www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Jazz anyone?


NiNjA

Recommended Posts

Guest Dalia

Proiectul va fi foarte interesant si unic: un grup de 4 instrumentalisti si 6 cintarete din franta, africa, cuba, capul verde, ecuador si romania, nici eu inca nu stiu ce va da in final, sint si eu curiosa. Inca ne pregatim.

Cu festivalul acesta ne indeplinim un vis care il avem in comun de 4 ani.

Am planificat sa inregistram si sa filmam. Osa va tin la curent. :)

 

P.S.: Si restul fetelor au niste voci absolut deosebite, inspecial cea din Cuba care si ea v-a scoate primul iei disc anul asta inca sa speram: Niwver Navarro, o gasiti pe diferite situri, unele parca si cu probe de voce.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest nujtiu

Dragi fani ai jazzului, mai ales ai jazzului experimental, va recomand un site al unei fundatii noi deschise: www.jadd.ro si ca o mica descriere, un mic copy paste:

 

 

About JADD - Founded in 2005, JADD is a cultural Association for promotion and diffusion of experimental, avant-jazz and improvised music. The organization, which is based in Bucharest / Romania, promotes and supports artists working in free improvisation, experimental musics and other new forms of art. JADD brings composers and musicians from across the world to present their work to local audiences. JADD is equally committed to helping Romanian composers and musicians realize special projects with potential impact on their careers. The organization commissions new works and encourages joint performances with visiting artists.

 

Este fundatia unui prieten de-al meu care, impreuna cu niste amici pasionati, incearca sa promoveze acest gen de muzica in Romania. Din pasiune au fost si se duc in continuare la concerte peste hotare cum ar fi cel de la Wels din Austria s. a. si au de gand sa aduca artisti intr-un festival si in Romania dar au nevoie de sustinere si incurajare din partea publicului larg! Oblio Pub este un jazzbar nou in care se poate asculta jazz bun si in care fondatorii fundatiei isi petrec mult timp ca loc de intalnire si de relaxare. Aflati mai multe detalii pe site.

 

Din pacate inca nu am descoperit acest gen in totalitate si am spus toate astea intradevar pt promovarea siteului si pt cei ce apreciaza jazzul experimental sau pt curiosi. Sper sa vizitati siteul, e ceva serios, inedit, si merita incurajat!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Eugen_G

Apropos de jazz:Al Di MEOLA,Paco De Lucia,Leonard Coehn,Cezaria Evora,Anca Pranghel&Aura Urziceanu(cele mai tari voci de jazz de la noi shi unele dintre cele mai tari din lume),Slang(o trupa buna de la noi cu o tipa la voce din instruita)Carlos Santana(deshi e chitarist de rock eu cred ca poate intra cu succes in concurs cu orice marre chitarist de jazz),George Gerswin,Nat King Cole,Aretha Franklin,Mahalia Jackson,Louis Amstrong,Johnny Raducanu,Tavitian etc.

In general imi place jazz-ul latin,fusion-ul,jazz-ul cu unele influentze reggae,jazz-ul simfonic,jazz-ul etnic(cu influente populare romanesti,tziganesti sau evreiesti),jazz-ul negrilor de la inceputuri(de unde a inceput totul de fapt),jazz-folk-ul(Ada MIlea).

Pt. mine jazz-ul e o notziune extinsa care nu tzine neaparat de virtuozitatea strict pe instrument cat de feeling-ul din melodie.

Eu vad jazz-ul ca o notziune extinsa nu imi place sa ingradesc stilurile.Nici rock-ul sau muzica simfonica nu sunt pt. mine genuri stricte ci pline de viatza shi de verva shi neingradite ashja cum e arta in general.Mie imi place de exemplu shi Everlast pe care eu l-ash incadra la un fel de jazz-folk-hip-hop.Pare ciudat ceea ce zic dar eu asha simt(monstruos).

O categorie aparte de jazz pt. mine este shi buddha bar shi drum'n base-ul deoarece se intalnesc ceva improvizatii shi pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Apropos de jazz:Al Di MEOLA,Paco De Lucia,Leonard Coehn,Cezaria Evora,Anca Pranghel&Aura Urziceanu(cele mai tari voci de jazz de la noi shi unele dintre cele mai tari din lume),Slang(o trupa buna de la noi cu o tipa la voce din instruita)Carlos Santana(deshi e chitarist de rock eu cred ca poate intra cu succes in concurs cu orice marre chitarist de jazz),George Gerswin,Nat King Cole,Aretha Franklin,Mahalia Jackson,Louis Amstrong,Johnny Raducanu,Tavitian etc.

In general imi place jazz-ul latin,fusion-ul,jazz-ul cu unele influentze reggae,jazz-ul simfonic,jazz-ul etnic(cu influente populare romanesti,tziganesti sau evreiesti),jazz-ul negrilor de la inceputuri(de unde a inceput totul de fapt),jazz-folk-ul(Ada MIlea).

Pt. mine jazz-ul e o notziune extinsa care nu tzine neaparat de virtuozitatea strict pe instrument cat de feeling-ul din melodie.

Eu vad jazz-ul ca o notziune extinsa nu imi place sa ingradesc stilurile.Nici rock-ul sau muzica simfonica nu sunt pt. mine genuri stricte ci pline de viatza shi de verva shi neingradite ashja cum e arta in general.Mie imi place de exemplu shi Everlast pe care eu l-ash incadra la un fel de jazz-folk-hip-hop.Pare ciudat ceea ce zic dar eu asha simt(monstruos).

O categorie aparte de jazz pt. mine este shi buddha bar shi drum'n base-ul deoarece se intalnesc ceva improvizatii shi pe acolo.

ceea ce cred eu este ca ai putin aburite genurile muzicale, no offence

Link to comment
Share on other sites

Guest Eugen_G

Pe mine nu ma prea intereseaza stilurile in vreun mod strict ci ceea ce imi transmit ele.Daca eu simt ca o melodie mi se pare jazz asha o sa-i zic chiar daca ea e de ex. rock sau hip-hop.Jazz-ul e o stare de spirit pt. mine shi nu neaparat un gen muzical strict din care muzicienii care-l canta nu au voie sa iasa.Tocmai de aceea e jazz pt. ca jazz=improvizatie iar daca muzicianul respectiv simte ca ar improviza ceva jazz cu hip-hop sau cu rock sau cu manele sau cu simfonica sau cu tziganeasca etc. etc. etc. atunci acel lucru-l face indiferent de ce ar zice criticii muzicali.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine nu ma prea intereseaza stilurile in vreun mod strict ci ceea ce imi transmit ele.Daca eu simt ca o melodie mi se pare jazz asha o sa-i zic chiar daca ea e de ex. rock sau hip-hop.Jazz-ul e o stare de spirit pt. mine shi nu neaparat un gen muzical strict din care muzicienii care-l canta nu au voie sa iasa.Tocmai de aceea e jazz pt. ca jazz=improvizatie iar daca muzicianul respectiv simte ca ar improviza ceva jazz cu hip-hop sau cu rock sau cu manele sau cu simfonica sau cu tziganeasca etc. etc. etc. atunci acel lucru-l face indiferent de ce ar zice criticii muzicali.

 

 

Help wanted!

Cum stiu cand e improvizatie pe ritmuri de manele si cand nu e?

Link to comment
Share on other sites

Guest Eugen_G

Of of of.Mie imi place jazz-ul in felul meu.Este doar parerea mea proprie despre jazz.Nu vreau sa demonstrez nimic ci doar mi-am spus o parere umila despre un stil care imi place.Sunt un profan in ale muzicii deci putetzi sa luatzi opiniile mele ca atare.Eu nu vreau sa supar pe nimeni.M-am spus shi eu opinia de om.Nu am pretentzie de profesionist ci doar de ascultator.

Link to comment
Share on other sites

Guest miriapod

:) .. un articol interesant despre inceputurile jazz-ului

A Beginner's Guide to Jazz (1940's-1960's)

http://www.seaoftranquility.org/article.php?sid=376

si cateva ganduri interesante ale lui ...

Bill Bruford – Percussion’s Fearless Explorer

http://www.seaoftranquility.org/article.php?sid=32

 

si inca ceva ... :)

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn2242

 

a alunecat postul asta, daca nu l-ai vazut, thought it might help :)

Link to comment
Share on other sites

Help wanted!

Cum stiu cand e improvizatie pe ritmuri de manele si cand nu e?

Am vazut in profilul tau ca singurul si marele interes al tau este jazz-ul .. desigur glumesc .. banuiesc ca ai si alte pasiuni din moment ce esti aici. Intrebarea ta chiar daca pare banala este destul de interesanta ... Improvizatia este asociata in general cu jazz-ul .. cu toate ca ea a existat mereu in jazz si mai ales in jazz-ul free ... si in muzica contemporana (noua) ... tot improvizatia libera sta la baza acelor creatii .. sau experimente. Eugen_G se refera la o stare anume greu de explicat in cuvinte. Am sa incerc sa explic cum este diferentiata improvizatia de un pasionat de jazz. In primul rand sta in capacitatea cuiva de a percepe structura unui cantec .. fiindca muzica asa cum a evoluat se bazeaza pe structuri destul de bine definite. Chiar si acum daca imi spune cineva ca vestitele Improvizatii ale lui Bach sunt improvizatii .. eu nu pot sa le percep asa .. ca niste improvizatii .. suna foarte bine si au o structura care poate a pus vazele notiunii teoretice de improvizatie ... fiindca exista intradevar o notiune pur teoretica de improvizatie ... Improvizatia libera se simte .. nu are cap coada, nu are tema ... doar transmite stari. In jazz si in alte genuri muzicale improvizatia este in stransa legatura cu tema unei piese .. tem,a care este expusa de obicei in primele masuri ale unui cantec ... pe baza temei, si a structurii armonice, se dezvolta mai apoi improvizatia, care scoate la iveala puterea cu care un instrumentist se exprima, iar daca reuseste sa o faca bine .. transmite celui care asculta starea de care vorbeste Eugen_G... Pentru instrumentist insa treburile stau destul de clar, stapanirea tehnica a instrumentului si notiunile teoretice de muzica, studiul, toate astea fac din el un improvizator bun .. si in general el respecta aceste reguli .. Regulile sunt pentru toata lumea si aceleasi .. mai departe .. sunt intradevar instrumentisti care reusesc sa transmita stari complexe cu ajutorul acestor cunostintze .. si al talentului lor.

 

In muzica tziganeasca, manele daca vrei, in muzica folclorica, fiindca si jazz-ul este muzica folclorica, si in alte genuri muzicale .. printre care si blues-ul sau o anumita zona a rock-ului ... , improvizatia este ceva natural. Eu unul gandesc improvizatia ca un "comentariu" pe marginea unui "subiect" .. daca tu ai capacitatea sa intzelegi care este "subiectul" (in cazul asta capacitatea se dezvolta in primul rand prin auditie muzicala cat mai multa si variata) ai sa simti atunci cine, ce, si cum "comenteaza"....

 

Desigur si eu sunt doar un pasionat de muzica si jazz in mod special.. si mi-am exprimat parerea vis-a-vis de acest subiect asa cum vad eu lucrurile.

 

Intr-un post anterior al meu am citat pe cineva care la intrebarea "Ce este jazz-ul?" a raspuns ... "Daca ai apucat sa intrebi .. nu o sa intzelegi niciodata" ... asta este valabil si la blues sau alte genuri ...

(Se referea la starea respectiva desigur - si nu la intrebari de ordin tehnic ... ) .. aici chiar sunteti invitati sa puneti intrebari ...

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Guest Eugen_G

Eu nu neg istoria jazz-ului.Nu ma declar expert in jazz ci doar un simplu ascultator.Urechea mea imi spune ca exista mai multe tipuri de jazz.Eu sunt un "urechist" de felul meu shi chiar imi place ceea ce sunt.Nu shtiu sa cant la vreun instrument dar daca ash invatza mi-ar placea sa simt muzica shi nu doar sa o cant rigid dupa partituri prea bine stabilite(cunosc notele muzicale shi nu le dispretuiesc).

Eu vrea sa spun doar ca,pt. mine,jazz-ul e dincolo de ceea ce spun expertii muzicali sau ascultatorii e emotie pura.Eu cred ca muzicienii adevarati de jazz nici nu mai se gandesc la note cand canta ci pur si simplu mainile lor urmeaza ceea ce se dezvolta in interior.

Pt. mine jazz este shi improvizatia pe care o face un tziganush care canta in tramvai o piesa shi adauga de la el cateva sunete in plus la melodia pt. ca asha vrea el.Sunt multzi tzigani(shi negri) care au in sange improvizatzia.Le ei scoala de muzica nu face decat sa shlefuiasca ceea ce djea exista nativ.La rasa alba insa trebuie foarte multa munca pt. a ajunge la rezultate remarcabile.Dovada shi compozitziile marilor autori de muzica clasica(90% albi)care sunt mult mai stricte componistic vorbind shi mult mai interiorizate.

Mie imi place libertatea componistica,consider ca muzica e o emotie shi nu o shtiintza.

Link to comment
Share on other sites

Eugen_G ... ma bucur ca esti atat de pasionat de acest gen muzical si chiar daca as avea oarece comentarii de facut asta nu inseamna ca nu sunt de acord cu tine. Faptul ca nu esti instrumentist, banuiesc totusi ca iti folosesti vocea ca instrument, dovedeste marea ta pasiune pentru jazz, banuiesc ca dincolo de acest cuvant "jazz" se afla o pasiune si mai mare pentru muzica "cruda", spune-i folclor ca nu-i o rusine ..

 

Improvizatia a existat din totdeauna in diverse forme si probabil se identifica cu aparitia rasei umane ... jazz-ul .. hmm ... jazz-ul se bazeaza desigur pe simtzul negrilor africani, multa vreme, si inca se mai intampla asta, muzica lor se bazeaza pe ritm, poliritmie chiar, melodia insa este destul de saraca in general in cantecele lor, chiar pe vremea aceea, la sfarsitul anilor 1800, foloseau gamele pentatonice, din 5 note .. Structura unui cantec de jazz insa, este clar de inspiratie europeana, masura de 4/4 (in general) sau mai rar 3/4 etc... forma AABA (tema-refren-tema) iarasi este inspirata de muzica mai usurica din europa si care era la moda pe atunci. Intalnirea celor doua culturi a generat acest curent extrordinar care a fost denumit jazz. Respectiv .. ritmul african (care comparat cu ritmul folosit in general in muzica europeana este mai liber .. mai nesocotit sa zic asa) si ritmul strict + bogata "experientza" armonica din europa.

 

Intradevar, pana in anii 50-60 cand a fost si perioada de varf a jazz-ului (asa este considerata nu o spun eu) mare parte din artistii de jazz erau urechisti ... de prin 70 incoace acest lucru nu prea se mai intampla .. inclusiv improvizatiile sunt studiate la sange .. sunt foarte putini instrumentisti care improvizeaza pur si simplu, este de ajuns sa urmaresti activitatea cuiva si sa compari o inregistrare de studio cu una live .. in general se invart in aceleasi scheme, fiindca sunt si scheme .. repet .. nu sunt multi cu adevarat detasati in problema asta. Pe de alta parte .. ca si spectator ma intereseaza mai putin acest aspect .. daca ei reusesc sa transmita ceva atunci totul este ok. Nu poti totusi stapanii un instrument la nivelul de acum fara sa ai studii muzicale, ca esti autodidact sau urmezi o scoala nu conteaza ... Chestia cu cizelatul talentului este relativa ... sunt multi artisti mari care nu au talent dar au ajuns foarte sus doar prin studiu. De exemplu la noi, in jazz, un om care a studiat foarte mult, conservatorist, dar care a reusit, si reuseste inca, sa-si pastreze personalitatea, si la care se simte talentul nativ, este Johnny Raducanu ... Desigur mai sunt si altii... nu pot sa nu aduc totusi un mic mic omagiu acestui om atat cat mai traieste.

 

In folclor lucrurile difera un pic, fiindca in general cei care au un talent deosebit, sau chemare pentru muzica, parcurg alt drum catre afirmare, (in vremurile noastre), uneori se opresc si ei prin scoli pentru a-si cizela talentul, totusi ... mediul in care ei canta, mediul rural in general, este mai putin atins sau alterat de "reguli" ... motiv pentru care ramane unul din principalele surse de inspiratie pentru muzicieni sau artisti ai altor arte .. incluzand jazz-ul aici! La inceput .. da .. jazz-ul a inspirat intreaga muzica a lumii, fiindca era chiar el folclor .. acum insa .. jazz-ul (modern) mizeaza tot mai mult pe folclorul lumii... si este drumul pe care o sa-l urmeze probabil.

 

Daca esti doar un simplu ascultator de muzica, ... istoria, nu zic teoria muzicii ca nu are legatura ascultatul cu cititul muzicii .. nu are nici o importanta, putem desigur percepe orice fel de muzica daca ea atinge coarda noastra sensibila. Dar daca te consideri un mare ascultator de muzica, cauta si istoria tziganului ala, fiindca o sa descoperi lucruri foarte frumoase care nu intra sub palaria jazz-ului ... iar tziganul ala te asigur ca nu canta jazz, (nu ma refer la cei studiatzi .. si Johnny este tzigan si o recunoastre cu mandrie din ce am mai vazut pe la TV), ... ci improvizeaza pur si simplu .. este muzica lui... iar muzica lui are o istorie, o poveste de spus, doar a lui! ... Poti sa uiti istoria cand asculti un cantec ... daca cantecul este unul fermecator chiar ai sa uiti istoria ... dar mai apoi ai sa gusti mai mult din farmecul ala.

 

Probabil cam asta ai vrut si tu sa spui ... dar in cuvinte mai patimase (pana acum eu eram ala mai patimas aici.. hehe) ..

Sper sa ne vedem pe la un concert ceva de jazz ... si sa mai schimbam impresii.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jazz it up - Green Hours - 15-06-2006

 

Din cauza ca nu a fost anuntat acest concert m-am hotarat sa postez aici. Mai gasiti niste poze de la ultimul concert vazut de mine cu ei la ... http://forums.rgc.ro/index.php?s=&showtopi...indpost&p=22025

.. si asta fiindca pozele facute acum nu au iesit .. era cam bezna acolo.

 

... din pacate am aflat prea tarziu de concert ... chiar am ajuns abia la al 2-lea program al lor. A fost o formula usor schimbata fata de ultimul concert vazut de mine cu ei ... cu un sound mai modern .. laptop, doi percutionisti, trompeta, sax, pian electric/synth si chitara. George Dumitriu, chitaristul trupei a terminat anul acesta conservatorul din Bucuresti la sectia de vioara si urmeaza sa plece foarte curand in Olanda la un alt conservator la sectia de chitara .. Bafta acolo George!!! Sa auzim de tine!!!

 

Tze-Tze cu muzicuta de la Teamsters a fost si el in public si a fost foarte incantat de prestatia lor...

 

Postez o piesa filmata .. piesa de final .. si arhiva cu cele cateva poze facute acolo.

 

Acum .. revin cu intrebarea ... Jazz anyone?

 

Jazz_it_up___Green___15062006.WMV

Concert_Jazz_it_up___Green_Hours_2006_06_15.zip

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Raskolnikov

Am citit recent in revista Guitarist Acoustic un articol despre viata lui Django Reinhardt precum si despre stilul gypsy jazz sau manoucheries.

Cateva site-uri de internet pe tema asta pt cei curiosi:

djangostation.com

djangomontreal.com

manoucheries.com

etudestsiganes.asso.fr

about-django.com

gypsyguitars.free.fr

djangology.net

jypsyjazz.net

hotclub.co.uk

 

Ca idee pentru cei care sunt mai mult cu electrica - iata

cu ce viteza poate canta la chitara acustica unul dintre

"urmasii" lui Django:

http://www.djangostation.com/article.php3?id_article=529

Edited by Raskolnikov
Link to comment
Share on other sites

...ca o completare la ce spune Raskolnikov un video chiar cu Django :

 

http://www.youtube.com/watch?v=q6rBR0ujRmA

 

daca va uitati cu atentie ,o sa vedeti ca omul acesta foloseste doar doua degete de la mana stanga (din cauza unui incendiu), :):(:):)

 

si o alta gashca de manelisti : http://www.youtube.com/watch?v=rN3SrLbLnsA

Edited by s0rin
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie omis Florin Niculescu ,un violonist roman de origine rroma plecat in Franta dupa revolutie.

La ora actuala este considerat a fi un adevarat urmas a lui Stephane Grappelli dupa cum Bireli Lagrene,cu care Niculescu a colaborat de foarte multe ori,e considerat a fi adevaratul continuator a lui Django Reinhardt.

Pentru fani iata un alt link unde el canta cu Sylvain Luc ,un mare alt chitarist francez de jazz (cel mai mare dupa unii):

Link to comment
Share on other sites

Guest Raskolnikov

Tari videoclipurile, nu mi-am inchipuit ca-l poti gasi si pe Djngo pe youtube-ul asta.

 

Alt chitarist de jazz, pe care insa am avut ocazia sa-l vad in concert impreuna cu big band lui, este John Pizzarelli. A fost un concert de inalta calitate, impresionant si rar, cred, la ora actuala: un big band intr-o sala cu o acustica f buna - ceva ce nu poti experimenta pe nici un sistem audio a la maison. Pizzarelli are o tehnica de a canta notele la solouri la chitara si la voce in acelasi timp:

Link to comment
Share on other sites

 

Alt chitarist de jazz, pe care insa am avut ocazia sa-l vad in concert impreuna cu big band lui, este John Pizzarelli. A fost un concert de inalta calitate, impresionant si rar, cred, la ora actuala: un big band intr-o sala cu o acustica f buna - ceva ce nu poti experimenta pe nici un sistem audio a la maison. Pizzarelli are o tehnica de a canta notele la solouri la chitara si la voce in acelasi timp:

 

Sunt convins ca a fost un spectacol de zile mari;am si eu un dvd cu Pizzarelli cantand cu big band-ul la Montreal ,in Club Soda ,in 1992.Nici nu stiam ca inca mai participa la festivaluri in aceasta formula,in ziua de azi.Poate imi mai dai si mie niste informatii ca sunt mare fan! :)

Nu este de mirare tehnica lui luand in considerare ca este fiul lui Bucky Pizzarelli, un mare chitarist de jazz ,si ca a facut cunostinta cu chitara pe cand avea trei ani.

Procedeul de a dubla cu vocea notele solo-ului nu este insa "patentat" de John Pizzarelli ,ci e un trademark de-al lui George Benson.

In schimb ,partea a doua a solo-ului,cea in care foloseste numai acorduri intr-o succesiune ametitoare, ii este proprie lui John,multi chitaristi folosind acest procedeu(numit chord melody) numai pe timpul melodiei propriu-zise.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Raskolnikov

Sunt convins ca a fost un spectacol de zile mari;am si eu un dvd cu Pizzarelli cantand cu big band-ul la Montreal ,in Club Soda ,in 1992.Nici nu stiam ca inca mai participa la festivaluri in aceasta formula,in ziua de azi.Poate imi mai dai si mie niste informatii ca sunt mare fan! :)

 

@roccoguitar - scuze - iti raspund cu intarziere, abia am vazut postul tau - intru mai rar pe

forum in ultima perioada. Concertul a fost sustinut in cadrul Festivalului de Jazz de la

Montreal. Am intrat in posesia biletelor intamplator, nu auzisem de John inainte, insa a fost

o surpriza foarte placuta pentru mine. Inafara de contrabasist (fratele lui John), baterist si

pianist big band-ul era format de fapt din instrumentisti ai filarmonicii din Montreal cu care

insa John colaboreaza, dupa cum a spus el, de 14 ani, probabil incepand cu concertul din Club

Soda din 1992 a carui inregistrare o ai tu pe dvd.

Repertoriul a fost in majoritate de pe ultimul album "Dear Mr Sinatra". Vocea lui Jonh nu este

asemanatoare cu a lui Sinatra, insa este placuta si calda, iar piesele beneficiaza de solourile lui de chitara foarte bine integrate. John nu este doar un muzician de mare clasa (sa dirijezi un big band, sa canti voce si chitara in acelasi timp e ceva deosebit) dar si o persoana foarte agreabila si plina de umor. Pauzele dintre piese au fost presarate cu mici povestiri si anecdote spuse cu acel umor specific italo-american. De exemplu despre intalnirea lui cu Frank Sinatra, de la care se astepta la ce cine stie ce vorbe de duh si care ii spune doar - "ia si mananca ceva ca esti prea slab".

Aveam camera la mine insa s-a anuntat clar la inceput ca este interzis filmatul si fotografiatul si mi-a fost frica sa filmez, dar totusi am filmat vreo cateva secunde, asa sa-mi amintesc unde am fost.

Edited by Raskolnikov
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jazz-ul e mult prea profund pentru a fii lasat in deriva.

recomandari: herbie hancock, bill evans, django reinhart, thelenious monk, chick corea, AL DI MEOLA, charlie christiansen, charlie hunter,rippingtons, laco tayfa

 

Asa este,jazz-ul e mult prea profund si ,cand lansam recomandari pocind numele artistilor,nu numai ca-l lasam in deriva ,dar ii mai si dam un sut in cur!

Hai ca la Reinhardt si Thelonious o fi alunecat mouse-ul dar la Charlie Christian....e prea mare ca sa-l "scandinavicam" asa!

 

@roccoguitar - scuze - iti raspund cu intarziere........

 

Mai bine cu intarziere decat deloc!

Multumesc pentru informatii si mai astept si altadata impresii de la festivaluri de jazz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Raskolnikov

Multumesc pentru informatii si mai astept si altadata impresii de la festivaluri de jazz.

 

Daca tot mai incitat... sa mai spun cateva lucruri despre Festivalul de Jazz de la Montreal.

Dureza 10 zile si cred ca este unul dintre cele mai mari din lume.

In fiecare an sunt cateva nume mari - anul asta a fost B.B.King (l-am ratat, sper sa-l prind pana moare),

Paul Simon, Bonnie Raitt, Tony Bennet, John Pizzarelli + multe alte nume consacrate.

In afara de aceste concerte platite sunt o multe de alte manifestari gratuite.

Cateva strazi sunt barate si sunt amenajate scene pe care evolueaza o gramanda de

formatii si artisti incepand cu ora 9 dimineata pana noaptea tarziu.

In principal se canta jazz si blues dar si altele - rock, muzica de film si chiar folclor.

Surpriza placuta pentru noi anul asta a fost Goran Bregovic cu Orchestra lui de nunti si inmormantari care a

incheiat festivalul:

Piesa asta - Kalashnicov - contine un pasaj din Ciocarlia noastra.

Cum iti explici succesul pe care il are muzica balcanica la straini?

Edited by Raskolnikov
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.