www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

nu, aia inseamna simulare de reverberatie

spring reverb simuleaza cum ai sta intr-un arc? :)

 

reverberatie este consecinta faptului ca odata un sunet emis, el se va lovi de pereti si se va reflecta, astfel aparand mai multe ecouri

practic, reverberatie inseamna un delay cu un timp mic (parca udneva intre 10 si 25 ms, nu stiu sigur) intre decalaje

timpul cat tine reverbul este influentat de marimea spatiului/camerei si tipul materialului din care este alcatuita camera/spatiul

 

adaugarea de armonice ar modifica timbrul si atat

Edited by Susceptor
Posted

Gandeste-te asa: noi vedem mediul inconjurator deoarece suprafetele reflecta razele luminoase. La fel, orice suprafata reflecta undele sonore ce o lovesc.

Deoarece sunetul are viteza finita, vom auzi sunetele reflectate de obiecte mai apropiate inaintea celor reflectate de obiecte mai departate. Precum fotonii, sunetele nu se reflecta o singura data. Intr-un oarecare spatiu va fi o intreaga retea complexa de sunete generate si reflectate, unele destul de energice pentru a putea fi percepute, altele nu (partial si datorita caracteristicilor noastre psihoacustice). In plus, diferite suprafete reflecta diferite frecvente in mod diferit. Configuratia acestei retele este un factor foarte important in acustica unei locatii. Compara doar cum se aude o melodie la boxe si cum se aude in aer liber sau la casti.

 

Cat despre a doua intrebare: reverberatiile imbogatesc sunetul (cum spunea cineva, e ca un ecou, repetat atat de repede incat repetitiile se confunda), dar nu adauga armonice. Eventual se mai atenueaza anumite frecvente, dupa cum am explicat mai sus.

Despre efectul artificial de reverb propriu-zis s-a mai discutat in alt thread.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.