damian
Active Members-
Posts
37 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Location
turda
Other Information
-
Gear
Fender higway hss 1 upgraded,vox tonelab le,statie line6
Hohner electroacustidc
damian's Achievements
Newbie (1/14)
11
Reputation
-
Am zis ca ma retrag,dar trebuie sa spun totusi ca ma uimeste trollul cu numele 57 Omul care a deschis topicul,din start a mentionat ca vrea pareri de la cei care au probat ambele variante. Si ca si in alte zeci de topicuri,profesorul 57 intra si face muci pe toata lumea,fara a aduce argumente legate de subiectul topicului,doar din pura si evidenta placere de a creea zanzanie si a-si etala inteligenta si vocabularul.Ostentativ. Mie mi se pare ca ce face este trollism 100%. Apoi,direct sau indirect,ne spune in fata ca suntem prosti,pe care el incearca sa ii educe deja de nu stiu cati ani.Si ca nu mai are rabdare cu prostia tuturor. Parerea mea e ca mai bine ar sta la el acasa,ar lua o carte si ar citi despre modestie si regulile de purtare in societate.De ce naiba mai intra in discutie ca musca in lapte,daca si asa e satul de prostia noastra? Administratorii chiar nu vad ce se intampla? Probabil ca ma vor bana pentru offtopic.Dar pe 57 nu il vede nimeni.Mi se pare ciudat Si nu stiu cum il mai suportati pe omul asta,sincer. As fi curios daca cineva ar deschide un poll legat de expulzarea lui de pe forum,care ar fi procentele In final,cu riscul banurilor,si a oricarei pedepse din partea administratorilor,din moment ce am fost facut indirect incult,si numit pe fata prost,am sa ii zic urmatoarele domnului 57:esti un cretin arogant.Du-te pe un forum filosofico lingvistico etc.Aici e un forum de chitara.Intra pe wikipedia si cauta cuvantul,poate ai inteles gresit definitia
-
Total de acord cu Barbarossa. Cam astea sunt si parerile mele legate de experienta mea cu chitarile
-
Legat de aspect,fadedul de pe Gibson e mat Am vazut ca unii folosesc polish,si urmarea e un aspect lucios ca si Glossul de pe surorile mai scumpe.Inclusiv fibra lemnului apare mai pronuntata.E chestiune de gust Legat de faded ce se ia pe tricou,am vazut ca sut unii care zic asta.Sut si altii care zic ca nu li s-a intamplat.Nu stiu ce sa zic.Probabil ca se poate sa iti ramana pe tricou,dar in final nu se ia tot,si chitara ramane la un look vintage(pentru care unii dau bani seriosi sa il aibe) Gusturi,gusturi....
-
Salut Am avut aceleasi intrebari ca si tine legate de Gison 335 Se pare ca tine doar de estetica.Topul de la Gibson,ca si de la alte marci,cum ar fi Heritage sau Tokai,are o codificare de gen AA Cu cat sunt mai multi de A,cu atat fibra ultimului strat de laminat,sau de lemn in cazul solid body,cu atat fibra are un desen mai incarcat si mai frumos. Mai difera si tipul de lac.La faded nu e acelasi tip de lac.Aici pot incepe mii de discutii legate de lac si respiratia lemnului.... Stiu ca sunt de cei care prefera sa fie chitara bibelou,si foarte aratoasa.Eu nu sunt genul Trebuie sa spun ca cel mai bine e sa probezi tu.In Romania e mai greu.Eu locuiesc acum in Spania,si am facut acest lucru Am cateva luni in care am cautat Gibson 335 second.Merg de la 1500 pana la 3000Eu,chiar second.Si nu stau la vanzare,dispar practic la maxim o zi(vorbesc de Spania) Asa ca am inceput sa ma gandesc la variante:Tokai,Heritage,chiar Yamaha si Ibanez Cea mai buna varianta e Heritage,pentru ca e facuta in SUA,la fosta fabrica Gibson Kalamazoo,de fosti angajati Gibson,ce nu s-au mutat cu fabrica cand au plecat la Nashville Se vorbeste foarte bine despre acesta marca,si pe buna dreptate.Daca dai search pe net poti vedea Asa ca am fost la Madrid,la un dealer Heritage si Gibson.Si am iesit de acolo cu un Gibson 335 Dot Reissue,Maple Cherry faded A costat cat un Gibson 335 second(1750Eu,cu corzi Elixir motate si setup).Eu nu am gasit nici o diferenta de sunet cu surorile scumpe,si nici cu Heritage.Dimpotriva.Dar e o parere strict personala.Doar tine cont ca aveam bani sa iau practic si un Gison 335 Vintage Sunburst sau alte variante.Doar ca mi se par ca sunt preturi exagerate.SI cand vezi una de asta,arata ca un bibelou de pus pe raft,nu ca ceva pe care sa canti toata ziua. Dar totul e subiectiv,si cum ti-am spus,pe mine la o chitara ma intereseaza cum suna 99%,si doar restul cum arata. Un salut
-
Hai sa-ti spun cum vede alt inginer treaba: Trebuie sa stii cum se formeaza gamele.Adica intervalele care formeaza gamele.E partea cea mai importanta.Esentiala. Trebuie sa stii de ce o gama e majora sau minora(vezi terta,adica a treia nota din gama). Nu te speria,nu sunt mii de game si moduri.Ignora modurile.Sunt balastru.Un mod e o gama majora sau minora,ce doar porneste din alta nota decat tonica. Ai 4 game,de baza,din care se face 99% din muzica:majora,minor natural,minor armonic si minor melodic.Totul pleaca de aici.Daca pleci din alta treapta decat 1 in oricare din astea 4 game,e un mod(poti face matematica si sa vezi ca sunt deja multe moduri).Pe mine nu ma intereseaza modul,ma intereseaza centrul tonal al piesei,sau al partii de piesa in care ma aflu.Daca sunt pe acord de re(D),normal sa folosesc treptele 1,4,5 din gama re.Daca folosesc si alte intervale,deja dau culoare.Pot sa dau culoare cu orice nota din cele 12 care le am intre primul re si octava re.Pot sa sune mai bine sau mai rau. Ce trebuie sa vezi si sa stii,aparte de aceste 4 game,e armonizarea lor.E usor de gasit pe internet material.Ai sa intelegi de ce intr-un cantec merg anumite acorduri si altele ti se par ca suna aiurea.Cu observatia ca nu trebuie sa te cramponezi doar pe acordurile armonizate ale unei game.Sunt multe piese care schimba tonalitatea o data sau de mai multe ori.Jazzul e fascinant in aceasta privinta. Gama do major,adica Cmaj(saxonii ii zic asa),de exemplu:Cmaj,Dmin,Emin,Fmaj,Gmaj,Amin,Bminbemol5.Aceasta armonizare se poate face si cu septime,si situatia se complica dar nu mult.Gmaj devine acord dominant.B devine semidiminuat. Exista cadente clasice(insiruiri de acorduri) care suna bine din aceasta tonalitate.Poti incerca si tu orice ordine doresti cu aceste acorduri.Vei vedea ca suna bine sau macar acceptabil.Pentru ca sunt toate formate cu note din gama Cmj,adica Do major.Sunt 3 acorduri de baza in cele de mai sus.Treptele 1,4 si 5.Deja o imensa proportie din muzica ce o asculti la radio e formata doar din aceste trepte.Cauta si vei gasi.Deja sunt detalii. Oricum,concluzia e ca poti,sau ar trebui sa stii macar bazicul teoriei muzicale,pentru a nu aparea momente de frustrare mai apoi in intelegerea unor piese.Dar poti ignora mult din partea de invatare a un milion de game care se reduc in final la un minim de 4. Trebuie sa intelegi bine sistemul de intervale in gama si cum functioneaza armonizarea gamei.Trebuie sa stii unde ai terta mare si unde mica pe corzi,unde ai septima mica si mare,si celelalte intervale(cvarta si cvinta mai ales).Cu timpul o vei face automat.Iti garantez ca ajungi destul de repede sa o faci aproape automat,si va fi o placere sa canti sau sa inveti ceva nou ,sau chiar sa compui. Cum se zice,"I been there",ti-o spun pentru ca tot ce stiu am invatat singur,si a fost frustrant de multe ori.Am invatat multe lucruri,de pe net sau carti,care acum imi dau seama ca mai mult m-au incurcat. Spor la treaba,nu e asa greu.Stiu ca ce cauti e baza de la care cu ajutorul logicii sa dezvolti sistemul.De asta suntem ingineri.Asta am invatat sa facem.Cautam logica.
-
Mike Stern & Trilok Gurtu La Opera Românã Din Cluj-Napoca
damian replied to a topic in ...Open Stage
In sfarsit ceva si la Cluj Deja am rupt basca de cat am dat de pamant cu ea.La Bucuresti merg toti greii.Ar trebui sa mai vina si prin provincii.Am fost de multe ori la Bucuresti,dar e obositor.Trebuie sa selectionez ,si pierd multe concerte faine. Ultima data am facut criza si am cumparat alta basca(ca nu aveam cu ce sa mai dau de pamant) cu Jan Ackerman. -
Fii Rau Si Comenteaza ! *soapte Aruncate*
damian replied to DAN Tudor's topic in Înregistrările noastre
Salut Omul a cerut pareri. Din punctul meu de vedere,e o munca facuta cu profesionalism.Muzical si vizual. Am fost cantaret de dormitor 20 de ani(sau mai mult) si acum cant intr-o trupa la nivel de amatori.Ce vreau sa spun e ca imi dau seama cat de greu e sa inregistrezi si sa sune bine,plus munca video,care e facuta la nivel destul de inalt. Ca nu imi place in mod deosebit piesa,si nici povestea clipului,e alta poveste.Asta tine de gusturi. Offtopic:baietii canta ce se aude si se vede la radio si TV.E clar ca e comercial.Desi au pasaje in care au incercat sa o faca putin altfel.Dar suntem bombardati de rock british,asta place,nu avem ce face.Daca un producator ma inunda cu o piesa bine facuta si masterizata,astfel incat orice deschid,radio,tv,aud numai piesa aia,in final ajung sa o fredonez(chiar daca piesa e de rahat armonic,melodic,text,samd).Asa functioneaza sistemul. Ganditi-va la Coltrane,sau Miles Davis,sau nu mai departe bluesul,are note si armonii,care initial nu au fost aprobate si gustate nici de critici si nici de ceilalti artisti.Nu sunau bine armonic pentru ureche.Dar urechea se obisnuieste in timp cu disonante si armonii care nu sunt initial la norme sau canoane.Dupa zeci de ani,Coltrane changes place,dar nu la toti ascultatorii de jazz.Bluesul place,dar nu la toata lumea.Dar aici e vorba de muzica mai subtila,mai pentru cei deschisi la noi experiente. Cand vorbim de muzica comerciala,se schimba putin foaia.Aici nu mai exista subtilitate muzicala.Trebuie piese cu ceva catchy:un refren,un riff,un pasaj usor fredonabil.Daca piesa are asa ceva si apoi in spate un producator cu multi bani,treaba e rezolvata Ajungem din nou la discutiile despre producatori si case de discuri,care practic ne dirijeaza gusturile muzicale.Sa nu spuneti ca nu e asa.E valabil 99%.Eu sunt constient de asta.Sunt un ascultator de muzica deschis la orice gen,desi am gusturile mele,pe care zic ca nu mi le poate lua nimeni.Dar se intampla sa fredonez Oasis,sa zicem.Si ii urasc pe Oasis.Din tot sufletul.Ii consider nuli muzical.Si nu prea ascult nici radio nici tv.Si atunci cum naiba ma pot trezi fredonand o ineptie de piesa? Pentru ca oricat de putin as folosi media pentru a asculta muzica,in final nu scap.Plus baruri,terase,locuri publice,care dau practic aceeasi muzica.Nu poti scapa. Cam asta e.Daca o trupa vrea sa aiba succes,trebuie sa se plieze la gusturi.Daca vrea sa faca ce ii place,poate ca va canta la reuniuni de amici sau la cluburi cu 2-3 mese ocupate.Si poate sa spere ca intr-o zi va avea oaresce ascultatori.Asta e alegerea ce o face un artist in ziua de azi.Intri in jocul societatii de consum sau ramai outsider(sau underground ar zice unii).E atat de simplu. O concluzie ardeleneasca:nu te poti c..ca in gustul omului.Chiar daca acest gust i-a fost indus. -
Marshall Vintage Jmp Master Model Mkii (50W)
damian replied to A-1's topic in Amplificatoare, boxe, difuzoare
Se mai poate negocia? Pot plati 600.Ma tenteaza la fel de mult un Fender Bandmaster de 40W(head).L-am probat si suna excelent,si e nou in magazin.Cu garantie. Daca vrei sa-l vinzi cu adevarat,presupun ca e negociabil.Daca nu,ma orientez.Ce imi convine e ca stai aproape si pot sa vin sa probez. -
Un prieten bun s-a dus zilele trecute Am facut ceva pentru el.Sper sa o auda de acolo de unde e acum song for B.mp3
-
Vezi ca mai erau bilete pe la sarbi
-
http://musichall.ro/2011/04/speak-floyd/
-
Ca sa fiu mai sigur,eu mi-am luat bilet pentru Ungaria la The Wall Tour al lui Roger Waters. Pot sa va spun ca am fost in Barcelona prin 2006,daca imi aduc bine aminte,la Dark side of the moon(tot Waters).A fost o experienta pe care am crezut ca nu o voi mai trai vreodata.Dar uite ca se poate. Merita mers,Kilmister si White,fac treaba excelenta.Mai ales primul,e un chitarist de exceptie.Showul e extraordinar,iar de muzica nu mai trebuie sa pomenesc.Sonorizarea perfecta,am fost la muuulte concerte,dar cred ca e cea mai buna sonorizare pe departe din tot ce am vazut eu live(mai ales la scara la care e) Ne vedem la concert la Budapesta,si daca doamne ajuta ar veni si la noi,clar ca ma inscriu PS-amatorilor de PF,cred ca vineri au programat un concert la un club din Bucuresti,cei de la Speak Floyd.Baietii sunt din Cluj,si sunt excelenti.Merita vazuti,nu veti regreta.Eu am fost saptamana trecuta la un club in Cluj,unde au cantat si uneori am inchis ochii si chiar am simtit ca e PF ce aud.Am mai vazut pe net trupe tribut PF,dar va spun ca ai nostri le cam dau clasa la multi dintre ei.Excelenti
-
Siliconul prin incalzire se inmoaie,si de pe o suprafata neteda,de orice gen(lemn,metal,etc),prin frecare cu o carpa sau cu spaclu se ia. Problema e ca din tesatura nu prea va iesi tot,orice ai face.Eu lucrez foarte mult cu silicon.Pot sa-ti spun ca o pata noua(de pe o haina),o pot scoate cu o solutie de degresat speciala.Mie imi vine aceasta solutie,de aceeasi marca cu siliconul,pentru degresarea suprafetelor inainte de a aplica siliconul.Tu poti incerca cu alcool tehnic,metanol,si in extremis chiar cu un diluant(gen acetona).In ultimul caz,exista riscul sa ramana pata decolorata pe haina. Daca pata e veche,nu stiu,poti incerca sa speli haina(singura),la o temperatura mare.Asta daca te lasa materialul.Pentru ca ,dupa cum ti-am spus,siliconul isi pierde proprietatile prin incalzire.Ai putea si sa iei un foen,si sa incalzesti zona cu jetul de aer cald.Prin frecare usoara apoi,ai putea avea surpriza placuta sa se duca(cel putin o parte) Salut
-
Am terminat dupa 2 zile de citit acest post.A fost cam ca si "Un veac de singuratate".Are de toate si nu te poti plictisi,nu ai cum.De la real la absurd,trecand prin comedie si tragedie.L-am citit cu sufletul la gura. Totul a pornit de la o intrebare perfect gresita.Nu se poate defini "un chitarist bun"(cel putin nu la modul general).S-a ajuns la discutii care nu aveau ce cauta pe un forum,unde se presupune ca se discuta civilizat. A fost fascinant pe alocuri.Pe alocuri abject. Respect pe toata lumea ce a postat,minus o persoana.Una singura.Nu-i dau numele,dar pe alocuri a fost socant sa citesc ce a scris.Nu cred ca avea ce cauta pe aici,dupa un post maxim doua,trebuia banat..Dar bun,e un mare chitarist.Si un om de nimic.Eu zic ,desi altii ma vor contrazice,ca are importanta asta.La artisti li se scuza multe.N-ar trebui.In momentul in care nu dovedesti respect pentru ceilalti,dar ceri respect si adulatie totale,ceva e gresit. Am spus-o mai sus,respect pentru toti chitaristii adevarati de pe forum.Avem ce invata de la ei.Eu sunt un perfect amator,cunoscator de muzica zic eu(parere personala),si am intrat destul de mult pe forum,citind si invatand,inainte de a ma iregistra.Sunt un om care socializeaza destul de greu si un singuratic de felul meu. Cu tot respectul pe care il am,fata de cei buni,ii rog totusi sa numere pana la zece inainte de a posta expresii de genul "stai in banca ta mucosule" si altele. Stiu ca cei tineri pot fi uneori foarte enervanti,am 2 fete de 19 si 16 ani,cei care sunt ca mine stiu ce inseamna asta.Iti vine cateodata sa dai cu basca de pamant.Politica mea insa e de a mentine calmul,a respira adanc,si apoi a explica cu rabdare ce am de explicat. Si acum celor tineri:tineti cont ca si noi am fost ca voi,am crezut ca vom muta muntii si vom schimba lumea.Macar de ati reusi voi!Dar va dau un sfat:in viata totul se obtine numai cu multa munca si perseverenta.Faptul ca sunteti pe un forum cu oameni talentati si dispusi sa imparta cu voi,e un mare privilegiu.Nu-l irositi,si mai ales nu fiti obraznici.Eu si ceilalti mai batrani,va respectam,pentru potentialul din voi.Trebuie sa fie reciproc.Respectul nu are varsta. Cam atat.Nu trebuie sa fii sufi sau zen,neaparat; ca sa stii ca orice om poate avea dreptate la un moment dat si tu poti gresi.E ceva ce am invatat pana acum.Si cum zicea domnul Aldea,si cum zic multi mari pe care ii respect,viata e un drum pe care ai de invatat o infinitate de lucruri.Nu poti ajunge la adevarul absolut,dar macar incerci.Altfel ai trait in zadar.Eu sunt din aceia ce in momentul mortii,vreau sa o fac cu sufletul bucuros ca nu am trait degeaba. Un salut la toti forumistii si toti chitaristii de pe aici,buni sau rai.