karpi

Veteran
  • Content count

    9,294
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39
  • Feedback

    100%

karpi last won the day on June 19 2016

karpi had the most liked content!

Community Reputation

1,958 Excellent

About karpi

  • Rank
    Veteran

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    TIMISOARA

Other Information

  • Scule
    degete

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=2253
  1. lipitura doza

    1/. ar fi OK sa ai un mic multimetru care are si domeniu de Ohm -metru , sunt unele foarte ieftine din acele mici ptr incepatori si sunt suficient de OK ptr masurat ohmaj s i tensiuni ..de ex. la un alimentator care nu mai are inscriptionate specificatiile , sau sa verifici polaritatea mufei de tensiune care poate sa difere la unele susrse/adaptoare si nu mai au inscriptia cu centru sau inel ..+/-."". 2/. daca ai doza splitata ar putea sa fuctioneze o jumatate ..de fapt la splitare se leaga la masa firul ce trece de la o bobina 1 la a la cealalta la bobina 2 Deci nu ai semnal inseamna nici splitat nici humbucker inseamna ca ar putea fi intrerupta partea bobinei 2 cea care are iesirea "calda ". Daca pui pe pozitiz humbucker si faci o "punte "cu un conductor intre iesirea dozei( al bobinei 2) si punctul median comun celor doua bobine legat la switch daca bobina 1 este OK va suna doza cu bobina 1 . . Dar ar putea fi si in alte locuri un contact intrerupt asa ca ar fi bine de controlat cu un Ohmetru continuitatea circuitului ...adica firele de la lipitura la lipitura masori daca este ""Zero"" Ohm ..sau unele multimetre ceva mai pretentioase au un "buzzer"ptr cotrolat continuitatea ..nu trebuie sa citesti nmic pe cadran sau display caci la contact cu rezistenta mica sau Zero ..va piui buzzerul .
  2. Caut difuzor

    Na ca am copiat din greseal odata cu nickname-ul @manbearing si o parte din postul lui @Angel Eyes cand am observat nu mai puteam edita .Tot nu inteleg ce-i cu acest " timp " de editare sa se blocheze doar daca se rasppunde la un post de catre un user , ar fi normal si logic . ? Dar asta e .
  3. Caut difuzor

    Corect ! Edectele ambientale sunt OK doar in anumite passaje , sau poti sa "exagerezi" daca canti doar solo fara backing , sau un backing foarte cuminte mai mult pe joase ce umple spatiul de sub instrumentul solist ce este foarte " spatial " cu efectele amintite si umple practic tot spatiul . Compresorul . Ampliful +boxa ....ampliful pe tuburi cu redressor pe tuburi +etajul final cu cat mai mare este puterea scoasa va comprimas ..deci " efect """" natural """ ( zic unii) de compressor .. Deci din cauza tuburilor de redresare la un consum ridicat de curent va scadea tensiunea anodica ce alimenteaza tuburile finale ,,Aceasta tensiune va scadea cu cat mai mare este semnalul (deja catre overdive ) deci exact ca si un compresor va " urmari ' anvelopa semnalului si il va reduce cu un anumit nivel in functie de " pulsatia " acestuia . Deci iaca un compresor . Dar si finalul intra in overdrive la un nivel mai mic de putere datorita scaderii tensiuni ..deci ai compresie plus limitare .Astfel nu simti svadere de putere deoarece " mplerea semnalului creste " .( umplerea maxima ar fi uin semnal perfect rectangular adica semnalul din chitara care este clean va fi distorsionat si limitat => apare aproape rectangular ,,,la umplere maxima puterea pe iesire creste aproape la dublu ..indiferent de tub sau tranzistor doar ca in cazul tubului suna mai frumos ..din cauza ca are alta forma semnallul si are distorsiune armonica ce suna mai muzical ..) Deci ai compresie , ai limitare " overdrive ' + compresia de putere al difuzorului -=> rezultat un ton " fluid " care suna plin si se canta solouri mai usor .. Compresorul +un overdrive ar trebui sa simuleze acest proces , in mare este OK in afara de difuzor partea neliniaritatii membranei la diferite semnale , In amplitudine compresia de putere al difulu se simuleaza cu un bec incandescet in circuite de " sarcina artificiala " cuplata pe iesirea unui amplif real . si de aici se ia semnalul ptr inregistrare . in acest caz de fapt ai ampliful si poate nu mai ai nevoie de efect de compresor si overdrive ..Oricum se combina de toate in studiouri ptr a realiza cate un sound . Combfilter ..la o pedala KORG cabsim -ul suna tare a un combfilter ..deranjant caci parca simt si un " reverb" ce strica , probabil de la o linie de intarziere ..la alte pedale nu am observat asemenea efect acelea probabil au doar un filtru ce " imita " banda de trecere al unei boxe . Cu mixeristi ( unii nu toti ) problema cred ca este ca vor sa " faca fata " cu instalatie mai mica la spatii mari si urca cu puterea fara sa mai lase " headroom " ptr dinamica muzicala .deci daca se intampla ceva nu mai au nici o rezeva de putere .. Pozitionarea boxelor de PA este o problema , de cativa ani se utilizeaza acele coloane " Line Array " atarnate astfel difurile sunt pe aceiasi linie pe verticala astfel rediaze un " pattern " mai uniform decat daca se monteaza ca si peretele de caramida ce da un " pattern " de radiatie exreem de neuniform in spatiul sonorizat ..( faze /antifaze ..) Se utilizeaza doua Line Array atarnate dar cel mai bine ar suna un singur Line array pe mijloc ...ar fi cel mai uniform semnalul in spatiul sonorizat .. De fapt cel mai bine ar suna sa vina sunetul dintr-un singur punct ..ce este cam imposibil practic . Daca se lasa 3dB rezerva ( headroom ) ptr o foarte slaba dinamica inseamna sa " sacrifice ' 1/2 din puterea totala ! Deci daca se canta la un nivel normal cu 25000W ptr inca +3dB pentru unele accente varfuri de dinamica ai nevoie de inca 25000W ... Asa ca si ei baga compresorul . limitatorul si gate ca sa " impacheteze dinamica " in cati watt=i au la dispozitie . O dublare a numarului difurilor cuplate la un amplif ( adica dublarea suprafetei de radiatie ) aduce +3dB !!!! Deci la ampliful tau cu 1x12" cu idoua difuri ( ce legate impreuna sa aiba aceiasi impedanta cu cel al difului 1x12 ) vei avea +6dB . 2x12 ---dublat la 4x12 ..ai inca +3dB !! Cu acelasi amplif ! Asa ca daca folosesti patru difuri de 12 ca si cel pe care-l ai legate serie /parale; ai aceiasi impedanta ) se va auzi DUBLE de tare !!! cu acelasi amplif ! Cu inca o boxa ( double stack ) 8 x12 ai inca +3 db ( in total +9 dB fata de un singur dif ce se aude cel putin dublu ca tarie dar poate fi si mai mult decat dublu de tare ....cu acelasi amplif !! Acum se utilizeaza amplifuri pe tranzistoare , de putere mare cu difuri ce rezista la puteri mari si care au randament mare ( 100-103-108 dB SPL ) astfel cu unsingur dif ai pierderi mari de putere dar tot ramane suficient ca sa e auzi pe scena ..sa ai control ..sau sa se auda in locatii mici . In timplul amplifurilor pe tuburi acestea la puteri mari erau enorm de grele se optimiza treaba cu " boxele double stack " ca sa aiba putere radiata " buna " . De ce trebuie sute de Watti ? Cu fiecare dublare a distantei fata de difuzor auzi cu " minus 6dB ' mai slab sunetul daca acesta se disperseaza sferic in spatiu in " toate directiile " si la ureche ajunge tot mai putin ...( scade intensitatea /taria auzita cu 1/R^2 , unde R este distanta de la sursa sunetului . Asa ca daca alergi pe scena , pleci din fata difului la " joc de scena " cuum te departezi l de diful tau la fiecare dublare a distantei auzi cu minus 6dB mai slab chitara .Asa ca unii fac perete de boxe , altii au boxe de monitorizare buna care redau bine si instrumentele in care nu numai vocea .. Nu se mareste numarul de difuri la mai mult de 8x , se face un calcul daca merita transportate acele doua boxe mari .Dar si problema radiatiei neuniforme apare daca cladesti boxele ..apar acele noduri de maxime si minime si devine haotic soundul ..in spatiul sonorizat . Cam asa se prezinta ( simplist ) unele probleme pe langa multe altele .. Report post Posted 8 hours ago Sincer si mie mi se pare ca tot ce pui reverb/delay pe chitara merge numai pe pasaje de solo sau note singure. Multi chitaristi canta cu un effect de timp always-on in bucla dar mie cel putin imi da senzatia ca pierd din definitie pe orice fel de riff, de aceea nici nu prea folosesc efecte de genul, nici pe solo. Cred ca lipsa efectului de combfilter este motivul pentru care nu-mi plac cabsimurile si in general sunetul de processor in full range, chiar ma intrebam cum poate sa sune atat de aproape ca frecvente si totusi atat de steril. Pana la urma asta mi se pare defectul cabsim-ului, ca nu emuleaza raspunsul unui difuzor ci emuleaza ce "aude" UN microfon din difuzorul/boxa aia. Daca continua pe ideea asta n-o sa sune niciun cab sim niciodata decat intr-un mix facut ca pentru studio. Probabil cei care le fac au in minte faptul ca cine le foloseste le prelucreaza cu combfilter separat ulterior. Am mai invatat o chestie Asta explica si de ce la multe concerte am senzatia ca sunetistii sunt surzi, fiindca de fiecare data vocea nu se aude, decat foarte in spate si infundat. Probabil multi nu iau in calcul acest efect sau poate in pozitia lor nu apare si habar n-au ce se intampla de fapt acolo unde se alfa publicul. Just for the record, nu am reusit sa ma obisnuiesc cu un 1x12 pus jos. Pur si simplu nu-l aud sau suna mult prea infundat oriunde l-as pune. Mereu il urc pe stativ sa bata cam ca difuzoarele de sus dintr-o boxa de 4x12, ceva in genul ala. Asta e cea mai buna pozitie pe care am gasit-o pana acum. @manbearpig cand am constuit primul EQ mi=am zis .." acum pot sa simulez orice sound " !! Dar nu a fost asa , cu un EQ poti colora un sound doar pe o plaja mica sa zicem poate maxim o octava ..mai jos sau mai sus nu mai suna . Apoi ai corzile matisate si cele subtiri " netede " si intr-o octava ai nevoie de reglaj separat .Asa ca un EQ poate regla doar banda de trecere globala .Normal este indicat sa nu " amplifici benzile ( sa nu utilizezi +dB ). ci doar sa " tai " ( minus dB ) de la Zero in jos sa realizezi curba de trecere !!Cand reglezi catre +dB rezonanta filtrelor se creste si incepe sa " coloreze " soundul .Poate la unele sounduri de chitara este OK dar suna ca si un Wah Fix in unele pozitii colorarea cu EQ in +Db pronuntat ...plus culoarea este doar pe o banda ingusta ... Iar a iesit un articol lung ., practic sunt doar cateva notiuni dar sunt necesare exemplife si explicatii ptr cei care nu sunt familiarizati ..
  4. Caut difuzor

    Treaba cu Flanger era doar o comparatie in cea ce priveste soundul unei incinte " open back " intr-o anumita pozitie intr-o incapere M-am gandit ca si cei mai incepatori citesc despre ce se discuta si sa aiba un reper ,. Adica efectul de " combfilter " (filtru pieptene ) apare natural din reflexii ... si faza semnalelor reflectate ce se intalnesc intr-un anumit punct .Probabil astfel " coloreaza in plus o incinta de chitara prin dimensionare ... Filtru Pieptane ... https://www.google.ro/search?q=comb+filter&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj5lruF1f3WAhVDIVAKHfWzCqMQ_AUICigB&biw=1024&bih=646 In diagrame se vede forma benzii de trecere ..maxime si minime , unele frecvente se aud tare altele nu ... In spatiu se intampla cam la fel daca apare efectu; din cauza pozitionarii boxelor si de reflexile din pereti , drept care daca te deplasezi in spatiu in anumite locuri auzi un sound / culoare apoi cum te deplasezi se schimba soundul ,,plus pot sa fie si portiuni ( noduri ) de ZERO si portiuni de Maxim . Alta situatie este cu radiatia boxei ..in "Half space " sau " Quarter space" ( aprox ) Cand boxa este ridicata cam radiaza in half space deci energia se disperseaza pe tot planul vertical in care este difuzorul . Daca boxa este pe podea ea radiaza " mai " in " Quarter space :" deci energia nu se disperseaza atat de mult si ramane in cei 90 grade formati ( aprox : ) de planul in care este diful si podeaua , Daca pui boxa in coltul camerei vei avea o putere radiata catre spatiul camerei /salii si mai mare ..asta simti mai ales in bass . Peretii coltului de camera se comporta ca o paknie mare . OK astea toate conteaza atat in culoarea soundului cat si in integibilitate .. Spuneai de sound mai pretentios sa zicem de studio , si acolo pozitionarea boxei plus pozitionarea microfoanelor soundul sufera aceleasi efecte de combfilter si de radiatia in spatii diferite ..coloare de sound diferit ..Douas microfoane pozitionate la diferite distante pe aceiasi sursa dau efect decombfilter ..apoi ai in mixer buton de faza / antifaza ca sa alegi ce culoare de sound al acelui combfilter i=ti convine ... Digital se simuleaza cuum am descris cu combfilter reglabil in toti parametri ..nu simti nici un fek de " nenatural " ..practic lipsa acestui combfilter este ne natural deoarece in natura efectul apare .Si acest lucru pe langa lipsa unui reverberastii ale ambientalului da un feeling de ton sec nenatural . Acest efect de " combfilter " natural apare si la instalatia de PA si este foarte problematica treaba deoarece in unele locuri di spatiul de auditie cate o frecventa suna tare altele slab si unele pasaje mai ales de voce suna ci integibilitate redusa sau chiar prost de tot .Ca nu suna chitara ici colo nu deranjeaza pe ,mai nimeni caci majoriytatea nu stiu cum ar trebui sa se auda chiytara , dar daca nu se intelege ce canta vocalul este nasol .asta este observata de toti spectatorii . Cum spui exact asta trebuie urmarit un sound de humbucker cu compresor si overdrive ptr ton fluid dar care nu deranjeaza in trupa , ptr mai metale sa zicem partea de " rhythm " plus ceva riffuri ..ceva mai distorsionat cu "ceva " prezentza pe inalte si un " gate " ca sa ai totusi ceva definitie ..apoi unii baga ceva hall ca sa aiba un sound mai """ organic " ,Dar de fapt soundul trebuie sa fie " sec " ca sa aiba definitie attack precis deoarece se canta ritmic si rapid .. Restul deja depinde de un EQ global ptr incarddare in soundul trupei/piesei si de mixerist ce mai comprima , etc . Am scris iarasi cam mult dar incerc sa explic pe intelesul chitaristilor interesati ce este cu soundul " Tonul " .
  5. Da se intampla la fel ...gain mare .cu .distors mare = intermodulatie mare din aceasta cauza se canta de obicei numai POWERCHORD ...Tonica , cvinta , sau cvarta eventual octava ..FARA terta ...din cauza intermodulatiei cu terta pot sa apara armonice foarte disonante ..suna extrem de " murdar " practic groaznic . Ca sa se distinga notele dintr-un acord se utilizeaza nivelul de distors "crunch " , un fel de " gajait suna notele mai " plin " mai sau mai agresiv dupa modul de interpretare dar se distinge culoarea acordului .. Orice amplif dus in distorsiune maxima face la fel . Diferenta intre simularea digitala sau analogica si un amp real ar fi in mare parte difuzorul de chitara care suna aprox intre 70 si 3500 Hz ..cu multe neliniaritati in frecventa si in dinamica ce da soundul specific . Amplifurile de chitara au sound soecific in functie de proiectare , tip ...tub sau tranzistor , si tipul de difuzor +boxa .Unele setari de distors ar putea sa sune " mai utilizabil " pe amplif real dupa cum am scris din cauza ca difuzorul limiteaza ...nu reda anumite frecvente prea joase sau altele peste 4000Hz ( respectiv mult mai slab decat o casca HIFI sau o boxa HIFI ..plus ampliful de chitara este de fapt un amplif "prost " , neliniar , banda ingusta , distorsioneaza , limiteaza ..face pe compresorul , ..iar boxa si ea denatureaza ..ce da soundul de chitara electrica ,,,etc etc Cu soundurile creat cu procesor sau cu procesor soft in PC avem tendinta sa mergem la limite ..neavand difuzorul real care limiteaza atat frecventa cat si dinamica ..de aici apar probleme in mixaj can dorim sa imitam sonoritatea unei trupe sau al unui chitarist ...
  6. Caut difuzor

    Difuzor , in portiunea normala de lucru suna intr-un anumit fel ...mai dai niste putere incepe sa " breaking point " , unele de la un wattaj mai mic altele de la wattaj mai mare in functie de constructie dar sau/si de puterea " motorului " ( magnetyul). Acea " pasta " la unele difuri apare deja la 10W la altele doar de la 20W ASTA LA DIFURI NORMALE DE APROX 25w putere nominala ..odata ce difu este proiectat ptr a rezista la putere mai mare si acel breaking point urca . Vrei claritate .definitie trebuie sa fii sub breaking point ..vrei ton cremos /fluid trebuie atat ampliful cat sio diful sa fie dus in " overdive " unde este un domeniu tot mai neliniar . plus la o supramodulare serioasa diful ) membrana " incepe sa ' divizeze frecventa " si apar " joase " ce nu exista in semnalul introdus ..Astea sunt efecte greu previzibile si controlabile chiar din aceasta cauza necesita un algoritm foarte complex ca sa fie " simulat " de procesoare . Cu ce au inregistrat una sau alta vedetele de obicei este secretul studioului putem doar se dam cu presupusul asa ca este cam greu sa realizezi exact acelasi " sound " dupa spusele unuia sau altuia . . Deci sau una sau alta trebuie sa sacrifici . sau claritate/definitie sau punch/cremos . Rezolvarea ptr cantari ramane un amplif "clean " de putere rezonabila iar soundurile le "formezi " cu un procesor .. Nu am incercat ( in magazin ) amplif cu patru preamlificatoare plus dual rectifier plus mod trioda sau pentoda pentru ca trebuia sa fiu pe la puterea maxima pe o boxa 4x12 era o treaba cam " brusca " .Poate acele amplifuri pot sa atace in diferiote moduri o incinta .. Boxa trebuie sa aiba un litraj adecvat ca sa ai ceva joase si sa nu ai rezonante casre vuiesc .De ex la un Goodmans de 50W 12" de la firma se propunea minim 30 Litri volumul interior al incintei inchise . Diful trebuie montat excentric chiar daca este boxa inchisa deoarece si peretii boxei radiaza , astfel se mai uniformizeaza banda de frecvente si nu apar goluri si varfuri prea mari ..Acel sunet de " lemn " sau ce o fi este o rezonanta a incintei A si sa nu uitam frecventa de rezonanta al difuzorului , cu cat are aceasta frecventa maiu " sus : ai nevoie de boxa de litraj mai mare .Boxa deschisa in spate are nevoie de o proiectare " atenta " luand in calcul datele tehnice ale difului ..mai ales frecventa de rezonanta ..plus restul . La foarte multe statii de chitara " combo " diful este exact pe axele de simetrie cea ce produce o banda de trecere foarte neuniforma , o fi aici un calcul ca sa sune acest " combfilter " chiar cu un sound " bun ' ? Ar putea fi o treaba cu care " coloreaza " soundul incintei .' Ar veni de parca colorezi sunetul cu un combfilter ( un flanger cu Sweep-ul oprit si reglat timbrul static manual la o culoare anume cu un Q mai redus ca sa nu sune a " butoi " .)Se poate incerca cu flanger =soft ( VST) care are comenzi stop sweep si manual " frecventa centrala " sau " range " depinde care cum inscriptioneaza ...Sau sunt si efecte doar " comb filter " am vazut chiar si ptr masterizare ..
  7. Caut difuzor

    Peavey utilizeaza difuri de la Eminence ..eu am doua ..cu titlul de " Blue Marvel " au randament foarte mare . Si intre Celestion sunt care au randament OK .. Odata cu randamentul mare in functie de amplif ( impedanta <> current dumping si power compression ) se schimba soundul "oleaca " dar ! doar comparand pe aceiasi amplif cu aceleasi reglaje .
  8. Nu te descuraja ! Nu stiu in ce masura dar si vestitul Tommy Iommy de la Black Sabbath , are doua degete accidentate in urma unui accident ( parca de munca ) http://www.gibson.com/News-Lifestyle/Features/en-us/10-Things-You-May-Not-Know-About-Tony-Iommi.aspx "... Iommi “Invented” Ultra-Light Gauge Strings.." "....After Iommi lost his fingertips he had to apply thimbles to extend his two damaged fingers. Originally, he self-made the thimbles with the plastic bottle caps of ....." Iar vestitul Django Reinhart putea sa cante doar cu doua degete (cu degetul mare trei ) in urma unei arsuri .. Se vede in imagine cum tine cele doua defete ranite , acesta este un video doar audio cu imagini statice dar gasesti si aktele cu secvente cum canta .
  9. Caut difuzor

    Cred ca de vina este schema amplifului , respectiv "filtrele " proiectate sa aiba un anume sound . , nu diful are un atat de mare efect . Este adevarat ca boxa+diful favorizeaza o anumita banda de trecere .Probabil au " fortat ' niste joase sa compenseze marimea boxei .si introduc banda mai larga mai ales catre basi .Normal ar trebui sa poti regla din EQ-ul amplifului .. Am patit cu un combo Fender EQ-ul si aoundul global suna numai a " ton de blues " noroc ca avea effect loop si am intrat cu procesorul direct in final ..diful si incinta sunau foarte bine doar preampliful era proiectat ptr doar " un sound ". Ciudat era caci pana la acel combo toate amplifurile Fender pe ce am cantat sunau foarte pe "medii" exact unde suna o chitara Fender ..curat cu definitie buna si dinasmica OK . Cred ca simplu cu un EQ ca lumea limitezi joasele incepi de la 150Hz si poti urca chiar pana la 270 Hz apoi reglezi amplitudinea ca sa nu aiba " buhait " .., cu mediile selectezi " definitia , inaltele in functie de soundul dori intre 1,6 si 3,5KHz la care la fel reduci amplitudinea pana la un sound OK . Din cauza difului poti avea sa zicem " pierderi " de volum nesemnificative daca oricum trebuie sa oreiei cu microfon in PA , dar poti sa-l faci sa sune cum doresti ..Poate cu un dif subwoofer nu se poate dar cu dif de chitara cred ca se rezolva ..toate suna cam pe acolo doar mici diferente de culoare pot sa apara , sau in functie de SPL randamentul difera intre difuri .. Cat despre ce dif ? ..si eu cred ca un Eminence de chitara este OK .
  10. Componente pentru pedale

    Sau pentru o "pedala" in care comanda circuitul de comanda ale unui releu care face "true bypass " , Depinde ptr ce vrea sa faca .. Dar ptr comotare efect / direct la o pedala simpla cum a specificat colegul @Crypto , este cel mai indicat un "latching " ( care ramane stabil in doua pozitii ..conduce sau nu conduce ) Pentru " true bypass " este nevoie de un switch cu doua sectiuni ce are sase (6) terminale ..! momentary = ca si butonul de la sonerie ..conduce doar cat timp este apasat . Cred ca si in Cluj respectiv parca chiar acolo este magazinul ( centrala ?) VITACOM
  11. Ce Mai Construim?!

    Super , ale mele sunt toate sovietice triode , pentode si tetrode "MIG" cum le poreclesc , dar cu incalzire directa , cu cateva "artificii " se poate filtra efectul de feedback nedorit , dar este mai simplu si mai comod sa ai filamentul si katodul separat . Pana la urna oricum dupa incercari este destul ptr efectul dorit schema cu IC in fata ( eventual si un repetor de tensiune dupa sa adaptez impedanta la un tonestack >?) .Oricum primul tub nu ajungea la distors asa ca am constatat ca schema IC cu FET este OK iar la capat primeste tubul semnalul care il trece de la usor overdrive pana la saturatie .. Am incercat schema cu tub pus dupa un distors (Jack Hammer care are EQ parametric ca sa pot "colora " ) "curata:/rotunjeste " foarte bine sunetul distorsionat astfel nu m ai am atatea probleme in mixer cu armonicele "rebele " . Am construit toate schemele doar cu 12 -18 V si functionau bine ,,apoi mi-a trecut interesul ,acum o sa-l upgradez la 80V cu un convertizor ca sa am dinamica ca lumea .dar sa functioneze si pe "baterii" sau sursa din pedalier ....asta ...daca o sa am timp ..Am o groaza de 'proiecte ' incepute care stau ...uitate .. Ca si idee ..Am realizat un "formator de ton " ..practic un fel de compresor/expansor cu un amplif pe tranzistoare cu traf defazor si traf de iesire suna bine ..compresia si expandarea am realizato cu becuri incandescente in serie sau in paralel cu sarcina de pe iesire .functioneaza foarte "natural " .. Banda de frecvente relativ ingusta .este chiar OK ptr soundul de humbucker ..cu Strat nu-mi place din aceasta cauza vreau sa fac cu tuburi ceva asemanator dar in plus pun montez "beculete " si in tensiunea anodica ce sa-mi simuleze rezistenta interna mai mare ale redresoarelor pe tuburi ..,,numa cu timpul la dispozitie este cam scurt ..pe langa altele cu trupa .. Compresia si expandarea cu beculetze si cu bec serie in anodic suna foarte natural , doar cu schimbasrea curentului ( schimb tipurile de bec ) ai destule "raspunsuri dinamice 'si adancime de efect .probabil nu se construieste asa ceva deoarece trebuie sa " sacrifici " un etaj final , traf etc .. Efectul suna mult mai " smooth " decat compesorul "optic " care si el este foarte OK ..doar ca acolo ar trebui sa am mai multe tipuri de LDR cu diferite caracteristicui ca sa nu trebuiasca sa fac un "bloc de atac " (ADSR)cu RC si diode etc ..care este si el ok dar este alt sounet .. Astept sa pui mostre de sunet ..sunt curios cum suna schema ta .
  12. Ce Mai Construim?!

    Hehe , tuburi "ghinda " mai am si eu cateva pe undeva ..am construit cateva "overdrive"-uri , doua numai tuburi din care unul cu tot cu tonestack .. si doua trei hibride cu intrare pe IC TL 72 ca sa ridic nivelul ca sa atac tubul ..Trebuie sa le caut caci m-a apucat iarasi soundul "brown" . Sunt super doar ca au katodul incalzit direct si cu mai multe etaje se cam complica schema dar merita Am vrut sa fac si unul cu etaj final cu iesire pe un traf ca sa fie cat mai aproape de un amplif 'adevarat " .. Cand finalizezi pune-ne ceva sounduri ..
  13. Sfat achizitie interfata audio

    Se poate folosii doar sa fie stereo ! 100% respectiv cele doua canale perfect identice in tot ce se poate. Etajele finale probabil pot fi apropiate . Prsonal am construit mai multe preamplifuri ptr Stereo...nu a iesit nici unul ..hehe.!!! Si mixer cu 6 canale ..fiecare canal era un pic diferit ..ptr cantat era OK ptr studio nu ... Am construit aparataj de verificare , masurare control vobler /capacimetru / etc ,,,si tot degeaba am reusit sa vad /masor diferentele dar problema era ca trebuia sa am si piese alese in pereche ..identice ptr cele doua canale . Ptr preamp/corector de ton facut "acasa " cred ca cel mai indicat este cu acel IC cu EQ la care doar condensatoarele trebuie sa le alegi in pereche ,se comanda fiecare banda de frecvente cu cate un singur potmetru ...deci ai scapat de a face rost de " potmetre pereche " Iata un IC la care si condenstatoarele din filtre sunt comune . Alte tipuri sunt cu condenstaoare separate pe fiecare parte dar cu potmetru comun am pe undeva un circuit inceput ptr un proiect de compresor multiband cred ca avea doar trei benzi +prezenta suficient ptr compresor .Fiind comandate in tensiune/curent pe cursorul potmetrelor se pot injecta tensiunile de comada de la "detector" in functie de "sens" poti realiza expansor sau compresor ..Se poate face cu un singur "anvelope falower" comun ptr toate canalele sau cu cate unul pe fiecare canal de Jose , Medii ,Inallte plus cu ADSR ..odata o sa-l finalizez ..hehe ..https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=ioDSWfx%2f&id=74923A4B187748127FEF72E7615929B15A333107&thid=OIP.ioDSWfx_FR0TFGoiXMJPOgEsCq&q=preamp%2beq+Integrated+Circuit&simid=608030468810083538&selectedIndex=4&ajaxhist=0 Etajele finale stereo "construite acasa " in general poat fi foarte apropiate in caracteristici ptr a folosi in stereo ptr monitorizare ceva mici diferente in " faza " nu se simt atat de drastic .In schimb preamplif cu Tone Stack pune probleme ...asa doar de ascultat muzica sa zicem ca "merge cam orice " dar ptr mixat este cu cantec . Da, stiu de intraril edin spate ale Monitorului Jam VOX ..da.. si mai are si intrere de SWITCH o sa incerc odata doar de curiozitate caci am " efecte externe " inregistrez in Zoom R8 si doar masterizarea o fac in Cubase eventual "colorarea " a chitarelor cu amplifuri VST eventual cabsim ..ca sa fac un sound ce se integreaza mai OK cand cu mixul ajung in alta imagine acustica dcat de la ce am vrut initial .
  14. Sfat achizitie interfata audio

    Multumesc pentru sfaturi si indicatii . Eu am facut dupa indicatiile ale JamVOX si a si functionat intr=o "sesiune de install/unistall " dar nu aveam ASIO controler-ul ..era disparut si nu era in "install USB driver " ce a aparut separat cu versiunea 3.3 Asa ca am repetat install /uninstall pana a aparut controlerul de ASIO al JamVox ...ca apoi sa vad ca de fapt functioneaza VST-ul cu orice ASIO driver .. Si sa nu uit indicatiile de dezinstalare spun ca sa intru in Device Manager si de acolo sa dezinstalez JamVOX in " Sound video and game controllers " ..vad ca nu am nimic acolo deci nu este instalat ..cu toate ca eu am realizat toata procedura de instalare ca sa apara " controlerul de ASIO al JamVOx " care de fapt nu esre necesar ptr VST .. Latentza este foarte mica ..doar "masina VST" din Cubase nu duce dupa ce este prea incarcata .si cu alte efecte .instrumente VST ... Asa ca inregistrez direct cu VST JamVOX ce vreau doua trei track-uri apoi in mix mai incarc VST driverul cu efectele ptr celelalte instrumente pana cat duce ..mai maresc buffer-ul ..daca nu si nu ..fac downmix deschid alta sessiune si continui acolo cu noi inregistrarei /trackuri si efecte ..de care fi nevioie ..Mai grupez eftrackurile nu pun la fiecare separat reverb si EQ/compresor multiband , sau ecou astfel reduc consumul /incarcarea VST ..// OK ..Multumes din nou ., cand o sa am ceva timp iarasi ma apuc de install/unistall //hehe doar asa de curiozitate , plus interfata JamVOX Monitor duce bine si casca de 600 de Ohmi ce suna mult mai transparent ceva mai aerisiit , adica sa o folosesc ca si amplif de casca (.nu am avut rabdare sa-mi construiesc un amplif de casca ptr 600 Ohm tot aman ..hehe de cumparat ieftin nu am gasit inca , poate gasesc in talcioc ..si scap de "..construire " .ce ia ceva timp ..partea mecanica ..cutie surubaraie vopsire etc...).
  15. IEM pentru bas

    La ce vrei sa folosesti ? Odata ce pe scena suna 30.000 W bass si toba mare nu poti sa concurezi cu nimo .. Eventual sa ai dopuri atenuatoare , Sa auzi insa orga , chitara si vocalul estye problema poate ajuta dar oricum cu cei sa presupunem 30000 W bass si sau Sub bBass nu prea ajuta . De fapt boxele PA de bass si sub ar trebui sa fie "directionale " acest lucru mai ajuta ceva . De ex daca la chitara are 50W tu la bass ai nevoie de 100, daca are 100W tu ai nevoie de 200 W , asta ca sa sune cumva balansat pe scena si poate in locatii mici . Dar ptr scena mare cu puteri mari in PA este cu cantec .. Am cantat la un festival de blues unde era de 6000W numai controlul pe scena , am cantat relativ fin pe un Marshall de 100W cu doar o singura boxa 4x12 ,Basistul avea un combo mic preluat in PA , in control; nu prea se putea auzii clar basul .pe scena .. Mai la nici o cantare pe scena mare nu auzeam basul bine si clar ci doar ca un "vuiet" de catre boxele PA .Deci ar fi nevoie de putere mare pe "spate " .ce sa auda si chitaristul nu numai basistul langa boxa . Si invers si la chitara este necesar o putere suficienta ca macar partial sa contrabalanseze bassul din PA .si sa auda chitaristul ce suna in spatele sau de basist in celalata parte a scenei sa nici nu mai amintim ....ce aude el acolo ?? La alt festival aveam 200W la chirtara ..cand a pornit PAul seara la concert la 2 metri de boxa abea auzeam chitara, insa bass si tobe sunau de peste tot .cam murdar si cu rezonante aiurea . IIn boxele de control ..astea de voce nu se prea poate amplifica chitara .Trebuie boxe de instrument adica de banda mai ingusta dar care suna pe domeniul instrumentului monitiorizat . Asa ca nu stiu la ce te poate ajuta o casca de orice tip fata de puterea enorma din PA ce suna si catre scena cu aceiasi putere cu care radiaza catre spectatori ..( basii sunt " unde globulare " se propaga in toate directiile si ocolesc si obstacolele fiin unde "lungi " ) Nu am utilizat pe scena asa ceva dar ! cand calatoresc cu tramvaiul pun castile de la telefon ( cumparate alese foare OK cu bass ca lumea ) si ascult ( as asculta ) radio /muzica , la unele zgomote ale tramvaiului nu se mai aude NIMIC nici din inalte/medii date relativ tare aproape de deranjant !! de bass sa nici nu amintesc ..acelasi lucru se intampla si daca suna bassul la un PA .ce acopera totul ..Din pacate cu o definitie cam mica ,ptr basist . organist //iar pe chitarist il killareste .