Guest malmsteen_the_best Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 ce sunt gamele diminuate si semi - diminuate ? ms
denis_symbiotic Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 N-am nici cea mai mica idee cum e o gama semi-diminuata, dar una diminuata e destul de simpla de ex: do diminuat : do, re#, fa#, la. Gama diminuata este folosita in muzica clasica destul de des.
cyfer Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 N-am nici cea mai mica idee cum e o gama semi-diminuata, dar una diminuata e destul de simpla de ex: do diminuat : do, re#, fa#, la.Gama diminuata este folosita in muzica clasica destul de des. Ce-ai scris tu acolo este un acord diminuat... Malmsteen vorbea de game. Gama diminuatã este aºa T S T S T S T S T-ton, S-semiton are doar douã moduri: 1 2 b3 4 #4 #5 6 7 sau 1 b2 b3 3 #4 5 6 b7 De game semi-diminuate nu am auzit, dar existã acordul semi-diminuat, treapta a 7-a din gama majorã 7m7b5 cu intervalele 1,b3,b5,b7 Acordul diminuat, cel pe care l-a scris denis fiind: 1,b3,b5,bb7(6)
denis_symbiotic Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Aha, my bad. Inseamna ca este folosita in jazz mai mult.
cyfer Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Aha, my bad. Inseamna ca este folosita in jazz mai mult. da
Guest arosulescu Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 (edited) nu vreau sa ma bag din nou unde nu imi fierbe oala dar daca acordul semidiminuat se formeaza pe treapta a saptea si anume minor cu cvinta micsorata si septima mica, 7m7b5 cu intervalele 1,b3,b5,b7 o gama ( mod) care se potriveste foarte bine peste acest acord este ... locrian ... iar pt un sound mai jazzy ... superlocrian ... Edited June 13, 2007 by arosulescu
cyfer Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 nu vreau sa ma bag din nou unde nu imi fierbe oala dar daca acordul semidiminuat se formeaza pe treapta a saptea si anume minor cu cvinta micsorata si septima mica, 7m7b5 cu intervalele 1,b3,b5,b7 o gama ( mod) care se potriveste foarte bine peste acest acord este ... locrian ... iar pt un sound mai jazzy ... superlocrian ... ... ºi acum o întrebare cu care eºti familiar: Spune-ne te rog cum este modul locrian ºi modul super locrian Glumeam, pentru cei care nu ºtiu: locrian este modul 7 din gama majorã 1 b2 b3 4 b5 b6 b7 super locrian este modul 7 din gama melodic minor 1 b2 b3 b4 b5 b6 b7 Cred cã e bine de precizat cum aratã modurile astea pentru cã probabil nu le ºtiu chiar toți pe RGC.
Guest arosulescu Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 (edited) ups ... sa inteleg ca imi iei un interviu ? .. si eu glumeam [probabil ca, daca deschideam eu un topic referitor la teorie, ar fi fost nevoie sa explicitez ...altminteri ... nu-i asa? ] Edited June 13, 2007 by arosulescu
Alex_Strat69 Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 (edited) Super Locrian canti intr-un II - V - I pe acordul V , si se gandeste MINOR MELODIC cu un semiton mai sus decat gama . exemplu daca ai Dm 7 , G7 , C Maj 7 atunci in loc de G7 canti un altered chord ( 5# , 5b , 9#, 9b ) si canti LA BEMOL MINOR MELODIC ( Sol SuperLorcrian ) Pe minor 7 5 b NU se foloseste SuperLocrian ci Aeolian Flat 5 (treapta a 6-a a minorului melodic ) . Deci pe B m7b5 folosesti B Aeolian b 5 adica D minor Melodic . Edited June 13, 2007 by Alex_Strat69
Guest arosulescu Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 foarte corect ! dar suna bine ambele moduri si peste acordul semidiminuat ... ( ceea ce ne intreba malmsteen)
cyfer Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Pe minor 7 5 b NU se foloseste SuperLocrian ci Aeolian Flat 5 (treapta a 6-a a minorului melodic ) . Deci pe B m7b5 folosesti B Aeolian b 5 adica D minor Melodic . super locrian 1 b2 b3 b4 b5 b6 b7 m7b5 are sunetele 1 b3 b5 b7 Nu apare niciun conflict, sunetele din acord sunt prezente ºi în mod. Explicã te rog de ce NU se foloseºte super locrian peste m7b5. (era vorba de un acord nu de o progresie)
Alex_Strat69 Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 super locrian1 b2 b3 b4 b5 b6 b7 m7b5 are sunetele 1 b3 b5 b7 Nu apare niciun conflict, sunetele din acord sunt prezente ºi în mod. Explicã te rog de ce NU se foloseºte super locrian peste m7b5. (era vorba de un acord nu de o progresie) pt ca in superlocrian se enarmonizeaza b4 = #3 => in loc de mi 7 b5 ai Major 7b5. asta reprezinta acordul specific modului . ideea e de unde intalnesti acordu mi 7 5b , pt ca daca il e separat atunci folosesti pe el ce te taie capu De obicei apare intr-un II - V - ! minor ca acord de II , iar daca folosesti superlocrian ai sa ai un b4 care e cam greu de rezolvat si suna un pic aiurea . Oricum diferenta este o singura nota intre locrian si Slocrian ,iar daca eviti nota aia atunci nu sunt probleme . Faza e ca fiecare acord sa aibe modul lui distinct ca sa ii scoata in fata extensiile . E mai usor asa ca sa nu iasa haos.
Guest arosulescu Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 asa e slocrian suna mai bine pe un acord de dominanta alterat ( B7#9 de ex) sau in progresia II V I cum ai zis tu. Ca si sonoritate, pe mine cel putin, nu ma deranjeaza slocrian peste m7-5 ( chiar si in progresie luat ca II m) dar e mai corect aeolian-5 sau locrian nat 6( format pe treapta a doua in m armonic ) e...pana la urma canti ce iti vine mai bine
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now