www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Jazz anyone?


Recommended Posts

Posted

gata! m-am intors!! a fost EXCELENT! din pacate,a fost cu bilet,dar pretul a fost acceptabil.5 lei.singurii bani pe care ii aveam in buzunar.deci la fix!

za bend: emy dragoi (acordeonist,liderul trupei,roman stabilit in franta),un contrabasist (cel mai tanar din formatiune),un chitarist de armonie si unul de solo.

am prins super locuri! pe mijloc,al 4-lea rand din fata.

baietii au fost punctuali.au sosit pe scena la 19:10.au cantat nemaipomenit.poate ca a abuzat un pic de acordeon domnul dragoi (in sensul ca a facut mai multe solistici),dar in rest a fost destul de echilibrata prestatia.au cantat si piese de django (minor swing,nuages),fapt care m-a bucurat tare mult.am fost impresionat de chitaristul solo.foarte tare tipul.facea sweep-uieli,shred-uri,tot ce vrei.ah! am uitat sa zic: concertul a fost acustic.contrabas acustic,chitare acustice.la un moment dat,dragoi a chemat-o pe teodora enache pe scena.eu ma topisem tot! nu mai puteam!!! eram total euforic.de teodora enache nu se pomenise in program.a cantat 2 piese! a improvizat super mult! are o voce minunata!!! sonorizarea a fost asa si-asa.a fost nitel mai naspa cand a cantat teodora.fasaiau boxele cand canta mai aproape de microfon.

s-a strigat bis.au revenit si au mai cantat 2 piese.

dupa concert s-au pus in vanzare cd-uri.un prieten de-al meu care avea mai multi bani a insistat sa cumpere unul.pretul: 30 lei. ulterior,prietenul a venit la mine acasa si am facut piesele mp3.deci...stiti ce vreau sa zic...

a fost un concert super misto!!! sala a fost full.s-a aplaudat mult! atmosfera a fost cu totul si cu totul speciala.

Posted

Uite ca dupa ce m-am fastacit ca un nemernic de era sa il scot pe bunul Michel din pepeni am fost aseara in Prometeu sa il vad pe stimabilul Abul_jazzix.

A fost una dintre cele mai placute experiente muzicale din ultima vreme. Am picat cam ca musca in lapte , neavand mare experienta "jazzistica".

Nu am retinut numele contra-basistului si nici al bateristului(sper sa ma ierte domnii daca citesc asta) insa la voce a fost Luiza Zan, posesoarea unei voci superbe, la chitara Abdul_jazzix (nu mai e nevoie sa spun ca e un foarte bun chitarist ) iar la pian Mircea Tiberian un titan al jazzului romanesc.

Spectacolul a inceput pe la 22 si a durat cam pana la ora 0.30 cu o pauza de cca 20 de minute la mijloc. Piesele au fost deosebit de frumoase si au lasat loc fiecarui muzician sa se desfasoare. Am ascultat solouri superbe de contrabas , baterie si mai ales pian si chitara. Chitara lui Abul este superba si are un ton divin. Nu sunt in masura sa emit pareri critice asupra muzicii prestate asa ca voi mentiona doar piesa din final (summer time de george gershwin). La intrebarea : "ti-a placut?" raspunsul este foarte clar si raspicat "DA!"

Numarul de spectatori a fost din pacate destul de mic . In aceeasi seara se desfasurau in paralel inca doua cantari de jazz. Atmosfera din "Prometeu" este foarte placuta , clubul fiind frumos decorat si iluminat. Sonorizara a fost buna poate chiar nesperat de buna.

Felicitari inca o data artistilor. Daca aveti ocazia sa ii vedeti pe acesti artisti nu ezitati. Merita!

 

Michel a facut poze si cand are timp le va posta(sper)

Posted

Mai intai de toate vreau sa le multumesc colegilor de forum care pe la urma au fost de acord sa vina la acest concert ... Cosu si Azraelle ... am inteles situatia lor privitoare la ora tarzie la care a inceput concertul si sper ca nu au avut probleme acasa. Bineinteles multumesc si lui abdul_jazzix adica George pentru invitatie si pentru seara atat de placuta.

Am scris in postul meu de mai sus ca speram sa gasesc la concert o "fata cu vocea de aur" .. ei bine, am avut noroc ... oricum daca a cantat cu Tiberian nici nu avea cum sa fie altfel ... din cate am auzit Tiberian este foarte pretentios cand aduce oameni pe scena si asta este un lucru foarte bun, o dovada de profesionalism. Surpriza mea a fost ca Luisa Zan este o noua colega de forum cu noi, (multumesc lui Cosu ca mi-a adus aminte de asta), si deasemenea solista vocala a trupei Slang ... ma bucur ca am reusit sa o salut personal si sper sa ne mai viziteze pe forum, mai ales ca avem si noi nevoie de cineva care se pricepe la acest instrument atat de ieftin, dar greu de "gasit" cum este "vocea" .. O invit, (o rog in genunchi mai bine zis) daca timpul nu o preseaza prea tare, sa deschida un topic la sectiunea "VOCE" in care sa ne spuna si noua cate ceva interesant despre voce, un sfat ceva .... cum sa respiram, cum se canta pe aer, cum se vibreaza, ce profesori buni stie, cum este cu ouale alea ... :) ... in fine .. stie ea mai bine. Sper sa auda rugamintea mea ...

 

Concertul de aseara? ... motivul pentru care merg la cantarile de jazz este ca intodeauna ascult altceva ... fiindca piesele chiar daca sunt "standarde de jazz" le aud mereu altfel orchestrate, descopar mereu oamenii din spatele instrumentelor si pur si simplu ma surprind. Tiberian, care a fost sufletul acestui concert, atat de schimbat fizic ... unde este omul cu parul si barba mare :) ... a sustinut atat de frumos (putin spus) toate piesele din acest "jamsession" ... incepand cu prima piesa, bossanova Corcovado si terminand, asa cum a "auzit" si Cosu, cu atat de cantata piesa "Summertime". Intradevar o interpretare de exceptie.

Apoi vesnicul tanar Pedro Negrescu cu solourile lui atat de inspirate la acest instrument atat de greu si aparent neexpresiv cum este contrabass-ul. Pedro Negrescu este, banuiesc, bass-istul preferat a lui Tiberian fiindca i-am ascultat de foarte multe ori impreuna.

O alta surpriza placuta a fost prezenta unui baterist foarte tanar si foarte bun ... a invartit periutele alea pe premier ... o minune! Il rog pe George sa ne reaminteasca numele lui fiindca ... :)

Abdul_jazzix ... cu toate ca pentru el a fost o cantare fara repetitii, deci la prima, a cantat foarte bine ... adaugand instrumentelor reci (pian de concert - contrabass) o nota aparte cu tonul acela cald al chitarii. George tie ti-am spus deja parerea mea despre concert, parere dealtfel sustinuta de aplauzele publicului. Sa ai bafta de cat mai multe cantari de genul asta.

 

Clubul a fost foarte placut in privinta atmosferei ... servirea foarte buna...luminile foarte bine plasate pe artisti ... iar lumina stinsa in sala in timpul cantarii, a dat o nota foarte intima si relaxanta .. stati linistiti ca nu ne-am scos ochii cu sticla de bere ... lumanarile si-au facut treaba pana la sfarsit ... cand, din pacate, a trebuit sa plecam acasa....totusi.

 

Pozele, au fost facute de Azraelle cu aparatul meu ... asa ca-i las placerea sa le posteze. Din pacate tot nu am reusit sa dau de cap la aparat si din pacate unele poze, atat de bine incadrate, (este o profesionista Azraelle) nu au iesit prea grozav ... nici nu prea a fost lumina acolo, asa ca ...

 

Am auzit de la Abdul, care a fost la concertul lui Sorin Romanescu de aseara, ca a iesit extraordinar cantarea lor ... imi pare rau ca nu am ajuns si sper sa pot recupera asta la urmatoarele concerte ale lui Sorin Romanescu.

 

Multumesc Cosu ca ti-ai rupt din timp sa completezi calendarul de pe forum cu urmatoarele concerte din timpul Festivalului de jazz. O sa incerc sa revin si eu cu amanunte despre ele ... sper sa aveti timp sa mergeti, macar la cateva seri de jazz. Merita!

 

Completez:

In aceasta seara 17 octombrie 2005

Art Jazz Club - ora 22

Bd. N. Balcescu nr. 23A (subsol Galeriile de Arta Orizont)

"Baudileiras Jazz Samba do Mar Negro" (Brazilia - Germania - Romania)

Marcinho Eiras - chitara

Decebal Badila - bass

Vlad Popescu - tobe

 

si nu uitati ...

In Big Mamou - ora 22

Proiectii filme Jimi Hendrix

Guest Azraelle
Posted

:) Pentru mine a fost o seara foarte frumoasa...Am evadat putin din banalul meu , mi-am luat bagajele de amintiri si am poposit pt cateva ore intr-o ambianta placuta , unde dezmatzul muzical s-a simtit ca asasa... Chiar a fost o calatorie interesanta!!! .....Printre note muzicale si stari...Am gasit timp sa fac si poze , cu aparatul lui Michel , dintre care voi posta cateva aici!!!!

 

Mi-a parut bine ca am avut ocazia sa vad on stage oameni care chiar au ceva de transmis , printre care si colegul nostru de forum , abdul_jazzix , pe care il felicit si il salut!!

Nu in ultimul rand , multumesc simpaticilor Michel si Cosu pt companie;)

post-214-1129566680_thumb.jpg

post-214-1129566692_thumb.jpg

post-214-1129566701_thumb.jpg

post-214-1129566713_thumb.jpg

post-214-1129566729_thumb.jpg

post-214-1129566740_thumb.jpg

post-214-1129566753_thumb.jpg

Posted

Cine vrea sa o mai asculte pe Luiza Zan, are ocazia in fiecare duminica inte orele 15.00 si 17.00 la Cafeneaua Amsterdam, str. Covaci nr.6. Seria acestor dupa-amieze saptamanale de jazz live a inceput pe 2 octombrie.

 

Luiza Zan este acompaniata de Sorin Romanescu - ghitara si Vlaicu Golcea - contrabas. Repertoriul este extrem de accesibil, si cuprinde nu numai teme de jazz standard, cei trei abordand piese si din afara jazz-ului pe care le supun tratamentelor specifice de improvizatie.

Posted

Cine vrea sa o mai asculte pe Luiza Zan, are ocazia in fiecare duminica inte orele 15.00 si 17.00 la Cafeneaua Amsterdam, str. Covaci nr.6. Seria acestor dupa-amieze saptamanale de jazz live a inceput pe 2 octombrie.

 

Luiza Zan este acompaniata de Sorin Romanescu - ghitara si Vlaicu Golcea - contrabas. Repertoriul este extrem de accesibil, si cuprinde nu numai teme de jazz standard, cei trei abordand piese si din afara jazz-ului pe care le supun tratamentelor specifice de improvizatie.

 

Ai dreptate qtguy am vrut si eu sa anunt aceste cantari de duminica mai ales ca sunt plasate la o ora foarte accesibila celor tineri (15-17) care au probleme sa ajunga acasa ... este si asta cred un motiv care face ca aceasta muzica sa se indeparteze de publicul tanar. Orele tarzii si de multe ori preturile ceva mai mari din unele cluburi de jazz (impuse de patronii acelor cluburi) duc la astfel de situatii. Incerc sa nu uit ca majoritatea userilor de aici au varste intre 15 si 20 de ani ... si nu au inca un venit ... doar pentru tigari si bere. Ok Ok ... tac..

 

Deasemenea nu uitati concertele din fiecare seara ale lui Puiu Pascu si orchestra sa de la Creamcaffe Espresso Bar intre orele 20.00 - 21.00. Si Puiu Pascu este un pianist foarte bun si merita aplauzele noastre.

Posted

Am uitat .. aruncati un ochi aici .. tot referitor la postul lui qtguy

http://www.vlaicugolcea.ro/cv/default.htm

http://www.music.ro/artistbio.asp?BandID=vlaicugolcea

 

http://www.avantaje.ro/index.php?a=1282

 

Si inca o data pentru cei interesati, pe pagina lui Sorin Romanescu au aparut deja cateva posturi foarte interesante despre Blues ... lectii in toata regula ... Bafta!

 

http://www.sorinromanescu.com/forum/index.php

Posted

Moisoiu poate te ajuta cu ceva:

 

AMSTERDAM GRAND CAFE

bar, cafenea, restaurant, club

Str. Covaci nr. 6

Zona: Lipscani

Tel: 313.75.80 / 313.75.80

Email: info@amsterdam.ro

Web-site: www.amsterdam.ro

 

Incerc sa completez concertele anuntate deja in Calendar pentru ziua de astazi miercuri 19.octombrie.2005

 

Art Jazz Club - ora 22:00

Bd. N. Balcescu nr. 23A

Balkadje - Franta 22.00

Jam session

Loïc Le Guillanton (chitară), Nolwenn Leizour (contrabas), Arthur de la Taille (chitară), Thomas Bienabe (oud), Richard Jaulin (bodhran)

O întâlnire reuşită între culturi la fel de diferite ca şi jazz-ul, flamenco, muzica estică, dar şi tradiţia "manouche". Ei ştiu să asocieze cu inteligenţă şi sensibilitate instrumente foarte diverse. Experienţa acestor muzicieni contribuie la crearea sound-ului Balkadjé, dezvoltând climate propice improvizaţiei şi implicându-se cu entuziasm în formarea tradiţiilor de mâine. De la o frontieră la alta, "Balkadjé" este albumul unei călătorii muzicale.

... hmmm ... interesant .. ia aruncati un ochi ...

http://www.manoucheries.com/

http://www.oliver-waitze.de/d_j_a_n_g_o%20links.htm

http://www.oliver-waitze.de/d_o_w_n_l_o_a_d_s.htm

http://www.gypsyjazzguitar.com/main.htm

http://www.etudestsiganes.asso.fr/musique.html

http://www.dailymotion.com/tag/manouche

http://www.jazzpartout.com/jazzmanouche/Guitare_Manouche.htm

 

ArCuB - ora 19:00

1. Face the music Septet (Germania)

Şi Baku (vocal), Siggi Stehle (claviatură), Johannes Steidle (claviatură), Wolker Wagner (saxofon), Leopold Reisenauer (trompetă- trompetist de origine română, profesor şi dirijor de big band, Florian King (bas), Hermann Heidenreich (baterie) The Music etalează un repertoriu în care compartimentele jazz, pop, electro şi drum & bass se combină perfect în jurul vocii de excepţie a solistei Şi Baku.

2. Balkadje (Franta)

vezi mai sus

3. Teodora Enache & Theodosii Spassov Quintet (Romania, Bulgaria, Macedonia)

Teodora Enache (vocal), Theodosii Spassov (kaval), Sasho Gigov (percuţionist), Pedro Negrescu (contrabas), Sorin Romanescu (chitară), Invitat: Emy Drăgoi (acordeon)

http://www.mediaround.com/teodora.html

Tînără studentă în domeniul matematicilor, cîntînd şi acompaniindu-se la ghitară ca artistă amatoare, Teodora Enache (născută la Oneşti, la 30 septembrie 1967) s-a simţit la un moment dat atrasă, apoi fascinată de jazz. După ce a primit un stimulativ Premiu de debut la ediţia 1990 a Festivalului sibian de jazz şi a colaborat ocazional cu diverşi instrumentişti pe care i-a convins să o însoţească în apariţiile ei, între care Titel Popovici, Romeo Cosma (Iaşi), Andrei Colompar (Sibiu), Teodora Enache a fost (re)descoperită de Johnny Răducanu în 1992. Sub exigenta îndrumare a maestrului, a învăţat mulţime de teme standard, s-a familiarizat cu armoniile, cu arhitecturile jazz-ului, şi-a ameliorat tehnica improvizaţiei, dobîndind - ca să folosim cuvintele cîntăreţei - "un nou certificat de naştere" în acest compartiment al artei sunetelor. Eforturile ei zilnice de autodepăşire nu au rămas fără consecinţe. Intuind talentul, dăruirea, voinţa de a evolua, creşterea valorică rapidă, mentorul ei i-a acordat o veritabilă şansă, aceea de a deveni solista grupului său numit "Johnny Răducanu & Friends". Au urmat, cum era şi firesc, prezenţe pe scene de club (în fiecare duminică, la Clubul "Lăptăria lui Enache"), de concert şi de festival, în ţară şi peste hotare, în Italia, Franţa, Ungaria, Elveţia, Germania, şi peste ocean, înregistrări discografice alături de grupul lui Johnny Răducanu dar şi sub nume propriu, precum CD-ul intitulat "On The Sunny Side Of The Street" realizat împreună cu grupul apreciatului pianist italian Guido Manusardi. Pe lîngă temele standard, Teodora Enache s-a vădit o înzestrată tălmăcitoare a creaţiilor profesorului său dar şi a vechilor cîntece folclorice româneşti. Apare adesea cu grupul propriu "4-Given". Un nou pas spre consacrare l-a constituit colaborarea vocalistei cu apreciatul ghitarist american de culoare Stanley Jordan, cu care vocalista a evoluat în luna iulie 2004, la marele Festival Internaţional de Jazz de la Montreux, Elveţia, apoi şi la Festivalul "Gărâna 2005" iar recent, la Budapesta.

Pus sub amprenta "etno-jazz", recitalul ei în cadrul Festivalului bucureştean va oferi publicului contactul nemijlocit cu arta unor coechipieri instrumentişti de valoare: admirabilul saxofonist bulgar Teodosii Spassov (cîntînd şi la caval), Emy Drăgoi - virtuoz acordeonist francez de origine română, Sasho Gigov - viguros percuţionist din Macedonia, bass-istul Pedro Negrescu şi chitaristul Sorin Romanescu.

 

Green Hours - ora 21:00

Nicolas Simion & Paris - Transylvania Express (Romania, Franta)

Nicolas Simion (saxofon), Olivier Gatto (contrabas), Alexandru Anastasiu (vibrafon), Benjamin Henocq (baterie)

"Începutul este făcut printr-un "Cântec de leagăn" şi încheierea cu un "Colind", aş spune că am urmat un fel de ritual, ca şi cum am fi început o plimbare imaginară din anii copilăriei până la sărbătorile Crăciunului... străbătând acel spaţiu mioritic atât de bine descris de Lucian Blaga. Practic, muzicienii şi-au adus aportul prin experienţa şi personalitatea lor, îmbogăţind paleta sonoră cu multă sensibilitate şi dăruire! De fapt, se poate vorbi de un jazz românesc adevărat, cântat cu multă pasiune de muzicieni străini! Aici aş dori să menţionez intenţia mea de ani de zile, de a continua ceea ce Jancsy Körössy şi Richard Oschanitzky au început prin anii '60, ei fiind pionierii adevăratului jazz românesc, cei care au avut curajul să cânte şi să compună piese de jazz în stil românesc, precum au făcut Enescu şi Bartok în felul lor, la începutul secolului XX! Putem auzi acel minunat "interplay" care se realizează într-un mod foarte natural, fiecare ascultând şi comentând ideile propuse de un instrumentist sau altul. De fapt, acesta este unul din cei mai importanţi factori care se pot realiza într-o colaborare cu muzicieni de jazz în general, ascultând şi lăsându-te dus de valul muzicii, plutind în afara spaţiului şi timpului! "(Nicolas Simion)

Cu ocazia acestui concert are loc si lansarea CD-ului cu acelasi nume produs de Institutul Francez din Bucuresti.

.........................................

Sala Palatului - ora 19:00

Intr. Kretulescu 1

Concert Fabiola de la Cuba - http://www.peru.com/eventos_especiales/hug...acuba/index.asp

In deschidere PEPE ... :)

radeti voi dar chitaristii aia ai lui chiar sunt buni

 

Am spicuit sau copiat brutal cele mai de sus de unde le-au spicuit si altii pe paginile lor ... eu unul nu am reusit sa aflu ...

Posted

Sunt cam pe fuga asa ca nu o sa insist prea mult

......................................................................

 

20 octombrie, ora 19.00, Sala Radio

Jancsi Körössy & Ramona Horvath Duo (SUA, România)

 

Jancsi Körössy (pian), Ramona Horvath (pian)

 

Pe drept cuvînt considerat ca un deschizător de drumuri în jazz-ul autohton şi unul dintre pianiştii improvizatori de prestigiu, nu doar ai ţării ci şi ai lumii, Jancsi Körössy va împlini în curînd venerabila etate de 79 de ani, evidenţiindu-se astfel ca decan de vîrstă al muzicienilor români de gen. De 37 de ani emigrat din ţara natală, muzicianul (născut la Cluj în cea de a 26-a zi a lui decembrie 1926) a revenit în mai multe rînduri în România, începînd cu anul 1993. Astfel, a fost aplaudat la Braşov, la Costineşti şi Galaţi, la Cluj, Ploieşti şi mai ales la Bucureşti. Prea puţin sau deloc cunoscut de tinerii din zilele noastre, muzicianul rămîne demiurgul încă de acum 40 de ani al ideii de reformulare în limbajul jazz-ului a unor inflexiuni şi ritmuri specifice folclorului nostru. A fost unul dintre primii promotori în ţară ai stilului "free". Ne referim la perioada afirmării sale ca unul dintre cei mai pregnanţi pianişti de jazz din Europa, atestate de sufragii unanime primite din partea publicului şi a specialiştilor la Festivalurile Internaţionale de Jazz de la Praga (1960), Varşovia (1961), Budapesta (1962), tot din acei ani datînd primele sale înregistrări discografice reunite în albumele "Iancsi Körössy - Jazz Recital" (Supraphon), "Iancsi Körössy Plays His Own Compositions" (Supraphon), "Körössy János és együttes" (Qualiton), "Jancsi Körössy - Seria Jazz nr. 1" (Electrecord, reeditat în 1993 în Colecţia "Jazz Restitutio"). Plecat din ţară la finele anilor '60, muzicianul a înregistrat în Germania la Casa MPS excelentul album "Identification" (de curînd reeditat pe CD de o firmă discografică japoneză), stabilindu-se în cele din urmă în Atlanta, Georgia, Statele Unite ale Americii. Dintre reuşitele perioadei americane, sînt de menţionat înregistrările dublului album cu prelucrări după temele grupului Beatles şi discul cu cîntece franceze, iar în 1981, dublul CD realizat cu quartetul apreciabilului saxofonist Zoot Sims.

 

Din nou acasă în anul 2005, Jancsi Körössy a efectuat un set de înregistrări în studiourile Societăţii Române de Radiodifuziune, într-o formulă interesantă avînd ca nucleu două piane, unul mînuit de protagonist iar celălalt de eleva sa, virtuoza instrumentistă bucureşteană Ramona Horvath (născută la 9 septembrie 1975, absolventă de conservator la Secţia Pian principal) - formulă în care cei doi se prezintă şi în contextul Festivalului de Jazz, cu un program anume finisat pentru acest eveniment

 

20 octombrie, ora 19.00, Sala Radio

Big Band Radio (România, Danemarca, Austria)

 

Christian Ancher Grøn (dirijor), Invitat: Nicolas Simion (saxofon)

 

Ansamblul îşi desfăşoară activitatea din 1949, timp de patru decenii fiind condus de către dirijorul şi compozitorul Sile Dinicu, urmat la pupitru de către Cornel Popescu, Ion Cristinoiu şi, mai recent, de Ionel Tudor.

 

În cadrul acestei îndelungi existenţe artistice, formaţia a realizat numeroasele prestaţii menite a completa, din perspectiva divertismentului, prezenţa radioului în viaţa spirituală românească - muzica uşoară, estradă, jazz - prin înregistrări, emisiuni şi concerte de stagiune.

 

Referitor la activitatea Big Band-ului Radio în domeniul jazz-ului, amintim marcantele sale prezenţe la deschiderea Clubului de Jazz "Bucureşti" (1968), la inaugurarea Student Jazz Clubului din capitală (1973), la Festivalurile de Jazz de la Ploieşti (1969, 1970, 1971), la Festivalul sibian de Jazz încă de la prima sa ediţie (1974), numeroasele concerte susţinute la sediu, în Sala Radio, înregistrările care, alăturate, ar putea genera un întreg serial discografic.

 

Dirijorul invitat (care nu se află pentru prima oară la pupitrul Big band-ului Radio) va fi apreciatul şef de orchestră, profesor universitar şi saxofonist danez Christian Ancher Grøn (născut la 10 aprilie 1943 la Copenhaga), un muzician cu majusculă ale cărui merite au fost recunoscute şi recompensate prin distincţii internaţionale ca şi prin cooptarea sa de către Comitetul "Asociaţiei Muzicienilor de Jazz" din Danemarca. Este de asemenea invitat ca solist instrumentist, saxofonistul austriac de origine română Nicolas Simion.

 

20 octombrie, ora 19.00, Sala Radio

Benny Golson Quartet (SUA, Franţa, Grecia)

 

Benny Golson (saxofon), Giorgos Kontrafouris (pian), Olivier Gatto (contrabas), Keith Copeland (baterie)

 

Născut pe 25 ianuarie 1929, în America, Benny Golson este saxofonist, compozitor şi aranjor. În anii liceului, la Philadelphia, începe colaborarea cu o serie de muzicieni ce aveau să se afirme, precum John Coltrane, Red Garland, Jimmy Heath, Percy Heath, Philly Joe Jones şi Red Rodney. După absolvirea facultăţii Howard University, Benny Golson intră în formaţia "Bull Moose Jackson's Rhythm and Blues Band", în care Tadd Dameron, artistul pe care saxofonistul îl considera ca având cea mai mare influenţă asupra compoziţiilor sale, era pianist la acea vreme. În perioada 1953-1959, Benny Golson cânta cu formaţia lui Dameron, iar apoi cu cele ale lui Lionel Hampton, Johnny Hodges, Earl Bostic, Dizzy Gillespie, Art Blakey şi "Jazz Messengers". A compus melodii de referinţă, precum "I remember Clifford", "Stable Mates", "Killer Joe", "Whisper Not" and "Along Came Betty". Între anii 1959 şi 1962, Benny Golson a condus grupul Jazztet, împreună cu Art Farmer. Apoi abandonează jazz-ul şi timp de 12 ani se concentrează pe muzica din studio şi orchestră. În această perioadă, artistul compune pentru show-uri de televiziune, precum Ironsides, Room 222, MASH şi The Six Million Dollar Man. Pe la jumătatea anilor '70, Golson se întoarce la muzica de jazz. În 1983 relanseaza formaţia Jazztet.

 

În 1995, muzicianul primeşte premiul "Jazz Masters Award of the National Endowment for the Arts".

 

Percuţionist recunoscut la nivel mondial, compozitor şi profesor, Keith Copeland s-a născut la New York şi a crescut în Jamaica Queens.

 

În ultimii 12 ani de când s-a stabilit în Germania, Copeland a avut numeroase turnee în Europa şi SUA, alături de Karl Heinz Steffens, David Gazarov, Tony Lakatos, Jimmy Woode, Ann Malcolm, Jürgen Seefelder, Sonny Fortune, Ernie Watts, Jesper Lundgaard's Copenhagen Repertory Quartet, Bill Molenhof, Sigurd Ulveseth, Ulf Radelius, Dusko Goykovich, Piero Odorici, Antonio Ciacca, Niels Jürgen Steen's A-Team, Marko Tamborini, Dado Moroni, Ray Mantilla, Joan Faulkner, Jeannie Bryson, Shawn Monteiro, Joshua Breakstone, Rory Stuart, Armen Donelian, Benny Golson, Houston Person, Jimmy Heath, Roger Menillo şi mulţi alţii.

 

-----------------------------------------

Nu mai vreau sa spun deocamdata decat ca aseara am reusit sa merg la ArCub ... ca m-am intalnit cu abdul_jazzix .. ca l-am cunoscut dupa aceea pe bozo .. un alt coleg de-al nostru de forum. A fost o seara foarte reusita ... toate cele trei orchestre au avut ceva special ... primele doua grupuri au cochetat destul de mult cu folclorul international. Am auzit un caval manuit cu multa dibacie si sensibilitate de un instrumentist bulgar ... Sorin Romanescu a fost ca de obicei la inaltime reusind cu niste armonii foarte inspirate sa se integreze in atmosfera muzicii "jazz-world" .... in fine nu prea am timp ... Pedro Negrescu impreuna cu periutele bateristului francez au facut un cuplu minunat ... Ultima trupa, tanara si foarte moderna, doi clapari excelenti ... si ei au avut un concert deosebit cu toate ca la prima piesa au avut niste mici probleme de ordin tehnic. Postez doar cateva poze din cele 60 facute la acest concert.

post-241-1129820880_thumb.jpg

post-241-1129820893_thumb.jpg

post-241-1129820905_thumb.jpg

post-241-1129820916_thumb.jpg

post-241-1129820924_thumb.jpg

post-241-1129820945_thumb.jpg

post-241-1129820957_thumb.jpg

post-241-1129820972_thumb.jpg

post-241-1129820988_thumb.jpg

post-241-1129820998_thumb.jpg

post-241-1129821011_thumb.jpg

post-241-1129821024_thumb.jpg

post-241-1129821035_thumb.jpg

post-241-1129821047_thumb.jpg

post-241-1129821063_thumb.jpg

post-241-1129821075_thumb.jpg

post-241-1129821085_thumb.jpg

post-241-1129821097_thumb.jpg

post-241-1129821120_thumb.jpg

post-241-1129821132_thumb.jpg

post-241-1129821142_thumb.jpg

post-241-1129821161_thumb.jpg

post-241-1129821170_thumb.jpg

Posted

21 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Christof Lauer & Jens Thomas Duo (Germania)

 

Christof Lauer (saxofon), Jens Thomas (pian)

 

Saxofonistul Christof Lauer a fost considerat pentru mult timp "muzicianul muzicienilor", fiind artistul favorit din generaţia sa, datorită dezinvolturii cu care îsi exprimă propriul stil - un stil în care se împletesc energia, disciplina şi forţa artistică - care pentru Christof este mai presus decât orice modă şi tendinţe. De-a lungul anilor, muzica sa a evoluat, a ajuns la maturitate, esenţa acesteia continuând să fie un amalgam de influenţe diverse: muzică soul jazz-funk, The Honkers din anii '50, sensibilitatea lui Ben Webster şi energia impulsivă a lui John Coltrane.

 

În 1999, îl întâlneşte pe marele pianist Jens Thomas, acest moment anticipând o lungă colaborare şi prietenie.

 

Colaborarea lor s-a concretizat printr-un prim album duo, Shadows in The Rain, în care melodiile cântăreţului Sting sunt reinterpretate într-o manieră cât se poate de originală. Albumul a câştigat premiul criticilor de jazz din Germania şi premiul acordat de către revista franceză "Jazzman". Ca urmare a succesului primului album, cei doi au şansa să participe la o serie de festivaluri de prestigiu în Europa şi Asia, precum Paris Jazz Festival. Al doilea proiect al celor doi artişti a constat în albumul Pure Joy, melodiile fiind de această dată creaţii proprii. "Uimitor, melodii excepţionale, cântate de doi dintre cei mai mari artişti care pot fi ascultaţi în momentul de faţă pe scena jazz-ului european", se scria în revista germană "Jazzpodium", iar ziarul "Westdeutsche" Allgemeine Zeitung s-a afirmat: "Christof Lauer şi Jens Thomas au adus lumii jazzului o frumuseţe şi un noncomformism fără limite. Cine ştie câte surprize ne-au mai pregătit aceşti muzicieni nemaipomeniţi!"

 

 

21 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Mediterraneo (Bulgaria, Muntenegru, Grecia, Franţa)

 

Olivier Gatto (contrabas), Lydia Filipovici (vocal), Stefano Lucchini (baterie), Teodosii Spassov (caval), Giorgos Kontrafouris (pian)

 

Lydia Filipovici, cântăreaţă din Muntenegru, s-a stabilit la Bordeaux în 1993, după trei ani petrecuţi în Grecia acompaniind cele mai mari voci ale muzicii populare greceşti. Odată cu trecerea anilor, ea nu va înceta să compare cultura în care a crescut cu cea a Franţei, ţara ei adoptivă. În 2005, lucrează la un nou proiect , Mediterraneo, unde interpretează cântece din Franţa, Grecia, Italia, România şi Muntenegru. Alături de ea se află acompaniatorul ei dintotdeauna, pianistul grec Giorgos Kontrafouris, contrabasistul Olivier Gatto, bateristul Stefano Lucchini şi bulgarul Theodosii Spassov la caval.

 

 

21 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Alex Harding & Blutopia (SUA, România)

 

Alex Harding (saxofon bariton), Lucian Ban (pian), Hill Greene (bass), Bruce Cox (baterie), Invitat - Cristian Soleanu (saxofoane)

 

Creată în 2003 de către Alex Harding şi Lucian Ban, Blutopia este o formaţie de seamă a jazzului de factură new-yorkeză, având colaborări cu unii dintre cei mai importanţi muzicieni ai jazz-ului actual. Alex Harding este considerat a fi unul dintre cei mai mari saxofonişti de astăzi, fiind votat, în mod constant, de revista Down Beat Magazine, la categoria celor mai buni artişti de jazz. Transilvăneanul Lucian Ban a lansat trei albume în Statele Unite ale Americii şi două în România, recent fiind nominalizat pentru "Best European Jazz Musician", de către Organizaţia Hans Koller din Austria.

 

Colaborarea prolifică dintre saxofonistul Alex Harding şi pianistul Lucian Ban a inspirat o serie de grupuri renumite, printre care şi "Lumination Quintet" - grup care a fost votat pentru "Unul dintre cele mai bune 10 show-uri ale anului 2003" , de către revista All About Jazz Magazine NYC. Cei doi au mai lansat împreună două albume, în formulă de duet şi cvartet - albume ce au ajuns în vârfurile topurilor şi care au avut parte de aprecieri extraordinare în presa de specialitate. Încă două albume ale celor doi artişti urmează să fie lansate în această toamnă în Europa şi Statele Unite ale Americii.

 

Grupul beneficiază de experienţa şi sensibilitatea lui Alex Harding, de influenţele europene ale muzicii lui Lucian Ban, de conceptul muzical solid şi de liniile melodice ale veteranului bassist Hill Greene şi de ritmurile inovatoare ale bateristului Bruce Cox, un maestru al jazz-ului modern.

 

Pulsaţii de blues, riff-uri de tip New Orleans, linii post bop, groove-uri funk, secvenţe de free jazz - toate aceste elemente se regăsesc în muzica lor, însă sound-ul formaţiei se află dincolo de aceste componente.

 

De curând, formaţia a semnat un contract cu prestigioasa casa de producţie Jazzway Records din Norvegia şi a înregistrat un album ce va fi lansat în noiembrie 2005.

Posted

22 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Marius Vernescu Trio (România)

 

Marius Vernescu (pian), Vlaicu Golcea (contrabas), Tudy Zaharescu (baterie)

 

Născut la Bucureşti, la 6 iulie 1972, Marius Vernescu a început studiul pianului la 7 ani, a urmat Liceul de Muzică "Dinu Lipatti" şi a fost student al Universităţii Naţionale de Muzică din capitală timp de doi ani. Între timp, a început să se afirme ca pianist de jazz, colaborînd cu Garbis Dedeian, Tudy Zaharescu, Anca Parghel, Emil Soumah, prin cluburi dar şi la festivaluri precum cele de la Sibiu, Braşov, Iaşi, Costineşti, Timişoara şi peste hotare, la Corinthos şi Atena, la Budapesta. A urmat plecarea la studii, în străinătate, apoi revenirea în România. Ca o reconfirmare inclusiv în ţara natală a valorii pianistului român, lui Marius Vernescu i s-a înmînat în cadrul Galei Premiilor de Jazz pe anul 2002, Premiul pentru cea mai valoroasă performanţă externă a unui muzician român.

 

Recitalul său din cadrul prezentului Festivalul va fi susţinut în compania a doi valoroşi instrumentişti, Tudy Zaharescu - baterie şi Vlaicu Golcea - contrabas.

 

 

22 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Craig Bailey Quintet - Tribute To Cannonball Adderley (SUA, Franţa, Serbia, Grecia)

 

Craig Bailey (saxofon), Stjepko Gut (trompetă), Keith Copland (baterie), Olivier Gatto (contrabas), Giorgos Kontrafouris (pian)

 

Interesul lui Craig Bailey pentru muzică a început la vârsta de 8 ani, când, împreună cu un grup de colegi de scoală, învaţă să cânte la fluier. După un timp, intră în corul All City Boys Choir din oraşul natal, Cincinnati, Ohio. În şcoala generală, se alătură orchestrei de juniori şi începe să studieze clarinetul, saxofonul şi flautul, perfecţionându-şi cunoştinţele la cele 3 instrumente în liceu şi în perioada facultăţii. După absolvirea Universităţii din Miami, în 1985, tânărul muzician pleacă la New York. Proaspăt sosit la aici, artistul începe colaborarea cu formaţia "Super Band" a bateristului Charli Persip. În metropola americană, Craig Bailey îi cunoaşte şi îi ascultă pe unii dintre cei mai importanţi performeri ai jazz-ului. Devenind membru al renumitei formaţii Panama Francis & His Savoy Sultans, Craig descoperă muzica swing tradiţională. Cu formaţia lui Francis, ajunge pentru prima oară în Europa, bucurându-se de aprecierea publicului european. După ce cântă cu Savoy Sultans timp de 2 ani, instrumentistul îl întâlneşte pe Ray Charles, devenind principalul alto saxofonist al acestuia (1988-2004). În perioada în care a cântat cu Ray Charles, Craig Bailey a mai colaborat şi cu alţi artişti, precum Tana Reid Quintet (1990-1998), Bobby Watson's Tailor Made Big Band (1993-1996) şi Tom Harrell Big Band (1999-2001). Atuurile sale constau în bogăţia experienţelor acumulate de-a lungul colaborărilor cu cei mai mari compozitori şi aranjori, rodajul dobândit în numeroasele spectacole susţinute în întreaga lume, dar şi în abordarea unei multitudini de genuri muzicale.

 

Muzicianul Stjepko Gut, unul dintre cei mai mari trompetişti ai Serbiei, a studiat trompeta la Berklee College of Music în Boston, Massachusetts. Din palmaresul de premii ale artistului, merită amintit primul loc la Austrian Big Band Competition (Big Band of the Jazz Institute Graz). Instrumentistul a avut nenumărate concerte, turnee, înregistrări, alături de artişti ca: Vince Benedetti, Sal Nistico, Clark Terry, Wild Bill Davis, Charly Antolini, Horace Parlan, Mel Lewis, Kenny Washington şi Dusko Goykovic.

 

 

22 octombrie, ora 19, Sala ArCuB

East Village & Marta Hristea(România, Olanda)

 

Marta Hristea (voce), Vlaicu Golcea (contrabas), Sorin Romanescu (chitară), Raul Kusak (claviaturi), Electric Brother (chitară, live electronics), Vlad Popescu (baterie), DJ Vasile

 

Iniţial o formulă de trio (Marta Hristea - vocal; Sorin Romanescu - ghitară; Vlaicu Golcea - contrabas), East Village a luat naştere în februarie-martie 2002 promovînd exclusiv muzică originală, improvizată sau cuprinzînd compoziţii ale grupului ce s-au înfiripat ca atare pornind de la improvizaţii. Orientarea stilistică poate fi catalogată drept eclectică, iar în ceea ce priveşte formele, nu se tine seama de "pattern-uri" sau structuri muzicale, drept mărturie edificatoare stînd discul Non Entropy, în întregime improvizat.

 

Iată formula East Village pentru recitalul din cadrul Festivalului bucureştean: Marta Hristea - voce, Sorin Romanescu - chitară, Raul Kusak - claviaturi, Vlad Popescu - baterie, Electric Brother - chitară, live electronics, DJ Vasile şi, desigur, bassistul lider Vlaicu Golcea.

Posted

Glass iti multumesc din suflet ca ai facut comentariile de mai sus ... imi pare rau ca tu si multi altii de pe forum nu aveti posibilitatea sa vedeti aceste spectacole ... in principal din cauza banilor de bilet ... bani justificati la un astfel de spectacol .... dar cam multi pentru unii dintre noi.

-------------------------------------------------------------------------------------

 

23 octombrie, ora 19.00, Sala Radio

Big Band Radio Featuring Stjepko Gut & Craig Bailey (România, SUA, Serbia, Danemarca)

 

Christian Ancher Gron (dirijor)

 

Urcînd pentru a doua oară pe podiumul festivalier duminică 23 octombrie, Big Band-ul Radio îşi va dovedi din nou profesionalismul, evoluînd de această dată împreună cu doi solişti instrumentişti de talie internaţională: trompetistul sîrb Stjepko Gut şi saxofonistul american Craig Bailey. La pupitrul orchestrei, în această specială ipostază de colaborare, va fi din nou energicul, perfecţionistul dirijor danez Christian Ancher Grøn.

 

23 octombrie, ora 19.00, Sala Radio

Anca Parghel Quintet (Belgia, România, Olanda)

 

Anca Parghel (voce), John Ruocco (saxofon), Puiu Pascu (pian), Ciprian Parghel (contrabas), Tudor Parghel (baterie)

 

Nume revelator pentru jazz-ul românesc al ultimelor decenii, solista pe care oricine a auzit-o fie şi doar o singură dată, nu o uită nicicînd, va avea prilejul de a proba din nou, live, disponibilităţile, native şi dobîndite prin studiu, ce-i proiectează realizările pe coordonatele performanţei: imaginaţia creatoare îmbrăcînd contururi şi forme dintre cele mai felurite, polivalenţa preocupărilor în aria artei sunetelor (interpretare, compoziţie, aranjament, activitate didactică, raportate mai ales la jazz dar şi la muzica de cameră şi de operă ori folclorică), un aparte inefabil al trăirii artistice, un mod - pledoarie de a se exprima reflexiv prin sunet şi cuvînt, ducîndu-ne cu gîndul la profilul viu, mereu schimbător, al flăcării cu care poate fi asemuit glasu-i cum puţine sînt actualmente...

 

Născută la 16 septembrie 1957 la Cîmpulung Moldovenesc, Anca Parghel şi-a legat etapele vieţii şi devenirii artistice de localităţi diverse. Liceul de Muzică apoi Universitatea de Arte "George Enescu" (studiile superioare muzicale încununate cu lucrarea de diplomă intitulată "Charlie Parker şi geniul improvizaţiei") le-a absolvit la Iaşi; în Suceava a fost profesoară la Liceul de Muzică şi a întemeiat un Club de Jazz; s-a stabilit în capitală impunîndu-se ca o familiară prezenţă a cluburilor bucureştene; a susţinut concerte şi recitaluri în toată ţara - cine să le mai ştie numărul? - iar majoritatea festivalurilor autohtone de gen, începînd cu ediţia 1980 a aceluia de la Sibiu, au fost onorate de apariţia sa iradiantă; cît priveşte activitatea peste hotare, Anca Parghel se poate mîndri cu evoluţii aplaudate mai ales în Germania, Austria, Belgia, dar şi în Marea Britanie, Olanda, Franţa, Elveţia, Polonia, Iugoslavia, Bulgaria, Republica Moldova, cu notabile succese repurtate pe prestigioase podiumuri festivaliere. A conlucrat cu marcanţi muzicieni străini precum Larry Coryell, Jean-Louis Rassinfosse, Eric Legnini, Billy Hart, Mark Levine, Archie Shepp, Tomasz Stańko, Peter Herbolzheimer, Claudio Roditi, Philip Catherine, Riccardo del Fra, Mark Griffith, Gustavo Bergalli, Hein van de Geyn, Bruno Castelucci, Gustav Brom, Norma Winstone, Vladimir Tarasov, Klaus Ignatzek, cu conaţionalii Johnny Răducanu, Mircea Tiberian, Dan Mândrilă, Garbis Dedeian, Marius Popp, Titel Popovici, Liviu Mărculescu, Alin Constanţiu, ca şi cu artişti români astăzi activînd în diaspora - Nicolae Simion, Decebal Bădilă, Ion Baciu-jr., Billy Bontaş - şi alţii. Anca Parghel este probabil unica vocalistă din estul Europei, a cărei fotografie a fost editată pe coperta elevatei reviste germane "Jazz Podium". Să recapitulăm: cîntăreaţă, pianistă, şefă de formaţie, compozitoare, textieră, aranjoare, că vocalista Anca Parghel s-a impus deopotrivă, de peste şase ani, ca profesoară universitară la Clasa Canto - Jazz a Conservatorului Regal de Muzică din Bruxelles. În anii din urmă a fost aplaudată şi peste ocean la New York, San Francisco etc. O veţi audia evoluînd împreună cu cei doi fii ai ei, talentaţii Ciprian (bass-ist) şi Tudor Parghel (baterist, pianist), cu saxofonistul olandez John Ruocco (şi el profesor la Conservatorul din capitala Belgiei), cu pianistul Puiu Pascu.

 

 

23 octombrie, ora 19.00, Sala Radio

Tania Maria Orchestra (Brazilia)

 

Pentru Tania Maria, muzica reprezintă o lungă şi frumoasă poveste de dragoste. Născută într-o familie de muzicieni din São Luis, a început să studieze pianul la vârsta de 7 ani, iar la numai 13 ani, ca lider al unei formaţii lansate de către tatăl ei, câştigă primul loc la un concurs regional. În acea perioadă, bossa nova făcea furori de la Rio şi până în New York, devenind pentru muzica de jazz un soi de condiment exotic. Trei ani mai târziu, tânăra Tania Maria se distanţează de muzică, începând studiile de drept. Însă degetele artistei tânjesc după pian, iar, în cele din urmă, Tania îşi ascultă chemarea şi se dedică cu totul muzicii. După multe drumuri la Rio şi Sao Paulo, la vârsta de 20 de ani, artista reuşeşte să înregistreze primul album la Warner.

 

Începând cu anul 1969, primele spectacole confirmă potenţialul artistei: un amestec uimitor între ritmurile braziliene şi liniile melodice de jazz şi o capacitate remarcabilă de a crea melodii rafinate. După 36 de ani de carieră, lansarea a 25 de albume, cu hituri precum Piquant, Come With Me şi Made in New York, Tania Maria este una dintre cele mai mari cântăreţe ale muzicii braziliene, în cadrul căreia este cunoscută pentru vocea sa inconfundabilă, care poate să treacă, cu uşurinţă, de la sunete suave la accente grave; pentru interpretarea convulsivă la pian, care, deodată, poate să ia o formă clasică.

 

Artista a participat la cele mai importante festivaluri de jazz: Montreux, New Orleans, Nisa, Tokyo.

 

Tania Maria este o cântăreaţă împlinită, care, deşi a fost dintotdeauna atrasă de jazz şi swing, nu a uitat niciodată de ritmurile natale - choro şi samba.

 

Acum, în 2005, Tania revine în forţă cu Intimidade- album ce reuşeşte să combine, în mod spectaculos, cele două faţete ale muzicii cultivată de cântăreaţa braziliană.

 

------------------------------------------------------------------

Tot astazi, inafara obisnuitelor cantari saptamanale de la Amsterdam, Grand Cafe (Str. Covaci 6 - ora 15:00-17:00) - sustinute de Luiza Zan Trio ... mai recomand :

ART Jazz CLUB - ora 22.00

Alex Harding & Blutopia - invitat Cristian Soleanu (un mare saxofonist roman)

 

Club Prometheus - ora 21.30

Interzone International Quartet -Daniel Erdmann (sax) / Mircea Tiberian (pian) / Jan Roder (bass) / Michael Greiner (drums)

------------------------------------------------------------------

 

Cu siguranta marele eveniment al acestei seri este concertul lui Tania Maria de la Sala Radio ... dati-va peste cap sa vedeti acest concert ... o voce si o pianista de exceptie ... un concert dedicat tuturor iubitorilor de bossa, samba si jazz ... Biletele costa 400.000 LEI vechi si 200.000 pentru elevi si studenti.

 

Doamne ce frumos ar fi sa primeasca si RGC niste invitatii gratuite pentru toata reclama facuta la concertele astea ... :) ... poate la urmatorul festival ...

Posted

Da ... da ... da ... iti multumesc tie abdul_jazzix zis si George ... stie el de ce :) A fost o alta seara deosebita, pentru mine cel putin, fiindca am reusit sa intalnesc in acelasi timp .. jazz-ul si muzica Braziliana ... samba, bossa ... ritmul, dansul ... nu pot sa explic. Am fost la o noua lectie de muzica ... Tania Maria este intradevar o pianista cu multa forta, sa nu mai zic de voce ... femeia aceasta care canta de la 13 ani, reuseste sa combine jazz-ul, folclorul Brazilian samba si choro, funk-ul, salsa din Caraibe, si ritmul ala al ei interior dobandit probabil atunci cand a facut ochi, adica in '48 in Sao Luis, Brazil ... era festivalul in toi .. cred... intr-un chef nebun de dans, unduiri si alte fete de la Rio care mi-au trecut prin fata ochilor atunci cand reuseam sa clipesc. Nu pot sa spun mai multe .. trebuie vazuta .. si nu la televizor ... ci pe scena!

Tania a fost acompamniata pe scena de un bass-ist foarte bun, iar la sectia ritmica un tobar francez care a sustinut foarte fin balansul pieselor cu ajutorul periutelor si al vreascurilor (acele bete facute din mai multe betisoare si care au un sunet mai special) ... si un percutionist senzational ... nu am cuvinte cu toate ca as avea. Mai bine o las pe Tania Maria sa vorbeasca despre ea si muzica ei ....

 

"I think music more than everything is a choice. I think it was like a mission. I chose music, and music chose me to spread this around."

 

"When I play, I have the possibility to be 80 percent more on the side of happiness. The other 20 percent, it's up to the public to put in!".

 

"I play percussion on my piano", she explains, rather than smooth runs up and down scales. And she often scats in unison or harmony with the notes that flow from her touch, soaring beyond the constraints of words. "The first person that I heard that did this was a Brazilian, Sivuca, and he did this with the accordion, the same thing that George Benson does with his guitar. So I was thinking, it they can do it with the accordion and guitar, why can't I do it with the piano? For me it's so easy in one way it's my trademark. You know somehow that Tania Maria is passing by!"

 

"There's a kind of musician that utilizes the music to pass their lyrics, because the message is not in the music, the messages is in their lyrics. I don't think I'm that kind of person. When I do my improvisations, I have the impression that I am saying something. The music conducts me to a certain space and a certain message."

"In our day, the less you talk, the more you do. I'm a little tired to listen to politicians say, oh, 'Read my lips'. It's better for me to boop-be-doo-boop-be-ooh-boo - then it's difficult to read my lips!".

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Cu parere de rau nu am prins inceputul serii ... doar piesa de la bis sustinuta de Anca Parghel. Si ea a cantat foarte bine .... la pian a fost Puiu Pascu care iarasi a reusit sa ma uimeasca cu improvizatia lui ...

 

Mai sunt doar doua seri de festival si care se anunta foarte fierbinti ... Florin Raducanu intr-un proiect solo la pian, Zuma Live, o trupa din Moldova cu Radu Draganescu la claviaturi, Traian Olinici la chitara / sitar si avand ca invitati Cvartetul Imperioso ... apoi, Mircea Tiberian acompaniat de trei instrumentisti germani... Ultima seara ... Liviu Butoi saxofon/ flaut cu Tiberian si alti doi invitati, apoi trupele Trigon si Eggnoise ... amanunte maine pe lumina ca nu mai pot.

Posted

REVIN CU INFORMATII DESPRE SEARA ACEASTA ...

 

24 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Florin Răducanu - Back To Bach (România)

 

Dacă anul trecut pianistul compozitor şi profesor Florin Răducanu se prezenta la Festival în fruntea unui big band, la ediţia 2005 el preferă ipostaza de pianist solo, oferind publicului interesante creaţii proprii subsumate proiectului Back To Bach.

 

Venit pe lume la 19 februarie 1973, la Tîrgovişte, Florin Răducanu s-a dedicat de timpuriu artei sunetelor, urmînd studii de pian clasic la Liceul "Dinu Lipatti" (1988 - 1992) şi, în continuare, ca student al Secţiei Jazz - profesor Mircea Tiberian - a Universităţii de Muzică din capitală, pe care a absolvit-o în anul 1997. Devenit un obişnuit al cluburilor bucureştene de jazz Lăptăria lui Enache, Green Hours, Art Jazz Club, pianistul a evoluat şi în alte centre culturale ale ţării (la Concursul găzduit de ediţia 1998 a Festivalului Internaţional Jazz Napocensis de la Cluj, a dobîndit Premiul I, în vara aceluiaşi an el participînd şi la Festivalul de Jazz de la Costineşti), ca şi peste hotare.

 

Pe lîngă realizările în plan interpretativ, ca pianist şi şef de formaţie, Florin Răducanu şi-a diversificat în ultimii cinci ani argumentele apropierii de jazz prin preocupări manifestate în două domenii limitrofe: acela al învăţămîntului muzical şi acela al compoziţiei. Devenit în anul 2002 membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor, Florin Răducanu a finisat de curînd o amplă lucrare de jazz simfonic (compartiment rareori abordat de tinerii noştri creatori din aria genului). De curînd, în cadrul Galei Premiilor de Jazz pe anul 2004 organizată de Societatea Română de Radiodifuziune, lui Florin Răducanu i s-a decernat Premiul pentru orchestraţie.

 

 

24 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Zum Live (România, Republica Moldova)

 

Radu Drăgănescu (claviaturi, percuţie), Traian Olinici (chitară, sitar), Invitaţi: Cvartetul Imperioso

 

Toni Ceb (saxofon), Zsolt "Asterix" Asztalos (percuţie), Trupa îşi începe activitatea în cluburile bucureştene undeva prin 1996, prilej cu care cânta şi în deschiderea concertului Faithless la Bucureşti. Deşi nu practică un jazz pur, totuşi se regăsesc multe elemente de improvizaţie şi spontaneitate în muzica lor, ce îi apropie de caracteristicile genului. Având o bază constituită electronic, sitarul şi percuţia se aşează deasupra, dând acea sclipire de "human touch" specifică muzicii live. În 2004 au fost nominalizaţi la premiile K-explora cu proiectul Byzantine Moods, o îmbinare de influenţe bizantine şi muzică electronică. Datorită aprecierii de care s-au bucurat, au fost invitaţi şi anul acesta (anul trecut pentru prima oară) să evolueze în cadrul festivalului de la Sziget (Budapesta).

 

În concertul de la Bucureşti vor avea ca invitaţi cvartetul bucureştean Imperioso (Irina Sandu - vioară, Bogdan Plati - vioară, Simion Crudu - violă, Mladen Spasinovici - violoncel), care, pe lângă abordările clasice, s-a remarcat şi prin deschiderea către alte genuri (spre exemplu, au acompaniat-o pe Sarah Brightman în cadrul concertului susţinut de aceasta la Bucureşti ). De asemenea, pe scenă îi vor mai însoţi Toni Ceb (Republica Moldova) şi Zsolt "Asterix" Asztalos la saxofon (sopran, alto), respectiv percuţie.

 

24 octombrie, ora 19.00, Sala ArCub

Mircea Tiberian Quartet (România, Germania, SUA, Finlanda)

 

Mircea Tiberian (pian), Daniel Erdmann (saxofoane), Jan Roder (contrabas), Michael Griener (baterie)

 

Absolvent al Universităţii Naţionale de Muzică din capitală în 1980, Mircea Tiberian (născut la Cluj, la 5 mai 1955, dar trăind o bună parte a existenţei sale la Sibiu, oraşul părinţilor săi) are meritul de a fi revenit la acest Conservator, un deceniu mai tîrziu, ca întemeietor şi conducător al primei Secţii de jazz din cadrul unui institut de învăţămînt superior muzical din România. Fiindcă vorbim despre reuşitele sale pe plan didactic, se cuvin amintite impunerea jazz-ului ca obiect de studiu în Liceele de muzică, înfiinţarea Modulului de jazz de la Academia de Muzică din Cluj, realizarea interesantei casete-lecţie "Fundamentele jazzului" ca şi, recent, a remarcabilului tratat "Tehnica improvizaţiei în muzica de jazz" - volumul 1. Ca pianist, Mircea Tiberian a fost aplaudat şi în Franţa, Germania, Austria, Polonia, Cehia şi Slovacia, Bulgaria, Grecia, fosta URSS, Siria etc. A colaborat pe diferite scene de la noi ori din străinătate cu muzicieni marcanţi precum Larry Coryell, Tomasz Stańko, Adam Pierończyk, Herb Robertson, Ed Schuller, Nicolas Simion, Chris Dahlgren, Maurice de Martin, Horst Nonnenmacher. Cu ultimii doi menţionaţi a alcătuit, acum mai bine de şase ani, marele proiect "Interzone" care înseamnă deopotrivă o reţea culturală destinată inter-relaţiilor apropiind muzicienii Europei estice de mediile muzicale occidentale, dar şi o formulă interpretativă deschisă avînd ca nucleu trio-ul Tiberian - de Martin - Nonnenmacher. Pe lîngă albumele personale, de autor, apărute în ţară - Magic Bird (în duo cu Anca Parghel), Never Ending Story, Working Underground, Alone in Heaven, Hotel Of Three Beginnings, Back To My Angel (ultimele două CD-uri, de pian solo) - Mircea Tiberian a dat la iveală, cu grupul multinaţional, CD-urile Interzone (Casa Radio - România), Interzone Play With Adam Pieronczyk, Crossing Atlas 45, ambele editate în Polonia şi încă mai noi, albumele Transylvanian Grace, Eleven, Palindrome, Viaţa Lumii, Lumini.

 

Formula de componenţă propusă acum de Mircea Tiberian îi include pe trei deosebit de înzestraţi tineri instrumentişti germani cu care pianistul a mai colaborat şi anterior, în diferite grupuri: mereu inspiratul saxofonist Daniel Erdmann, energicul bass-ist Jan Roder şi teluricul baterist Michael Griener.

 

...........................

 

Art Jazz Club - ora 22:00

Bd. N. Balcescu nr. 23A - subsol Galeriile de Arta Orizont

Anca Parghel Quintet (Belgia, România, Olanda)

Anca Parghel (voce), John Ruocco (saxofon), Puiu Pascu (pian), Ciprian Parghel (contrabas), Tudor Parghel (baterie) - sper sa fie totusi aceeasi formula din festival

Posted

Iata si ultima seara a festivalului de jazz

 

 

25 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Liviu Butoi Quartet (România, Franţa)

 

Liviu Butoi (saxofon, flaut), Mircea Tiberian (pian), Arnault Cuisinier (bass), Edward Perraud (baterie)

 

Numele saxofonistului, flautistului, şefului de formaţie, autorului de teme şi animatorului Liviu Butoi se leagă organic, de peste trei decenii, de jazz-ul timişorean şi românesc în genere. În anii '70 el se afirma ca o tînără speranţă, alături de timişoreni deveniţi legendari - Paul Weiner, Pupa Hromadka, Béla Kamocsa. Anul 1983 îl readuce în atenţia publicului drept întemeietor şi conducător al grupului Crepuscul, pentru ca, doi ani mai tîrziu, muzicianul să realizeze fructuoase colaborări cu pianistul Mircea Tiberian.

 

În 1990, un alt fapt nu lipsit de semnificaţie l-a constituit întemeierea de către Liviu Butoi împreună cu Pupa Hromadka, a primului club privat din ţară, Clubul "Pod 16" din Timişoara. Fanii de jazz şi-l amintesc de asemenea pe saxofonist ca mentor al unor tineri muzicieni timişoreni pe care i-a inclus în propriile grupuri şi i-a promovat asiduu prin concerte şi festivaluri. Saxofonistul flautist s-a aflat printre invitaţii de marcă ai mega-concertului "Johnny Răducanu - 70 de ani de jazz în România" derulat în data de 2 decembrie 2002.

 

Afirmat nu doar în calitate de co-organizator, la Festivalurile de Jazz de la Gărâna, Liviu Butoi a fost admirat la ultimele ediţii ale sărbătorii estivale de pe muntele Semenic în fruntea unei formaţii multinaţionale, interpretînd compoziţii proprii. Anul trecut el a realizat acest grup româno - francez un foarte reuşit disc de autor numit "Păsări". A fost recompensat cu titlul "Muzicianul Anului" respectiv cu "Premiul pentru cea mai valoroasă realizare discografică", atribuite la Galele Premiilor de Jazz pe anii 2003 şi 2004, ca şi cu "Premiul pentru jazz" al revistei culturale "Cuvîntul". El revine la Festivalul din Bucureşti însoţit de Mircea Tiberian - pian, Arnault Cuisinier - bass, Edward Perraud - baterie.

 

 

25 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Trigon (Moldova)

 

Anatol Ştefăneţ (violă), Valentin Bighean (saxofon, caval, fluier, trompetă, vocal), Dorin Burlacu (clape, muzicuţă), Gari Tverdohleb (tobe, percuţie, xilofon)

 

"Anatol, care poartă înscrisă în fibra sa artistică vigoarea şi luxurianţa tradiţiilor muzicale de pe întreg arealul locuit de români, şi trei reprezentanţi ai noii generaţii jazzistice din Moldova: versatilul Dorel Burlacu, capabil să transmită orice nuanţă emotivă şi să pătrundă orice factură muzicală; poli-instrumentistul şi vocalistul Vali Boghean, abordând cu fermecătoare muzicalitate saxofonul sopran, fluegelhorn-ul, cavalul, trompeta; Gari Tverdohleb, acompaniator fin şi baterist de o înaltă muzicalitate, creează împreună structuri acustice sofisticate, caleidoscopice, dăruind patrimoniului jazzistic frumuseţi proaspete şi perene, comparabile cu frescele mănăstirilor moldave sau caracterul vinurilor din partea noastră de lume. Mereu cu acelaşi impuls creator şi cu acelaşi amor fără limite." Virgil Mihaiu

 

 

25 octombrie, ora 19.00, Sala ArCuB

Eggnoise

 

Ondrej Kopicka (vocal, pian, flaut), Ondrej Galuška (vocal, chitară, trombon), Michal Mavrec (trompetă), Viktor Haissinger (chitară bass), Honza Maly (tobe), Vláďa Pavlícek (vioară, clarinet)

 

O formaţie originală, care combină cele mai diverse stiluri - jazz modern şi tradiţional, folk, swing, rock, funk şi multe altele. Eggnoise cultivă o muzică relaxantă şi, în acelaşi timp, incitantă. Ultimul lor album What a World a fost nominalizat pentru premiile Czech Academy Awards 2003, la categoria Cel mai bun artist de jazz/blues' Hit-ul Wonder s-a aflat în fruntea clasamentelor timp de 11 săptămâni.

 

Eggnoise a luat naştere în 1994 ca o formaţie de studenţi, fiind influenţată la început de curentul Seattle. Uşor-uşor, muzica lor se îndreaptă din ce în ce mai mult spre jazz, numărul de instrumente crescând, pentru a obţine cât mai multe nuanţe. Tobe, percuţie, bass, chitară acustică şi electrică, vioară, pian, trompetă, trombon, clarinet, flaut, saxofon - acestea sunt instrumentele la care cei şapte membri ai formaţiei cântă în prezent.

 

Eggnoise a apărut pe scenă cu formaţii precum The Levellers, Zbigniew Namyslowski şi multe altele.

 

Formaţia a susţinut peste 300 de concerte, atât în Cehia, cât şi în alte ţări, la diverse festivaluri internaţionale.

Posted

Festivalul a trecut .. astept comentarii daca ati avut ocazia sa ajungeti la el. Anunt cam tarziu fiindca si eu am aflat tarziu .. totusi pentru cei care au drum prin Sibiu recomand ultima seara de maine 27 0ctombrie.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Festival Internaţional de Muzică Contemporană Jazz And More, Sibiu 2005

New Jazz, Improvised Music, Contemporary Music, Art Rock, Electro Music and more...

 

"În zilele de 21, 22 şi 27 octombrie 2005 are loc prima ediţie a Festivalului de Muzică Contemporană Jazz And More. Concertele vor avea loc în Sala Thalia, str. Cetăţii, nr. 3-5 începând cu ora 19, în zilele de 21 şi 22 octombrie, iar în 27 octombrie, la ora 21:30.

Jazz And More Festival Sibiu este un festival al celor mai reprezentative curente muzicale contemporane (New Jazz, Improvised Music, Art Rock, Electro), propunând întâlnirea unor artişti ce au ales explorarea în locul banalului convenţiei şi este destinat celor ce preferă evenimentul, arta vie, unei supraproducţii muzicale de serie.

Jazzul, muzica contemporană, muzica creativă, muzica liberă, sunt domenii muzicale care folosesc în mare măsura improvizaţia muzicală. Legăturile transversale dintre aceste diferite domenii muzicale, fac ca acestea să nu mai poată fi de mult foarte diferenţiate între ele. Sunt domenii muzicale în care se combină mai mult sau mai puţin muzica scrisă cu muzica improvizată.

Ideea festivalului a venit de la necesitatea suplinirii într-un fel a lipsei de informaţie a publicului în acest domeniu, de elucidare a confuziilor, de ieşire din izolare şi de conectare la timpul prezent, la contemporaneitatea internaţională.

Sibiul ar putea deveni prin acest festival un exponent reprezentativ al muzicii de avangardă din România.

(Mircea Streit - director artistic) "

 

Joi 27 octombrie, ora 21:30

Alex Harding & Blutopia (USA)

Posted

Ehhh ... dupa o seara si o noapte plina de muzica buna ... a fost asa ca o mica istorie a muzicii parcursa in fuga. Stiu ca poate nu este locul in care sa amintesc despre asta aici, dar tinand cont ca este vorba si de unul din colegii nostri de forum, Abdul Jazzix, (George Dumitriu - o sa mai auziti de el cu siguranta) care abordeaza diverse stiluri de muzica si iata, instrumente diferite, am sa spun cateva cuvinte despre primul concert la care am fost prezent, impreuna cu, se pare, cei mai deschisi catre muzica de aici de pe forum ... si din nou, placuta companie, Cosu si Araelle.

La Sala Radio - Studioul “Mihail Jora” a inceput stagiunea concertelor de muzica clasica ... intrarea este cu plata iar biletele costa 30 - 50 sau 80 de mii (vechi). In program ...

"Orchestra Nationala Radio, condusa de dirijorul Ilarion Ionescu-Galati. In ipostaza solistica evolueaza pianistul Henry Bonamy din Franta. (Un pianist foarte tanar si foarte bun) Publicul a avut ocazia de a audia doua opusuri de referinta din creatia lui Johannes Brahms: Concertul nr. 1 op. 15 in re minor pentru pian si orchestra si Simfonia a II-a op. 73 in Re major.

.... A fost un concert foarte placut .. ce sa mai spun ...seara Brahms deci ... :) Singurul lucru putin deranjant a fost lumina foarte puternica care parca a rupt din farmecul muzicii romantice ...

 

Gata trec la jazz ... Artjazz Club cum am anuntat mai sus a cantat Sorin Romanescu si invitatii sai ... m-am bucurat sa gasesc in sfarsit pe masa un fluturas care sa ma lamureasca pe cine ascult acolo (asta in ideea ca nu as fi stiut) ... deci un "flyer" cu o grafica deosebita realizata de Infinity Art Studio ... cantarea a fost formata in general din standarde de jazz, transpuse foarte inspirat si modern, de cei 3 instrumentisti (tineri si foarte talentati) ... urmariti-i pe la concertele lor ca aveti ce vedea si mai ales asculta ...

 

Hai pun niste poze lasand pe Cosu si Azraelle sa se ocupe de intalnirea noastra de la "the Jack" .. am avut placerea sa ma intalnesc acolo cu Manu, Adi, Burb, Preo ... acolo mi-am pus capac serii cu niste rock pe cinste.

 

Un alt eveniment interesant mi se pare cel de la ...

ATENEUL ROMAN

Sala Mica

De la Swing la Bossa Nova

1 Noiembrie 19:00

Solisti: Irina Sarbu (voce), Sorin Romanescu (chitara).

In program: Duke Ellington, Cole Porter... hmmm ... oare o sa se incumete cineva?

post-241-1130596254_thumb.jpg

post-241-1130596278_thumb.jpg

post-241-1130596284_thumb.jpg

post-241-1130596307_thumb.jpg

post-241-1130596316_thumb.jpg

post-241-1130596326_thumb.jpg

post-241-1130596335_thumb.jpg

post-241-1130596358_thumb.jpg

post-241-1130596365_thumb.jpg

post-241-1130596371_thumb.jpg

post-241-1130596378_thumb.jpg

post-241-1130596385_thumb.jpg

post-241-1130596398_thumb.jpg

post-241-1130596419_thumb.jpg

post-241-1130596428_thumb.jpg

post-241-1130596434_thumb.jpg

post-241-1130596444_thumb.jpg

post-241-1130596454_thumb.jpg

post-241-1130596465_thumb.jpg

post-241-1130596473_thumb.jpg

post-241-1130596481_thumb.jpg

post-241-1130596496_thumb.jpg

post-241-1130596510_thumb.jpg

post-241-1130596517_thumb.jpg

post-241-1130596524_thumb.jpg

post-241-1130596537_thumb.jpg

post-241-1130596544_thumb.jpg

post-241-1130596550_thumb.jpg

post-241-1130596564_thumb.jpg

post-241-1130596586_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

daca se mai tine ceva de genu asta sau alte workshopuri cu profi din strainatate ,care sunt si artisti,va voi anunta imediat! apropos,eu am pus o piesa d'a mea pe AudioStreet.Net si astept confirmare.daca vreti s-o ascultati ,cecuiti la noapte,sper sa fi aprobat pagina si songu:dan mitrofan-changes in february

 

cred ca ti-am scris gresit(sunt foarte cu capu in nori) 1000 de scuze ,adresa e www.arcgotic.ro ,iar cea de pe audiostreet.net inca nu e aprobata(dan mitrofan),astept si eu ,cecuie pe la noapte...

Stiu ca-ti raspund cam tarziu ... sper ca mai esti pe aici pe forum ... am reusit si eu sa ascult piesele tale. Mi-au placut foarte mult. Inteleg ca a doua piesa este un proiect cu cineva .. din pacate nu am inteles prea bine .. poate explici tu. Oricum merita ascultat. Felicitari .. un aer nou vine dinspre Timisoara .. si nu ar fi prima data.

 

http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid=33998

Changes in February

http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid=21443

Beyond Grammar

--------------------------------------------------------------

Am reusit si eu sa achizitionez, si asta fiindca a aparut pe piata, un CD pe care mi-l doream de ceva vreme ... este vorba de un proiect al unei trupe romanesti si care se cheama Margento

Iata despre ce este vorba in acest proiect ... text cules de pe "Muzweek"

 

"Chris Tanasescu, Grigore Negrescu, Maria Raducanu, Valentin Baicu, Valentin Q (Nicolescu) sau Margento, un grup de artisti, al caror proiect este de a pune intr-un singur spectacol poezia, pictura, muzica rock, improvizatia jazz. „Musical Paintings Out Of the Poetry Oven“ (Picturi muzicale scoase din cuptorul poeziei) este spectacolul pe care Margento l-a prezentat, pe 12, 13 si 14 iulie a.c., in cadrul Buxton Festival Fringe. „Un spectacol coerent si impresionant, neobisnuit si remarcabil“, asa cum este el prezentat in programul festivalului. Spectatorii l-au putut „testa“ prin intermediul auzului si al vazului, mai mult, au putut lua parte la el, ca personaje. „Margento este o modalitate de a fi impreuna punand laolalta mai multe arte. Avem poezie, pictura, muzica in acelasi creuzet, fiecare arta traducand-o pe cealalta in propriul sau limbaj“, a declarat Chris Tanasescu, liderul grupului.

Chris Tanasescu este poet - are doua volume publicate pana acum - si traducator. Este detinator al premiului Bibliotecii Internationale de Poezie din Maryland si al premiului Fundatiei Canadiene Roland Gasparic. Grigore Negrescu este si pictor; se poate lauda atat cu experiente-limita, cum ar fi spectacolele de „action painting“ sustinute in Art Jazz Club, in Club A sau in Hanul cu Tei, cat si cu experiente artistice „clasice“: pictura de icoane si restaurari de biserici. Una dintre cele mai cunoscute realizari ale sale este restaurarea bisericii de la intersectia Bulevardelor Ferdinand si Pache Protopopescu din Bucuresti. La ora actuala, Maria Raducanu este una dintre cele mai apreciate soliste de jazz din Europa. A colaborat cu numerosi muzicieni romani si straini: Mircea Tiberian, Johhny Raducanu, Ben Abarbanel-Wolf. A primit Premiul Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania pentru „Cea mai valoroasa realizare discografica de jazz a anului“ pentru albumul de etno-jazz Pe Vale, inregistrat in 2002 impreuna cu Sorin Romanescu si Vlaicu Golcea. Vali Blaicu este pianist, cu o solida formatie muzicala. A fost implicat in diverse proiecte, a sustinut mai multe concerte, in formule de rock si jazz. Colaboreaza cu formatia Cri-Gri, cu care a scos un album in 2003, intitulat Glas De Peste. Valentin Q (Nicolescu) este percutionist, a mai colaborat cu Mihai Popovici, cu formatia Cri-Gri, cu trio-ul Simpleton. Este asistent universitar la SNSPA din Bucuresti. "

-------------------------------------

 

Parerea mea din urma auditiei? ... astept de mult sa afara astfel de proiecte si in Romania ... teatru, poezie, muzica, dans, pictura ... hmm .. cineva a ras de mine cand am vorbit despre asta ... dar uite ca se poate. In sfarsit .. se poate. Pot sa mor linistit :)

Muzica interesanta dar ceva mai greu de ascultat fara imagine .. sunt tare curios sa VAD acest proiect .. si sper sa reusesc candva. Cd-ul contine si ceva video dar este de preferat urmarit live asa ceva.

 

As vrea sa anunt un eveniment din cauza caruia iar am sa fac foamea o perioada ... THE ORIGINAL USA GOSPEL SINGERS la Sala Palatului in data de 6 Decembrie ... stiu mai este pana atunci dar poate va bate gandul sa puneti niste bani la pusculita pana atunci ... am asa un oarecare feeling ca este un concert care nu trebuie ratat. Biletul costa sau incepe sa coste de la 600.000 lei vechi in sus ... daca aflu de ceva reduceri o sa anunt.

 

Cat de curand am sa fac o mica introducere in aceasta muzica .... "Gospelul" sau "evanghelie" in traducere libera, care alaturi de "Spirituals" au stat la baza formarii jazz-ului ca si curent muzical. Tehnica si spiritul acestei muzici se regaseste in special in muzica soul sau inspira inca formatiile vocale Acappella de genul (neaparat sa ascultati asta) Take 6 ...

 

http://www.emagic.ro/eveniment/3/index.html

  • 2 weeks later...
Posted

<<Imagine Fats Waller, Willie "The Lion" Smith and James P. Johnson in the same room, each taking his turn at the piano and each trying to outplay the other. That would be the mother of all cutting contests!

Cutting contests originated in New York City's Harlem neighborhood as "rent parties." If you felt you couldn't make the next month's rent, you would invite to your apartment as many friends and neighbors as you could (for a fee, of course) and hire the best pianists you could find to entertain into the wee hours of the night. The pianists would get their monetary due, the landlord would get his rent and you would hear to the best music possible - in fact, the very best - because each pianist would try to "cut" the prior pianist by outplaying him.

Sadly, since cutting contests occurred before the invention of the tape recorder, there are no recordings of them available.>>

 

however, http://members.aol.com/midimusic/cutcontintro.html (le gasiti in format midi)

 

<<"Trumpet kings" were royalty in the early days of New Orleans jazz. They won their crowns in “battles of the bands.” Lines were drawn at Storyville clubs, at open-air dance halls— and playing from the backs of horse-drawn wagons in the streets. Whoever blew the hottest trumpet wore the crown. Friendly competition and "cutting contests" among musicians and bands were a revered tradition in the early days of jazz in New Orleans, one which survives today among jazz players of every stripe.

At the height of his powers in the second decade of the 20th century, Buddie Petit held the crown as the top cornet player in New Orleans - for a while. He took Freddie Keppard’s place in the Eagle Band, a place previously held by the legendary Buddy Bolden. Buddie Petit never made recordings, but his reputation is well documented in accounts left by early Crescent City jazzmen. Petit received high praise from many, including Jelly Roll Morton who described Petit’s music as “brilliant, full with inventions.” Louis Armstrong was one of the pallbearers at Petit’s funeral.

The lineage of New Orleans trumpet kings began with Buddy Bolden, the first hot trumpeter to reach ‘pop star’ status, and earn the title, “King." Traditional legend has it that Bolden’s horn could be heard a mile or more away from the open-air dance hall at Lincoln Park where he played with his band. No recordings of Bolden have ever surfaced, but those who heard him play paint a picture of Buddy Bolden as an outstanding musician, equally capable of playing waltzes and schottisches for polite society dances and driving audiences into a frenzy with his rough blues at the Funky Butt Dance Hall.

After “King” Bolden passed from the scene, players all over New Orleans vied for the crown. No one held the title for long. Buddie Petit, Manuel Perez, and Freddie Keppard each wore the crown until Joe Oliver came along and stole the show.>>

 

avem si noi un soi de 'cutting contests' 2 sectiuni mai jos.

ps: michel, nu ne lasa singuri pe aici!

  • 3 weeks later...
Posted
... As vrea sa anunt un eveniment din cauza caruia iar am sa fac foamea o perioada ... THE ORIGINAL USA GOSPEL SINGERS la Sala Palatului in data de 6 Decembrie ... stiu mai este pana atunci dar poate va bate gandul sa puneti niste bani la pusculita pana atunci ... am asa un oarecare feeling ca este un concert care nu trebuie ratat. Biletul costa sau incepe sa coste de la 600.000 lei vechi in sus ... daca aflu de ceva reduceri o sa anunt.

 

Asa cum am spus la mine a venit deja "Mosul" cu doua bilete la concertul de maine 06.12.2005 THE ORIGINAL USA GOSPEL SINGERS ... un cadou scump fiindca biletele au costat 2 milioane ... sper sa merite ... daca vreti sa incercati maine la ora 20 incepe ... cel mai ieftin bilet ramane 600.000 lei vechi ... hmm .. scump rau.

Posted

Iata-ma intors de la concertul anuntat mai sus ... THE ORIGINAL USA GOSPEL SINGERS .. nu cred ca pot avea cuvinte sa exprim placerea cu care am ascultat/supt muzica lor ... este drept .. ma asteptam la un cor mai mare ... au fost 6 vocali plus un clapar care este si profesorul celor din cor si care deasemenea a cantat cu vocea, un clapar tare bun, un baterist deasemenea bun si spre sfarsitul concertului, ca invitat special, Ioan Gyuri Pascu ... Dezamagirea mea insa a disparut repede la auzul muzicii ... a fost o seara minunata .. cantece ca Oh Happy Day, Go Down Moses, Down by the Riverside, Swing Low sweet Chariot, I Got Shoes, Go tell it on the Mountain, His Eyes on the Sparrowsi ... multe altele, mai mult sau mai putin cunoscute, nu aveau cum sa nu miste pe cineva pasionat de muzica. O premiera pentru ei concertul in Romania .. sper ca publicul a fost pe masura asteptarilor ... de fapt .. nu prea a stat nimeni jos ... dansul este un element important al acestui gen muzical si foarte multa lume a profitat de asta. Pentru mine a fost o seara cu totul speciala si sper sa mai apuc astfel de evenimente ...

Se pare ca sunetul a fost putin cam tare pentru cei din spatele salii. Acolo pe unde am umblat eu, aproape de scena, a fost un sunet foarte bun ... luminile au creat si ele o atmosfera speciala ... Piesele au fost orchestrate foarte bine iar colaborarea dintre cei doi instrumentisti a fost grozava .. Daca sunteti curiosi sa ascultati genul acesta muzical ... as vrea sa va spun, si asta fiindca am ascultat destul de mult ... Mahalia Jackson de exemplu, care este considerata cea mai importanta promotoare a acestui gen muzical, dar si artisti mai vechi sau mai noi de gospel sau spirituals ... nimic nu se compara cu starea care ti-o da o cantare live, fiindca in acest gen artistii comunica in permanenta cu publicul, sau mai bine zis, publicul este parte integranta a acestei muzici, publicul canta aceasta muzica. Aleluia!!!

 

Inainte de a posta niste poze am sa las aici si cateva link-uri interesante ... un "muzeu gospel" si un site interesant despre gospel ... Am sa revin asa cum am promis cu o mica istorie a acestui gen muzical.

 

http://www.igmhf.org/website/html_pages/su...y/history.html#

http://gospelmusic.org.uk/

post-241-1133914695_thumb.jpg

post-241-1133914703_thumb.jpg

post-241-1133914709_thumb.jpg

post-241-1133914715_thumb.jpg

post-241-1133914722_thumb.jpg

post-241-1133914728_thumb.jpg

post-241-1133914736_thumb.jpg

post-241-1133914742_thumb.jpg

post-241-1133914749_thumb.jpg

post-241-1133914760_thumb.jpg

post-241-1133914768_thumb.jpg

post-241-1133914780_thumb.jpg

post-241-1133914791_thumb.jpg

post-241-1133914798_thumb.jpg

post-241-1133914806_thumb.jpg

post-241-1133914817_thumb.jpg

post-241-1133914824_thumb.jpg

post-241-1133914833_thumb.jpg

post-241-1133914844_thumb.jpg

post-241-1133914865_thumb.jpg

post-241-1133914872_thumb.jpg

post-241-1133914885_thumb.jpg

post-241-1133914896_thumb.jpg

post-241-1133914906_thumb.jpg

post-241-1133914919_thumb.jpg

post-241-1133914929_thumb.jpg

post-241-1133914938_thumb.jpg

post-241-1133914951_thumb.jpg

post-241-1133914960_thumb.jpg

post-241-1133914971_thumb.jpg

post-241-1133914979_thumb.jpg

post-241-1133914989_thumb.jpg

post-241-1133915000_thumb.jpg

post-241-1133915020_thumb.jpg

post-241-1133915030_thumb.jpg

post-241-1133915044_thumb.jpg

post-241-1133915052_thumb.jpg

post-241-1133915062_thumb.jpg

post-241-1133915076_thumb.jpg

post-241-1133915083_thumb.jpg

post-241-1133915091_thumb.jpg

post-241-1133915098_thumb.jpg

post-241-1133915104_thumb.jpg

  • 3 weeks later...
Posted

"Quiet Night Before New Year" ... este numele concertului de jazz de la care tocmai m-am intors si care a avut loc in Art Jazz Club. Imi doream de mult sa-l mai ascult pe Cristian Soleanu, un foarte cunoscut saxofonist roman ... bucuria mea a fost sa intalnesc si un coleg de forum acolo, se pare fost coleg din moment ce nu a mai dat pe aici de ceva vreme, este vorba de abdul_jazzix sau George Dumitriu, chitaristul din aceasta seara. A fost o seara tare linistita cu piese in general lente si foarte placut de ascultat ... hmmm ... a fost si o compozitie a lui abdul ceva mai alerta ... foarte buna compozitie. In componenta trupei, un cvartet, (inafara de Soleanu care este un pic mai in varsta sa zic asa toti ceilalti sunt foarte tineri), a mai fost Arthur Balogh la contrabass si Vlad Popescu la tobe ... Mircea Tiberian a fost si el prezent acolo ca spectator. Preferam sa fie la pian ... nu prea imi plac pianele cu capacul pus ... :) mai ales cand sunt prezente pe scena. Surprinzator nu a fost cu intrare. Ca de obicei am facut si cateva poze ... am sa incerc sa atasez si o mica secventa video de aproximativ un minut.

 

Maine seara este ceva jazz ... nu stiu sa dau amanunte dar daca intereseaza pe cineva ...

Big Mamou 22:00 - B.J.M. (Bottle Jazz Man) hmm ... sticle? :)

Amsterdam, Grand Cafe 19:00 - Anca Parghel

post-241-1135906121_thumb.jpg

post-241-1135906127_thumb.jpg

post-241-1135906135_thumb.jpg

post-241-1135906141_thumb.jpg

post-241-1135906146_thumb.jpg

post-241-1135906152_thumb.jpg

post-241-1135906158_thumb.jpg

post-241-1135906184_thumb.jpg

post-241-1135906190_thumb.jpg

post-241-1135906195_thumb.jpg

post-241-1135906201_thumb.jpg

post-241-1135906207_thumb.jpg

post-241-1135906241_thumb.jpg

post-241-1135906249_thumb.jpg

post-241-1135906255_thumb.jpg

post-241-1135906261_thumb.jpg

post-241-1135906273_thumb.jpg

post-241-1135906284_thumb.jpg

post-241-1135906290_thumb.jpg

post-241-1135906299_thumb.jpg

post-241-1135906317_thumb.jpg

post-241-1135906323_thumb.jpg

post-241-1135906327_thumb.jpg

post-241-1135906332_thumb.jpg

post-241-1135906337_thumb.jpg

post-241-1135906343_thumb.jpg

VIDEo_JAzz_Art___George_Dumitriu.mpg.mp3

  • 2 weeks later...
Posted

Un concert la care am fost prezent dar bag seama nu am apucat sa spun nimic ... am facut si niste poze acolo si as vrea sa postez pentru a face update la noua sectiune "Poze din concerte"

Este vorba despre concertul din Green Hours 22 din preasma craciunului 2005 ... 22 decembrie daca nu ma insel .. in program a fost un mic cor din care a facut parte si Adrian Plesca - Artanu’ urmat mai apoi de un trio .. Vlaicu Golcea (bass si alte unelte electronice) - Sorin Romanescu (chitara) - si Luiza Zan (voce)... A fost o seara foarte placuta ... as spune romaneasca, fiindca multe din piesele auzite acolo au avut oarece inspiratie folclorica. Golcea este un instrumentist foarte bun ... cineva spunea ca este mecanic, lucrul asta nu prea se potriveste cu spiritul jazz-ului ... insa ... urmarindu-l live mi-am dat seama ca nu este usor sa stapanesti toata tehnica cu pricina, clape-calculator-controllere si alte efecte ... in timp ce canti la bass sau la alte instrumente de coloratura ... De Sorin Romanescu si Luisa am tot vorbit ... merita vazuti, impreuna sau in alte formule, sunt instrumentisti de valoare si merita aplaudati.

 

Inteleg din ghidul 24-FUN ca in seara aceasta, joi, 12 ianuarie 2006 are loc un concert in Green Hours la ora 21 in aceeasi formula enuntata mai sus dar avand alaturi si un tobosar, anume Tavi Scurtu ...

 

Din cate stiu ... pretul biletului este inclus in suma care reprezinta "Consumatia obligatorie" si anume 180 de mii ... in banii astia se pot bea doua beri si o cafea ... vrei nu vrei :) nu ai de ales ... posibil, dar nu sunt sigur, daca se sta doar la bar si nu se ocupa masa sa nu mai fie necesara consumatia obligatorie. Un amanunt important este ca daca ajungi mai devreme de ora 20 si faci consumatie, aceasta nu se aduna la ce consumi dupa ora 20 ... daca ajungi dupa ora 20 .. nu mai sunt locuri la masa, daca ajungi mai devreme de ora 20 si gasesti masa, cauta una cat mai mica ca altfel incep sa te mute dintr-o parte in alta sau te obliga sa stai cu alte persoane la masa ... chiar daca astepti pe altcineva .. hmmm .. organizarea cam lasa de dorit .. spatiul este totusi mic si banuiesc ca este dificil sa inghesui atatia clienti neaveniti... sa mai stea domne' si-acasa ...

post-241-1137065195_thumb.jpg

post-241-1137065201_thumb.jpg

post-241-1137065208_thumb.jpg

post-241-1137065215_thumb.jpg

post-241-1137065220_thumb.jpg

post-241-1137065226_thumb.jpg

post-241-1137065232_thumb.jpg

post-241-1137065242_thumb.jpg

post-241-1137065252_thumb.jpg

post-241-1137065258_thumb.jpg

post-241-1137065265_thumb.jpg

post-241-1137065278_thumb.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.