www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Workshop Evidence Audio, Lehle Si Laboga In Bucuresti!


Recommended Posts

Posted (edited)
Hai ca fac putin pe Toma necredinciosu :) , cum poate un cablu de alimentare, care se presupune ca n-are filtre sau alte gadget-uri prin el, sa influenteze tonul sculei ce-o alimenteaza? si curentul ce vine prin instalatia electrica pana la priza nu-i plin de "impuritati"(exprimare improprie :) )

 

Cred ca ori are integrat in el cine stie ce filtre(de unde poate se justifica si pretul) sau prin constructia lui actioneaza ca un filtru :)

 

Mibu, pls lamureste-ma :(

 

am gasit este un sistem "bio" ceva din tehnica spatiala , ce se va folosi si de NASA :

 

 

 

Totul se bazeaza pe PM 25-13 PMP

 

in poza se vad elementele bio sub structura de ecranaj

 

 

haha , asta am gasit

 

 

, acesta este un filtru de retrea de la o scul adigitala din telefonie .

 

Dar daca descfaci un aspirator sau un mixer de bucatarie vei gasi un " condensator" cu mai multe terminale ce face cam acelasi lucru ( la aoparatele electrocasnice aceste foltre impiedica sa "iasa" bruiajul produs de motor catre retea .)

 

Unele filtre de calculatoare sunt si mai sofisticate , impiedice intrarea bruiajului in PC si totodata impiedeca sa se poata fura date din calculator in timpul transferului prin reteaua de alimentare ! ( baieti veseli furau coduri de transferuri bancare prin reteaua de alimentare sau alte date secretizate)

 

Multe din mufele de calculator sau alte aparate digitale au acest filtru chiar in "mufa -mama" de retea .

Se vede ca aceasta placa ( murdara) din imagine este de la o scula de putere , asa ceva trebuie la o scula ce consuma mai mult plus vrem sa nu "intre" bruiajele.

 

Am pe undeva si cablu de alimentare de mare putere cu ecranaj si de toate ce poti sa -ti inchipui , exact aceasta tehnologie a fost adoptata la cablurile ce le-a prezentat @mibu

 

"Paraziti" ce deranjeaza la o scula audio sunt in banda de medii/inalte de obicei 3-7 KHz , asa ca nu este nevoie de condensatoare de filtraj prea mari , incap si in stecher .

 

Normal statiile trebuie sa aiba acest filtru , dar cine stie .

Edited by karpi
  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

teckus, sincer habar n-am care sunt dedesubturile teoretice ale cablului acesta. intrebandu-l pe tony, mi-a spus ca este rezultatul a nenumarate teste facute de el de-a lungul anilor (rezultat nu intotdeauna bazat pe un suport teoretic unanim acceptat...).

 

arpi, cred ca asta ar fi un bun moment sa accepti simplul fapt ca in lume exista cativa (nu multi probabil...) care stiu atat teorie cat si (mai ales) practica ceva mai mult ca tine. in rest, totul e simplu...

Posted (edited)
teckus, sincer habar n-am care sunt dedesubturile teoretice ale cablului acesta. intrebandu-l pe tony, mi-a spus ca este rezultatul a nenumarate teste facute de el de-a lungul anilor (rezultat nu intotdeauna bazat pe un suport teoretic unanim acceptat...).

 

arpi, cred ca asta ar fi un bun moment sa accepti simplul fapt ca in lume exista cativa (nu multi probabil...) care stiu atat teorie cat si (mai ales) practica ceva mai mult ca tine. in rest, totul e simplu...

 

Am spus numai ca aceste cabluri nu sunt nimic nou , nu ati auzit voi de cabluri de calitate .Nu ati vazut proiect de studio , proiectul cablajului , problemele de deparazitare , de alimentare .Nu ati auzit de scule de studio construite manual cu toate firele din argint .

 

Numai daca studiezi descrierea instalatiei la orga Hammond ramai traznit cate se cunosteau de pa atuncea .Acolo sa vezi cablare profi si inovativa .Si este vorba de functionarea mai multor doze asemanatoare cu cele de chitara , tehnica de limitare a banzi de frecventa a fiecarui grup de doze ,realizta din constructia dozei ( magnet , inele de inductie , plus filtre .) .Mixarea acestor doze .Fiecare ton are o doza plus armonicele si ele au doza .Armoinicele ce se mixeaza din octave superioare fara a influenta tonul de baza al acelei octave .Efectiv ramai traznit ce le aveau baieti.

 

Unul din cele mai vestite si folosite microfoane condensator cu membrana mare dubla U 47 Neumann sa vezi ce adaptor de impedanta cu tub are si ce cabluri , cu caracteristica de sensibilitate selectabila .Cand te gandesti cand a fost proiectat .

 

Sau chitarele Fender Strat si Gibson LP .

 

Toate niste poiecte istorice , bune de muzeu dar toata lumea vrea calitatile acestor inventii/proiecte vintage si nu numai din nostalgie !

 

In afara de tehnica digitala nu s-au inventat pre multe , iar tehnica digitala performanta doar acum incepe sa fie accesibila la un pret rezonabil .

 

Incet se renunta la cabluri , enitatoare pe 2 GHz devin tot mai comune si apar in aparatele casnice . Se vand palm-recor

dere digitale ce trag aproape la calitate de studio 96KHz/24bit x128 oversampling , pe un card SD de 4G incap 2 ore de material ,Au mixer propriu pe 4 canale , efecte cu procesare de 96KHz /32 bit x128 oversampling .Acum cativa ani nu faceai atatea cu un PC sio placa de sunet mai performanta.

 

Oricum vor ramane multi chitaristi fideli tehnicilor analogice si se vor mai folosi de cabluri.

 

Cred ca exista si o intelegere intre producatori sau intre departamentele aceleiasi firme ce si cand se va schimba, dar surprize apar in bussines .

 

Pe "firewire" se pot transmite 96 canale separate la 96KHz / 24 bit , ce se intampla cu cablurile multicore de la mixere ? In momentul cand acest lucru trece de pe cablu pe wireless se vor schimba multe .

Deocamdata nu se trece caci interesele comerciale actuale sunt altele.USB2.0 si Firewire si-au impartit teritoriul si deocamdata nu este "razboi" , dar banu-i ochiul dracului .

 

Ce spui tu se cheama metoda empirica , unele mici probleme ce nu necesita mare precizie se calculeaza in mod empiric si se experimenteaza valorile exacte . Un exemplu este calculul empiric al transformatoarelor de retea .

 

Mai ales in cazul inductantelor de obicei se experimenteza ,acum se introduc masuratorile si rezultatele experimentelor intr-un program de calculator si prin simulare se lucreaza mai repede si mai usor , dar tot e bine sa incerci si practic.

 

.Tot asa si la placile imprimate ptr circuite electronice se fac experimente ( firma producatoare i-si rezerva dreptul de a face orice modificari fara a anunta consumatori ).Exista statii celebre ce sunt la PCB nr.20-30 si cu multe modificari externe.

 

Daca urmaresti schemele unor stati celebre se poate vedea ca s-au facut multe modificari .De acea se cauta unele serii celebre caci multe scule numai ca si aspect exterior au ramas la fel.

 

Sunt foarte bune cablurile ce le comercializezi , si statiile eu ce am auzit .Au sunat foarte bine .

 

Sunt de acord cu nevoia de cabluri bune , la statii bune . Cel mai important este cablul de chitara .Dupa buffere se poate folosi si cablu cu capacitate parazitara mai mare , dar sa aiba o constructie adecvata si sa fie din materiale bune.

 

Poate ar trebui sa aduci si emitatoare , uni poate ar prefera .Am vazut A Bigger Bang 4 CD-uri suna chitarele de nu-i adevarat si cu emitator.

 

Dar pentru inregistrat in studio sau acasa trebuie cabluri bune .Ptr un "ton" bun o statie pe tuburi buna rezolva multe.

 

Spor la vanzare . Si la mai mare.

Edited by karpi
Posted

iata si cateva imagini de la workshop:

 

IMG_3895.jpg

 

IMG_3899.jpg

 

IMG_3905.jpg

 

IMG_3912.jpg

 

 

...si de la session:

 

IMG_3927.jpg

 

IMG_3921.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.