www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Chitare Bune Pt Rock/metal (harder Stuff)


Guest GB
 Share

Recommended Posts

Am observat foarte multe postari in care se cer pareri vis-a-vis de care marca/model de chitare este buna pentru un anumit gen muzical si se incadreaza intr-o anumita categorie de pret. Astfel de intrebari sunt dispersate in cadrul mai multor subiecte de discutie, fie ca au sau nu legatura cu ele, motiv pentru care m-am gandit sa deschid un topic sintetic, specializat, organizat.

 

Asadar, topicul de fata are in vedere chitarele electrice care sunt bune pentru cantat genuri si subgenuri de rock mai dure, cum s-ar spune pentru rockareala. Stiu ca soundul difera foarte mult de la gen la gen de rock, dar propunerea unei clase mai restranse nu mi s-a parut eficienta, mai ales fiindca, atentie, chitarele trebuie sa se incadreze ca pret intre 250 - 300 de euro, adica de la 800 la cca 1000 RON. Evident nu se pot astepta performante extraordinare in aceste preturi, dar, in orice caz, ar trebui sa existe o anumita calitate. Topicul are in vedere chitare noi, nu second hand, si este destinat celor (incepatori sau nu, de aceea nu este incadrat la incepatori) care vor sa isi achizitioneze o electrica in aceasta categorie de pret, nedispunand de un buget suplimentar (motiv pentru care ar fi de preferat ca eventualele exemple sa nu depaseasca limita superioara cu mai mult de maxim 50 euro).

 

In concluzie, asteptam sfaturi decente, serioase, cat se poate de obiective in subiectivismul inevitabil (adica nu gen: ia X marca ca asta imi place mie, desi suna mai prost ca ailalta, sau ia-o p-asta, ca pe urma ii schimbi dozele; totul trebuie sa se refere de preferat la configuratia standard a chitarei asa cum este in magazin) de la cei care au incercat direct marca/modelul in cauza sau au auzit pareri consistente din alta parte. Consider ca este de ajutor o astfel de sinteza, multumesc anticipat celor care pot ajuta. Toate cele bune!

 

p.s. se vrea un fel de review pe electrice pt "harder stuff" in categoria low-end

Link to comment
Share on other sites

3-December 05

 

esti veteran , nu cred ca nu ai citit toate posturile cu exact aceiasi intrebare si tema .

 

Daca totusi nu ai citit nimic din 03.12.2005 . atuncea citeste acum , serios.

 

cer stimatilor admini sa inchida asemenea posturi si sa le redirectioneze intr-un singur topic.

 

Este de groaza cum nu citeste lumea ( am mai scris nu sunt obisnuiti ) si hopp deschide un nou topic ,,,,cate colturi are pana ..

 

Sa fie la un loc intr-un topic sau subforum .."sfaturi ptr achizitionarea unei chitare " ...dar cum ma gandesc acum ,exista asemenea topic !! tot al vad ... mi se pare .."Thredul .oficial ce chitarra sa-mi iau "

 

Asta ptr ca sa fie la un loc toate sfaturile caci altfel nu le gaseste nimeni.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu, nu le-am citit, din variate motive. Dar am citit destule care erau atat de dispersate incat nu am inteles nimic din ele. Ce doresc eu prin acest topic este o organizare mai buna a datelor existente si a celor noi (cu siguranta au aparut si modele noi in categoria asta intre timp). Pe de alta parte, nu sunt singurul interesat, iar frunzarirea forumului pentru cineva nou este extrem de costisitoare ca timp si multe informatii sunt prea disipate pentru o imagine foarte clara. Poate parea aiurea ca vreau sa se repete anumite informatii, e adevarat, dar asta e perspectiva mea acum, daca se poate bine, daca nu, nu, oricum nu as fi singurul beneficiar. La threadurile "dedicate" sunt amestecate chitare acustice, cu electrice, pt blues, pt country, pt rock, pt mai stiu eu ce. Cineva care nu a citit in mod constant fiecare postare de acolo si se apuca sa le ia pe rand va fi la fel de derutat cum este si veteranul satul de a da astfel de info cand vede un topic ca cel de fata :)

Edited by GB
Link to comment
Share on other sites

In concluzie, asteptam sfaturi decente, serioase, cat se poate de obiective in subiectivismul inevitabil de la cei care au incercat direct marca/modelul in cauza sau au auzit pareri consistente din alta parte.

p.s. se vrea un fel de review pe electrice pt "harder stuff" in categoria low-end

 

Daca am fost cam incoerent, vreau sa precizez acum ca forma topicului e cea de recenzie/review pentru chitare "mai hard" in categoria aceasta de pret si nu gen "Ce chitara sa imi iau?". Cu alte cuvinte cei care au interactionat direct cu modele incadrabile aici sau stiu destul de multe despre ele, le pot descrie si isi pot afirma in mod cat mai corect posibil o parere despre ele, pentru a fi de ajutor celor interesati si pentru ca informatia sa fie condesata organizat intr-un sinur loc. Nu se asteapta intrebari gen: "am x variante, pe care sa o aleg"?, ci doar informatii despre scule si eventual intrebari adiacente pentru lamurire mai exacta asupra unei marci/model.

 

p.s. (am vazut aria "Mica publicitate" si am ramas extrem de placut impresionat de modul de structurare si organizare, in detaliu, comparativ cu modul in care se prezentau postarile anterior; cam asta era ideea si cu topicul de fata). Daca merge, bine, daca nu, nu, eu am incercat. Multumesc. Toate cele bune!

Link to comment
Share on other sites

Scopul acestei postari - cat de bine sunt efectuate reviewurile?

 

Ibanez GRG170DX , model de cca 800 RON, HSH, teoretic potrivit pentru ceva mai dur. Am cautat reviewuri despre aceasta chitara, am dat peste ceva pe www.gearwire.com (initial ma crezut ca sunt profesionisti). Aceasta este linkul.

 

Pe acelasi site am gasit un review la un alt model de chitara, Ibanez RG2570E , ce costa in jur de 3200 RON (nu fac publicitate, acolo am gasit modelele, acolo trimit). Dupa cum se poate observa, Prestige, doze DiMarzio. Reviewul de pe gearwire este acesta .

 

Eu sunt incepator si nu am ureche muzicala (stiintific vorbind, nu posed reprezentari auditiv-muzicale suficient de dezvoltate, poate chiar sub media oamenilor in general, sa nu zic chitaristi). Cu toate acestea, urmarind cele doua clipuri mi s-a parut ca GRG170DX suna mult mai bine pentru rock/metal si chiar in general decat RG2507E, desi este de cca 4 ori mai ieftin si evident de o calitate scazuta. Probabil ca diferenta de sunet este data de utliziarea unor amplificatoare diferite sau/si cu setari diferite, altfel eu unul nu imi explic.

 

Intrebare pentru cunoscatori: care sunt conditiile de efectuare a unei recenzii de calitate, astfel incat sa faca posibila comparatia corecta si obiectiva intre doua sau mai multe chitare? (in cazul de fata, chitare folosite pe rock/metal, deci implicit distors) Mutlumesc. Cred ca este de folos, caci recenzii gasim mai peste tot si putine efectuate cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Usor, conteaza :

A. DPDV al review-er-ului : Experienta (nu neaparat muzicala cat in domeniu "jurnalistic" si "chitaro-tehnic", si chiar "de viata" a.k.a varsta), Gusturile personale, Scopul Review-ului eventual si experienta cu Client Service-ul firmei in cauza.

 

B. DPDV al cititorului : Experienta muzicala, Experienta "chitaro-tehnica" si talentul la citit printre randuri ("hype detector") [cu care poti deduce punctele de la A. ]

Edited by vektor
Link to comment
Share on other sites

Scopul acestei postari - cat de bine sunt efectuate reviewurile?

 

Ibanez GRG170DX , model de cca 800 RON, HSH, teoretic potrivit pentru ceva mai dur. Am cautat reviewuri despre aceasta chitara, am dat peste ceva pe www.gearwire.com (initial ma crezut ca sunt profesionisti). Aceasta este linkul.

 

Pe acelasi site am gasit un review la un alt model de chitara, Ibanez RG2570E , ce costa in jur de 3200 RON (nu fac publicitate, acolo am gasit modelele, acolo trimit). Dupa cum se poate observa, Prestige, doze DiMarzio. Reviewul de pe gearwire este acesta .

 

Eu sunt incepator si nu am ureche muzicala (stiintific vorbind, nu posed reprezentari auditiv-muzicale suficient de dezvoltate, poate chiar sub media oamenilor in general, sa nu zic chitaristi). Cu toate acestea, urmarind cele doua clipuri mi s-a parut ca GRG170DX suna mult mai bine pentru rock/metal si chiar in general decat RG2507E, desi este de cca 4 ori mai ieftin si evident de o calitate scazuta. Probabil ca diferenta de sunet este data de utliziarea unor amplificatoare diferite sau/si cu setari diferite, altfel eu unul nu imi explic.

 

Intrebare pentru cunoscatori: care sunt conditiile de efectuare a unei recenzii de calitate, astfel incat sa faca posibila comparatia corecta si obiectiva intre doua sau mai multe chitare? (in cazul de fata, chitare folosite pe rock/metal, deci implicit distors) Mutlumesc. Cred ca este de folos, caci recenzii gasim mai peste tot si putine efectuate cum trebuie.

 

la o chitarele electrice daca se mentin anumite conditii , masa corpului , masa gatului respectiv rezonanta ,plus rezonanta si impedanta dozelor chitarele vor suna la fel ( sau aprox la fel )

 

Indiferent de ce fel de timbru are o chitara ea poate fi buna sau proasta .

 

Ce te intereseaza ar fi :

 

sa fie lemnul uscat

 

sa tina acordajul

 

sa nu se dezacordeze la cea mai mica schimbare de temperatura

 

sa nu se indoaie gatul , sa nu crape corpul

 

sa aiba rezonanta in domeniul dorit

 

sa aiba dozele adecvate

 

cheile din metal

 

vibrator din metal si cu punctele de sprijin din otel

 

pivoti de la vibrator din otel , suruburi si filete calitative.

 

tastele sa fie de calitate din material rezistent ( exista si din otel , uni zic ca suna mai metalic ..nu am incercat)

 

lac rezistent strat subtire ca sa nu schimbe tonul lemnului .

 

sa nu aiba "ecou" , reflexii nedorite de care nu poti sa scapi si vor da nastere la oscilatii mari in amplitudine ale tonurilor prinse in diferite pozitii.Si cauzeaza chiar si reducrerea sustainului .Unele tonuri vor avea sustain altele se vor atenua foarte repede.

 

Se incerca mai ales peste octava pe corzile "e" si" b" la o chitara buna trebuie sa sune frumos lung cu sustain fara "oscilatii de amplitudine " pe fiecare semiton pana la ultima pozitie .dar si pe corzile "E" si "A" sa aiba un ton acceptabil .

 

chitarele ieftine :

 

nu au lemn calitativ ptr gat , unele sunt inadite in lungime ptr economie de material .Fibra lemnului este aiurea cum se nimereste cea ce-i slabeste rezistenta la incovoiere .

 

nu au lemn calitativ ptr corp , de obicei se fac din trei bucati .Chitarele si mai ieftine sunt cu corpul din 3 sau mai multe bucati plus mascate cu un placaj pe partile exterioare .

 

partile metalice sunt din material slab , se tocesc prea repede se distrug

 

de exemplu nu se poate folosi vibratorul deoarece nu revine in pozitia initiala si este fals.

 

Suruburile de fixat corzile in vibrator dupa 3-5 schimbari sunt decalibrate , dupa inca 3-5 schimbari a corzilor se duce si filetul ,,

 

cheile nu au toate partile din metal , corpul este din plastic doar axul si rotita dintata este metal

 

dozele suna la nimereala

 

cam toate chitarele ieftine suna la nimereala , te duci si incerci daca-ti place cumperi

 

la partea cu lemnul si restul trebuie sa te duci cu un specialist xare recunoste dupa fibre cum este lemnul.

 

jackul , potmetrele ,si switch-ul sunt de calitate groaznica , dupa cateva ore de folosit paraie si pocneste totul .

 

Nu cumpara nimic mai scump de 100 Eu , cam atat merita o chitara ieftina

 

de altfel nu exista chitare de rock/metal sau country / blues ...doar chitaristi si moda actuala in cea ce priveste "tonul"

 

se canta de toate cu acelesi chitare electrice .

 

O doza cu semnal mai mare are avantajul ca obtii un ton mai distorsionat cu gain-ul distorsului mai mic , deci zgomot mai mic .Dar acelasi ton al scoti si dintr-o doza cu semnal mai mic ridicand gain-ul distorsului dar va aparea zgomotul propriu al distorsului mult mai mare ( fasait de tranzistoare sau Tub)

 

recenzie exacta si cinstita ?100 % nu stiu daca vei gasi undeva .Iar comparatiile intre chitare facute de uni artisti poate fi foarte fantezista .Intre chitare de aceiasi brand si din aceiasi serie pot fi diferente destul de "mari" pentru un chitarist .

 

Ai acasa sa zicem 4 chitare identice din aceiasi serie si acelasi brand si tot numai una dintre ele o vei considera cea mai buna si practic nici nu poti sa explici diferenta ...totul depinde de dispozitia momentana .

 

Cele mai multe brand-uri celebre au ajuns vestite prin faptul ca au fost folosite de mati chitaristi , de exemplu Gibson LP a fost readus in prim plan si facuta celebre de Eric Clapton , la fel si Gibson SG a fost adusa in muzica pop/rock de acei cativa chitaristi din anglia .

 

Clapton a reintrodus o gama intrega de chitare in circuit .

 

Cu toate se poate canta de la Jazz ,Blues......Heavy Metal

 

ca si complectare , daca dai de un corp bun cu gat bun la o chitara ieftina upgrade-ul (partile metalice , doze , componene

 

electronice ) te duce aproape cu pretul unei chitare mai de calitate .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, informatie de calitate sintetizata cum trebuie (partea cu ecoul corzilor si sustainul chiar nu am mai vazut-o scrisa pe undeva, desi este destul de intuitiva; drept un exemplu, pe behringerul meu Mi-ul subtire si Si-ul oscileaza de minune, si sustain dupa tasta 12 nu prea exista pe nici o coarda, si asta pe distors; cu doza INF3 in bridge).

 

Cand am vorbit despre reviewuri video care sa ofere posibilitatea compararii chitarelor, m-am gandit ca trebuie sa existe niste standarde sau constante care trebuie respectate pentru ca sa se poata realiza o baza de pornire egala iar "outputul" sa fie determinat majoritar doar de diferenta intre chitare (asta desigur in conditiile in care se excepteaza intentiile unora sau altora de a crea o anumita imagine). Cu alte cuvinte, daca pe un Gibson il amplific cu o "chestie" de vreo 5W, e posibil sa sune mai prost decat o chitara anonima pe la 500 RON bagata intr-un Marshall serios... Sau nu??!! Totusi, fiecare chitara are caractersiticile ei si ma gandesc ca aceleasi setari pt toate nu le-ar favoriza pe toate, caci fiecare poate sa mearga mai bine cu alte combinatii... De-asta intreb, fiindca nu stiu... Mai simplu: am un Squier pe la 600 Ron, un Jackson pe la 1200 Ron, un Schecter pe la 2000. Un review video de calitate nu ar trebui sa evidentieze in mod limpede toate diferentele intre acestea? Daca da, asta inseamna ca trebuie cantate aceleasi pasaje pe toate, toate amplificate la fel, acelasi chitarist, aceleasi cabluri?...

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, informatie de calitate sintetizata cum trebuie (partea cu ecoul corzilor si sustainul chiar nu am mai vazut-o scrisa pe undeva, desi este destul de intuitiva; drept un exemplu, pe behringerul meu Mi-ul subtire si Si-ul oscileaza de minune, si sustain dupa tasta 12 nu prea exista pe nici o coarda, si asta pe distors; cu doza INF3 in bridge).

 

Cand am vorbit despre reviewuri video care sa ofere posibilitatea compararii chitarelor, m-am gandit ca trebuie sa existe niste standarde sau constante care trebuie respectate pentru ca sa se poata realiza o baza de pornire egala iar "outputul" sa fie determinat majoritar doar de diferenta intre chitare (asta desigur in conditiile in care se excepteaza intentiile unora sau altora de a crea o anumita imagine). Cu alte cuvinte, daca pe un Gibson il amplific cu o "chestie" de vreo 5W, e posibil sa sune mai prost decat o chitara anonima pe la 500 RON bagata intr-un Marshall serios... Sau nu??!! Totusi, fiecare chitara are caractersiticile ei si ma gandesc ca aceleasi setari pt toate nu le-ar favoriza pe toate, caci fiecare poate sa mearga mai bine cu alte combinatii... De-asta intreb, fiindca nu stiu... Mai simplu: am un Squier pe la 600 Ron, un Jackson pe la 1200 Ron, un Schecter pe la 2000. Un review video de calitate nu ar trebui sa evidentieze in mod limpede toate diferentele intre acestea? Daca da, asta inseamna ca trebuie cantate aceleasi pasaje pe toate, toate amplificate la fel, acelasi chitarist, aceleasi cabluri?...

 

in cazul cand canti la volum mare , peste 30 W , si esti aproape de statie vei avea "feedback" .Tonul din difuzor va lovi corpul si acesta intra in rezonanta ( larsen effect) in asa fel schimba armonicele caci se adauga la tonul initial !!

Din aceasta cauza se folosesc chitare electrice semirezonanta sau cu rezonanta , mai ales la Jazz ca sa ai acest ton mai bogat in armonice la un wattaj mai mic.

 

De comparat se compara numai cu un preamplif linear de laborator se inregistreaza si dupa acea se "normalizeaza" toate apoi se analizeaza .Atat ca si dinamica cat si analiza spectrala .Se pune i problema cum se ciupeste coarda , ar trebui sa fie ciupita perfect la fel !! poate se face un deget mecanic ca sa fie identica actionarea.

Se fac multe analize .Tonul este facut de chitarist 80% doar 20% conteaza tipul chitarei .Din mana faci tonul , depinde foarte mult de "velocity" , adica cum lovesti/ciupesti coarda , cum o estompezi .Mai ales in cazul cand folosesti distors.

 

nu se pot compara intre ele chitarele in asa fel simplistic , nu are cum sa sune bine o chitara singlecoil pe setarile de humbucker , sau una cu semnal mic fata de una cu semnal mare , fiecare chitara are anumite caracteristici care trebuie exploatate deci trebuie setat EQ-ul si gainul corespunzator fiecarei chitare .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, imi este ceva mai clar (cu alte cuvinte, nu prea exista parametri standard/ficsi de testare pt orice model (asta in cazul in care as sta careva in realitate sa se preocupe de asa ceva :)). :)

Link to comment
Share on other sites

la o chitarele electrice daca se mentin anumite conditii , masa corpului , masa gatului respectiv rezonanta ,plus rezonanta si impedanta dozelor chitarele vor suna la fel ( sau aprox la fel )

 

Indiferent de ce fel de timbru are o chitara ea poate fi buna sau proasta .

 

Ce te intereseaza ar fi :

 

sa fie lemnul uscat

 

sa tina acordajul

 

sa nu se dezacordeze la cea mai mica schimbare de temperatura

 

sa nu se indoaie gatul , sa nu crape corpul

 

sa aiba rezonanta in domeniul dorit

 

sa aiba dozele adecvate

 

cheile din metal

 

vibrator din metal si cu punctele de sprijin din otel

 

pivoti de la vibrator din otel , suruburi si filete calitative.

 

tastele sa fie de calitate din material rezistent ( exista si din otel , uni zic ca suna mai metalic ..nu am incercat)

 

lac rezistent strat subtire ca sa nu schimbe tonul lemnului .

 

sa nu aiba "ecou" , reflexii nedorite de care nu poti sa scapi si vor da nastere la oscilatii mari in amplitudine ale tonurilor prinse in diferite pozitii.Si cauzeaza chiar si reducrerea sustainului .Unele tonuri vor avea sustain altele se vor atenua foarte repede.

 

Se incerca mai ales peste octava pe corzile "e" si" b" la o chitara buna trebuie sa sune frumos lung cu sustain fara "oscilatii de amplitudine " pe fiecare semiton pana la ultima pozitie .dar si pe corzile "E" si "A" sa aiba un ton acceptabil .

 

chitarele ieftine :

 

nu au lemn calitativ ptr gat , unele sunt inadite in lungime ptr economie de material .Fibra lemnului este aiurea cum se nimereste cea ce-i slabeste rezistenta la incovoiere .

 

nu au lemn calitativ ptr corp , de obicei se fac din trei bucati .Chitarele si mai ieftine sunt cu corpul din 3 sau mai multe bucati plus mascate cu un placaj pe partile exterioare .

 

partile metalice sunt din material slab , se tocesc prea repede se distrug

 

de exemplu nu se poate folosi vibratorul deoarece nu revine in pozitia initiala si este fals.

 

Suruburile de fixat corzile in vibrator dupa 3-5 schimbari sunt decalibrate , dupa inca 3-5 schimbari a corzilor se duce si filetul ,,

 

cheile nu au toate partile din metal , corpul este din plastic doar axul si rotita dintata este metal

 

dozele suna la nimereala

 

cam toate chitarele ieftine suna la nimereala , te duci si incerci daca-ti place cumperi

 

la partea cu lemnul si restul trebuie sa te duci cu un specialist xare recunoste dupa fibre cum este lemnul.

 

jackul , potmetrele ,si switch-ul sunt de calitate groaznica , dupa cateva ore de folosit paraie si pocneste totul .

 

Nu cumpara nimic mai scump de 100 Eu , cam atat merita o chitara ieftina

 

de altfel nu exista chitare de rock/metal sau country / blues ...doar chitaristi si moda actuala in cea ce priveste "tonul"

 

se canta de toate cu acelesi chitare electrice .

 

O doza cu semnal mai mare are avantajul ca obtii un ton mai distorsionat cu gain-ul distorsului mai mic , deci zgomot mai mic .Dar acelasi ton al scoti si dintr-o doza cu semnal mai mic ridicand gain-ul distorsului dar va aparea zgomotul propriu al distorsului mult mai mare ( fasait de tranzistoare sau Tub)

 

recenzie exacta si cinstita ?100 % nu stiu daca vei gasi undeva .Iar comparatiile intre chitare facute de uni artisti poate fi foarte fantezista .Intre chitare de aceiasi brand si din aceiasi serie pot fi diferente destul de "mari" pentru un chitarist .

 

Ai acasa sa zicem 4 chitare identice din aceiasi serie si acelasi brand si tot numai una dintre ele o vei considera cea mai buna si practic nici nu poti sa explici diferenta ...totul depinde de dispozitia momentana .

 

Cele mai multe brand-uri celebre au ajuns vestite prin faptul ca au fost folosite de mati chitaristi , de exemplu Gibson LP a fost readus in prim plan si facuta celebre de Eric Clapton , la fel si Gibson SG a fost adusa in muzica pop/rock de acei cativa chitaristi din anglia .

 

Clapton a reintrodus o gama intrega de chitare in circuit .

 

Cu toate se poate canta de la Jazz ,Blues......Heavy Metal

 

ca si complectare , daca dai de un corp bun cu gat bun la o chitara ieftina upgrade-ul (partile metalice , doze , componene

 

electronice ) te duce aproape cu pretul unei chitare mai de calitate .

 

Ca tot e vorba de guitare, proprietati si preturi.. te intreb si eu ce parere ai despre un "Squier Affinity Stratocaster" (sau despre guitarile Squier in general) care se gaseste la Guitar Shop cu 600RON aici link? Cam pe unde s-ar situa raportat la "parametrii" enumerati de tine mai sus? Isi merita banii? Sau e iar o chestie "de nimereala" si n-ai de unde sa stii exact..?

Edited by Horil
Link to comment
Share on other sites

Ca tot e vorba de guitare, proprietati si preturi.. te intreb si eu ce parere ai despre un "Squier Affinity Stratocaster" (sau despre guitarile Squier in general) care se gaseste la Guitar Shop cu 600RON aici link? Cam pe unde s-ar situa raportat la "parametrii" enumerati de tine mai sus? Isi merita banii? Sau e iar o chestie "de nimereala" si n-ai de unde sa stii exact..?

 

nu este garantata calitatea ! am un coleg care are un Squier , gatul l-a inlocuit cu un gat de Ibanez de atuncea se poate acorda chitara , cheile din plastic ( daca ai grije tin si astea ) tonul al are foarte bun de acea a tinut prietenuk mau sa tina chitara .Asa ca acum are un Squier-Ibanez ,i-am dat un vibrator de Strat ca sa inlocuiasca pe cel de Squier si am primit eu vibratorul de Inbanez pe care l-am momntat pe Keiper-ul meu ce avea un vibrator din "plastilina" lol.( dar "plastilina" aurita !!! de luxe mai toate suruburile a-si pierd filetul dupa ce doar de cateva ori am schimbat corzile !!)

 

Un Squier este lotto , de fapt cam orice chitara ,si terbuie sa o incerci tu personal .

 

Sunt Squier-e cu material mai bun , cu gat din artar ( sa fie dintr-o bucata ! ), corpul se face din trei bucati oricum , numai la "american fender " este prescriptia de standard max doua bucati ptr corp.

 

Am vazut si bune si rele , nu pot sa spun daca unele au ajuns in stare jalnica din cauza posesorului sau erau de calitate atat de slaba.

 

O idee ar fi sa cumperi chitara la care se vede lemnul ( natur) , acum problema este sa nu fie "scobit " corpul prea mult ptr a face loc pentru "orice fel si tip " de doze .Ideal este sa fie scobit doar minim cat sa incapa dozele .Unele sunt scobite de tot au o cavitate mare sub pickguard ce rezoneaza aiurea si strica sutainul si timbrul. Ptr a verifica acest lucru ar trebui sa desfaci pickgardul si nu te lasa la magazin .

 

Asa ca mai bine a-ti cumperi o chitara tip PowerStrat ( la fel construita ca si Ibanez-urile , la aceste vezi lemnul , corpul este scobit doar cat sa incapa dozele si daca ai noroc este si uscat bine si suna bine gras si cu sustain.daca iei din Mahon veiu avea ton mai deschis .Din Ash sau Balsa are ton mai cald si mai plin ).

 

Trebuie incertcate , eu nu am cumparat numai dupa ce le-am probat cateva zile sau chiar saptamani .Nu am cumparat nici o chitara din magazin .dar si in magazin se pot incerca .

 

Chitara noua nouta din magazin nu-i bine sa cumperi .La o chitara veche ( cel putin un an de stat in depozit la schimbari de temperatura si umezeala sau folosita de un chitarist , se observa problemele care au aparut in timp.!! )

 

Se verifica fiecare cm^2 de lemn , sa nu fie crapaturi vizibile , lacul sa nu aiba urme ( dunga fina ) sub aceasta s-ar putea sa fie o crapatura ce incet se largeste odata cu uscarea lemnului .La chitarele date cu lac colorat uned nu vezi lemnul e cam, nasol.mai ales daca este vopsit gatul , nu vezi din ce lemn este facut.si cum stau fibrele.

Un lucru ce poti sa faci sa te uit in lumina la lacul de pe gat sub headstock cu 5 cm si te uiti daca se vede o dunga fina pe care se rasfrange lumina foarte putin , daca se vede acolo-i inadit gatul .

 

In cazul corpului din bucati la fel se vede la unele o usoara "umbra pe lac " pe linia adaugiri , daca linia este prea pronuntata trebuie cercetat sa nu fie crapatura.

 

Practic sunt lipite fantastic de bine dar daca ajunge umezeala dupa ce se ia lacul de pa gat se poate desprinde !!

Am un headstock de chitara "Kort" din mahon , se este rupt de pe gat , lipitura este intacta s-a rupt langa lipitura la 2 cm !!!.A dat omul dupa nevasta-sa cu chitara , hehe .Eu am cumparat la piata de vechituri ptr chei. Dar am si o chitara Framus care s-a facut varza fara sa dau dupa nevasta cu ea.

 

 

 

mai bine este sa fie dintr-o bucata , daca-i din mai multe este si mult mai ieftina.Poate tine poate nu.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

iti trebe o chitara cu lemn bun si ca sa canti suparaciuni de care zici tu ii trantesti musai o doza nervoasa la bridge, un sd distortsion un emg ceva de genu asta...

 

Multumesc de sfat, de aceea am intitulat topicul "chitare pt rock/metal", deoarece desi pe orice chitara se pot canta o groaza de genuri, din cate stiu pt un sunet mai hard "trebuie" un lemn de esenta tare (mahon de preferat, daca am inteles bine), care sa ofere un ton mai plin si mai mult sustain, doze oarecum speciale, cu output mai ridicat si parametri mai "specifici", eventual tremolo sau floyd (pentru categoriile mai inalte de pret, cu sistem de blocare), corzi predominat din otel (parca asa cistisem pe aici, ca suna mai "raw" sau cel putin nu asa de "moale" ca cele de nichel) si, de ce nu, o forma mai de rock, atat ca design general cat mai ales in ce priveste un gat mai suplu, acces facil la ultimele taste (mai ales daca sunt 24)... mai sunt si chitare special concepute cu 7 sau 8 corzi pentru un sunet mai "dur" sau cu sistem de schimbare de acordare pe Mi-ul gros, parca pt un drop D mai facil sau alte combinatii... Corectati-ma va rog, dc am spus tampenii, sa nu inteleaga cineva gresit. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat, de aceea am intitulat topicul "chitare pt rock/metal", deoarece desi pe orice chitara se pot canta o groaza de genuri, din cate stiu pt un sunet mai hard "trebuie" un lemn de esenta tare (mahon de preferat, daca am inteles bine), care sa ofere un ton mai plin si mai mult sustain, doze oarecum speciale, cu output mai ridicat si parametri mai "specifici", eventual tremolo sau floyd (pentru categoriile mai inalte de pret, cu sistem de blocare), corzi predominat din otel (parca asa cistisem pe aici, ca suna mai "raw" sau cel putin nu asa de "moale" ca cele de nichel) si, de ce nu, o forma mai de rock, atat ca design general cat mai ales in ce priveste un gat mai suplu, acces facil la ultimele taste (mai ales daca sunt 24)... mai sunt si chitare special concepute cu 7 sau 8 corzi pentru un sunet mai "dur" sau cu sistem de schimbare de acordare pe Mi-ul gros, parca pt un drop D mai facil sau alte combinatii... Corectati-ma va rog, dc am spus tampenii, sa nu inteleaga cineva gresit. Multumesc.

este Ok , tu practic vrei doar un feedback sa vezi daca ai inteles bine ,

 

ai inteles bine , dar nu trebuie sa fie totul dupa o singura reteta , depinde de ce vrei sa canti cum vrei sa canti si de obicei chitaristi au mai multe chitare ca sa obtina "toate " tonurile " intr-un spectacol .( acordaje diferite , corzi diferite ca si tensiune , doze diferite ,,timbru ,atac, sustain etc ..)

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar retete singulare si asiguratoare de succes prin aplicare exact dupa indicatiile prescriptiei nu cred ca exista, indiferent de ce domeniu al vietii ar fi vorba, fiindca suntem oameni si, din fericire (de preferat ar trebui sa fim) suntem diferiti, motiv pentru care majoritatea lucrurilor necesita macar 10% adaptare si nu preluare intocmai fara filtrare si analiza personala.

 

Eu intentionam doar evidentierea unui model/tipar foarte general de particularitati mai des intalnite pe chitarele concepute special pentru sau folosite mai des pentru a se canta rock sau metal sau punk etc... Consider ca un portret suficient de bun este oarecum cristalizat, gratie informatiilor de calitate oferite, in mod sistematic. Multumesc! :) (pentru a sintetiza cele cateva randuri din postarea anterioara cred ca am citit informatie din vreo 10 locatii diferite... poate nu am stiut sa caut, poate la vremea aia nu era asa grupata, poate au interferat informatiile intre ele si au produs confuzie si de aceea a trebuit sa caut in mai multe locuri... bine ca in cazul meu a mai disparut din confuzie, ceea ce doresc si altora).

 

Din cate am observat (si cunosc si pe propria piele) confuziile inca persistente referitor la chitarele din aceasta categorie de pret sunt: ce sa aleg pentru a face o afacere buna la un pret cat mai mic? (cat mai mic fie pentru ca in prezent bugetul nu permite, fie pentru ca o investitie prea mare nu se merita la momentul de fata (din nesiguranta fata de urmarea pe viitor a acestui instrument, lipsa timp utilizare, inexistenta abilitati necesare etc).

 

Multitudinea de modele din aceeasi clasa, pe de o parte, ingreuneaza oarecum alegerea caci ofera mai multe variante de luat in calcul, deci de analizat. Pe de alta parte, este mai usor de ales ceva care sa corespunda poate intr-un grad mai mare cu dorintele personale.

 

Ideea este ca cei care se orienteaza la astfel de instrumente nu se prea gandesc la schimbari dupa achizitionare, tocmai din motivele amintite mai sus. Din aceasta cauza se produc si compromisuri, gen a lua o chitara care vine deja cu doze destul de bune, chiar daca nu dozele sunt problema principala, caci pot fi schimbate. Este totusi o realitate, caci daca ai mai avut o electrica anterior vrei ceva care sa sune mai bine si sa fie mai "finuta" ca design, nu ca din topor. Ori nu iti vine sa iei nici una "urata si proasta", ca nu se mai poate schimba decat cu totul, nici una "frumoasa si buna" dar cu doze slabe (desi pe termen lung ar fi alegerea potrivita), caci asta ar insemna sa stai sa te uiti la ea si cam atat. Stiu, nu este o gandire tipica de chitarist, dar daca se ia in calcul ca o urmatoare investitie nu poate fi efectuata decat sa zicem peste vreo cel putin 6 luni (sa zicem schimbarea dozelor), conteaza fiecare aspect, oricat de insignifiant ar fi el cu adevarat pe termen lung. Tocmai asta deruteaza cel mai mult, raportul pret/calitate, si tocmai de aceea este mare nevoie de sfaturi de la oameni care au interactionat efectiv cu chitarele vizate (desi aceste sfaturi pot sa depinda si ele extrem de mult de gusturile personale ale fiecaruia, ceea ce nu prea ai cum sa eviti).

Link to comment
Share on other sites

Guest Johnny I

tin sa atrag atentia ca exista si chitari scumpe cu corp din trei bucati.... cum ari fi chitarile cu neck-through (gen ibanez high end)

Link to comment
Share on other sites

neck-through sunt cu totul alta poveste... :) Karpi cred ca se referea la chitari bolt-on sau set-neck la care doar corpul efectiv este facut din mai multe bucati...ceea ce nu e deloc bine pentru ca dezechilibreaza echilibrul tonal al corpului...vibratia corzii care se tranfera prin bridge trebuie ca apoi sa se propage cat mai uniform prin intreg corpul chitarii si apoi sa intre in rezonanta la frecventa dorita pentru care a fost proiectat...insa si aici este poveste lunga si multe argumente pro si contra acestei teorii...de exemplu sunt multe stratocastere la care corpul este dintr-o singura bucata la care lemnul este departe de a fi simetric din punct de vedere al fibrelor fata de axul central al chitarii...si totusi suna foarte bine si echilibrat...pe de alta parte sunt alte stratocastere la care corpul este quartersawn (nu imi vine acum in minte termenul in romana) , deci corpul este perfect simetric fata de axa centrala a corpului si de aici si-ar explica unii balansul si rezonanta echilibrate pe ambele laterale ale chitarii...cam asta ar fi in mare faza cu corpul din mai multe bucati...insa pe departe cele din mai multe bucati sunt net inferioare celor dintr-o singura bucata sau fata de cele din 2 bucati perfect simetrice (quartersawn)...

 

cat despre acea "innadire" a gatului, aceea se numeste scarfjoint si nu este de loc un lucru rau...se face pentru economie de material si pentru a asigura un unghi optim al headstock-ului pentru transferul maxim al vibratiilor...ceea ce ,fara suparare pentru fanii Fender ,firma lor favorita nu le asigura (si asta tot din economie de material)...nu vreau sa starnesc o polemica cu tineretul revolutionar insa vreau sa precizez ca sunt multi ani de cand studiez chestiile astea si de aceea le scriu...gibson are un unghi si mai mare (in jur de 17 grade parca) iar ibanezurile in jur de 13 grade...bineinteles acesta este doar un singur lucru in marele puzzle care contribuie la raspunsul tonal pe care toti il dorim...dar sa ma intorc la scarfjoint...acea "bucata de headstock" este lipita de neck cu epoxid cu timp lung de intarire...doar asa orintativ sa va spun ca epoxidul asigura o rezistenta de aproximativ 180 kg/cm2...si cum suprafata de lipire la un scarfjoint este de aprox 2 sau 3 cm2 va dati seama ca rezistenta lipiturii nici nu mai trebuie sa intre in discutie...cu siguranta, daca ati agata 2 porci de 200 de kg de headstock gatul ar ceda in alta parte si nu la lipitura.. :) .asta este o certitudine.. :) ..am vrut sa precizez acest lucru pentru ca sa nu mai existe acea frica de "innadire"...de fapt , daca o sa va uitati pe site-ul lui steve vai o sa vedeti ca foarte multe din Jem-urile lui au acest scarf joint...cred ca peste 90 % din ele...

 

Deci indicii orientative pentru o chitara ar fi urmatoarele :

 

Vizuale: 1.La fel cum a precizat si Karpi analizati fiecare cm2 de lac, pentru a putea observa fiecare eventual defect

2. Lemnul corpului sa fie pe cat posibil din una sau maxim 2 bucati perfect simetrice , sau neck-through (despre calitatea lemnului la sub 300 de euro nu trebuie sa va stresati , ca oricum in "instrumentele" astea se aruca toate B gradurile)

3: fibrele lemnului gatului trebuie sa fie cat mai dese si cat mai perpendiculare pe planul fingerboadului(astfel se asigura o rigiditate cat mai mare gatului)...gaturile laminate prezinta rigiditate sporita atat la incovoiere cat si la torsionare (gaturile Wizard II(Ibanez) sunt din 3 parti laminate iar cele din seria Prestige sunt din 5 parti laminate)...

4. Cheitele ar fi bine sa fie din metal

5. Imbinarea dintre gat si corp trebuie sa fie foarte rigida...gatul sa "umple" PERFECT neck-pocketul frezat in corpul chitarii

6.Fret-urile sa fie perfect asezate in canalele lor, sa nu prezinte laturi ascutite

7. Nut-ul ar trebui sa fie din os...plasticul e cel mai prost material de nut

 

Auditive: Aici intra urechea si simtul vostru...sunt perfect de acord cu karpi la faza ca nu trebuie sa luati o chitara decat dupa ce cantati la ea, si asta destul de mult...trebuie sa o auziti neaparat inainte de a cumpara...asa o sa va dati seama de rezonanta corpului, de caracterul dozelor si de diversitatea tonala pe care poate sa o asigure chitara

 

Tactile:Gatul sa fie comod, fingerboard-ul sa aiba raza potrivita pentru ce vreti voi sa faceti cu ea (o raza mare-adica o suprafata ce tinde sa fie dreapta se preteaza mai bine pentru solistica (aici intra ibanezurile), o raza mica -adica o suprafata mai bombata se preteaza mai bine pentru ritmica, acorduri)...de compound radius nu cred ca se poate vb sub 300 de euro

Corpul chitarii sa se "muleze" bine pe corpul vostru...atat in pozitie asezata cat si in picioare sa prezinte ergonomie buna

 

Cam asta ar fi in mare...sper ca am fost de ajutor cat de cat pentru cei care vor sa isi achizitioneza pentru prima data o chitara electrica.. Ah si era sa uit...pentru in incepator recomand o chitara cu bridge fix...dintr-un milion de motive. :( ..dar nah..stiu ca tentatia floydului e mare. B) ..daca am uitat ceva va rog sa mai adaugati voi...sanatate si numai bine... ;)

Link to comment
Share on other sites

Multumim frumos pentru informatii (plural caci cu siguranta nu sunt singurul caruia ii foloseste, chiar daca stiam partial ce si cum).

 

Curios fata de ce a spus Karpi referitor la sustain dupa tasta 12, am retestat Behringerul meu si, culmea, are ceva sustian, fara amplificare de vreun fel... Cam 2 secunde (1.8) pe ultima tasta (22), pe toate corzile, putin mai redus pe Sol. Explicatia cred ca vine din faptul ca acum am pe ea corzi GHS, cand am ramas cu impresia ca nu are sustain de vreun fel erau corzile ei... :) ce inseamna si corzile... Dar ecoul pe Mi si Si are intr-o veselie, la fel bazaie bucuroasa pe freturile 13-14 cu tasta 12 apasata daca vreau sa dau corzile mai jos.

 

@zzz

 

Nu aveam cum sa nu observ recenzia efectuata de tine la Ibanez grg170dx... Intrebarea mea, fiindca tot este la locul potrivit, se merita mai mult comparativ cu un Epiphone Special II (acesta e cam pe la 780 RON, deci cam acelasi pret)? Ma refer aici la raportul calitate/pret (in cazul evident in care ai avut de-a face si cu modelul celalat). Daca nu, comparativ cu o Aria Mac sau surorile Ibanez pe la 1000 RON, care ar iesi in fata, si pe baza caror criterii?

 

referitor la tremolo (nu zic de floyd) la chitare ieftine si pentru cei care nu stiu sa/nu il folosesc... nu se merita... dezacordeaza imediat tot... Din cate am inteles si floydurile licentiate si serioase au probleme cu acordarea, mai ales daca se rupe vreo coarda... Am vazut nu mai stiu unde laudat sistemul de floyd de pe Ibanezurile S parca...

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar am ramas uimit de raportul calitate pret pe care il ofera Ibanez GRG170DX...Lemnul din basswood ofera un ton deosebit de frumos...cald, cu multa rezonanta...efectiv simti corpul cum vibreaza...fret-urile sunt impecabil instalate (am auzit ca au linie automata de prelucrare a fingerboardului)...setarile din fabrica erau aproape de perfectiune (actiune foarte joasa , in jur de 2mm la fret-ul 14) , fara pic de fret buzz, intonatia era perfect reglata de la bridge...chiar am ramas impresionat..de fapt de aceea am si cumparat-o...cheitele sunt din metal, finisajul corpului este impecabil iar gatul are un finish satin care il face foarte rapid si nu devine deloc lipicios atunci cand canti mult si mana iti transpira...Fara nici o indoiala este o super chitara pentru pretul ei...si dozele sunt foarte ok...net superioare fata de alte doze stock de la o firma concurenta (nu spun care ca e puiul unei firme MARI...are si Cosu o chitara de firma asta... :) )...singura parte proasta este sistemul de tremolo care a fost pus acolo cred doar din motive de vanzari...nu stiu de ce incepatorii sunt asa atrasi de sistemele de tremolo...ei nu stiu ca majoritatea imitatiilor sunt o gluma proasta de Floyd Rose Original...dar nah...eu am fixat bridge-ul si acum folosesc chitara ca pe una cu bridge fix...stiu ca acolo se pierde o parte din vibratia corzilor, deci si o parte de ton, dar trebuie sa facem compromisuri la banii astia... :)

 

In ceea ce priveste Epiphone am cantat doar pe Epiphone Les Paul Standard care e cam de 2 ori mai scump decat Special II...Standard-ul mi-a placut insa sincer sa fiu la playabilitate nu se poate compara cu ibanezul...are gatul ceva mai gros, profilul gatului nu mi se pare asa de confortabil iar accesul la tastele superioare este clar restrictionat de profilul single cutaway pe care il are Les Paul-ul...iar din punct de vedere tonal, vezi tu, aici intervin deja gusturile...sincer nu pot spune daca mai bun sau mai putin bun...seamana cu sunetul unui adevarat les paul... :) ...plin, cald, cu acel "growl" specific...

 

Cat despre surorile mai mari , pe la 10 mil a lui GRG170DX am numai cuvinte de lauda...am cantat pe RG321MH si mi-a placut foarte mult...de fapt aceasta este chitara pe care am vrut initial sa o cumpar , insa nu stateam asa bine cu banii in acea perioada si acele 2 milioane si jumatate in plus si parerea extraordinar de buna pe care mi-a facut-o GRG170DX, m-au facut sa renunt la ea...insa si acum imi pare putin rau...cred ca nu peste mult, la salariul urmator o sa imi iau si un RG321MH...imi place tonul si sustainul pe care il da corpul din mahon cat si bridge-ul fix cu corzile string-through body...de asemenea gatul este profil Wizard II, foarte rapid si rigid...dupa parerea mea este cea mai buna chitara la capitolul calitate/pret din clasa 300-400 de euro...

 

Pe Aria Mac nu am cantat decat pe alte modele de Aria...mi s-a parut MULT sub nivelul Ibanez...

 

Cat despre sistemul de tremolo de pe chitarile de tip S si SA de la ibanez , acela este un sistem numit si Zero-Resistance tremolo...acolo bridge-ul nu se mai misca pe acele cutite (care se tocesc rapid la chitarile ieftine) ci pe o sfera metalica...am auzit si eu ca sunt foarte fiabile si isi mentin acordajul foarte bine...sper ca ti-am fost de ajutor...si acum la intrebarea dificila : Care ar iesi in fata si pe baza caror criterii? O sa incerc sa iti raspund , bineinteles subiectiv, dupa propria mea parere :

 

Locul 1: RG321MH (Lemn mahon,sustain foarte mare si un ton cald si plin), bridge fix cu string through body(transfer tonal maxim de la corzi la corpul chitarii), gatul superior fata de cel al lui GRG170DX (la grg este cu 0.5 mm mai gros si este dintr-o singura bucata)

Locul 2: GRG170DX - ca minusuri :sistemul de tremolo si gatul dintr-o singura bucata (fata de cel laminat din 3 bucati ale RG-ului)

 

Si mult dupa ... Aria ....iar despre Special II nu stiu ce sa zic...o sa il incerc si pe asta cat de curand si o sa ii scriu un review ... :(

Edited by zzz
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, intr-adevar imi este de folos :) Si am mai vazut cativa oameni pe aici interesati de electrice in pretul asta, cred ca nu le strica nici lor informatia. La primul salariu m-as baga si eu pe la un Ibanez in jur de 1000 (sincer sa fiu imi place forma Ibanezurilor astea si mai ales cea a headstockului... da, nu sunt acestea punctele tari dupa care trebuie efectuata o achizitie, dar asta e :) ).

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, intr-adevar imi este de folos :) Si am mai vazut cativa oameni pe aici interesati de electrice in pretul asta, cred ca nu le strica nici lor informatia. La primul salariu m-as baga si eu pe la un Ibanez in jur de 1000 (sincer sa fiu imi place forma Ibanezurilor astea si mai ales cea a headstockului... da, nu sunt acestea punctele tari dupa care trebuie efectuata o achizitie, dar asta e :) ).

idea principala ar fi , lemn de buna calitate , dimensiunea gatului si radiusul fingerboard-ului corespunzatoare maini tale si stilului de cantat ( maniera )

 

Chestia cu incercat cateva minute o chitara nu intotdeauna este OK intotdeauna exista o dorinta de a cumpara si treci cu vederea unele probleme!!.Mie-mi ia cateva minute bune sa ma obisnuiesc cu alta chitara cand schimb ptr alt ton .

 

La prima atingere nici o chitara nu pare OK ! de obnicei nimic nu-i la locul ei .Trebuie mai mult timp sa canti si sa probezi o chitara.

 

cel mai important sa o cumperi catr mmai ieftin , la noi sunt in medie cam la dublu pret .daca mergi intr-o excusrie ai si excursia si chitara si poti sa o incerci.

 

La Strat mi- atrebuit cateva luni sa ma obisnuiesc ! are alt raspuns , alta dinamica decat celelalte chitare .Stratul este unicat , doar ca nu se foloseste in toate stilurile si genurile.

 

Un PowerStrat este mai util daca ai numai o chitara , cu humbucker-e splitate ai aproape tonul de Strat si cu Humbucker ai sound mai oe medii si mai plin.

 

PowerStrat este si Ibanezul tip Strat .

 

In orice caz ai grije la Ibanez ,mai toate chitarele in jur de 900 -1100 Ron aveau gatul adaugit.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat, :( dar la cat timp voi avea liber de acum inainte (de fapt din momentul in care-mi voi gasi de lucru, sa fiu mai exact B) ) si la abilitatile mele pentru chitara, cred ca ce voi cumpara acum va ramane si cam ultima achizitie in domeniu. Eu unul nu viseaz sa devin chitarist de nici un fel, e si prea tarziu la varsta mea :) , dar pentru "relaxarea sufletului meu" merge sa scot acolo ceva care sa imi placa si, daca se poate, sa fie si cat mai muzical posibil. Daca nu, nu, nu oblig pe nimeni sa ma asculte :) (desi daca ma gandesc bine, asa ziceam si cand am luat packul de beginner, ca nu imi mai trebuie altceva ;) ). Nu recomand insa o astfel de atitudine celor care doresc sa faca ceva cu chitara :1st: , la mine este autosuficienta ca nu oricum nu se poate mai mult - autosuficienta nu este insa dezirabila mai niciodata.

 

In orice caz, ma bucur ca s-au adunat aici foarte multe informatii extrem de utile, intr-un mod sistematizat, facil de parcurs si inteles. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.