Susceptor Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Symbolic...stiu ce zic si aici nu e vorba de lectii si poze de pe net. e vorba de experienta. pentru ca am vazut un tip care avea chitara de 3 luni si de abia putea sa cante ceva; pozitia mainii era execrabila si nu avea deloc intindere la degete...e bine ca la inceput sa respecti niste pozitii ca mai apoi din pozitiile deja invatate sa obtii comoditate. la inceput mi-a fost greu cu mana dar acum am renuntat la niste reguli stricte si tin mana comod, insa se vede ca respect niste reguli
Muky Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Maestre Symbolic, comoditatea de care vorbeshti matale seamana a lene. Nici lenea, nici comoditatea nu au facut ca un chitarist sa fie bun. Daca vorbesti despre relaxarea mainii, folosirea eficienta a energiei, dozarea efortului s.a.m.d.p iti dai singur "cu firma-n cap". Pai meshtere, exact asa urmaresc acele reguli si exercitii pe care le urashti tu asa de mult. Lalaind-o asha cum zici tu poti ajunge la un anumit nivel de performanta, dar peste care, din pacate, nu vei putea trece, vei privi la altii cu jind shi nu vei shti nici odata de ce sunt mai buni ca tine. Eficienta , viteza, rezistenta, intonatie, frazarea corecta (cand zic corecta ma gandesc ca trebuie sa sune bine si sa nu-ti zgarie urechea), sunt nishte chestii pe care le obtii dupa multa munca shi asta crede-ma ca trebuie sa fie sustinuta de nishte reguli. Ma indoiesc sincer ca iti vor veni toate asa-n "filing". Sund de acord ca pentru a canta 3 cantece de munte la un foc nu ai nevoie de o abordare de genul asta, dar in momentul in care vei vrea sa treci la alt nivel , treaba va merge pana la un punct dupa care ... Inca ceva: nu instrumentul te face "meseriash", ci tehnica, ceva talent si mai ales multa munca. Da mai shtii, ai fi tu vre-un geniu al chitarei si nu ai nevoie de "textele astea". Nu-mi ramane decat sa-ti urez spor in comoditatea ta. Poate o ieshi ceva, mai stii... Multa Bafta!
Guest vasy Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 mie de ex imi place cum suna HORA electroacustica asa ca am luat HORA .....am dat 4 mil pe ea si tb sa-i mai schimb corzile...sunt destul de multumit.... important e sa sti canta la chitara...daca esti bun scoti si cu HORA tot ce vrei
felix Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 bine vasy, am inteles ca ti-ai luat reghin electroacustic dar nu inteleg de ce spui ca scoti din ea tot ce vrei. Ai pus cumva mana pe un Gibson electroacustic sa vezi diferenta?
Guest Baumwolle Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Hai, mai Felix, lasa omu' in pace.E si el entuziast, try to understand
Guest sadus Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 parerea mea ca omu tre a inteleaga ca desi chitara e fun trebuie multa munca din toate pt de vedere indiferent ca exersezi in urma sfaturilor de la oamenii din instructionale sau ca o faci.."pe barba ta". dupa parerea mea cel mai important e sa faci sa fie fun absolut de fiecare data si "to really love what ur doing".stiu ca suna a cliseu dar din pacate sunt putine lucruri cu privie la chitara care nu suna asa.Eu nu cred ca un om care crede si a vazut ca e buna sintagma "practice, practice, practice" nu tine de niste anumite, mici reguli sa spun, dar impuse de el.Intr-adevar, sa ne uitam la o chestie simpla dar esentiala, felul de a tine pana, f multe stiluri, fiecare dupa cum il taie capul si cum ii e mai comod si depinzand de ce stil canta. De ex in Metal, nu poti face toate rifurile alternate picking pt ca sunt anumite pasaje care efectiv suna bine cu down strokes, poate fi obositoare la mana dreapta chestia asta dar merita un pic pt sunetul ala.o alta chestie cand m-am apucat de alternate picking am descoperit ca pe secvente de 3 note/string imi era mult mai usor sa fac down/up/down, si iar down/up/down.vreo luna numai asa am lucrat si apoi mi-am dat seama ca e incorect pt ca nu se obtine decat un run fractionat care oricum nu se putea face la viteza foarte mare.Ideea e ca eu cred ca aceste mici "reguli" mai ales din instructionale sunt facute sa-ti usureze modul de a lucra.In cele din urma tot vei ajunge la "adevar' chiar dak nu esti indrumat dar dak se intampla sa fii ajutat e mult mai bine;se salveaza timp, nervi si frustrare.Mie, la secventa care am zis-o mai sus mi-a luat cum am spus cam o luna sa realizez ca nu e bine.Si apoi vreo cateva zile pana mi-am redresat panatia asa cum trebui adik d/u/d/u etc... Un alt aspect, sa spun asa ca o mica regula desi, cum am spus, there are no rulz in r'n'r, da asta in sensul muzical, este "discover your disconfort".O chestie f misto care tine de psihologie pana la urma si care poate face ca prin concentrare sa-ti indrumi muschii spre ceea ce trebuie, chestie care se poate face constient, si desi e mai obositoare da rezultate mult mai rapide si evidente decat,de pilda,sa te uiti la un film si sa faci un lick in nestire sa-l automatizezi (asa am facut eu o perioada). Doar in privinta lucrurilor spuse de mine mai sus sunt de acord ca-s un fel de reguli dar mai mult la modul optional.Oricum, cand un chitarist ca vai sau gilbert iti da un sfat, omu ala e clar ca nu o face degeaba.Oricum netu e mare, si creieru omului si mai mare, fiecare deci cu treaba lui.Io am exprimat o parere.
Guest Ameretat Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 As vrea sa intaresc spusele celor care sunt "pro-reguli". Asa ca, aviz "revoltatilor impotriva sistemului": Orice se intampla pe planeta asta e ghidat de reguli, fie ca va dati seama sau nu. Pana si lucratul "fara reguli", cum ziceti voi, presupune respectarea unor reguli pe care nu le constientizati. Nu exista "haos" pe lumea asta, exista numai reguli pe care nu le cunosti inca. Multi s-au aratat foarte ofticati de "reguli". Legile muzicii in general si ale chitarei in special nu sunt legi ca in drept, care trebuiesc respectate sau faci parnaie. Legile muzicii se aseamana mai degraba cu legile fizicii. In sensul ca tratatele de teorie a muzicii sau metodele de chitara nu prezinta "reguli" ce trebuiesc respectate, ci prezinta niste simple observatii. Exact, observatii "neutre", care nu spun daca ceva e bine sau rau, ci explica ce se intampla cand faci ceva. De genul: "daca faci A, B si C, vei obtine X, Y si Z" Referitor la reguli tehnice... Puteti sa cantati cum vrea muschiul vostru, dar organismul nostru functioneaza dupa anumite principii, pe care TREBUIE sa le cunosti si sa le aplici ca sa faci ceva eficient. In alte cuvinte, oricat de revoltat as fi eu, mama sau bunica impotriva "legilor", asta nu va schimba NICIODATA faptul ca folosirea a numai 3 degete de la stanga iti taie 75% din viteza, ca daca te incordezi peste masura irosesti energie si nu rulezi la randament maxim, ca arcuirea incheieturilor provoaca tensionarea tendoanelor si tone de alte lucruri. Toate "regulile astea stupide" nu vor sa obtina decat calea cea mai scurta dintre doua puncte, usurinta maxima in executie - maxim de rezultate cu minim de efort. Puteti sa stati voi si in cap, ca marul tot inspre pamant cade... Si, inainte de a incalca o regula, in primul rand trebuie SA CUNOSTI regula aia si in al doilea rand trebuie sa ai un motiv BUN pentru a o incalca - nu doar asa, de dragul rebeliunii... Bottom line: regulile astea (fie ca-s de teorie fie ca-s de tehnica) prezinta niste adevaruri de bun-simt, descoperite si culese de-a lungul secolelor de marile minti ale muzicii. A le ignora inseamna sa aruncati la cos mii de ani de chin ale inaintasilor. Daca am face toti asa, am fi inca in epoca de piatra, straduindu-ne sa descoperim focul si roata de unii singuri, generatie dupa generatie, fiind prea obtuzi pentru a invata de la aia de dinaintea noastra... The choice is yours.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now