karpi

Veteran
  • Content count

    9,315
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39
  • Feedback

    100%

karpi last won the day on June 19 2016

karpi had the most liked content!

Community Reputation

1,972 Excellent

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Scule
    degete

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=2253
  1. Amplificator tuburi de bass

    50W este suficient ptr o trupa la repetitii sau in local mic /restaurant . 100W aduce un castig de doar +3dB i fata de 50W ! 3dB se considera diferenta cea mai mica care se percepe clar de un ascultator ca si crestere sau scaderea volumului sunetului auzit .Nu se simte o diferenta doboratoare . Ptr ca sa auzi dublu de tare este nevoie de o crestere cu 10dB !..cu .doar+ 3 dB va suna mai curat mai plin dar nu mult mai tare . DIFUZORUL !!! Datorita faptului ca majoritatea amplifurilor pe tuburi peste 100W sunt o problema , doar daca te gandesti la gabarit ..la Kg datorita celor doua trafuri mari cel de alimentare si cel de iesire ..etc si alte probleme .. Ca sa se mareasca puterea acustica se utilizeaza difuzoare de randament cat mai mare de la SPL 99dB in sus . Se utilizeaza mai multe difuzoare ! Cu fiecare dublare a numarului difuzoarelor avem un castig de +3 dB Astfel un double stack cu 8 difuzoare consideram difuzoare cu SPL 100dB SPL 1 dif - 100dB , 2difuri - 103 dB , 4 difuri 106dB , 8 difuri 109 dB fata de 1 dif 100dB avem un +9dB +9dB se aude dublu de tare !!! Astfel cu un amplif cu puterea electrica de 100W pe 8 difuzoare suna la fel de tare ca si 1000 W pe un singur difuzor ( presupunand ca avem difuzor cu SPL 100dB ce poate rezista la 1000W si sa aiba "power compression " la fel de redus ca si in cazul celor 8 difuzoare . (power compression la difurile de putere mare este in jur de -3dB cea ce inseamna ca la poutere maxima suna cam catsuna la jumatate de putere in cazul nostru la 500W ..datorita incazirii excesive a bobinei si almagnetului randamentul scade la jumatate ...deci doar la impulsuri scurte poate sa redea cvei 1000W ipotetici . In cazul a 8 difuzoare power compression poate fi mai mica datorita dispersiei caldurii pe cele 8 difuri care astfel au o racire mai optima etc etc ... Asa ca un amplif de 50W cu o boxa 4x12" va suna binisor , sau cu 2x15" Ptr locatii mici este OK un dif de 15" sau 18" . Pe scurt ...difuzorul este totul !! In era amplifurilor solid state ce pot fi ca si gabarit reduse si cu putere electrica considerabil mai mare decat cele pe tuburi se pot utiliza difuri cu SPL mai redus in care se pompeaza mii de Watt-i . Acum cu revenirea la tuburi constructorii de difuzoare au trecut iarasi la difuri cu SPL mare ce sa scoata randament din amplifurile pe tuburi ce furnizeaza putere " relativ mica |" . Mai ales ptr HiFi-sti cu amplifuri pe tuburi in Clasa A unde puterea de obicei este mica trebuiesc difuri cu SPL cat mai mare ..si in plus utilizeaza palnii exponentiale ( Horn Speaker() si ptr joase . In trecut se utilizau Horn Speaker si la bassi ptr concerte erau mari si grele o problema la transportat dar apot avea randament foarte mare . C amplifurile solid state acum cum am amintit mai bine sa transporta mai multe boxe mai mici cu radiatie directa in care se pompeaza mii si mii de Watt=i . Aceiasi presiune sonora se poate obtine cu mai putine boxe exponentiale cutilizand puteri electrice ale amplifurilor pana la de 10 ori mai mica ..deci este o problema de rentabilitate //gabarit /transport , eficienta / randament etc ...banii Deci atentue la difuzoare la SPL. Difurile " mediocre ' au SPL 90 dB fata de care un dif calitativ c SPL 100dB suna dublu ca tarie acustica pe aceiasi amplificastor ..(in cazul ca Z impedanta / ohmajul este identic ) . Ptr bas traful de iesire trebuie sa fie " altul " decat ptr chitara !!!Cu cat vrei sa cobori cu basii mai jos va fi nevoie de un traf de iesire cu sectiune mai mare 36 Hz va fi nevoie de un traf marisor ! Cu miez de fier cu arie insuficienta se satureaza miezul si sub frecventa respectiva va scoate putere mult mai mica chiar in jur de doar 30% si cu distorsiuni .. sub freventa minima ce o puate duce miezul .la puterea electrica maxima .al amplifului dat . http://www.tubetvr.com/transformers.pdf vezi > formula 9.3 Calculate required core area
  2. Schimbare Doze Epiphone LP. Merita?

    Cum adica nu ai ce splita ? Dozele se spliteaza cum am scris se scoate /adauga inca un fir conector pe " punctul de " imbinare " al celor doua bobine . http://www.instructables.com/id/Make-your-guitars-humbuckers-switchable-to-single/ Imaginile din acest articol nu sunt prea " ilustrative " ptr . cine nu a mai vazut nu a mai desfacut doza dar daca citesti si te uiti atent plus urmaresti si desenele intelegi despre ce este vorba .Oricum nu un incepator sa desfaca o doza ci un electronisty/lutier / chitarist mai cu experienta .Exista riscul sa intrerupi o bobina daca nu stii cum sa manevrezi /// Si sfaturi ptr a face un sound anume cu humbucker , pana si daca scoti capacul din metal vei avea sound mai bright , plus sa nu ridici prea aproape de corzi astfel vei avea sound mai " clean " la orice fel de doza ..etc etc
  3. Schimbare Doze Epiphone LP. Merita?

    Nu ai specificat daca ai posibilitatea de |" split | , presupun ca ai humbucker-e pe chitara . Cel mai simplu ar fi sa " splitezi " dozele existente ...astfel vei avea singlecoil ce va suna asemanator cu chitarele ce sunt echipate cu singlecoil .Nu vei avea ton de Strat sau Tele dar vei avea un sound de singlecoil . Nu merita sa investesti in doze cam toate suna la fel cu mici diferente de culoare si volum .Mai ales daca nu vrei distors de metale unde prinde bine o doza cu semnal mare ca sa ataci distorsul este OK doza ce o ai pe chitara .Splitarea se face usor ..daca tu nu stii/poti trebuie sa te adresezi unui electronist care se pricepe si la chitare , se demonteaza doza si se cupleaza un fir la legatura dintre cele doua bobine acest fir se conecteaza printr-un switch la masa ( ground ) al montajului din chitara ..astfel scurtcircuitezi una din bobine . Acest lucru este OK ptr cantat live cand nu vrei sa folosesti o singura chitara ptr soundurile necesare .Acasa sau in studio poti sa scimbi chitarele dupa cerinte ..dar liv cateodata nu merita . http://www.instructables.com/id/Make-your-guitars-humbuckers-switchable-to-single/
  4. Mixer Digital Low Budget (Recomandari)

    Digital sau analogic . Chiar daca-i analogic poate sa aiba efecte digitale sau analogice presetabile acest lucru este important . Sa poti face " scene" /sesiuni pre care sa le memoreze ca sa poti face preseturi ptr diferite piese sau locatii ..etc i . Ar fi o rezolvare sa grupezi instrumentele ..tobe pe un mic mixer cu 6 canale analogic ce il introduci intr-un canal Stereo al unui digital . La fel se poate si ptr chitara , bass , clape ...tot pe doua canale adica unul stereo. Setarea acestora in mare este aceiasi , ptr microfoane ide voce i mai raman destule canale si pe un mixer digital mai mic care este mai ieftin ... Asa ar fi destul unul cu 8 canale cear fi binesa fie si recorder ..cred ca intra in 1000 Euro . O rezolvare buna ar fi cu un recorder digital un DAW portabil . De ex :cred ca cel mai ieftin dintre sculele bune ar fi seria Zoom Rxx Zoom r24 are 8 intrari cu anumite efecte ( cu 8 convertoare A/D )dar are 24 de canale interne pe care poti sa tragi intro sesiune ...compresor EQ chiar pe fiecare intrare si pe alte cateva intrari nu stiu exact trebuie citit user manual ,,ce l=am citit acum vre-o 5 ani si nu-mi mai amintesc exact ..dar are multe plus efecte de chitara precis pe 1 canal siefecte ptr microfon mai pe mai multe.Dar pe fiecare canal are precis send/return efect ..ecou /reverb /chorus si pe setare de 8 intrari ptr instrumente sau trupa ..alte combinatii ..deci de citit manualul . cu 1000 de euro poti cumpara chiar doua ce se pot cupla impreuna master /slave ptr inregistrareastfe ai 16 canale individuale ptr intregistrare live ... Se pot face preseturi pe sesiuni cu diferite reglaje pe care le poti imposta din cateva click-uri chiar si live daca este nevoie ..Adica reglaje prestabilite preset separat ptr fiecare piesa din repertoriu . Se pot inregistra pe Card SD de 32G aprox 100 ore in total ...si Are si efecte /tools ..de masterizare se poate face un demo fara PC primesti si Cubase 9-LE in acest pret ptr mixare mai " grafica ' plus sa masterizezi cu efecte mai profi in PC . Intrarile de microfon respectiv preampurile sunt satisfacatoare ..are parca 4 intrari cu phantom power ptr microfoane condenser cu 24 si 48V . Ptr volum are fadere ptr gain are potmetre in rest are comenzi cu push=butoane . Aaa, si am uitat are Sequencer ..deci este un DAW portabil ..are si un drummachine bun ptr schitze dar suna vre-o doua garnituri OK ..Deci in sequencer poti face loop=uri pe care le aranjezi cum vrei exact ca si in DAW din PC astfel nu trebuie sa canti o piesa de la A la Z ci doar cate un loop ptr fiecare parte a piesei ce usureaza munca daca vrei sa faci o piesa demo ..plus la un loop scurt de 4 masuri este mai mica sansa de a gresii dar chiar daca gresesti este mai OK sa repeti inregistrarea de doar 4 masuri in loc de o piesa intreaga . Zoom R16 are tot 8 intrari dar numai 16 canale interne ,plus nu are sequencer si are mai putine efecte direct pe canale ..mare lipsa este sequencerul ce este super ptr a face un demo record de la A la Z .Neavand sequencer trebuie sa canti fiecare inregistrare pe fiecarecanal de la A la Z cat tine piesa ce mareste timpul de lucrru foarte mmult ...etc La Zoom Rxx nu se " plimba " faderele automat cu nivele memorate ca la mixerele profi dar te poti descurca ..si fara .Oricum seria Zoom Rxx sunt si interfata Audio pe USB poti sa tragi pe 8 canale simultan cu R24 sau R16 si sunt si Controller MIDI ptr DAW-uri din PC unde poti sa folosesti automatizarea din DAW ptr mixaj ( memorezi volumul , nivelul efectelor , etc ) deci astfel nu mai ai nevoie de automatizarea acestora in recorder .. Sunt si alte firme cu recordere /mixer digital DAW +SEQUENCER ..ca si I boss care sunt ceva mai scumpe apoi sunt si altele mai scumpe .. Acum depinde ce doresti defapt ai scris ca esti mai incepator , ., nu stiu cat intelegi din ce am scris dar citeste si informeaza-te ca sa nu dai banii peceva ce nu ai nevoie . Este destul de obositor sa citesti user manual dar trebuie si chiar si dupa multe citite este greu sa vezi toate avantajele sau diferentele .. Cativa parametrii gasesti in descrierea din link ..user manual cauti cu GOOGLE este insa de citit mult .. rabdare si tutun .. http://www.musiciansfriend.com/pro-audio/zoom-r24-multitrack-recorder-interface-controller-sampler
  5. Patch Cables

    Singura problema ce poti sa ai la cablurile acestea patch care nu sunt de " firma " ar fi " rezistenta mecanica slaba , adica fiabilitate redusa ..deci ar fi un "|Loz in Plic " .Cblul ieftin cu fire "putine " sudat sau cositorit (?( poate sa se intrerupa in interiorul Jackului turnat , plasticul de protectie exterior poate sa de proasta calitate si se intareste apoi crapa si d'astea , sau este permeabil la umezeala .. Cam asa ceva ar fi problemele . Pana sau daca nu se deterioreaza si ai noroc sa fie din material mai bun sunt OK .toate . Alt pericol arfi ca varful unor Jack-uri doar ( prost ) presate pot sa se desprinda si raman prinse in Jackul mama al device-ului inca in garantie ..hehe ( am patit asta cu Jack-uri scumpe !) Unele scule Made in China au Jack-uri mama cu contacte foarte rigiide de abea poti introduce Jackul ..apoi daca acesta este de proasta calitate ramane varful in interior si sa vezi aventuri ca sa=l scoti . Din punctde vedere electru-acustic nu au probleme la cei 15-30 cm pedalele au iesiri de impedanta mica asa ca este shuntat eventualul "brum " captat care oricum este de amplitudine mica datorita lungimii scurte al cablului pe post de " antenei de captare ".la 50Hz . In pedalboard este bine sa ai un " fund' din tabla de fier legat la masa circuitului acesta ar putea sa ecraneze eventualele campuri electromagnetice ce pot veni din podea unde ar putea fi cabluri de 230V AC .Dar cum am scris cablurile scurte pe impedanta mica nu prea " aduna " brum plus sunt shuntate puternic de acea impedanta mica din iesirea pedaleor . La 10-15cm poti folosi si fara ecranaj doar doua fire torsadate si nu prea ai perturbatii .asa ca orice cablu cu oleaca de ecranaj este OK .
  6. Cum inregistrezi o chitara acustica

    Da . Singur acasa este greu caci tu auzi si chitara direct ce l se adauga la ce auzi in casti si deci ai o suma al soundului . Nu se va auzi inregistrarea la fel cum auzi tu " live " cam niciodata , apoi in " mix " ...pai ...tu nu auzi chitara in mijlocul unei "trupe " cand reglezi soundul si canti sa inregistrezi auzi i doar chitara solo in camera ta .cu reflexiile respective ..probabil in casti data mai tare ca sa ai control .. trebuie sa tragi cu doua microfoane daca se poate identice ca si specificatii , pozitionate " bine ' in spatiul tau dupa muulte muulte testari ...pozitionezi ..record ...asculti ...notezi pozitia si faci asa zile intregi pana ajungi sa stii ce pozitie ce sound a dat .Se poateexperimenta si pozitia dar si shimbatul fazei din mixer la unul din microfoane ...sta poti incerca si postrecording am uitat sa zioc ca tragi pe doua canale ...ce apoi le mixezi (compresor EQ si poate si inversare de faza . ect) Pozitia microfoanelor ...sunt multe indicati pe site-uri . ..in principiu pozitia " YX " ca si inceput este OK apoi incepi sa indepartezi microfoanele si te pozitionezi in fata lor intre cele doua microfoane ..si cauti pozitia " optima " . pozitie .....record ....auditie ...notezi observati si iarasi.... pozitie .....record ....auditie ...notezi observati si tot asa ...pana la un rezultat .. Dar cum am precizat este greu singur .. Intr-un studio tehnicianul aude soundul tau in monitoare controll room nu aude soundul direct astfel este mai aproape de cum va suna pe inregistrare .. Din mix va ramane un sound al chitarei numai daca celelalte instrumente sunt " departe " in frecvente si cele " comune " sau care penetreaza mai tare au nivelul redus . Orice instrument cu frecvente /armonice " comune " se va pune peste soundul de chitara si il va colora BT-ul sa fie " expandat L si R poate mai exagerat decat la un vocal ..si grije cu frecventele /armonicele " comune " .. Chitara acustica suna frumos daca are un reverb bun ..daca insa vine un BT ce acopera acest reverb vasuna parost in plus reverbul numai va " murdari " BT-ul ..... De ex: un american mi-a trimis un BT ..sunau chitarele acustice cu strummming adanc bogat in armonice si foarte plin de ramaneai mut , smecher ( eu ) am cerut sa-mi trimita sesiunea de recording .Am primit ..ia sa aud ce o fi aici de suna asa de bine ....zic eu .. Chitarele acustice sunau de nici un fel ..inchis parca cu corzi vechi murdare fara stralucire pe ceva broanca din placaj .... ..ce dracu .....cum a facut asta sa sune ...?ma pacalit si a trimis alte chitare ca sa nu-mi destainuie " secretul " ...caci foarte greu explicau cate ceva si ce explicau eventual era la criticile aduse mixului meu ... Pornesc si restul canalelor si ce sa vezi !! " tamburinele " L si R cand le am "pornit " am filtrat sa sune ceva apropiat cum stiam eu soundul lor din live ..si odata aud chitarele bogate cu armonice si peinalte ...efectiv la un nivel si EQ anume se suprapuneau peste chitara si aveai impresia ca chitara are inaltele .. anumita Iar eu ma tot chinuiam si filtram acustica ..bagam prezenta , armonice inalte si rezultatul era un sound fara " corp cu mediile rejectate ..iesea un " tzarait - fasait .. Nici cei pe care ii auzi tu cu soundul super nu au soundul " real -natural " ci doar bine prelucrat si mixat .. Compresor si Reverb trebuie sa folosesti ..altfel suna sec si plat ...in functie de " trupa " .. Faci loc cu EQ pe background pe armonicele ..top si body care dau culoarea soundului ..asa poate ramane ceva .. Ar fi OK un "sidechane ccompressor " multiband ptr background si un EQ cu linear phase ptr acustica ..ideal este sa nu ridici /accentuezi din EQ frecvente ci sa ta/reduci celelalte .. Un EQ idar si orice tone stack ntroduce distorsiuni de faza ce strica / murdareste soundul .. Suna OKinregistrea dupa inregistrare trebuie otzara prelucrat ..compresor ..EQ ..si reverb stereo ..eventual usor un " mono to stereo " ca sa largesti oleaca spatiul ...Daca in BT vin si alte scule atentie la " furtul de armonice " si la " umbrire "" ...
  7. Clona Morningstar MC-6

    Cred ca ar trebui sa verifici cu un MIDI monitor ce semnale MIDI transmite si la ce semnale /cod raspunde cea ce vrei sa comanzi Windows: MIDI-OX Poate este doar o incompatibilitate in aceste coduri ..? La controler-ele MIDI pot sa atribui diferite comenzi CC la diferite butoane . Trebuie sa verifici daca genereaza /transmite codurile corecte . Pe langa toate acestea si unele controlerele MIDI comerciale ptr DAW fac figuri de multe ori .. Sa nu fie careva un MIDI " cod intern " adica nestandard .. de ex tobele din Zoom R24 sunt MIDI dar un au un " cod intern " ce are nevvoie de un convertor ca sa-l poti utiliza sau programa in DAW cu MIDI Standard ..apoi sa convertesti la loc daca vrei sa utilizezi tobele interne din sequencerul lui R24 . Nu are un ""Blog " sau un Forum acest proiect .?..cu comentarii si intrebari ? De obicei au asa ceva si acolo poti sa dai de rezolvare .Poate poti sa dai email proiectantului si i=ti raspunde cu o rezolvare .
  8. Ai nevoie de un sistem de pedale care pot fi sincronizate cu un " timer " ( Clock Generator ) extern care da tempoul la toate pedalele / efectele care le folosesti .Acest " timer" ar trebui sa-il reglezi tu la tempoul dorit BPM ...sau sa vina semnal de "tap tempo" de la baterist adica sa fie in sincron cu acesta . Efectele ( mai noi) de DELAY au posiblitatea de a subdiviza prin preset tempoul BPM in diferite valori ca si 1/2..1/4 ..1/8 ....sau ..T1/2 ...T1/4 .( T = triolet )...etc sau 1D .... 1/2 D ..1/4D .( D=Doted ) ..etc Aceasta subdivizare poate sa o faca " timerul" "master " si sa aiba iesiri diferite sau acesta da doar tempoul de baza si fiecare efect cu reglaje de "time" trebuie sa aiba posibilitatea de preset ale acestotor moduri de subdivizare ..daca vrei sa schimbi si sa ramai in sincron pe timpul pieselor live .. Deci delay-ul (si celelalte efecte de " time processors" tremolo . vibrato , phaser, flanger , wah , rotator etc etc ..dar si " Loop Machine , drum machine si | si poate alte scule analogice sau MIDI ... ar fi bine )sa aiba intrare de sincro ptr " tap tempo" ca sa le poti sincroniza .. Doar ca si orientare iata un asemenea " master timer " SMARTClock Gen3 Tap Tempo Controller http://www.disasterareaamps.com/shop/smartclock-gen3-tap-tempo-controller dar sunt si alte Generatoare de tempo cu diferite posibilitati ... O rezolvare simpla si ieftina ar fi Cu un " procesor " relativ ieftin sau un Delay poti sa ai preseturi ...ai precis 30 sau 90 de " patch" ..in care salvezi preseturile ptr fiecare piesa sau ptr diferite parti din piesa cu BPM sau milisecunde ,si ai rezolvat . ......faci o lista cu piesele din concert ..unde sa ai Nr Patch cu presetul respectiv ....La fiecare inceput de piesa dai tempoul tobarului ..( de obicei era suficient sa dau un ton estompat din chitara ca sa auda tobarul cum raspunde ecoul ..si a si primit tempoul ...dar nu ptr efecte foarte " exacte " la aceslea este necesara o sincronizare perfecta .. Procesoarele , unele au taptempo altele nu dar unele au ecoul /delay reglabil cursiv cu pedala de expresie daca este nevoie de asa ceva ..dar este mai greu sa reglezi tempoul exact din " zbor " .. Ce auzi in muzica electronica sau alte efecte de studio ..totul este sincronizat prin MIDI clock ..ca sa ai aceleasi posibilitati si la o trupa " normala" in conditii de "ive " Este nevoie de efecte scule ce se pot sincroniza similar cu cele MIDI din muzica electronmica . daca acestea ca si .. drum machine , .loop machine , delay , phaser , wah ..etc nu au posibilitatea de a fi sincronizate ..nu poti sa le folosesti ca atare live pe scena !! Eventual in studio sau acasa cu multa rabdare poti seta cate o combinatie ..ptr un pasaj dintr-o piesa . Ptr "live " trebuie cumparate numai efecte ce sau posibilitatea de a fi sincronizate altfel nu prea sunt bune in conditia de " live " cand trebuie sincronizare perfecta !!! Deci IN/Out MIDI sau macar "In" ceva intrare de control analogica care cu un " convertor" se poate cupla la "Clock" -ul MIDI sau l;a Clock Generatorul Principal . ....PLUS! efectele fiecare separat sa aiba preset di fabrica de a subdiviza tempoul de baza ... ..apoi ......$$$ ...ar trebui un MIDI controler care sa "tina minte " toate preseturile ...de la fiecare pedala in parte etc etc ..deci este complicat si scump ! Atentie pe ce dati banii .
  9. Prea "bătrână" pentru chitară?

    Am uitat sa mentionez faptul ca nevasta avea si serviciu stat acasa cu copilul mic doar foarte putin timp ! Ptr colega de forum @iulia_i trebuie sa-i strag atentia ca nu este mentalitate ci doar o simpla observatie a starilor de fapt nu am scris ca asa trebuie sa fie ci doar ca din ce am observat 99% din cazuri asa se intampla .
  10. https://www.google.ro/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1024&bih=646&tbm=isch&sa=1&ei=nOcdWru-IYed6ASVxrn4Cw&q=chitare+acustice+"+student"++reghin&oq=chitare+acustice+"+student"++reghin&gs_l=psy-ab.3...32700.40875.0.41304.12.12.0.0.0.0.98.962.12.12.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.0.0....0.1sWcSFQ_25U Sunt pe net dar exact aceisi serie nu am vazut ..(11204) fata de 12206 J lux asim. nu vad diferente ..este acceiasi dar "de luxe" in descriere vad diferenta de asim=ctw ce se refera la acelasi lucru . Probabil Nr-ul de serie ascunde unele referinte la felul constructiv , o fi o serie mica (?) dar pare aceiasi chitara poate are material mai ales ..
  11. Doua Focusrite Scarlet simultan

    https://www.soundonsound.com/sound-advice/q-how-can-i-use-multiple-audio-interfaces-together Probabil se poate trebuie cautate articole similare Q. How can I use multiple audio interfaces together? Citeste articolul probabil este nevoie de un ASIO ‘multi-device’ driver. asta pune probleme ... ..poate un Asio4all dar trebuie incercat inainte de a cheltui banii pe ceva ce nu stii daca este OK ..
  12. Caut difuzor

    In locatii mici se poate organiza de pe scena direct un sound satisfacator singura problema in acest caz este bateristul care trebuie sa poata bate exact si cu " groove" si la volum mic .. In prezenta unui PA pe o scena mai mare * ( sala de spectacole , sala multifunctionala , club mare , scena in aer deschis ) este problema basilor radiati de PA catre scena ..In aceste cazuri au mii de wati boxe decontrol ca sa se auda muzicantii pe scena .Adica cum spui si tu ".....Poti teoretic sa organizezi scena avand multe boxe legate la aceeasi putere si punandu-le in pozitii cheie astfel incat toata lumea sa auda totul suficient de tare si de controlat..." La unfestival am avut 200w la chitara iar 6KW in control in care nu se auzea nicicum chitara nu auzeam numai bass si toba mare de peste tot , apoi mixeristul de scena a trimis doi baieti sa intoarca o boxa coloana 2x15 +inalte catre mine din spate ce erauna din jurul bateristului ..de acolo aveam control ca sa aud chitara , cei 200W doua combo Fender super bune le auzeam de la 2m le auzeam de parca era radio portativ ..daca te intorceai cu urechea sa auzi te asurzeau unele varfuri de inalte dar nu intelegeai mai nimic ..de interpretare dinamica nici vorba ..daca plesneam tare se auzea cate un varf de sunet .. Cei 35KW cu care bubuia basul ucidea orice sound de putere mica efectiv " umbrea" totul sub un anumit prag cam totul .. Ce am vazut concerte cam toti au instalatii fara bass unidirectional la PA ce aduce aceasta problema in cazul cand se cata in forta cu toata instalatia scana , control si PA . Se poate rezolva partial si cu boxe de bass " normale " dar implica mai multe boxe ..deci transport ..si ptr mixerist -sonorizator pierdere de putere in bass ce nu=i convine ..plus transport si puteri mai multe ptr bass ..dec este o problema . Din pacate nu avem filmare respectiv filmare cu sunet bun deoarece nici cameramanul de la TV nu se astepta la un volum atat de mare si era setat compresorul din camera aiurea sau de loc a iesit o distorsiune de neutilizat ..asa ca la TV a aparut doar la stiri un mic fragment in comentariu despre festival , un fragment unde o piesa avea o parte de ""paino " ce nu a dat de tot sunetul camerei . Am cantat si cu 15W si era suficient in club mititel ba chiar era cam tare , cu tobarul e problema daca acesta nu poate sa bata " fin" dar cu groove . Cat despre 100W acesta suna de doar 2x mai ( dublu )tare decat 10W !!! respectiv +10dB Ca sa auzi dublu de tare 100W ai nevoie de 1000W sa auzi dublu de tare fata de 1000 W e nevoie de 10000W si tot asa .. Cu umbrirea este mai complicat ..dar mixeristi ar trebui sa cunoasca treaba . Este bine de cunoscut aceste probleme ca sa stii la ce te poti astepta .. .
  13. vând Fishman Triple Play

    Salut , ti-am trimis mesaj ..
  14. Dimarzio vs Seymour Duncan

    Daeste o problema ..sa sune o chitara in mai multe feluri ca live in timpul unei piese nu ai cum sa schimbi chitara . In studio ai timp sa tragi separat fiecare sound .. Un compromis trebuie facut ..nu ai cum sa faci live ce poti face si acasa doar in cateva ore de inregistrari apoi mixare si formare de ton suplimentara " . Urmareste pe cei mai vestiti chitaristi cu cele mai cunoscute piese si o sa vezi ca fac compromisuri nu au soundul din studio .Doar la unele pasaje suna ceva asemanator cu studioul , apoi daca arata se vezi ca schinba chitarele aproape la fiecare piesa ce necesita alt sound ..Am vazut in video concert cu Steve Vai schimbas chtarele la aproape fiecare piesa ..chitare ce aratau perfect la fel ..poate unele se dezacordau poate avea alte doze alte corzi ..mai moi mai tari ..sa scoata soundul dori dar si acesta doar " partial " . De obicei este bine sa nu exageram cu tehnica si cu complexitatea la unele inregistrari ceapoi nu le putem reproduce live ..dar acasa sau in studio te ia valul .. Doze condenser am vazut reclama doar ptr acustice ..din acelea sub corzi nu am vazut dar probabil exista .., cand am construit o doza din aceasta am vvrut sa o fac imediat wierless deoarece practic lucra in radiofrecventa deci daca nu faceam "detectarea" in chitara puteam sa transmit radiofrecventa prin " aer " si ""detectorul de raport" in montam la receiver exact ca si la microfoanele wireless .Am avut niste probleme cu paraziti captati se complica schema ..etc ..asa am renuntat si am pe undeva intr=o cutie printre alte proiecte ce sa le fac odata ???_cand am timp . Colegii nostri electronisti de pe site rgc.ro ar putea sa-ti faca o doza din aceasta mai ales ca acum deja exista emitatoare si modulatoare FM cat si receptoare foarte compacte si bune eu am vrut sa folosesc pana la urma un bloc de frecventa intermediara de TV ce cerea ceva curent si spatiu ..deci era complicat pe atunci asta acu vre-o 35 de ani . Idea ca daca ai un modulator ptr microfon condenser doar legi corzile la masa si o placuta de metal sub corzi si iaca doza condenser ..ce poti sa o pui oriunde sub corzile metalice sau poti sa ai mai ulte placute sub corzi ce sa le cuplkezi ptr diferite sounduri exact cum sunt dozele magnetice .O problema ce aveam era ca din cauza capacitatii introduse de corpul meu se dezacorda emitatorul adica chitara pe masa suna ok cand mi=o agatam de umeri se dezacorda emitatorul din ea si receptorul cu AFC nu mai putea sa gaseasca deviatia prea mare de frecventa transmisa ,..dar cu un adaptor/modulator FM profesional ptr o capsula de microfon condenser tehnologie actuala se rezolva si aceasta problema. Mai OK ar fi Buetooth dar ce amincercat are latentza mare ..intarzie mult emitatoarele ecestea ce am gasit ptr automobile . Bluetooth are avantajukl ca nu poate fi bruiat caci se " imperechiaza " emitatorul cu receptorul si teoretic alt emitator ce nu este imperechiat nu poate sa fie sincronizat deci nu=l poate bruia . Tehnologia Bluetooth foloseste ""Frequency Hopping " adica nu emite constant pe o singura frecventa radio ci pe " muulte " canale cuplandule pe rand la viteza mare in ordine a diferite algoritmuri si receptorul face perfect la fel pe 70 de canale de frecventa cu viteza de scanare de 1600 Hz deci " daca nu stii ordinea de cuplasre ale acestor 79 de canale radio (un canal radie este ca si diferite posturi de radio emisie ) este imposibil de bruiat sau de receptionat chiar si de descoperit .Tehnologie inventata si dezvoltata ptr transmisiuni militare ! Dar ar trebui gasit un sistem cu conversie mai rapida decat acele modulatoare comerciale de " media " ce sunt in telefoane , in modulatoare FM ptr auto radio , si telecomenzi , casti etc ..la acestea nu conteaza acea latenza ,,insa la microfon de cantat live si chitara sau alt instrument este o problema .Presupun ca exista deja asa ceva .cu sisttem "condenser " Am gasit acum la repezeala doar acest site sunt si doze/microfon de contact condenser ...cu raspuns liniar intre 6Hz -23000Hz . http://doublebassguide.com/?page_id=21