www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Barre Cu Root Pe Coarda 5


Recommended Posts

Guest msmihai
Posted

So ... aceasta ar fi o problema de-a mea . Este vorba despre acordurile barre majore cu root-note-ul pe coarda 5.

Am cautat pe net, peste tot se spune ca sunt mai dificile, intr-un singur loc am dat de un tip ( justinguitar ) care recomanda sa fac in felul urmator : in loc sa am acordul

 

*1***1

******

**234*

******

 

( deci barre cu primul deget ), sa folosesc urmatoarea chestie, adica un "dublu barre", cu degetele 1 si 3

 

*1***1

******

**333*

******

 

Imi puteti spune cum preferati sa faceti aceste tipuri de acorduri ?

Eu unul le-am tot incercat pe amandoua. Prima varianta, cu barre simplu, imi pune mana intr-o pozitie cam dureroasa dar imi iese cat de cat. Varianta a doua e mai eleganta dar cu siguranta mai am mult de muncit pana sa ajung sa nu mai ating cu degetul 3 decat corzile 2,3 si 4.

 

M-am gandit si la o varianta de "scapare", de ocolire a acestor acorduri, prin artificii, dar nu cred ca ar fi solutia ideala, mai ales ca sunt inca la inceput... si nu as vrea sa ma formez astfel...

Posted (edited)
So ... aceasta ar fi o problema de-a mea . Este vorba despre acordurile barre majore cu root-note-ul pe coarda 5.

Am cautat pe net, peste tot se spune ca sunt mai dificile, intr-un singur loc am dat de un tip ( justinguitar ) care recomanda sa fac in felul urmator : in loc sa am acordul

 

*1***1

******

**234*

******

 

( deci barre cu primul deget ), sa folosesc urmatoarea chestie, adica un "dublu barre", cu degetele 1 si 3

 

*1***1

******

**333*

******

 

Imi puteti spune cum preferati sa faceti aceste tipuri de acorduri ?

Eu unul le-am tot incercat pe amandoua. Prima varianta, cu barre simplu, imi pune mana intr-o pozitie cam dureroasa dar imi iese cat de cat. Varianta a doua e mai eleganta dar cu siguranta mai am mult de muncit pana sa ajung sa nu mai ating cu degetul 3 decat corzile 2,3 si 4.

 

M-am gandit si la o varianta de "scapare", de ocolire a acestor acorduri, prin artificii, dar nu cred ca ar fi solutia ideala, mai ales ca sunt inca la inceput... si nu as vrea sa ma formez astfel...

 

depinde in ce pozitie prinzi acordul , depinde daca trebuie sa sune toate corzile deodata , depinde de chitara , deipinde de mana ,degete, etc.

 

Ambele variante se folosesc .Exersezi si trebuie sa le poti excuta ambele , te prinzi tu la ce pozitie si ce pasaj ce sa folosesti .Depinde si de ce acord ai avut inainte , ce miscare trebuie sa faci pana schimbi la careva din aceste doua ppozitii.

 

Nu-i nici o taina, trebuie sa exzersezi sa canti mult , dar muzica ( piese complexe cintate in arpegii si acorduri ) nu exercitii de trei acorduri si i-ti vei dezvolta o tehnica personala ce-ti vine cel mai bine , in parte la fiecare piesa ( pozitie) sau schimbare de acorduri ( salt din diferite pozitii).

Totu-i logic .

Edited by karpi
Posted

poti sa prinzi orice varianta iti convine si te simti bine. mai exista si varianta cu: in loc de 234 sau 333 sa folosesti 444. cu timpul, le vei folosi pe toate, in functie de ce trebuie sa se auda mai bine sau ce combinatii de note (chord embelishment) se doresc in acord. pentru inceput, te sfatuiesc sa folosesti varianta cu 234. :)

Guest msmihai
Posted

Eu sincer, m-am cam speriat ... Am stat pana pe la vreo 3 tot incercand 234-ul ala blestemat... In primele pozitii imi iese din cateva incercari, daca ma duc mai sus, nici nu-mi mai intra degetele 234 pe aceeasi tasta ...

Posted (edited)

Hint:

Barre cu 1

apoi: degetul 3 pe coarda 4, degetul 4 pe coarda 3, iar cu degetul 4 in timp ce apesi coarda 3 atingi si coarda 2 astfel incat sa nu sune chiar daca o atingi cu pana. Daca iti trebuie coarda 2, atunci asa cum a raspuns karpi. Si versiunea lui Toni de la Toni's corner e OK.

Edited by Faust
Posted
pai si cu degetu doi ce faci?

 

oricum poti sa incerci sa tii corzile re si sol cu degetu 2 si coarda si cu 3 si nu mai ai nevoie nici de pinky

 

Pai si cu degetu 4 ce faci? :)

...merge si asa da' nu prea mi se pare eficienta. Eu folosesc 3 variante funct. de necesitati..De ex sibemolmaj care e pozitie mai joasa folosesc 1234 sau 1444 iar cu cat sunt mai "sus" pe "grif" merg cu 1333 rezolvand si problema spatiilor. 1444 folosesc mai mult cand sunt schimbari rapide de acord'uri, evitand astfel riscul "gherlelor". :)

 

PS: Flexibilitatea inelarului vine in timp ptr a prinde 3 corzi si a evitya coarda 1 (mi).Si la mine imi aduc aminte ca adurat ceva vreme...da' e o metoda eficienta zic eu.

  • 3 weeks later...
Posted

Am si eu o intrebare, tot la barre-urile cu root-ul in A...

 

Nu-i mai simplu sa tin indexul pe toate corzile(ca in cazul acordurilor cu rootul in E), in loc sa-l cobor pe coarda 5? E mai simpla trecerea de la acordurile cu rootul in E la cele cu rootul in A daca ramane indexul la fel. Parerea mea.

 

Dar ce m-a pus pe ganduri e ca n-am vazut pe nimeni sa foloseasca treaba asta, toti coboara indexul cand trec rootul in A.

Sper ca se intelege despre ce vorbesc, am scris un pic cam in graba.

Cum e mai bine? :)

 

Multumesc anticipat :)

Posted (edited)

Salut! Nu am mi scris de mult pe aici, am ramas fara net! Pai daca prima si ultima coarda sunt mi-uri, x13331 sau 113331 e cam acelasi lucru, nu? Nu cred ca apare dezacord... Oricum, eu prind x1333x. Cu degetul 3, dupa ce fac barre, mutez prima coarda... Merge daca nu vrei ceva academic... Bafta si nu stiu cand voi mai scrie :)

Btw... Trupa Cort?! :)

Edited by mc.chiken
Posted (edited)
Salut! Nu am mi scris de mult pe aici, am ramas fara net! Pai daca prima si ultima coarda sunt mi-uri, x13331 sau 113331 e cam acelasi lucru, nu? Nu cred ca apare dezacord... Oricum, eu prind x1333x. Cu degetul 3, dupa ce fac barre, mutez prima coarda... Merge daca nu vrei ceva academic... Bafta si nu stiu cand voi mai scrie :)

Btw... Trupa Cort?! :)

 

 

Am vazut un tutorial video, tipul facea exact cum faci tu ( nu canta nici low E nici high E) si facea barre cu inelarul.

Dar nu e tocmai corect, in carti scrie ca trebuie sa se auda high-E-ul.

 

Oricum eu pusesem alta intrebare, nu e mai corect sa lasi index-ul pe 6 corzi, chiar daca faci barre cu root-ul in A? Pentru ca daca treci apoi la acord cu rootul in E sa nu mai trebuiasca sa muti indexul mai sus, muti doar degetele 2 3 4 .

Edited by Al3x
Posted (edited)

Ti-am zis... Daca vrei ceva pur teoretic si perfect corect atunci faci a.i. sa se auda si E subtire... Da, cred ca merge sa faci barre pe toate cele 6 corzi deoarece in acordul cu root pe a, daca barezi ctoate corzile, in opinia mea, nu apare dezacordul... Da, cred ca merge. Pentru mine merge :) Macar sa fie mutarea index-ului un mare efort...

Edited by mc.chiken
Posted
Il tii in sus si-l arati la dusmani :)

 

 

:) ,hahahaha...........super

 

daca trebuie sa canti acorduri in care sa sune toate corzile , prinzi ca atare .

 

DAR acestea se pot executa usor si bine numai in pozitiile I ; II ; III ...IV

 

mai sus daca ai mana mare si degete solide nu prea mai ai loc .

 

Daca faci arpegii nu are rost sa te cramponezi de toate cele 6 corzi caci le poti apasa pe rand dupa cum vin tonurile .

 

Numai in primele poziti se tin acordurile pe toate cele 6 corzi si numai daca facii strumming sau cate un accent ("bogat") pentru armonie .

 

In mai toate cazurile se tin maxim 4 corzi , mai ales daca schimbarile sunt rapide , ca sa marestei precizia si accuratetea .

 

Totu-i logic si depinde de ergonomie (, marimea maini , degete , griff, tensiune corzi si ce mai apare)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.