). Intradevar canto clasic e calea de urmat . Daca poti canta opera poti canta orice !!
Guest miriapod Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 E imposibil sa iei acute fara sa te distrugi pe piept(cine zice ca poate papa materie maronie). sunt de-acord cu asta Daca poti canta opera poti canta orice !! cu asta nu mai sunt de-acord, cu rezerva ca nu-s specialista in domeniu, pentru ca nu cant opera si nici nu intentionez. cu siguranta insa sunt unele tehnici folosite la roace de ex care n-au nicio legatura cu canto-ul clasic. si nici nu vad cum te-ar ajuta el, canto-ul clasic, sa le obtii/imbunatatesti. mai mult, majoritatea conservatoristilor pe care-i cunosc, priceputi in canto clasic, sunt putin spre deloc versatili, imposibil de scos din tiparele pe care le-au invatat.
Hix Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 sunt de-acord cu asta cu asta nu mai sunt de-acord, cu rezerva ca nu-s specialista in domeniu, pentru ca nu cant opera si nici nu intentionez. cu siguranta insa sunt unele tehnici folosite la roace de ex care n-au nicio legatura cu canto-ul clasic. si nici nu vad cum te-ar ajuta el, canto-ul clasic, sa le obtii/imbunatatesti. mai mult, majoritatea conservatoristilor pe care-i cunosc, priceputi in canto clasic, sunt putin spre deloc versatili, imposibil de scos din tiparele pe care le-au invatat. Da am observat ca foarte multi conservatoristi nu mai sunt in stare sa sune popish dar cred ca tine de obisnuinta..Profa mea de ex refuza complet sa incerce a suna poppish. Am spus-o gresit inainte. Ce doream sa spun era ca daca ai o tehnica buna canti orice . Cauta pe net Roberto Tiranti omul canta si opera, si musical si rock gen Maiden .
Guest wild child Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 am o maaaare problema,care se numeste trac.il am din clasa intai.am cantat de zeci de ori pe scena,si de fiecare data ma lua cu lesin.am crezut ca in timp o sa-mi treaca,insa nu a fost asa.cant la clape si voce,si la partea de clape nu am emotii,acolo ma simt stapana pe mine,insa cand trebuie sa cant cu vocea mi se usuca gatul oricata apa plata as bea,nu ma mai aud,tip prea tare fortand astfel vocea si ajung sa falsez.e destul de frustrant fiindca m-am apucat de curand si de canto si oricat as munci acasa si la sala,cand ajung pe scena,primele 20 de minute sunt un fel de zombi,apoi trece totul si nu mai vreau sa plec.pls pls pls da-ti-mi un leac pentru trac
Guest miriapod Posted January 24, 2008 Posted January 24, 2008 nu cred ca-ti zic nimic nou.. solutia folosita si la case mai mari e alcoolul o bere, un pahar de vin, ce stii ca merge la tine si nu te face turta, doar iti da un pic de curaj. poate cu timpul o sa reusesti si fara. acum mie strategia asta nu mi se pare ok, cred ca ori ai insusirile necesare sa faci o chestie (innascute sau formate), ori n-o mai faci. sa folosesti diverse substante pentru ca ti-e frica sa te urci pe scena e cam neprofesionist. cu toate astea, multi o folosesc linistiti - si la urma urmei daca nu are efecte negative asupra prestatiei tale, de ce nu
Guest brainwash Posted January 24, 2008 Posted January 24, 2008 Grija mare cu alcoolul, un paharel e arhisuficient cu 10-15 minute inainte, dat peste cap. Altfel va 'fugi' vocea si vei falsa. Acum tre sa vezi si tu cum fuge vocea mai rau, cu trac sau cu alcool?
Guest Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Care este diferenta intre falsetto si castrato?
Hix Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 (edited) Care este diferenta intre falsetto si castrato? Castrato e un tip care a fost castrat cand era mic ca sa nu i se mai schimbe vocea datorita testosteronului si altor hormoni ce se dezlantuie la pubertate. Se proceda asa inainte si castrati erau "superstar"-uri in opera. Falsetto e asta. Barbatii cu vocea cea mai apropiata de castrati sunt contra-tenorii... : . Edited February 15, 2008 by Hix
Doctor X Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Castrato e un tip care a fost castrat cand era mic ca sa nu i se mai schimbe vocea datorita testosteronului si altor hormoni ce se dezlantuie la pubertate. Se proceda asa inainte si castrati erau "superstar"-uri in opera. Cat de mic? Ca daca saracu' n-avea voce de opera, ii taiau boashele degeaba...
Hix Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Cat de mic? Ca daca saracu' n-avea voce de opera, ii taiau boashele degeaba... Vocea de opera tine doar de tehnica.. Nu exista ..voce de opera sau voce de pop . Mic in sensul ca pana-n pubertate.
Doctor X Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Glumeam, binenteles (desi ma doare numai cand ma gandesc la o lama rece in zona intima...). Vroiam initial sa spun "n-avea voce" si-atat, dar unii vor spune negresit ca se cultiva si se exerseaza chiar si cea mai varza voce. Si asta io nu prea o cred.
Guest Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 (edited) Castrato e un tip care a fost castrat cand era mic ca sa nu i se mai schimbe vocea datorita testosteronului si altor hormoni ce se dezlantuie la pubertate. Se proceda asa inainte si castrati erau "superstar"-uri in opera. Falsetto e asta. Barbatii cu vocea cea mai apropiata de castrati sunt contra-tenorii... : . Am citit si eu wiki, thx. Am ascultat Radu Marian (din Rep.Moldova), care interpreteaza castrato. Dar nu am ascultat falsetto si nu inteleg diferenta. Scria pe wiki ca Klaus Nomi canta falsetto, insa mie mi se pare mai degraba castrato. Acolo mai e trecut si Axl Rose. Zau asa! Edited February 15, 2008 by Guest
Guest miriapod Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 castrati sunt cei castrați fie de bisturiu, fie de probleme hormonale. (wiki: So-called "natural" or "endocrinological castrati" are born with hormonal anomalies, such as Kallmann's syndrome, or have undergone unusual physical or medical events during their early lives that reproduce the vocal effects of castration without the surgeon's knife) diferența principalã e deci.. fiziologicã. klaus nomi nu cred ca era castrato
Guest Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Thanks! Deci e doar o chestiune fiziologica. Credeam ca este si o diferenta de registru vocal.
Guest furcku Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 eu unu fumez si beau alcool...nu tin cont de nici o regula insa pot sa cat lejer oricand...plus ca ma si probleme cu gatul. Oricum fac fata la 2 concerte pe saptamana si daca ai talent nu mai conteaza nimic
Hix Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 eu unu fumez si beau alcool...nu tin cont de nici o regula insa pot sa cat lejer oricand...plus ca ma si probleme cu gatul. Oricum fac fata la 2 concerte pe saptamana si daca ai talent nu mai conteaza nimic Poti sa ai talent cu carul daca nu stii sa-l folosesti degeaba. Klaus Nomic asa cum a zis si Irina nu e castrato ci e contra-tenor. Axl nu e contra-tenor. E tenor. Unde l-ai vazut tu trecut ca contra ? Mai e o prostie pe wiki ....cum ca Axl ar fi bariton. Junkyard cum am mai zis nu poti sa canti castrato cum nu poti sa canti bas sau sa canti mezzo...Canti cum esti . Anyway poate ar fi util sa facem o lista fiecare cu exercitiile pe care le facem si de ce. Eu acum fac asa: 1. mm pe 3 note consecutive mergand pe do major ceva de genu A3 - B3 - C4 B3 A3 ( ascendent si descendent pe o singura respiratie mut) si apoi cobor pana la C3-D3-E3-D3-C3 si daca am chef mai jos. Apoi incep la fel din A3 si urc pana pe la A4 B4 C5 - C5 B4 A4 ( asta-i de incalzire) 2. Folosind aceeasi secventa de note dar de data asta incep din C3-D3-E3-D3-C3 si pana in F4 G4 A4 G4 F4. Asta de 3 ori pe o respiratie cu silaba Mi ( prima oara) apoi cu e si apoi cu a cu foarte multa atentie la cum suna i-ul mai ales si e-ul. (Incalzire si pronuntie) 3. arpegiul 1-3-5-8-5-3-1 plecand din C3-E3-G3-C3 si terminand in C4-E4-G4-C5( cateodata mai mult .... nu fortati) pe fraza mi i i a(pe acuta) a a a. Deci se urca pe i pe acuta se deschide in a si apoi se coboara tot in a. (Incalzire si pastrarea impostatiei).( Sfat : Cand ajungeti in treapta 5 incercati sa ....pregatiti acuta mental) 4. 1-3-5-8-11-8-5-3-1 la fel ca mai sus se deschide in a de pe dreapta 8 si se coboara tot pe a. ( Uniformizare & pastrarea impostatiei) 5. Figaro Faraon ) 1 - 3 - 2 1 - 3 -2 Fi - Ga - Ro Fa - Ra On tot pe dreptele Do major. Aveti grija sa RULATI R-ul..RRRRRRRR. ( Pronuntie, I-uri bune care nu-ti distrug gatul). 6. Bri i i i a a a a si - 1 2 3 4 5 - 4 3 2 1. La fel rulat R-ul(ajuta la lansarea vocalei I). 7. Nuante: pe aceeasi nota vocalele a e si i de la piano la forte. Ca si cum ati face un ritual ). Sfaturi: Incercati sa sunati cat mai uniform, nu ingrosati pe grave, nu atacati notele brusc. Daca ataci prima nota dintr-o fraza aiurea nu mai ai cum sa ajungi cu bine la acuta fara sa te rupi. Bafta ! Sunt curios ce fac altii . P.S. Cantati cum vorbiti, va recomand ca inainte sa va apucati de orice exercitiu sa vorbiti o fraza pe tonul pe care-l folositi cand vorbiti cu cineva drag. Tineti minte cum sunati, ce timbru aveti si incercati sa nu-l schimbati cand cantati ingrosandu-l sau colorandu-l aiurea .
karpi Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 eu unu fumez si beau alcool...nu tin cont de nici o regula insa pot sa cat lejer oricand...plus ca ma si probleme cu gatul. Oricum fac fata la 2 concerte pe saptamana si daca ai talent nu mai conteaza nimic Intrebarea este ..CE canti ? Ce ambitus ce tip de voce ? Coverdale , Lemmy , Mercury ?Prince ,.Paul Robson , Saliapin..Bono ..depinde nu ? este vorba si de timbru .. pe de alta parte , daca te lasa vocea ce te mai faci cu talentul ? treci la baterie..lol
Guest Volod Posted June 13, 2008 Posted June 13, 2008 Sunt vocal cu voce mai putin conventionala,si multi o sa zica e e simplu sa "grohai",oricine poate sa faca asta...no...eu fac lucrul asta de 14 ani si am incercat sa ii aflu "tainele" la acest stil de a canta.Pentru mine au mers foarte bine vocalizele(in maniera "groh) facute alaturi de un bassist sau clapar.Toata ideea la acest stil e sa-ti gasesti punctul in care in momentul in care sustii un concert de 2-3 ore apoi sa nu fii ragusit,sa nu iti iriti corzile vocale...nu cred ca as putea sa spun care e acel punct...dar prin exercitiu ti-l gasesti.De cativa ani in coace am gasit metodele de voce ale Melissei Cross "the zen of screaming"...le recomand,dar aici e alta mancare de peste...e "the zen of screaming" nu the "zen of growling" si se potriveste mai bine pt cei care abordeaza stilurile de metal core.Dar metodele de incalzire sunt bune si are sfaturi relativ ok. Dar...ca vocal de death si muzician,mi-am spus ca ar trebui sa imi perfectionez cumva "instrumentul" si cum ceva nou e mai greu sa scoti...mi-am zis sa combin...Exista oameni care din voce scot mai multe sunete in acelasi timp...polifonie...ma refer la popoarele mongole...stilurile kargyraa sau komei.Momentan sunt in lucru pe ele,dar ce rezultate am pana acum...este intr-adevar altceva!
Guest EvilCat Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Eu cant cu vocea cam de 1 an si ceva(fara canto or smth) .Deocamdata am 16 ani. Mi-am downloadat singing lessons si vad ca ma descurc ok cu ele.Pot urca doua octave si jumatate si inca mai lucrez la vibrato. Doar ca dupa ce cant vreo 3 cantece serios cap coada cu-aproape- toate notele la locul lor nu mai pot. Adica trebuie sa fac pauza de o zi ca altfel ragusesc rau. E normal sau credeti ca ,cu 3 melodii cap coada imi fortez prea tare vocea? Mentionez ca eu cand ceva in genul Evanescence/Within Temptation.. De cateva saptamani m-am apucat si de jazz sau blues si pot spune ca nu ma obosesc asa de tare.
Hix Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 Daca obosesti dupa 3 cantece e evidenta o chestie, canti prost(tehnic cel putin). Daca canti bine esti pain-free. De asemenea cantatul bun vine cu o completa relaxare a gatului si a muschilor faciali. Tot efortul se depune in sustinere. Vibrato-ul nu se lucreaza, el iti apare natural cand canti ok si ajungi sa-l controlezi intr-o masura sau alta insa nu se face fortat, tre sa vina de la sine . Nu-ti recomand sa studiezi canto la varsta asta. Mai asteapta 2-3 ani si apoi gaseste o profa/prof bun. Tot ce faci acum e sa-ti formezi reflexe proaste de care o sa incerci sa scapi peste 2-3 ani cand o sa realizezi asta. ( iti spun din proprie experienta).
Guest EvilCat Posted July 7, 2008 Posted July 7, 2008 (edited) Daca obosesti dupa 3 cantece e evidenta o chestie, canti prost(tehnic cel putin). Daca canti bine esti pain-free. De asemenea cantatul bun vine cu o completa relaxare a gatului si a muschilor faciali. Tot efortul se depune in sustinere. Vibrato-ul nu se lucreaza, el iti apare natural cand canti ok si ajungi sa-l controlezi intr-o masura sau alta insa nu se face fortat, tre sa vina de la sine . Nu-ti recomand sa studiezi canto la varsta asta. Mai asteapta 2-3 ani si apoi gaseste o profa/prof bun. Tot ce faci acum e sa-ti formezi reflexe proaste de care o sa incerci sa scapi peste 2-3 ani cand o sa realizezi asta. ( iti spun din proprie experienta). Mersi de sfat.Oricum dupa ce am urmat cateva dintre lectiile alea de singing techniques nu ma mai doare asa.Problema mea era ca eu cantam pe vocea de gat. Acum sunt ok, invat sa cant din diafragma [ma rog, cum se spune] si da..o las mai moale cu cantatul asa puternic.Imi voi alege melodii mai usoare Edited July 7, 2008 by EvilCat
Guest Locke Posted August 28, 2008 Posted August 28, 2008 "Berea , taria , sucuri acidulate , vinul . bauturi reci .... toate afecteaza vocea" .... foarte adevarat, singurul lichid care te ajuta in totalitate fiind 0% nociv pentru voce e "apa de izvor" doar sa fie la temperatura camerei, poate ati observat k majoritatea artistilor vocali profesionisti au cate un pahar cu apa la indemana pentru hidratarea corzilor vocale. Aaaaa era sa uit am gasit un programel pe net de vreo 30 si ceva de mb SIngorama 9 park, care mi se pare desctul de bunicel, pe langa teorie si tehnici de cantat mai contine si vreo 100 de fisiere audio cu exercitii vocale + 4 sau 5 programe de voice recording, voice recognition etc. Pe mine m-a ajutat kt de kt si il folosesc doar de vreo 1 sapt si kteva zile .... e multa teorie de citit da merita.
apocalipsa Posted August 28, 2008 Posted August 28, 2008 exista o tehnica incalzire de moment a corzilor prin ingerarea de alcool ceva in genul "Romulus" - bautura spirtoasa cu aroma de votca. probabil este 100 % naturala... la mine a avut cel mai bun efect pana acum. un efect chiar mai bun decat vodka sau tuica de pruna. din pacate orice bautura spirtoasa este inselatoare si te incalzeste dupa care te paraseste. spunea cineva mai sus ca vocalii au langa ei apa. sa-mi arate mie un vocal de rock care are apa langa el... poate sticla e de apa... apa de izvor de la 4 gr in sus.
GabiGheorghiu Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 hmmm.... poate-mi spune si mie careva daca a folosit vreuna din tehnicile vocale enumerate pe parcursul acestor pagini si daca i-a folosit la ceva.... chiar ma intereseaza. eu am facut canto cand aveam 16-17 ani iar tehnicile vocale studiate mi-au folosit doar in "mercenariatul artistic". Acum sunt cam... "stãtut" dar ma descurc... prin baie, prin camera (de mi se sperie pisica ), mai inregistrezi o piesa-doua pe calculator dar nah... nu-i acelasi lucru cu repetitiile langa trupa sau cantarile pe scena. offff.... tehnica ne omoara pe toti. da' cu filingu' cum ramane?a
Guest ursu panda Posted November 15, 2008 Posted November 15, 2008 akum am intrat pe topic si m-am gandit k poate ma puteti ajuta....sunt cam incepator in chestia asta q vocea....unii spui k n-am voce....altii spun k am .....cum pot sa fac sa aflu si eu?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now